Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er trist. Men verre med Dolly Parton. Får håpe kongehuset har utspilt sin rolle.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest mye kommentarfelt på facebook, ulike nettsteder, her inne på kg i hele dag.. jeg har ikke lest et eneste negativt ord om Kong Harald, det sier litt om hvor mye han BETYR ( og ikke har betydd) for folket ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Kokosmakrone skrev (30 minutter siden):

Litt rart kanskje, men ikke ekkelt. Må vi være så strenge med folk akkurat nå da? 

Ja, det synes jeg vi kan være. Man får jo inntrykk av at de ikke klarer å vente. Det er respektløst.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Swifty skrev (27 minutter siden):

Det er ganske merkelig skrive hvil i fred, takk for alt osv på kort eller sosiale medier før det i det hele tatt er bekreftet at han er død. Legge blomster er en ting, men endel oppfører seg som han allerede er borte. 

Kanskje de tenker at de vil være tidlig ute med kondolanser? om han dør ganske snart så blir kortets budskap riktig.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker alle kan vise romslighet i dag. Dette er en hendelse som mange ikke har erfaring med. Noen famler litt med hva man som et kutyme. Noen tenker at man vil legge ned blomster for å vise at man bryr seg. Noe vil tenne lys for håp. Det må være rom for alt. Hver har sin måte å håndtere det på. Vis respekt for andres måte å håndtere følelser på. 

• Liker 6
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Ja, han var krut-god på selvironi og humor generelt. En varm og altfor snill mann ❤️ Det er mange som kommer til å savne kong Harald, det skal være sikkert! Det er som jeg skrev tidligere, en epoke er dessverre over 😕

Han ER 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (50 minutter siden):

Helt enig.

for en gangs skyld er vi enige. Usmakelig å skrive takk for alt og hvil i fred og legge ut gravlykter og gravblomster før dødsfallet er bekreftet.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Du hadde nok rett🙏❤️ Tilstanden er stabil, men svært alvorlig fortsatt🙏❤️

De har ikke sagt stabil, bare uforandret 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Pipaluk skrev (4 minutter siden):

Kanskje de tenker at de vil være tidlig ute med kondolanser? om han dør ganske snart så blir kortets budskap riktig.

er det er konkurranse om å være først å kondolere? 

Nei ærlig talt. Jeg har NULL til overs for denne familien, men min grense går ved å begynne å forhåndskondolere, og å mene at kronaprinsen skal komme ut og gi folket en oppdatering (!!!)

Hva skal han si? Komme med beskrivelser av hudfarge og ånderettet? 

Jeg skal rett tilbake til å kritisere kronprinsparet så snart de dessverre blir kongepar (😭), men akkurat nå må de få ta farvel i fred med et familiemedlem de er glad i.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker alle kan vise romslighet i dag. Dette er en hendelse som mange ikke har erfaring med. Noen famler litt med hva man som et kutyme. Noen tenker at man vil legge ned blomster for å vise at man bryr seg. Noe vil tenne lys for håp. Det må være rom for alt. Hver har sin måte å håndtere det på. Vis respekt for andres måte å håndtere følelser på. 

Blomster, god bedring og vanlige lys er jo bare fint.

Kort med "Hvil i fred", gravlys osv. går det vel an å vente med? Hvorfor ikke legge på det etter at man vet at han er død? Er det så om å gjøre å være først ute.

• Liker 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

De har ikke sagt stabil, bare uforandret 

Ja jeg skrev feil. Nå har jeg rettet på det. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 3
Skrevet

Jeg var helt sikkert på at han var død, siden familien dro fra Rikshospitalet. Jeg regnet med at de skulle komme med en pressemelding om dette ganske snart. Men så er helsetilstanden uforandret.  Kanskje de bare er noen timer hjemom før de drar videre igjen. Sonja er vel der permanent vil jeg tro. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Hanne67 skrev (7 minutter siden):

Blomster, god bedring og vanlige lys er jo bare fint.

