Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da har besøket forlatt riksen, ser det ut til. Om det var virkelig kritisk hadde de vel blitt lenger enn de andre gangene… kilde nrk.

Endret av Andrea59
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Selvsagt klarer han det.
Han mener jo ikke han har gjort noe spesielt galt..

Og: mtp søsters media utbrudd, all støtte Mette og Haakon er så opptatt av å understreke at de ønsker å gi ham, så er det ikke utenkelig at mange rundt ham deler den oppfatningen han har. 

Nymerïa skrev (11 minutter siden):

Hvis kongen ikke har noe i mot at han kommer, så må det jo være greit nok. Og når det gjelder å tørre, så tror jeg det er lett å se seg blind på hva man selv hadde følt i en slik situasjon i stedet for hva man helt konkret vet om hva Marius tenker. Marius ble spurt opp og i mente om dette i rettsaken og fikk uttale seg uavbrutt, han mente ikke han hadde gjort noe galt, det var synd på han og damene var slemme. Så hvorfor han plutselig skulle få et anfall av samvittighet nå er meg et mysterium.

Jeg kan ikke se at han skylder kongen en unnskyldning heller, det er jo ikke han han har voldtatt eller fotografert underlivet til eller slått helseløs eller urinert på. Men han skylder han en takk for hvor storsinnet han har vært.

Jeg er ikke enig.  Noe har han jo innrømmet, og ellers så er det å nekte skyld i en rettsak helt vanlig. 

er det noen som vet hvorfor kongen ikke har benådet han? Hvis kongens oppfatning er han ikke har gjort noe spesielt galt. 

Jeg synes han skylder kongen en unnskyldning.  Ikke mer enn kvinnene selvsagt, men han skylder mange en unnskyldning. Også den storsinnede kongen . 

• Liker 2
Skrevet
Andrea59 skrev (23 minutter siden):

Da har besøket forlatt riksen, ser det ut til. Om det var virkelig kritisk hadde de vel blitt lenger enn de andre gangene… kilde nrk.

Det er bilder av at de smiler litt også, så jeg kan tenke han er på bedrings vei. I alle fall mindre dårlig enn tidligere. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke enig.  Noe har han jo innrømmet, og ellers så er det å nekte skyld i en rettsak helt vanlig. 

er det noen som vet hvorfor kongen ikke har benådet han? Hvis kongens oppfatning er han ikke har gjort noe spesielt galt. 

Jeg synes han skylder kongen en unnskyldning.  Ikke mer enn kvinnene selvsagt, men han skylder mange en unnskyldning. Også den storsinnede kongen . 

Jeg er usikker på om du med skyld her mener i moralsk eller juridisk forstand. 

Når vi snakker om å besøke den syke stebestefaren og om han som du sier har et problem med å se han i øynene, så regner jeg med at det er skyld som i samvittighet eller skyldfølelse du viser til. Ikke om han mener at han har juridisk skyld, som jeg vil tro du tenker på når du skriver at det er vanlig å nekte skyld i en rettsak.

Marius satt dag etter dag og syntes synd på seg selv og viste ikke det spor skam over å ha kalt folk jævla horer (som tross alt ikke er ulovlig). Null skam på noe som helst vis ovenfor de som bokstavelig talt skulle dømme han. Kun rettferdiggjøring. 

Når han ikke evner å skjemmes i en rettsal med all verdens presse, så ser jeg ingen grunn til at skammen plutselig skulle komme på et sykebesøk hvor det tross alt er andre hensyn som står i fokus.

Alle har ansvar for egne handlinger, ikke andres. Hvis noen andre føler en skam på grunn av Marius og dermed trenger en unnskyldning, så har de gjort noe galt selv. Men så har jeg absolutt ingen grunn til å tro at noen andre skjemmes på grunn av Marius.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Klærne er aldri shabby, de er helt alminnelige.

Veldig elegant lol. 

81868767.webp?imageId=81868767&x=0.10&y=11.48&cropw=70.06&croph=76.29&width=1376&height=2248

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Bombibit skrev (Akkurat nå):

Veldig elegant lol. 

81868767.webp?imageId=81868767&x=0.10&y=11.48&cropw=70.06&croph=76.29&width=1376&height=2248

Helt alminnelig = elegant? Ok.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (37 minutter siden):

Kongen kan ikke bare benåde han om han så ville. Ut fra det jeg finner på nett. Jeg har spurt AI med reell bekymring for at Haakon kunne finne på å adoptere Marius juridisk for å nettopp sørge for at Marius ikke pådrar seg straff og heldigvis er ikke dette muig. Spør AI så forklarer den hvorfor for deg :) At dette er ett tiltenkt scenario jeg mener er realistisk sier litt om hvor ødelagt min tillit til kongehuset er. 

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (54 minutter siden):

Nå vet vi jo ikke om de gikk hjem da …

• Hjerte 3
Skrevet
Kvittre skrev (46 minutter siden):

Benådet han ? 
Kongen kan jo ikke benåde han alene. 
Han må jo ha regjeringen med seg på det , og det er vel ingen grunn til at regjeringen skulle være med på benåde denne farlige voldtektsmannen!

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bombibit skrev (35 minutter siden):

Veldig elegant lol. 

Du shamer jo. Ingenting galt med antrekket. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Du shamer jo. Ingenting galt med antrekket. 

Samanlikna med niesa Emma ser ho ikkje spesielt elegant ut med den buksa som heng og sleng, nei, men sidan ho er på rekonvalesens er det kanskje viktig for henne med klede som ikkje sit for stramt?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (16 minutter siden):

Samanlikna med niesa Emma ser ho ikkje spesielt elegant ut med den buksa som heng og sleng, nei, men sidan ho er på rekonvalesens er det kanskje viktig for henne med klede som ikkje sit for stramt?

Mener bildet er fra Ålesund. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (3 minutter siden):

Ja, bildet er tatt i forbindelse med bryllupet i Geiranger. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Stemmer det, bildet er vel tatt i forbindelse med bryllupet til ML og Durek. Bildet er vel fra en privat sammenheng da de gikk i land fra en lengre båttur.

Men det er klart, MM skulle jo tenkt på paparazziene og iført seg drakt og høye hæler. En snerten liten hatt hadde nok også vært på sin plass. Viktig å være elegant.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Stemmer det, bildet er vel tatt i forbindelse med bryllupet til ML og Durek. Bildet er vel fra en privat sammenheng da de gikk i land fra en lengre båttur.

Men det er klart, MM skulle jo tenkt på paparazziene og iført seg drakt og høye hæler. En snerten liten hatt hadde nok også vært på sin plass. Viktig å være elegant.

Så klart hun blir jo dronning snart.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Margit777 skrev (Akkurat nå):

Så klart hun blir jo dronning snart.

Tro det eller ei, Dronninger representerer ikke 24/7. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Miominoen skrev (2 minutter siden):

Hvorfor overdrive (selv om jeg jo vet hvorfor...); frakt, hatt og høye hæler er unødvendig. Et par jeans som passer hadde imidlertid vært ok. Det ser ut som om hun har lånt svigerfars jeans, hvilket jo i seg selv er hyggelig i privat sammenheng.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Miominoen skrev (5 minutter siden):

Tro det eller ei, Dronninger representerer ikke 24/7. 

Ikke når hun sitter i sofaen alene.

Hun kler veldig lite uansett. Mye ser så slaskete ut på henne.

Dårlig syerske kanskje. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...