Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk ganske ufint også. Kjerringene i alternativ-grupper på FB har sittet og spekulert i hele dag. Bare for å være den som har rett 🙈 

😪

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Korpsnerden skrev (6 minutter siden):

Er sarkofagen ferdig? 

Nå går vi fra "Alt for Norge" til "Alt for Flokken".

Hvor respektløs er det egentlig mulig å være?  Empati er undervurdert og fullstendig kostnadsfritt.

• Liker 11
  • Nyttig 16
Skrevet
Korpsnerden skrev (9 minutter siden):

Er sarkofagen ferdig? 

Hva faen feiler det deg? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Er sarkofagen ferdig? 

Haakon kommer nok også til å velge samme valgspråk "alt for Norge"

At han forøvrig kaller familien sin for flokken er det ikke noe galt med. Det er mange som gjør det. Selv har jeg ingen flokk, men skulle så gjerne hatt en...

Fra et evolusjonært perspektiv er vi alle flokkdyr, og søker å høre til et sted. 

Kronprinsen har sin flokk og gjør sitt ytterste for å ta vare på dem. All ære til han for det! 

• Liker 10
  • Hjerte 13
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (17 minutter siden):

Altså. Det bildet som dagbladet har av kronprinsparet i bilen på vei ut. De ansiktsuttrykkene 💔

Fant det ikke jeg.?

Skrevet
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Hvor respektløs er det egentlig mulig å være?  Empati er undervurdert og fullstendig kostnadsfritt.

Akkurat idag bør det gå an å spare på kruttet...

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke sett bilder av familien så jeg aner ikke hva de var kledd i. Den eneste jeg så bilde av var Marius i dongeriskjorte. 

MM, HM og Ingrid er alle i sort. 
ja, var jævla mye bilder av Marius i dongeri. Ut hovedinngangen og inne i korridoren ( ??) . Virker som journalistene viser litt respekt for resten og bare tar bilder igjennom bilruten, men hiver seg over Marius. Har de journalister inne i gangene der.. 

• Liker 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (35 minutter siden):

Er sarkofagen ferdig? 

Ta deg sammen.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Måneskinn skrev (6 minutter siden):

Haakon kommer nok også til å velge samme valgspråk "alt for Norge"

At han forøvrig kaller familien sin for flokken er det ikke noe galt med. Det er mange som gjør det. Selv har jeg ingen flokk, men skulle så gjerne hatt en...

Fra et evolusjonært perspektiv er vi alle flokkdyr, og søker å høre til et sted. 

Kronprinsen har sin flokk og gjør sitt ytterste for å ta vare på dem. All ære til han for det! 

Det KAN  jo hende han ser på alle i Norge som flokken sin ☺️

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Akkurat idag bør det gå an å spare på kruttet...

Skulle tro det var mulig. Men tydeligvis ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå):

Det KAN  jo hende han ser på alle i Norge som flokken sin ☺️

Minner om en tale kong Harald holdt om hva nasjonalsangen betød, hvem han elsker - 

i den sammenheng HM uttalte seg snakket han nok om familien, men ja han kan også se på alle i Norge som flokken sin, slik Harald sa at han gjorde . 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvordan vil kongens død påvirke oss: kommer offentlige kontorer, skoler, universiteter m.m. til å være stengt? Blir det sørgemusikk på nrk og tv2 frem til begravelsen? Kommer noen vanlige butikker til å være stengt?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Brutex skrev (1 minutt siden):

Hvordan vil kongens død påvirke oss: kommer offentlige kontorer, skoler, universiteter m.m. til å være stengt? Blir det sørgemusikk på nrk og tv2 frem til begravelsen? Kommer noen vanlige butikker til å være stengt?

Da Kong Olav døde var alle butikker her jeg bor stengt noen timer på begravelsesdagen. Kanskje det blir noe ala det samme da Kong Harald dør. Vi får nesten bare vente og se 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Ja, jeg husker at han ble kalt folkekongen. Men for meg var han en fjern og streng gammel mann. Kan absolutt ikke huske ham som like varm og humoristisk som kong Harald. Det er mine følelser 🙂. Kunne nok aldri satt meg ned og tatt en prat med kong Olav, men hadde gjerne gjort det med kong Harald.

Neste generasjon kommer sikkert til å gjøre en god jobb. Men for meg er de liksom mer noen tidligere "vestkantungdommer" som har levd sitt liv i sus og dus. Mange prater om fortiden til Mette Marit, men vi som var unge samtidig som Haakon vet jo at han holdt på med litt av hvert som ung han også. Men tror nok at jeg kommer til å bli positivt overrasket over Haakon. En dronning har ikke så mange viktige oppgaver, så tipper Mette Marit kommer til å holde seg i bakgrunnen

Vær så snill, jeg har vestkant-unger. Ikke kall de det, av respekt for våre ungdommer. Mine har jobbet siden 1.klasse på videregående og klarte seg ganske greit gjennom hele studiet. Ikke alle sitter med nesa i melposen eller kjører rundt i pappas bil og har kun Vipps som inntektskilde fra "far". 

Hadde de hørt deg nå ville de blitt veldig skuffet, for de ville ikke blitt assosiert med det som har skjedd på Skaugum og mye av det som har foregått i kongefamilien/av medlemmer av kongefamilien som ble dysset ned. Allikevel om mange vet at mye har skjedd er det et sjokk å se hvor langt det faktisk har gått og kan gå, før noe som helst kom ut og media og politiet tok tak.

Jeg oppfatter nå at mange unge rundt meg ikke ønsker monarki i Norge og ikke forstår hvorfor noen skal arve makt. Og, respekt er noe man må gjøre seg fortjent til, gjennom handlinger, pålitelighet og måten man behandler andre på. 

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Kongen er fremdeles i livet, men ingen endring fra i dag tidlig. 

• Liker 6
  • Hjerte 6
Skrevet
Kvittre skrev (17 minutter siden):

MM, HM og Ingrid er alle i sort. 
ja, var jævla mye bilder av Marius i dongeri. Ut hovedinngangen og inne i korridoren ( ??) . Virker som journalistene viser litt respekt for resten og bare tar bilder igjennom bilruten, men hiver seg over Marius. Har de journalister inne i gangene der.. 

Det er andre som tar bilder og selger til media og 😕 

Skrevet
Eva-Lena skrev (3 minutter siden):

Kongen er fremdeles i livet, men ingen endring fra i dag tidlig. 

Det står strengt tatt bare at tilstanden er uforandret. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Kan det ikke bety at de skal hjem å hvile? MM er f.eks ikke friskmeldt enda 😬 Men ja... Noen som har sett om Sonja også er dratt?

Du hadde nok rett🙏❤️ Tilstanden er uforandret, men svært alvorlig fortsatt🙏❤️

Endret av Jobbermedbarn
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Kanskje spare ranten om krenkede vestkantbarn til en annen dag og en annen tråd?

Ingen rant dette. Kun et svar. Bare scrolle videre hvis du mener det er en rant, eller er det du som setter fasit på hva det er lov å svare på eller ikke her inne? Du får feie for egen dør. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Klokken 16.56 torsdag ettermiddag kom kongehuset med en ny oppdatering: «Kongens helsetilstand er uforandret.»

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...