Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (6 minutter siden):

Jeg har egentlig tenkt det motsatte om MM, nemlig at det kan virke som hun har en stylist, og at den uheldige effekten av det er at det blir litt for mye trend- og  fashionfokus og litt for lite fokus på hva hun faktisk kler, og hva som kler anledningen. For øvrig er jeg dypt uenig i at Sonja alltid er stilig. Det er hun ikke.

I såfall har hun en dårlig stylist. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ad hominem skrev (15 minutter siden):

Når det gjelder MM er det ikke så mye annet å evaluere henne på nå. Hvordan hun kler seg, vinker og smiler etc.  
Siden hun er strippet for troverdighet i saker hun har brent for. Organisasjoner som ikke engang vil hun skal fronte de lenger pga Epstein-saken. Ikke greide hun å rette opp inntrykket i det famøse NRK-intervjuet heller. 
Så da burde hun igrunn legge seg mer i selen hvordan hun ser ut og ter seg i det offentlige rom. Det er det eneste hun har igjen nå. 

Ok. Jeg synes hun kler seg helt ok. Helt uavhengig av hva hun har gjort ellers.

• Liker 5
Skrevet
Ad hominem skrev (1 time siden):

Når det gjelder antrekk så går det fint an å se glamorøs ut, med stil, uten å gå for de dyreste merkene. Ofte er det latskap som gjør at en ser ut som en dass i klesstilen. Noe som krasjer helt hvis man er kongelig og tross alt representerer landet, uansett om du er på offisielle oppdrag eller viser deg ute i private ærend. 

Kanskje du skulle ta en titt på bildet og antrekkene igjen?  For om det og være iført pene hverdagsklær er å "se ut som en dass", da har vi ulik tolkning av det begrepet. 

rebella81 skrev (1 time siden):

Personlig driter jeg i det bildet, men en vill gjetning er at det er enkle tiltak som å kneppe skjorta og klippe hekken som etterspørres. Ikke sjakett og gallauniform med ordensbånd, bare tatt seg bittelitt mer bryderi. 

Etter hva jeg kan se har da HM kneppet skjorten. Foruten et par knapper i halsen, som i mine øyne, er fullstendig normalt og udramatisk all den tid han ikke har på slips.

Når det kommer til den omtalte hekken så er det fullstendig normalt at den vokser i løpet av en sesong. Nå er jeg ingen gartner eller hekk ekspert. Men tror ikke jeg er helt på viddene med antakelser om at det er vanlig og klippe hekken på våren og høsten. 

• Liker 7
Skrevet
SusieDerkins skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke i stand til å se at dressen var krøllete. Hvorfor sier du det?

Forøvrig er jo gardens vaktskifte en turistattraksjon, og det gjelder vel ikke mindre når musikk- og drilltroppen holder oppvisningen for kongefamilien, men la oss gå rett til kilden istedet for å resonnere:

"Etter et ljomende «God dag, Kronprinsregent!», fra gardistene på Slottsplassen, satt drilloppvisningen i gang på Slottsplassen i flott augustvær med et stort publikum samlet rundt Karl Johan-statuen. Med musikk av Grieg, tradisjonelle norske marsjer og de mer moderne låtene «Victory» og «Thunderstruck», var det noe for enhver smak til taktfast marsjering og imponerende formasjoner."

https://www.kongehuset.no/nyheter/drilloppvisning-pa-slottsplassen

Ok. Her må jeg få lov til å bemerke kildebruk. Kongehuset ønsker selvfølgelig å fremstille det som at det er stor interesse for dem og deres gjøren og laden. Særlig nå. Det er valuta for dem. 

Jeg aner ikke om det stemmer at det var mange der, men skal den påstanden dokumenteres så må vi bruke andre kilder. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

https://tv.vg.no/nyheter/kronprinsen-tilstede-ved-drilloppvisning?id=408429

Her ser vi publikum. Det er faen helt utrolig hva noe synes de må kverulere over.

"Kronprinsen ble møtt og sendt av gårde med applaus fra publikum."

