Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kokosmakrone skrev (1 minutt siden):

Enig i at det er litt rart å oppføre seg som Harald allerede er død. Samtidig tenker jeg at tenning av lys og takkemeldinger kommer fra et godt sted. Tenk om Harald kvikna til litt og fikk det med seg? Tror neppe han selv ville tatt det ille opp...

Hvis du kvikna til , til gravlys, kondolanser og rip kokosmakrone? Jeg tror jeg hadde syntes det var litt ekkelt. 

god bedring meldinger og hilsener er hyggelig hvis han skulle kvikne til, tror blomstene og om det står god bedring på kortene . 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minipilla skrev (5 minutter siden):

Du slette min tid så usmakelig at folk tenner lys og skriver kort med takk for alt. Eier de ikke gangsyn??

Enig. Kommentarfeltene på facebook er det folk som skriver hvil i fred. Det er ikke bekreftet noen plass at han er gått bort. 

Det kan se ut som det går den veien, men etter min erfaring kan det ta tid. Jeg husker iallefall vi tok farvel med bestemor som barn, men det tok 2 døgn før pappa sa hun var død. Bestefar tok det 4 dager, og regner ikke med det er unormalt. Jeg var barn, så var ikke på sykehuset mot slutten.

Det at folk tilkalles hjem er vel egentlig ganske naturlig, om det først går den veien er det vel like greit at de som har en rolle som skal utføres faktisk er på plass. Eventuelle møter osv kan vel uansett utsettes, sånn med tanke på situasjonen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (59 minutter siden):

MM, HM og Ingrid er alle i sort. 
ja, var jævla mye bilder av Marius i dongeri. Ut hovedinngangen og inne i korridoren ( ??) . Virker som journalistene viser litt respekt for resten og bare tar bilder igjennom bilruten, men hiver seg over Marius. Har de journalister inne i gangene der.. 

Ja, av alle aviser så var det kristenavisa Vårt Land 🙄

Kongehuset meldte nylig at kongens tilstand fortsatt er stabil, så tenker man kan spare seg alle skriverier om at han er død! Så noen kort på blomstene på Slottsplassen som indikerte det samme, - totalt respektløst! 

Kongen lever fortsatt! 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Hvis du kvikna til , til gravlys, kondolanser og rip kokosmakrone? Jeg tror jeg hadde syntes det var litt ekkelt. 

god bedring meldinger og hilsener er hyggelig hvis han skulle kvikne til, tror blomstene og om det står god bedring på kortene . 

Litt rart kanskje, men ikke ekkelt. Må vi være så strenge med folk akkurat nå da? 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt rart kanskje, men ikke ekkelt. Må vi være så strenge med folk akkurat nå da? 

Jeg bare stusser over hva som får folk til å faktiak skrive sånne kort når vi ikke en gang vet ståa. 

• Liker 14
Skrevet

Det er ganske merkelig skrive hvil i fred, takk for alt osv på kort eller sosiale medier før det i det hele tatt er bekreftet at han er død. Legge blomster er en ting, men endel oppfører seg som han allerede er borte. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg synes ikke det er strengt . Hvis du tenker sånn, send kondolanser og kranser til folk du kjenner som er sjuke da? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kokosmakrone skrev (Akkurat nå):

Jeg synes heller ikke det. Jeg bor ikke i Oslo, hadde ikke dratt til slottsplassen uansett, men jeg har ikke noe behov for å kjefte på folk som gjør noe annet.

• Liker 5
Skrevet
Neverland skrev (18 minutter siden):

Vurderer å legge ned blomster. Er det usmakelig? ❤️

Blomster er fint men ikke hvit fordi det symboliserer død/sorg.

legg noen fine fargerike blomster å hvis du føler for et kort så kan det stå « god bedring « etc. 

for all del ikke tenn lys.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Mdlt skrev (Akkurat nå):

Blomster er fint men ikke hvit fordi det symboliserer død/sorg.

legg noen fine fargerike blomster å hvis du føler for et kort så kan det stå « god bedring « etc. 

for all del ikke tenn lys.

