Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Kongen kan ikke bare benåde han om han så ville. Ut fra det jeg finner på nett. Jeg har spurt AI med reell bekymring for at Haakon kunne finne på å adoptere Marius juridisk for å nettopp sørge for at Marius ikke pådrar seg straff og heldigvis er ikke dette muig. Spør AI så forklarer den hvorfor for deg :) At dette er ett tiltenkt scenario jeg mener er realistisk sier litt om hvor ødelagt min tillit til kongehuset er. 

Faktisk ikke tenkt på at HM kunne adoptere han..  

hvorfor kan ikke kongen benåde Marius hvis han vil? Det var et spørsmål, og jeg vet ikke hvorfor? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Var du som nevnte rettsaken da.   Jeg mente vel all form for skyld.  Nei, det er godt mulig han tenker han er fri fra juridisk , og samvittighet og skyldfølelse. Mulig han tenker at han har gjort bonusbestefar  stolt og takket for muligheten han fikk på en utmerket måte. Bidratt til å gjøre slutten av livet hans lett , og vært et fint bidrag som bonus i hans hus.  Det kan godt være det er sånn. 

Jeg tror ikke han tenker på hva han har bidratt med i det hele tatt. Og jeg tror ikke han har skamvett nok til å tenke at han ikke skal møte noens øyne. Det er absolutt ingenting som tyder på at Marius eier den typen følelser.

Kvittre skrev (7 minutter siden):

jeg har aldri skrevet at noen har ansvar for hans handlinger?

Jeg har vel heller ikke skrevet at du har skrevet at noen har ansvar for hans handlinger?

Dette med at alle har ansvar for egne handlinger er et prinsipp som er ganske grunnleggende for meg. Og når du ser for deg en unnskyldning fra Marius til kongen, så synes jeg den blir relevant. Marius har ikke skadet kongen. Hvis kongen kommer skadet ut av denne saken på noe som helst vis, så er det på grunn av egne handlinger. Ikke Marius' handlinger.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Tror rett og slett ikke du vil forstå hva enkelte her mener. Dronning Sonja er stilig i det aller, aller meste hun har på seg. Noen har en eleganse i seg, da kan de kle seg omtrent i hva som helst. Men en ting er ganske sikkert - du hadde aldri sett dronning Sonja i den kledningen MM hadde på bildet fra Ålesund som noen hadde lagt ut over her. 

De er jo ulike generasjoner og aldre. 
hva tenker du om dronning Mary ? https://www.billedbladet.dk/kongelige/danmark/dronning-mary-i-smarte-jeans-og-mokkabrun-blazer-denne-vilde-detalje-var-et

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke han tenker på hva han har bidratt med i det hele tatt. Og jeg tror ikke han har skamvett nok til å tenke at han ikke skal møte noens øyne. Det er absolutt ingenting som tyder på at Marius eier den typen følelser.

Jeg har vel heller ikke skrevet at du har skrevet at noen har ansvar for hans handlinger?

Dette med at alle har ansvar for egne handlinger er et prinsipp som er ganske grunnleggende for meg. Og når du ser for deg en unnskyldning fra Marius til kongen, så synes jeg den blir relevant. Marius har ikke skadet kongen. Hvis kongen kommer skadet ut av denne saken på noe som helst vis, så er det på grunn av egne handlinger. Ikke Marius' handlinger.

Skrev jeg at jeg ser for meg en unnskyldning?  Jeg må lese hva jeg skrev , for jeg mener jeg skrev at jeg syntes …

Jeg er uenig i at han ikke har skadet kongen og kongehuset.  Jeg er fortsatt enig i at alle har ansvar for egne handlinger . 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (12 minutter siden):

Hun er en syk sliten trebarnsmor fra Kristiansand. 
du ser ikke forskjell på et lekkert skjørt og dassete formløs dongeribukse ( hvem f… sier det, er du 125 år gammel ) 

Ta en titt på Catherine. Prinsessen av Wales. Også vært syk. Kreftsyk. Men kler seg med en helt annen stil og klasse enn MM. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Jeg synes dronning Mary stiller i samme liga som dronning Sonja. Begge elegante kvinner og begge vet å kle seg etter anledningen. 

Så du synes dronning Mary kler seg etter anledningen når hun kommer i jeans på et offisielt oppdrag, mens Mette Marit ikke gjør det når hun kler seg i jeans på en privat båttur?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes dronning Mary stiller i samme liga som dronning Sonja. Begge elegante kvinner og begge vet å kle seg etter anledningen. 

Oki..MM fikk jo kritikk for å stille i jeans ( eller dongeri faktisk ) på reise. Noe sånt vill dronning Sonja ikke gjort. Greit. Mary representer i tilsvarende bukser. « smarte « jeans faktisk. Så hun er i liga med Sonja. 

• Liker 4
Skrevet
Ad hominem skrev (Akkurat nå):

Ta en titt på Catherine. Prinsessen av Wales. Også vært syk. Kreftsyk. Men kler seg med en helt annen stil og klasse enn MM. 

Holdt hun seg ikke i skjul, i så stor grad at det gikk rykter om at hun var død?  Ellers enig i at hun er veldig elegant . 

