Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Dette skjer kanskje forholdsvis raskt da?

Stortinget har vel ferie for tiden, så vanskelig å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Stortinget har vel ferie for tiden, så vanskelig å si.

Aah, det tenkte jeg ikke på. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Dette vil bli ryddet fortløpende, og evt nye spekulasjoner vil bli ryddet uten ryddemelding de nærmeste timene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Hmhmh
Skrevet
Lineaaa skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker Haakon kunne kommet ut for et intervju snart for sagt litt om hva som skjer. 

Nei, han skal ikke det. 

Nå skal de få bruke tiden sammen. 

Skrevet
Ad hominem skrev (3 minutter siden):

Jeg levde på den tiden og kan ikke huske det var mye snakk om dette. 

Men det var det, selv om du ikke husker det.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (2 minutter siden):

Jeg levde på den tiden og kan ikke huske det var mye snakk om dette. 

Det var mange som mente at Harald var for stiv og aldri ville bli så folkelig som sin far. Husker det godt at mange var skeptiske.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, moren til David Toska beholdt sikkerhetsklareringen. Men hun håndterte saken helt annerledes. Det har vært linket til et intervju med henne før, jeg finner det ikke.

Og så har du døtrene til ML, jeg synes det er rart om de ikke kan sikkerhetsklareres på grunn av et stesøskenbarn og en inngiftet tante.

Da var mor Toska heldig, for jeg kjenner til flere som har mistet klarering for "ingenting". Av og til er det f.eks nok at du forelsker deg i "feil" person. Loven skal være lik for alle, sant? Når det gjelder døtrene til M så er jeg uenig i den. Til den typen jobb vi diskuterer her så er MBH fortsatt alt for nær. Og med kjent historikk ville en fetter/kusine også kunne blir undersøkt for klarering på høyeste nivå, også i det "virkelige liv". 

• Liker 4
Skrevet
Knitalong skrev (1 minutt siden):

Det var mange som mente at Harald var for stiv og aldri ville bli så folkelig som sin far. Husker det godt at mange var skeptiske.

Det var mange som ikke så for seg hvordan Olav skulle fylle Haakon VIIs sko heller, så det er vel bare sånn det er med tronarvinger som står i sin fars skygge. Man ser dem ikke før de trer frem i sin egen rett kanskje.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Da var mor Toska heldig, for jeg kjenner til flere som har mistet klarering for "ingenting". Av og til er det f.eks nok at du forelsker deg i "feil" person. Loven skal være lik for alle, sant? Når det gjelder døtrene til M så er jeg uenig i den. Til den typen jobb vi diskuterer her så er MBH fortsatt alt for nær. Og med kjent historikk ville en fetter/kusine også kunne blir undersøkt for klarering på høyeste nivå, også i det "virkelige liv". 

Man mister ikke klarering av ingenting. 

Da er det mer i historien du ikke kjenner til. 

Skrevet
FruR skrev (4 minutter siden):

Tipper kongehuset legger ut på sine nettsider og alle nettaviser et minutt etterpå. Men de lar nok familien få en time eller to å summe seg på først.

Ved andre kongelige dødsfall har det gått noen timer før man offentliggjør det.

• Liker 1
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Og det er fordi det er en del mennesker som skal få vite det før offentligheten. 

Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Ja. Litt rart at de stilte opp i sort dress / kjole for å sitte ved dødsleie. 

• Liker 5
Skrevet
Knitalong skrev (9 minutter siden):

Det ble det også sagt om Harald og Sonja da Kong Olav døde, å de som sa det tok feil - noe som også kan skje nå.

Blir det ikke sagt "Kongen er død (Harald) Leve Kongen (Haakon Magnus)? Vet ikke hvem som sier det, men mener å huske a

Hvorfor i alle dager skal han det? Kan ikke familien få gå igjennom dette uten nysgjerrige grafsende folk.

Nå var jeg rikitgnok et barn når Olav døde, men husker det godt. Harald og Sonja splittet ikke folket som HM og MM har gjort. Så nei, det kan ikke sammenlignes. 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
BLOMSTERKVAST skrev (3 minutter siden):

Ja. Litt rart at de stilte opp i sort dress / kjole for å sitte ved dødsleie. 

Slik jeg ser det, er det kun MM og HM som er kledd i mørkt. Marius har riktig nok mørk bukse, men skjorta er denim. Leah hadde en lys jakke. Hva hun har under vet jeg selvsagt ikke, kan være mørkt under. Men ja, enig i at det er litt merkelig. Så igjen, tenker mitt...

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (16 minutter siden):

Dette skjer kanskje forholdsvis raskt da?

Det skal skje så raskt som mulig i følge Grunnloven. Om Stortinget er stengt avgis eden skriftlig til Statsrådet og så gjentas den muntlig så snart som mulig når Stortinget åpner.

• Liker 2
Skrevet
Margit777 skrev (46 minutter siden):

Når kan man velge og plukke av seg tittelen og være privat? De blir aldri private. De er kongelige i alt de gjør.

Det er vel ikke helt riktig? Dronningen er dus med folk på fjelltur .  Så jo hun plukker av titler og er privat der hun mener det passer seg  . 

Skrevet
Ginny Weasley skrev (2 minutter siden):

Det skal skje så raskt som mulig i følge Grunnloven. Om Stortinget er stengt avgis eden skriftlig til Statsrådet og så gjentas den muntlig så snart som mulig når Stortinget åpner.

Okei, takk for info! Så da "tells det" selv om det kun er skriftlig i første omgang?

Skrevet
Knitalong skrev (14 minutter siden):

Hehe. Fra antatt stiv og lite folkelig til Epstein og kriminell sønn.. snakk om kontraster om du sammenligner ståa til dagens kronprinspar kontra kongeparet den gangen.

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Ad hominem skrev (1 time siden):

Ja det blir et trist syn. Mange dagers festivitas og signing i Nidarosdomen. Mette Marit som dronning. Og så skal vi hylle den nye dronningen. Kommer for evig og alltid være forbundet med sexovergriperen Epstein. Og hun som kjeder seg i andres kongeliges selskap. 

Hvis folk klarer å heve blikket og se det større bildet, skal du se det går bra. 

Og at hun kjedet seg på en kongelig bryllupsfest, ja det tror jeg mange av dem har gjort. Men du hadde selvfølgelig kost deg hvert sekund,du? 🙄

Det er så mange som er opptatt av å dømme, at hun hadde kontakt med Epstein er klanderverdig, men ikke det samme som at hun visste alt som foregikk. 

Haakon blir en god konge, MM blir en god dronning med det hun klarer å bidra med. 

En ny æra begynner snart, la oss se fremover og ikke kaste folk i grøfta for det minste feiltrinn 

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke helt riktig? Dronningen er dus med folk på fjelltur .  Så jo hun plukker av titler og er privat der hun mener det passer seg  . 

Det betyr ikke at hun ikke har tittelen. 

Tittel er ikke en hatt du kan ta av.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...