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/xrwaLj/kronprins-haakon-alene-paa-slottsbalkongen-for-aa-foelge-drilloppvisningen

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (52 minutter siden):

Meget godt summert opp. 
Jeg las et sted at kronprinsen skal være godt forberedt på oppgaven som en dag venter ham. Javel? Det er sikkert gjort forberedelser opp gjennom årene, samt praksis i utøvende rolle med sine foreldre på sidelinjen.

Men, hva med konsekvensene av valg som er blitt gjort, og som gjennom en lengre periode har kommet til overflaten, som i at offentligheten har fått vite om både det ene og andre. 

I dag ser vi en mann i en litt krøllete dress som står alene på slottsbalkongen for å se på drilling. Javel? Jeg vet ikke en gang om det var møtt opp noen for å se. Ingen kamera filmet motsatt vei, og det kan jo være av en grunn eller flere. 

Nei, det er ikke noe stas i dette greiene, og jeg får ikke øye på noe som skinner gjennom den familiære farsen som pågår. 
Jeg tør tippe at han som stod alene på balkongen aller helst ønsket seg ut på sjøen for å surfe. 

Jeg gikk gjennom slottsparken på dette tidspunktet, og må dessverre skuffe deg, det var mange tilskuere på slottsplasssen. Jeg observerte journalister og kamerafolk fra VGtv, NRk og TV2. Mulig der var flere. Men du kan jo ta en kikk på nevnte medier og se om noen av dem "filmet riktig vei". 

Når det kommer til kronprinsens dress var det umulig for meg å se om den var krøllete. Men akkurat den påstanden har jeg null tro på. Jeg har forøvrig enda til gode å se kronprinsen stille opp i krøllete dress.

Med tanke på kongens helsetilstand er den siste setningen du slengte på direkte usmakelig. Når dronningen, som egentlig skulle stå på balkongen med sin sønn, meldte avbud til dette. Noe hun også har gjort til en audiens hun skulle ha med kronprinsen i morgen. Da sier det noe om alvoret i situasjonen med kongen. Da er det kanskje på tide å grave frem litt empati og la spydighetene hvile.

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
SusieDerkins skrev (9 minutter siden):

Virker som veldig mange i kongefamilien er tilstede på rikshospitalet samtidig. Det er ikke et oppløftende tegn.

https://www.vg.no/nyheter/i/vrzpjV/kongen-er-syk?pinnedEntry=92344&pinnedEntry=92344

Ja, det er vel første gangen det har vært 3 der på en gang… og, om det bare er et vanlig besøk, ville de nok voktet seg for å gjøre det sånn, de vet nok at det vil tolkes som at noe er på gang.

• Liker 3
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk gjennom slottsparken på dette tidspunktet, og må dessverre skuffe deg, det var mange tilskuere på slottsplasssen. Jeg observerte journalister og kamerafolk fra VGtv, NRk og TV2. Mulig der var flere. Men du kan jo ta en kikk på nevnte medier og se om noen av dem "filmet riktig vei". 

Når det kommer til kronprinsens dress var det umulig for meg å se om den var krøllete. Men akkurat den påstanden har jeg null tro på. Jeg har forøvrig enda til gode å se kronprinsen stille opp i krøllete dress.

Med tanke på kongens helsetilstand er den siste setningen du slengte på direkte usmakelig. Når dronningen, som egentlig skulle stå på balkongen med sin sønn, meldte avbud til dette. Noe hun også har gjort til en audiens hun skulle ha med kronprinsen i morgen. Da sier det noe om alvoret i situasjonen med kongen. Da er det kanskje på tide å grave frem litt empati og la spydighetene hvile.

Ang dressen - den så litt sjuskete ut, da det bare var en knapp kneppet og slipset syntes ut i glipen - og jakken satt litt skjevt. La ikke merke til krøller, men la merke til (før jeg så det her) at han ikke var heldig med oppstillingen.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Miominoen skrev (6 minutter siden):

Enig. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vel første gangen det har vært 3 der på en gang… og, om det bare er et vanlig besøk, ville de nok voktet seg for å gjøre det sånn, de vet nok at det vil tolkes som at noe er på gang.

