Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Det står strengt tatt bare at tilstanden er uforandret. 

Det betyr jo at han ikke er død.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

Uforandret. 

Kan bety både i live og ikke i live...

Ja ser den🙏

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

I ett alernativt scenario kan man man se for seg Kongen, med morro-buksene på, om han overlever dette. Under årets stortingsmiddag vil talen begynne med «kjære alle sammen, hyggelig å se dere - og for de av dere som feiret litt på forskudd for en stund siden kan jeg berolige dere med at jeg fortsatt er er her.»

• Liker 11
  • Hjerte 13
Skrevet
Chlypa skrev (Akkurat nå):

I ett alernativt scenario kan man man se for seg Kongen, med morro-buksene på, om han overlever dette. Under årets stortingsmiddag vil talen begynne med «kjære alle sammen, hyggelig å se dere - og for de av dere som feiret litt på forskudd for en stund siden kan jeg berolige dere med at jeg fortsatt er er her.»

Ja, han var krut-god på selvironi og humor generelt. En varm og altfor snill mann ❤️ Det er mange som kommer til å savne kong Harald, det skal være sikkert! Det er som jeg skrev tidligere, en epoke er dessverre over 😕

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Hvis han til alt overmål overlever dette vil han ha en lang rekonvalesens foran seg, og alderen tatt i betraktning vil kronprinsen måtte være regent i lang tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kålrota skrev (7 minutter siden):

Det står strengt tatt bare at tilstanden er uforandret. 

Jeg skriver at det er ingen endring, du sier det står uforandret. For meg har det jeg og du skrev samme betydning.

Ingen endring = uforandret

Hva ville du med meldingen din egentlig?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
NedOpp skrev (3 minutter siden):

Hvis han til alt overmål overlever dette vil han ha en lang rekonvalesens foran seg, og alderen tatt i betraktning vil kronprinsen måtte være regent i lang tid. 

Jeg tenker det samme. Tviler på at han vil kunne jobbe slik han har gjort til nå. 

Skrevet
NedOpp skrev (1 minutt siden):

Ja. Men jeg tenkte på det tidligere i uken, at det er bedre at det går sånn, altså en lang regentperiode, enn at han dør nå, for det er jo ikke akkurat et optimalt tidspunkt for et tronskifte. Hadde håpet for kronprinsens skyld at han skulle få gå inn i sin nye rolle fra et litt bedre ståsted enn slik situasjonen er i dag. Men klart, det kunne jo vært enda verre. Han kunne jo dødd på Tenerife i vinter, mens det stormet som verst på alle kanter.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (6 minutter siden):

Jeg skriver at det er ingen endring, du sier det står uforandret. For meg har det jeg og du skrev samme betydning.

Ingen endring = uforandret

Hva ville du med meldingen din egentlig?

Jeg tror poenget til brukeren du siterte er at du skrev at kongen var i live og ingen endring, brukeren poengterte at tilstanden var uforandret. Det er strengt tatt to forskjellige ting, men jeg tror ikke jeg kan si det mer spesifikt ifbm med moderatoroppdateringen om at vi ikke har lov til å spekulere i akkurat dette.

Endret av Nymerïa
skrivefeil
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Mine tanker går til de pårørende! 

Det er lov å tenke i dag at han nå er palliativ, og at behandlingen er avsluttet- Han responderer nok ikke lenger/ er bevisstløs. Vi som har sittet der på sengekanten det siste døgnet med foreldre, vet at det er tøft å få høre at de ikke skal våkne mer. Men den fasen kan ta ganske lang tid. 

• Liker 13
  • Hjerte 17
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Det er lov å tenke i dag at han nå er palliativ, og at behandlingen er avsluttet- Han responderer nok ikke lenger/ er bevisstløs. Vi som har sittet der på sengekanten det siste døgnet med foreldre, vet at det er tøft å få høre at de ikke skal våkne mer. Men den fasen kan ta ganske lang tid. 

Ja. Synes mange kan roe litt ned her. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er smått et merkelig syn det som skjer på Slottsplassen nå, og ikke minst pressens dekningen av saken. Folket trenger ikke minutt for minutt av det som skjer, hva skjedde med å ha litt respekt for de nærmeste pårørende? 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Dette😢😔 Satt slik selv for en mnd siden. Brutalt. 

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet

Du slette min tid så usmakelig at folk tenner lys og skriver kort med takk for alt. Eier de ikke gangsyn??

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Minipilla skrev (1 minutt siden):

Du slette min tid så usmakelig at folk tenner lys og skriver kort med takk for alt. Eier de ikke gangsyn??

Helt enig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Minipilla skrev (1 minutt siden):

Dette er slutten. Behandling er nok stoppet og har får sovne inn. Slikt tar tid. Sett tilbake i tid, med Olav, var det akkurat de samme beskjedene i forkant. Dette er ikke noe han kan overleve dessverre. 

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet

Vurderer å legge ned blomster. Er det usmakelig? ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Enig i at det er litt rart å oppføre seg som Harald allerede er død. Samtidig tenker jeg at tenning av lys og takkemeldinger kommer fra et godt sted. Tenk om Harald kvikna til litt og fikk det med seg? Tror neppe han selv ville tatt det ille opp...

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet
Neverland skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ventet, men hva mener du med det? 

• Liker 2
Skrevet
Neverland skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke blomster er usmakelig. Man gir blomster til mange ulike anledninger i en persons liv. Men "takk for alt" og lys gjøres jo stort sett etter dødsfall. Det har vi ikke fått beskjed om enda. Jeg tenker at akkurat dét kan man sikkert vente med.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...