Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Margit777 skrev (2 minutter siden):

Ikke når hun sitter i sofaen alene.

Hun kler veldig lite uansett. Mye ser så slaskete ut på henne.

Dårlig syerske kanskje. 

😆

Herrejesus da.

Hun ser aldri uflidd ut i offentlig sammenheng når det er på oppdrag. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

😆

Herrejesus da.

Hun ser aldri uflidd ut i offentlig sammenheng når det er på oppdrag. 

Nei, hun prøver og pynte seg. Men så kræsjer det som regel i noe hun ikke kler. Som regel ikke pent.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Margit777 skrev (1 minutt siden):

Nei, hun prøver og pynte seg. Men så kræsjer det som regel i noe hun ikke kler. Som regel ikke pent.

Mjæ, det synes jeg går mer på «kongelig stil».

Er endel jeg ikke liker rent stilmessig, men du peker jo på at hun ser kjip ut i plaggene. At snittene er uflatterende osv.

Den ser jeg ikke.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (24 minutter siden):

Hvorfor overdrive (selv om jeg jo vet hvorfor...); frakt, hatt og høye hæler er unødvendig. Et par jeans som passer hadde imidlertid vært ok. Det ser ut som om hun har lånt svigerfars jeans, hvilket jo i seg selv er hyggelig i privat sammenheng.

Hvorfor ta et bilde fra en privat setting og fremstille det som det er slik hun er kledd ved offentlig representasjon? Du synes ikke det er en smule uredelig?

Margit777 skrev (18 minutter siden):

Dårlig syerske kanskje. 

Så det du sier er at når vi ser bilder av dronning Sonja i fjellheimen, iført tursko og anorakk så er det representasjon?

Endret av Miominoen
Endret setningen.
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Glrmn skrev (På 10.8.2026 den 22.38):
Å sitte og diskutere om utveksling er tilgjengelig for alle via Lånekassen, sporer helt av debatten. Det handler ikke om hvorvidt "datteren til en vanlig arbeider" kan spinke og spare for å dra til utlandet.
Det handler om at kongefamilien lever i en helt annen økonomisk virkelighet enn resten av befolkningen. Hvis man prøver å få det til å virke som at prinsens treårige luksusløp gjennom Lisboa, Paris og Berlin er "mainstream ungdomskultur som alle kan gjøre", blir det bare fjernt. Forward College koster tross alt over 20 000 euro i året i rene skolepenger, og det er før man i det hele tatt begynner å regne på bokostnadene i tre av Europas dyreste byer.

«From Paris to Berlin, every disco I get in» 

«nynner»

200 tusen i året for skole er egentlig ikke så mye på ett prestisjestudie. Om han hadde valgt å utdanne seg til pilot koster det enda mer. I Norge. 

Nå er det sånn at han har muligheten og det finansieres ikke av den norske stat, som forøvrig sponser søsterens utdannelse med 500 i året.  Jeg forstår ikke hvorfor en ypperlig utdannelse skal kritiserers fordi noen ikke har eller ser den samme mulighet. Jeg kjenner mange, som har studert i store byer i Europa- så det er ikke så far fetched å få til. Min egen BI utdannelse kostet 40 tusen i året for masse år siden. Det finansierte jeg, riktignok betaler jeg enda på lånet men jeg fikk det til. En bachelor koster nå ca 90 tusen i året og en master 110. Det er helt vanlig norske ungdommer på disse studiene. De ender nok med større levekost enn en gutt i Lisboa.  

• Liker 3
Skrevet
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ta et bilde fra en privat setting og fremstille det som det er slik hun er kledd ved offentlig representasjon? Du synes ikke det er en smule uredelig?

Så det du sier er at når vi ser bilder av dronning Sonja i fjellheimen, iført tursko og anorakk så er det representasjon?

Jeg oppfattet det ikke som en privat setting, men korriger meg gjerne om jeg tar fullstendig feil.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Margit777 skrev (20 minutter siden):

Dårlig syerske kanskje. 