Det er ihvertfall fire der, og mangler bare Ingrid Alexandra + Märtha m/fam (om de ikke har kommet inn et annet sted). Kan bare være tilfeldig eller at det skal være et møte med lege/helsepersonell. Men noe urovekkende er det, og også spesielt at flere har vært der til hver dag i det siste.❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (1 time siden):

Meget godt summert opp. 
Jeg las et sted at kronprinsen skal være godt forberedt på oppgaven som en dag venter ham. Javel? Det er sikkert gjort forberedelser opp gjennom årene, samt praksis i utøvende rolle med sine foreldre på sidelinjen.

Men, hva med konsekvensene av valg som er blitt gjort, og som gjennom en lengre periode har kommet til overflaten, som i at offentligheten har fått vite om både det ene og andre. 

I dag ser vi en mann i en litt krøllete dress som står alene på slottsbalkongen for å se på drilling. Javel? Jeg vet ikke en gang om det var møtt opp noen for å se. Ingen kamera filmet motsatt vei, og det kan jo være av en grunn eller flere. 

Nei, det er ikke noe stas i dette greiene, og jeg får ikke øye på noe som skinner gjennom den familiære farsen som pågår. 
Jeg tør tippe at han som stod alene på balkongen aller helst ønsket seg ut på sjøen for å surfe. 

Han følte seg sikkert veldig alene, og tenkte på de han er glad i. 

Endret av Junijulia
  • Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (7 minutter siden):

Det at dronningen avlyser oppdrag er med på å male et bilde av at det faktisk er alvor, så jeg tviler på at det er et vanlig besøk i den forstand. Jeg tror vi hadde fått en oppdatering til nå hvis det hadde snudd og helsen var på tur oppover igjen. At det derimot ikke sies noe, gjør meg skeptisk til akkurat det.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Hanne67 skrev (2 minutter siden):

Det er ihvertfall fire der, og mangler bare Ingrid Alexandra + Märtha m/fam (om de ikke har kommet inn et annet sted). Kan bare være tilfeldig eller at det skal være et møte med lege/helsepersonell. Men noe urovekkende er det, og også spesielt at flere har vært der til hver dag i det siste.❤️

Durek er vel nyoperert, så kanskje de alt er på Riksen pga det?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Durek er vel nyoperert, så kanskje de alt er på Riksen pga det?

Ja, Durek er også innlagt. Ikke godt å si hva som skjer når det ikke kommer noe oppdatering. Håper på gode nyheter snart. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Hanne67 skrev (5 minutter siden):

Sverre kjørte visst bare MM, og dro igjen. Så det er sånn sett positivt mtp hvor kritisk det er. Men det er absolutt litt for mange indikasjoner på at det er mer alvorlig denne gangen, også mtp at det ikke har kommet oppdateringer på at han er i bedring. 4.dagen på antibiotika så burde det være klar bedring hvis «ukomplisert forløp». Det kan fortsatt gå bra, men han vil nok uansett være veldig redusert en god stund. Kombinasjonen av hjertesykdom, hemolytisk anemi, steroider/immundempende behandling, ødemutvikling og så sepsis på en 89-år gammel mann er veldig alvorlig. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (37 minutter siden):

https://tv.vg.no/nyheter/kronprinsen-tilstede-ved-drilloppvisning?id=408429

Her ser vi publikum. Det er faen helt utrolig hva noe synes de må kverulere over.

"Kronprinsen ble møtt og sendt av gårde med applaus fra publikum."

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/xrwaLj/kronprins-haakon-alene-paa-slottsbalkongen-for-aa-foelge-drilloppvisningen

Så veldig folksomt var det dog ikke!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis man leser pressemeldingene fra sist gang Kongen var syk med innleggelse, er det noe mer dempet innhold i pressemeldingene nå. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...