Kort med "Hvil i fred", gravlys osv. går det vel an å vente med? Hvorfor ikke legge på det etter at man vet at han er død? Er det så om å gjøre å være først ute.

Hvilke vanlige lys passer å stå ute tenker du? 

Tviler på at de som settet ut dette tenker over at det er gravlya. Tanken er nok LYS om håp og god bedring.

Kondolanser er selvfølgelig helt idiotisk. Men la må folk få sørge i denne situasjonen slik de trenger selv. Det er jo tross alt en once/twice in a lifetime hendelse 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pipaluk skrev (14 minutter siden):

Det er ganske merkelig om en ønsker kondolere tidlig, og iallefall på sosiale medier. Hva om han ikke går bort? Selv om det nok er lite sannsynlig En har nok god tid til å poste en kondolanser på sosiale medier når den beskjeden kommer. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Mdlt skrev (54 minutter siden):

Blomster er fint men ikke hvit fordi det symboliserer død/sorg.

legg noen fine fargerike blomster å hvis du føler for et kort så kan det stå « god bedring « etc. 

for all del ikke tenn lys.

Lys kan også tennes for håp. Det er vanlig i kirken, for eksempel, å tenne et lys for noen man ønsker godt og som kanskje trenger det.

Endret av Huldra27
  • Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
Swifty skrev (Akkurat nå):

Det er ganske merkelig om en ønsker kondolere tidlig, og iallefall på sosiale medier. Hva om han ikke går bort? Selv om det nok er lite sannsynlig En har nok god tid til å poste en kondolanser på sosiale medier når den beskjeden kommer. 

Ja om han kvikner til igjen og ser lys og blomster med " takk for alt" på slottsplassen, er jo dette rett og slett flaut og pinlig.

• Liker 13
Skrevet
Pipaluk skrev (4 minutter siden):

Ja om han kvikner til igjen og ser lys og blomster med " takk for alt" på slottsplassen, er jo dette rett og slett flaut og pinlig.

Eller så hadde han fått seg en god latter. Kong Harald har en sterk sans for humor.

Var det ikke Mark Twain som sa at: «Ryktene om min død er sterkt overdrevet»?

Unner Kongen et slikt øyeblikk.

• Liker 7
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Pipaluk skrev (1 minutt siden):

Det er slik jeg tenker. Det blir litt som at du har en kollega som har en forelder som er døende, altså det er greit sende blomster, tenne lys og be osv..  men ville vært ganske uhørt skrive kondolerer, hvil i fred osv før personen faktisk er død. Det kan gjerne gå flere dager før det skjer. 

• Liker 3
Skrevet
Pipaluk skrev (16 minutter siden):

Jeg var helt sikkert på at han var død, siden familien dro fra Rikshospitalet. Jeg regnet med at de skulle komme med en pressemelding om dette ganske snart. Men så er helsetilstanden uforandret.  Kanskje de bare er noen timer hjemom før de drar videre igjen. Sonja er vel der permanent vil jeg tro. 

Da håper jeg i så fall hun blir godt ivaretatt. Og kanskje har ML sammen med seg. For å sitte 24 timer i døgnet slik er beintungt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
velociraptor skrev (26 minutter siden):

er det er konkurranse om å være først å kondolere? 

Nei ærlig talt. Jeg har NULL til overs for denne familien, men min grense går ved å begynne å forhåndskondolere, og å mene at kronaprinsen skal komme ut og gi folket en oppdatering (!!!)

Hva skal han si? Komme med beskrivelser av hudfarge og ånderettet? 

Jeg skal rett tilbake til å kritisere kronprinsparet så snart de dessverre blir kongepar (😭), men akkurat nå må de få ta farvel i fred med et familiemedlem de er glad i.

Jeg er enig med deg. Og jeg må også si at at alt dette rundt kongen i dag, utenfor Slottet, på tv, på sosiale medier osv…De oppfører seg som om han er død. Unnskyld meg, men vis respekt for dem. La de være i fred. 

Alt dette er for mye mener jeg! På tv 2 har dette gått i hele dag, helt utrolig.

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...