Dronningen er nå utdannet i kjole og draktsøm. Pertentlig er hun også. Hun er kjent for å være meget striks og streng så hun har nok ikke noen dårlig syerske

• Liker 2
Skrevet
Chlypa skrev (5 minutter siden):

«nynner»

200 tusen i året for skole er egentlig ikke så mye på ett prestisjestudie. Om han hadde valgt å utdanne seg til pilot koster det enda mer. I Norge. 

Nå er det sånn at han har muligheten og det finansieres ikke av den norske stat, som forøvrig sponser søsterens utdannelse med 500 i året.  Jeg forstår ikke hvorfor en ypperlig utdannelse skal kritiserers fordi noen ikke har eller ser den samme mulighet. Jeg kjenner mange, som har studert i store byer i Europa- så det er ikke så far fetched å få til. Min egen BI utdannelse kostet 40 tusen i året for masse år siden. Det finansierte jeg, riktignok betaler jeg enda på lånet men jeg fikk det til. En bachelor koster nå ca 90 tusen i året og en master 110. Det er helt vanlig norske ungdommer på disse studiene. De ender nok med større levekost enn en gutt i Lisboa.  

De har jo tydeligvis blåst av større summer på den udugelige storebroren, så dette er helt på sin plass.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (5 minutter siden):

De har jo tydeligvis blåst av større summer på den udugelige storebroren, så dette er helt på sin plass.

Disse pengene får en viss nytteverdi iallefall. Renters renter, som kongen sa. 

• Liker 2
Skrevet
Chlypa skrev (1 minutt siden):

Disse pengene får en viss nytteverdi iallefall. Renters renter, som kongen sa. 

Og det går ikke til dop.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Chlypa skrev (18 minutter siden):

«nynner»

Han får med seg livvakter som nødvendigvis må få masse overtidsbetalt om de ikke skal være en hel gjeng. Disse må få betalt reiser opp og ned, og trenger bolig også. Det blir nok betydelige summer som staten tar. Tenk om vi skulle holdt på å styre sånn for de voksne ungene til de som egentlig styrer landet.

Endret av Pilaff
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Pilaff skrev (3 minutter siden):

Han får med seg livvakter som nødvendigvis må få masse overtidsbetalt om de ikke skal være en hel gjeng. Disse må få betalt reiser opp og ned, og trenger bolig også. Det blir nok betydelige summer som staten tar. Tenk om vi skulle holdt på å styre sånn for de voksne ungene til de som egentlig styrer landet.

Det spiller da ingen rolle om de livvaktene drar til Tromsø eller til Lisboa om han uansett må ha de med. Tipper det er litt dyrere å dra de med seg til Tromsø. 

• Liker 5
Skrevet
Chlypa skrev (4 minutter siden):

Det spiller da ingen rolle om de livvaktene drar til Tromsø eller til Lisboa om han uansett må ha de med. Tipper det er litt dyrere å dra de med seg til Tromsø. 

Det har vel ikke vært et alternativ å studere i Tromsø? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

jaja, men da er tydeligvis kongen stabil fortsatt siden vi ikke har hørt noe mer. Og godt er det synes jeg. Ønsker personlig ikke noe tronskifte 😅

PS, vet selvsagt det vil skje en gang og husker godt signingen til Harald og Sonja. Klarer bare ikke se for meg det samme for de to andre. Håper det skjer på en enklere måte … At han nødvendigvis blir konge og dett er dett 😅

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

Tro det eller ei, Dronninger representerer ikke 24/7. 

Nei, men idag har vi lært at dronninger som representerer i sydvest (= fiskeklær i min bok) de er elegante og vi beundrer dem. Men kronprinsesser i hverdagsantrekk på båttur, de shamer vi. Jeg tror jeg begynner å få taket på reglene nå.