• Liker 3
Skrevet

Eneste bildet jeg husker av henne som kreftssyk, var en video der hun hadde på seg en stripete genser. Du vet, sånn stripete genser som MM hadde på seg på Rikshospitalet denne uken.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Så du synes dronning Mary kler seg etter anledningen når hun kommer i jeans på et offisielt oppdrag, mens Mette Marit ikke gjør det når hun kler seg i jeans på en privat båttur?

Har du bilde av Mary på offisielt oppdrag i jeans? 
I såfall så er jeg ganske sikker på at buksen ikke kan sammenlignes med den MM hadde på seg på bildet over. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Holdt hun seg ikke i skjul, i så stor grad at det gikk rykter om at hun var død?  Ellers enig i at hun er veldig elegant . 

Jo. Hun var synlig en gang, og da hadde hun på seg en stripete genser.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har du bilde av Mary på offisielt oppdrag i jeans? 
I såfall så er jeg ganske sikker på at buksen ikke kan sammenlignes med den MM hadde på seg på bildet over. 

Det bildet som ble postet rett over her, der du kommenterte at hun alltid kler seg etter anledningen. Det var i jeans på kongelig oppdrag. Sånne vide jeans som MM bruker.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Eneste bildet jeg husker av henne som kreftssyk, var en video der hun hadde på seg en stripete genser. Du vet, sånn stripete genser som MM hadde på seg på Rikshospitalet denne uken.

Om du ikke har fulgt med er det bare å google Catherine og klær og se bildene som dukker opp. Gjør det samme med MM så ser du det er klasseforskjell på de to prinsessene. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Om du ikke har fulgt med er det bare å google Catherine og klær og se bildene som dukker opp. Gjør det samme med MM så ser du det er klasseforskjell på de to prinsessene. 

Jeg har fulgt godt med, du, og @Kvittre har helt rett i at hun holdt seg skjult under sykdommen, i den grad at folk begynte å late konspirasjonsteorier om at hun var død. Så hun var ikke ute å svingte seg i elegante antrekk mens hun var kreftssyk, hvis det er det du påstår. Hun stilte opp i en video i en helt alminnelig genser. Forøvrig har jeg sett henne i jeans på en del offisielle oppdrag, i motsetning til MM som etter det jeg kan se reserverer jeans til privat bruk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Det bildet som ble postet rett over her, der du kommenterte at hun alltid kler seg etter anledningen. Det var i jeans på kongelig oppdrag.

Mary var stilig på det bildet. Det kommer an på helheten. Mary var langt fra sjaskete på det bildet. 

Du snakker som om MM hadde kommet fra fisketur på sjøen. Hvis du ser på vesken hun bærer så er det en designerveske til nærmere 50.000 (husker at jeg leste det - men husker ikke hva slags designer) Jakken hennes kostet flere tusen - buksen sikker også. 
Det har med en helhet å gjøre. Noen kan sette sammen klær - andre kan det rett og slett ikke. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hekken skrev (2 timer siden):

Benådet han ? 
Kongen kan jo ikke benåde han alene. 
Han må jo ha regjeringen med seg på det , og det er vel ingen grunn til at regjeringen skulle være med på benåde denne farlige voldtektsmannen!

Ok, men da svarte du jo på hvorfor . Takk,  

du endrer litt prinsippet når du skriver farlig voldteksmann, for i dette scenarioet var jo kongen overbevist om at han ikke hadde gjort noe galt? Altså hadde han benådet en uskyldig mann. Eller bedt regjeringen være med på å benåde en uskyldig mann. 

jeg trodde faktisk kongen kunne benåde, men fint at han ikke har så stor makt egentlig . 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 timer siden):

Samanlikna med niesa Emma ser ho ikkje spesielt elegant ut med den buksa som heng og sleng, nei, men sidan ho er på rekonvalesens er det kanskje viktig for henne med klede som ikkje sit for stramt?

Bildet er fra Geiranger i 2024, og trekkes fram i tråden med jevne mellomrom når man vil diskreditere. Vedkommende valgte å utelate resten av antrekks-bildene som ble publisert i samme oppslag (kilden), som var bedre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (1 time siden):

Ikke når hun sitter i sofaen alene.

Hun kler veldig lite uansett. Mye ser så slaskete ut på henne.

Dårlig syerske kanskje. 

Dama er 89 år gammel og har jo sunket sammen flere centimeter, noe som er normalt for eldre damer. Jeg synes at Sonja ser utrolig godt ut for alderen ❤️ Det er kongen jeg er mest bekymret for nå ❤️

Endret av Bjerka
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg har fulgt godt med, du, og @Kvittre har helt rett i at hun holdt seg skjult under sykdommen, i den grad at folk begynte å late konspirasjonsteorier om at hun var død. Så hun var ikke ute å svingte seg i elegante antrekk mens hun var kreftssyk, hvis det er det du påstår. Hun stilte opp i en video i en helt alminnelig genser. Forøvrig har jeg sett henne i jeans på en del offisielle oppdrag, i motsetning til MM som etter det jeg kan se reserverer jeans til privat bruk.

Jeg snakker over mange år. Ikke heng deg opp i korte sykdomsperioder. Hvis du seriøst mener MM kler seg like stilfullt som Catherine bør du ta en tur til Specsavers. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...