Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mistyen skrev (1 time siden):

Nei, vær så snill.

La de ha denne stunden i fred. Ingen bør forvente oppdateringer, før det er en endring. Da får folket beskjed. ❤️

Enig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ginny Weasley skrev (49 minutter siden):

Verken Marius eller døtrene til ML har jo offisielle roller i Kongehuset, i motsetning til HM og MM, så tenker det blir annerledes enn med kronprinsparet.

Det er jo mulig HM og MM forlater sykehuset som konge og dronning, og det ville vel blitt ramaskrik om de gikk uformelt kledd? Ser jo hvordan enkelte i tråden har klaget over klærne deres ved tidligere sykebesøk.

Dersom de må forlate sykehuset som konge og dronning tipper jeg at noen fra hoffet henter klær til dem

• Liker 2
Skrevet
Tistelblad skrev (2 minutter siden):

Dersom de må forlate sykehuset som konge og dronning tipper jeg at noen fra hoffet henter klær til dem

Eller at de har en bag i bagasjerommet

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da kong Olav døde, var det daværende kronprins Harald som offentliggjorde det på et ekstraordinært statsråd på Stortinget rundt midnatt.

Da vil jeg tro at det skjer på samme måte nå, og at bl.a stortingspresidenten må komme seg på plass først. Han er vel på vei hjem fra Island.

Endret av Viki6
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
sofie777 skrev (1 minutt siden):

De har helt sikkert med seg "sørgeklær". Kongelige har for eksempel alltid med seg svarte sørgeklær i kofferten når de er på reise - sånn i tilfelle noe inntreffer mens de er på reise. 
I dette tilfellet så har kongen ligget alvorlig syk på Rikshospitalet i flere dager så tipper at familien er godt forberedt på at han kan dø. 

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

De har helt sikkert med seg "sørgeklær". Kongelige har for eksempel alltid med seg svarte sørgeklær i kofferten når de er på reise - sånn i tilfelle noe inntreffer mens de er på reise. 
I dette tilfellet så har kongen ligget alvorlig syk på Rikshospitalet i flere dager så tipper at familien er godt forberedt på at han kan dø. 

De var jo svartkledde da de kom i morges... 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
delripu skrev (1 time siden):

Hvem er det som skal gi beskjeden offentlig om en eventuell bortgang, iht tradisjon og lignende? :( 

Haakon Magnus av Norge skal informere regjeringen. 

• Liker 3
Skrevet

Når Harald dør så blir Mette-Marit dronning. Men hva blir Sonja? Enkedronning? Hvor mye påvirker Haralds død hennes oppgaver?

• Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (20 minutter siden):

Hva fanden har MMs klesstil med noe som helst å gjøre?

Hva er det igjen å evaluere henne på? Hun har jo mistet troverdighet på alt annet. Noe til og med diverse organisasjoner har bekreftet. 
Da står hun igjen med klesstil, hvordan hun ter seg, smiler og vinker etc. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Brutex skrev (3 minutter siden):

Når Harald dør så blir Mette-Marit dronning. Men hva blir Sonja? Enkedronning? Hvor mye påvirker Haralds død hennes oppgaver?

Hun blir det, ja. Men hun kommer nok til å fortsette å jobbe som hun har gjort, i hvert fall så lenge MM ikke er 100% frisk. Hun og Ingrid Alexandra kommer nok til å gjøre det de kan ut fra hver sin situasjon.

• Liker 3
Skrevet
Tistelblad skrev (24 minutter siden):

sofie777 skrev (22 minutter siden):

Gulline skrev (17 minutter siden):

Tror dere det er tilfeldig at de var kledd i sort?  

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Perfume skrev (2 timer siden):

Sitter med klump i halsen jeg! ❤️ 

Ja, vi går dessverre inn i en ny epoke. 

En epoke med et kongepar jeg personlig ikke synes passer til å være kongelige lenger. 

Så må de alle få sørge i fred, for det å miste et kjært familiemedlem er aldri lett, uansett hvem man er, og jeg ønsker de alle ro rundt prosessen, slik at de får sørge i fred. Men, gitt deres posisjon må man nok raskt opp på hesten igjen.

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
enkefru skrev (45 minutter siden):

Er vel noe med at det er stortingspresidenten som skal kunngjøre slikt (mener jeg å ha hørt), og han er ikke tilbake fra Island enda...

Evt overvære kunngjøringen.

Han innehar høyeste offentlige verv i Norge etter kongen, og skal sikre de konstitusjonelle reglene overholdes etc etc

• Liker 1
Skrevet
Brutex skrev (5 minutter siden):

Var noen debatter for noen år siden om hvilken tittel hun vil og. Og hvor hun skal bo. Har aldri hørt noe svar på det, men det bør jo være klart. 

Skrevet
Viki6 skrev (23 minutter siden):

Da kong Olav døde, var det daværende kronprins Harald som offentliggjorde det på et ekstraordinært statsråd på Stortinget rundt midnatt.

Da vil jeg tro at det skjer på samme måte nå, og at bl.a stortingspresidenten må komme seg på plass først. Han er vel på vei hjem fra Island.

Ja, det er en viss rekkefølge der som er kotyme. Det er vel først stortingspresident, statsråd, regjeringen og så media. Tror jeg.

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke det, så det er bare å følge med...

• Liker 1
Skrevet

Nå har familien reist fra sykehuset 🫪

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Absolutt ikke. Jeg tenker bare at vanlig sorte klær ikke er det samme som pene, sorte klær som passer ny konge og dronning. Skjørt. Kåpe. Dress. Jeg vet ikke. 

Nå ser jeg forresten at de har forlatt sykehuset. 

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Var noen debatter for noen år siden om hvilken tittel hun vil og. Og hvor hun skal bo. Har aldri hørt noe svar på det, men det bør jo være klart. 

Hun har jo en egen, privat leilighet som kun er hennes, på Slottet. Jeg regner med at kronprinsparet/det nye kongeparet lar henne få bo der til the end. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (5 minutter siden):

Nå har familien reist fra sykehuset 🫪

Det betyr nok dessverre det vi frykter, men vi får vente på beskjeden🙏💔 Fineste kongen vår, dette er så trist💔😢

Trist å tenke på alt som har skjedd de siste årene, men jeg synes det er en trøst at han fikk oppleve hvordan folk samlet seg under og etter fotball VM ved Slottet. Vi gledet oss sammen og viste at monarkiet betyr mye for mange av oss🙏❤️

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 6
  • Hjerte 15
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...