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Jeg er usikker på om du med skyld her mener i moralsk eller juridisk forstand. 

Når vi snakker om å besøke den syke stebestefaren og om han som du sier har et problem med å se han i øynene, så regner jeg med at det er skyld som i samvittighet eller skyldfølelse du viser til. Ikke om han mener at han har juridisk skyld, som jeg vil tro du tenker på når du skriver at det er vanlig å nekte skyld i en rettsak.

Marius satt dag etter dag og syntes synd på seg selv og viste ikke det spor skam over å ha kalt folk jævla horer (som tross alt ikke er ulovlig). Null skam på noe som helst vis ovenfor de som bokstavelig talt skulle dømme han. Kun rettferdiggjøring. 

Når han ikke evner å skjemmes i en rettsal med all verdens presse, så ser jeg ingen grunn til at skammen plutselig skulle komme på et sykebesøk hvor det tross alt er andre hensyn som står i fokus.

Alle har ansvar for egne handlinger, ikke andres. Hvis noen andre føler en skam på grunn av Marius og dermed trenger en unnskyldning, så har de gjort noe galt selv. Men så har jeg absolutt ingen grunn til å tro at noen andre skjemmes på grunn av Marius.

Var du som nevnte rettsaken da.   Jeg mente vel all form for skyld.  Nei, det er godt mulig han tenker han er fri fra juridisk , og samvittighet og skyldfølelse. Mulig han tenker at han har gjort bonusbestefar  stolt og takket for muligheten han fikk på en utmerket måte. Bidratt til å gjøre slutten av livet hans lett , og vært et fint bidrag som bonus i hans hus.  Det kan godt være det er sånn. 
jeg har aldri skrevet at noen har ansvar for hans handlinger? Jeg er uenig i at det ikke går an og skjemmes over noen uten å føle de har gjort noe galt selv.  

• Liker 1
Skrevet
Keaton skrev (1 time siden):

Du shamer jo. Ingenting galt med antrekket. 

Ikke rare standarder du har til kongelige. Hun er kronprinsesse, ikke en sliten trebarnsmor fra Hokksund. 
Er disse antrekkene som går igjen hos MM. Dassete formløse dongeribukser med noen  gensere hun har slengt på i farten. Lite klasse og stil. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Margit777 skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sant. Hun har mange helt fantastiske stiløyeblikk.

Men så dukket dessverre Pia Tjelta og blomsterkjolemedvolangertrenden opp, og den kler hun ikke. Men hvem gjør det egentlig? Uansett, den trenden har jo dessverre intervenert på en uheldig måte i hennes stil. Men nå regner jeg med at den trenden er over, så jeg er sikkert på at hun kommer til å kle seg med stil igjen når hun kommer tilbake i offentligheten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Nei, men idag har vi lært at dronninger som representerer i sydvest (= fiskeklær i min bok) de er elegante og vi beundrer dem. Men kronprinsesser i hverdagsantrekk på båttur, de shamer vi. Jeg tror jeg begynner å få taket på reglene nå.

Tror rett og slett ikke du vil forstå hva enkelte her mener. Dronning Sonja er stilig i det aller, aller meste hun har på seg. Noen har en eleganse i seg, da kan de kle seg omtrent i hva som helst. Men en ting er ganske sikkert - du hadde aldri sett dronning Sonja i den kledningen MM hadde på bildet fra Ålesund som noen hadde lagt ut over her. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (Akkurat nå):

Ikke rare standarder du har til kongelige. Hun er kronprinsesse, ikke en sliten trebarnsmor fra Hokksund. 
Er disse antrekkene som går igjen hos MM. Dassete formløse dongeribukser med noen  gensere hun har slengt på i farten. Lite klasse og stil. 

Hun er en syk sliten trebarnsmor fra Kristiansand. 
du ser ikke forskjell på et lekkert skjørt og dassete formløs dongeribukse ( hvem f… sier det, er du 125 år gammel ) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...