Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Med én gang, slik flere skriver her.

Jeg husker en historie om kong Olavs dødsfall i 1991, som kong Harald selv delte en gang senere i et intervju. Rett etter at Olav var død på kongsseteren var Harald og Astrid der sammen, og en eller annen (muligens statsministeren eller et annet regjeringsmedlem) som var der og snakket med dem uttalte ordene "Deres Majestet". Harald rettet på vedkommende og sa "Men han er jo gått bort". Hvorpå Astrid snudde seg mot Harald og sa: "Jeg tror han snakker til deg". 

Ikke sant, blir naturligvis uvant for den som tar over også.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (17 minutter siden):

Når kan man velge og plukke av seg tittelen og være privat? De blir aldri private. De er kongelige i alt de gjør.

De er jo private hjemme og f.eks. på ferier. Skulle de finne på å rusle en tur langs Karl Johan er de private, men de som opplever det ser jo de som kongelige.
Allikevel kan ting skje i samfunnet som gjør at de plutselig må representere og da er de kongelige igjen. 

Endret av Eva-Lena
  • Liker 2
Skrevet
Mrs Robinson skrev (17 minutter siden):

Tenkte nøyaktig det samme... det er nok ikke bare kongen som forsvinner, men også hele grunnlaget for monarkiet vårt.

Jeg har alltid vært monarkist inntil de siste årene med alle skandalene som har kommet frem. Støtten til monarkiet har forsvunnet sakte, men sikkert, mens kjærligheten til Kong Harald har stått støtt. Pga medmenneskelighet, hvor stødig han er, humor og folkelig samtidig som han har tatt rollen på alvor hver dag gjennom et langt liv. 

Kongen har vært samlende for folket, og til tross for uenigheter i det politiske etc har vi likevel hatt en felles konge å se opp til. 

Etterkommerne tror jeg dessverre vil bidra til splittelse...

Nettopp!

Ingen kunne vel vært mer «tvert imot» 

• Liker 10
Skrevet
Hekken skrev (3 minutter siden):

Og tenk så kjedelig….

Ja. Ingen jeg kjenner som ser henne som dronning.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
SusieDerkins skrev (15 minutter siden):

Det forundrer meg at ikke alle som bedyrer at de setter sånn pris på kongen, er villig til å møte den nye generasjonen slik han de er så glad i ville gjort: Men åpenhet, varme og raushet.

Respekt er ikke noe du får, men gjør deg fortjent til. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

• Liker 1
Skrevet
Ad hominem skrev (Akkurat nå):

Respekt er ikke noe du får, men gjør deg fortjent til. 

Nettopp! 🙌

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Haakon egner seg ikke i det hele tatt, han er en av dem som har beskyttet MBH og dekket over kriminalitet. Jeg tenker at ingen av Haralds etterkommere er egnet til å jobbe som såkalt "kongelige"

Jeg er enig med deg om HM, men den yngste generasjonen vet vi ikke så mye om. Uansett er de så unge at de kan forbedre seg.

• Liker 6
Skrevet
Margit777 skrev (10 minutter siden):

Når kan man velge og plukke av seg tittelen og være privat? De blir aldri private. De er kongelige i alt de gjør.

Det er da ingen som sier de skal plukke av seg tittelen? Det man sier er at ulike anledninger har ulike kleskoder. Det har jo ikke noe med tittel å gjøre, med mindre du mener de skal gå i fjellet med tiara.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker Haakon kunne kommet ut for et intervju snart for sagt litt om hva som skjer. 

Skrevet
Lineaaa skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker Haakon kunne kommet ut for et intervju snart for sagt litt om hva som skjer. 

Nei. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Lineaaa skrev (Akkurat nå):

Så du tenker han skal gå ifra sin syke/døende far for å stille din nysgjerrighet?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med deg om HM, men den yngste generasjonen vet vi ikke så mye om. Uansett er de så unge at de kan forbedre seg.

Det handler ikke bare om forbedring. Det handler om at de unge har en nær slektning med kriminell tilknytning. Personer som ikke kan sikkerhetsklareres, bør heller ikke ha en posisjon som for eksempel landets overhode. Et "vanlig" menneske i en stilling som krever sikkerhetsklarering, ville mistet den jobben for lengst.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Lineaaa skrev (1 minutt siden):

Nei. Jeg blir overrasket om du finner en eneste referanse til en annen tronarving som har gjort noe sånt.

• Liker 5
Skrevet

Han har nok med å være der for pappan sin ❤️ hans kjære pappa, vår kjære konge å hele norges bestefar rett å slett en god’kar❤️🇳🇴

• Hjerte 6
Skrevet
lurker skrev (10 minutter siden):

Det er klart hun er der, nå har hun jo både mannen og faren sin der.

Jeg tipper det ikke er noen bilder av henne fordi hun har vært der siden i går?

Ja, ser det nettopp kom nyhetsvarsling om at hun er tilstede. Så flott at alle de nærmeste er der nå. 

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg blir for mye å forlange. Han er nok i dyp sorg over sin døende far og bør få fred de nærmeste dagene synes jeg. En umenneskelig oppgave å forlange dette. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
delripu skrev (Akkurat nå):

Ja, ser det nettopp kom nyhetsvarsling om at hun er tilstede. Så flott at alle de nærmeste er der nå. 

Eneste som mangler bekreftet er nå Maud Angelica.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lineaaa skrev (5 minutter siden):

Nei, ærlig talt.

La nå familien få være hos Kongen i fred. Hvis jeg skulle gått ut av rommet for å informere media og i den tiden dør pappa’n min - da ville jeg hatt evig dårlig samvittighet for å ikke ha vært tilstede i det øyeblikket.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lineaaa skrev (6 minutter siden):

Nei huff, det synes jeg ikke. De må få lov å få være en familie nå uten å måtte forholde seg til et pressekorps med tusen spørsmål på lur.

• Liker 5
  • Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...