Den beste «gaven» man kan gi til kongen/familien er respekt og ro vil jeg tro. 
Det er forståelig at det blir mye greier utav det når han er kongen vår, men kongen vet nok at Norge elsker han. Så heller tenk på han / be for han  og familien ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg synes heller ikke det. Jeg bor ikke i Oslo, hadde ikke dratt til slottsplassen uansett, men jeg har ikke noe behov for å kjefte på folk som gjør noe annet.

Du trenger ikke bo i Oslo eller dra til Slottsparken for å sende kondolanse da. Det viktigste er å være fus på fb. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt mer fra meg her.. 

på dagbladet ligger det ut bilder av folk møtt opp slottsplassen men samtlige står med hue nedi tlf sin… hvis man er så medmennskelig kan man ikke bare slå av en prat med noen, vis støtte og omsorg… 

å stå med hue nedi tlf  eller ta snapper bare for å vise at man har vært der,da kan man heller holde seg hjemme… 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Kan man ikke bare gi hverandre litt slækk? Litt i Kongens ånd, faktisk. «Prøve å forstå hverandre i beste mening» (hans ord). Iallfall i dag. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Helene skrev (4 minutter siden):

Blir litt frustrert. Kongen lever fortsatt.  Familien mister sin far,bestefar etter hvert. Men han lever fortsatt. Ikke glem det. 

Denne tråden kanskje? :) 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Jeg bare stusser over hva som får folk til å faktiak skrive sånne kort når vi ikke en gang vet ståa. 

Nei, si det. Kanskje de først og fremst er lei seg og vil vise det? Og så kommer det ikke helt riktig ut. Tenker det er greit med litt takhøyde for folks reaksjoner på en slik dag.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke bo i Oslo eller dra til Slottsparken for å sende kondolanse da. Det viktigste er å være fus på fb. 

Jeg tenker jeg holder meg unna.

Når det gjelder at folk er for raske til å gå ut fra at noen er død, er det ikke noe uvanlig.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prematurely_reported_obituaries#H

Kong Charles ble til og med erklært død

https://news.sky.com/story/radio-station-apologises-after-accidentally-announcing-kings-death-13546463

Når profesjonelle aktører tråkker sånn i salaten, så synes jeg ikke det er så rart om vanlige folk roter det til.

• Liker 1
Skrevet

Nei, si det. Kanskje de først og fremst er lei seg og vil vise det? Og så kommer det ikke helt riktig ut. Tenker det er greit med litt takhøyde for folks reaksjoner på en slik dag.

Joda, og jeg skjønner at det kommer fra et godt sted. Det er bare annerledes fra mitt eget tankemønster. Men, som sagt, godt sted. Og det er forståelig, han er en fin konge!

• Liker 2
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Kan man ikke bare gi hverandre litt slækk? Litt i Kongens ånd, faktisk. «Prøve å forstå hverandre i beste mening» (hans ord). Iallfall i dag. 

Så enig med deg i dette🙏❤️ Dette er en spesiell dag for de fleste av oss og vil tro at de aller fleste gjør ting pga sorg og for å ære den fine kongen vår🙏❤️

• Liker 1
Skrevet
Kokosmakrone skrev (7 minutter siden):

Nettopp🙏❤️

• Liker 1
Skrevet
Måneskinn skrev (1 time siden):

Haakon kommer nok også til å velge samme valgspråk "alt for Norge"

At han forøvrig kaller familien sin for flokken er det ikke noe galt med. Det er mange som gjør det. Selv har jeg ingen flokk, men skulle så gjerne hatt en...

Fra et evolusjonært perspektiv er vi alle flokkdyr, og søker å høre til et sted. 

Kronprinsen har sin flokk og gjør sitt ytterste for å ta vare på dem. All ære til han for det! 

Han bør iallefall hylles for å ta vare på flokken sin, det burde flere la seg inspirere av. Det er ok å være der gor alt og alle, men av og til må man prioritere flokken sin litt ekstra.  

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...