Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trist at kongen er syk selvsagt, men jeg blir litt målløs av at det tilsynelatende er sjokkerende for mange at en snart 90 år gammel mann sliter med helsa. Han dør jo snart, det vet vi jo, det vet også både han og AS Kongehuset. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Trist at kongen er syk selvsagt, men jeg blir litt målløs av at det tilsynelatende er sjokkerende for mange at en snart 90 år gammel mann sliter med helsa. Han dør jo snart, det vet vi jo, det vet også både han og AS Kongehuset. 

Er det så mange som er sjokkerte, sånn egentlig? 😅

• Liker 4
Skrevet
Momma skrev (40 minutter siden):

Dette (uthevet) er jo kun spekulasjoner fra din side, eller kan du dokumentere at det var dette Mette mente?

Nei, det er min mening, og min lesing eller fortolkning av mailutvekslingen, som du kan lese her: https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00947189.pdf

Akkurat som at Martine Aurdals mening og lesning er at "you tickle my brain" uttalt i denne diskusjonen om økologisk landbruk er intimt og flørtende.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Og i hans tilfelle trenger man ihvertfall ikke bekymre seg for at han ikke får den beste behandlingen. 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Og i hans tilfelle trenger man ihvertfall ikke bekymre seg for at han ikke får den beste behandlingen. 

Så fint sagt!

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (11 minutter siden):

Nei, det er min mening, og min lesing eller fortolkning av mailutvekslingen, som du kan lese her: https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00947189.pdf

Akkurat som at Martine Aurdals mening og lesning er at "you tickle my brain" uttalt i denne diskusjonen om økologisk landbruk er intimt og flørtende.

Nå virker det som du prøver å etablere en trådsannhet om at hun bare brukte den ene gangen. Hun brukte det også i denne eposten

«Have plans but would be great to catch up over tea one day so you can tickle my brain..

As it is in dire need loving shit books & swears in lack of vocabulary»

https://www.vg.no/nyheter/i/Ar3wW5/mette-marit-og-epstein-slik-var-dialogen

Vi vet jo hvilke bøker og hvilket innhold hun likte å diskutere med Epstein. Så hun henviser jo til hjernekiling med litteratur med seksuelt innhold. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (30 minutter siden):

Det er en blodsykdom som behandles, så vidt jeg leste. Virket som det som regel er grei skuring å få kontroll på det, så vi får håpe det funker fint. 

Ja håper virkelig det. God bedring til vår flotte konge. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (26 minutter siden):

Ja håper virkelig det. God bedring til vår flotte konge. 

Som en av legene i artikkelen uttaler så er ikke væskeansamling i kroppen normalt sett en konsekvens av hemolytisk anemi eller av behandlingen for det. Så det kan være hjertet som er blitt overbelastet med anemi, og at hjertebehandlingen må justeres. Anemi utgjør en klar ekstrabelastning på hjerte-karsystemet, og særlig når man er hjertesyk fra før. Krysser fingrene for at han kommer seg, selv om vi vet at tiden hans er begrensa så hadde det vært fint å beholde ham litt til…

• Liker 4
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (13 timer siden):

«Sa kontakten ble brutt i 2013 – snakket med Epstein om møte i 2014» og Slottet sin uttalelse: Beklageligvis husket vi det nøyaktige tidspunktet for dette litt feil i forrige runde», sier Slottet i en uttalelse.

https://www.vg.no/rampelys/i/e7Pma4/kronprinsesse-mette-marit-og-jeffrey-epstein-i-dialog-i-2014

Slottet kommuniserer på samme måte som Donald Trump. 

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (14 timer siden):

Og jeg er selvsagt helt enig. "Problemet" er at hun ikke fant noe som tilsa at han var en overgriper, eller noe annet avslørende. Da har hun ikke sjekket godt nok, og det er dét jeg kritiserer. Jeg kan ikke kritisere at hun ble lurt eller at hun faktisk ikke visste. At hun derimot ikke gjorde sitt for å undersøke nærmere - helt klart kritikkverdig. 

Det kritikkverdige er hvor  nærme hun undersøkte Epstein.  

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
NedOpp skrev (17 minutter siden):

Som en av legene i artikkelen uttaler så er ikke væskeansamling i kroppen normalt sett en konsekvens av hemolytisk anemi eller av behandlingen for det. Så det kan være hjertet som er blitt overbelastet med anemi, og at hjertebehandlingen må justeres. Anemi utgjør en klar ekstrabelastning på hjerte-karsystemet, og særlig når man er hjertesyk fra før. Krysser fingrene for at han kommer seg, selv om vi vet at tiden hans er begrensa så hadde det vært fint å beholde ham litt til…

Ja, håper å beholde ham litt til for alternativet er mye verre med tanke på etterkommerne ….

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
NedOpp skrev (21 minutter siden):

Enig, det hadde vært veldig fint å få beholde han litt til, men jeg kjenner jeg er realist ift at han har økende helseproblemer. Eldre får jo det desverre, jeg ser på det at han desverre får sykdommene og helseproblemene som aldersbetinget nå - det gjør jeg også med andre eldre. Håper han kommer seg - virkelig. Glad for at han er i gode hender. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

:sukk: Skulle så inderlig ønske at herr og fru Kongen ville tatt jobbfri resten av sitt liv, kanskje med små og lette oppgaver en liten gang i mellom, sittende i en godt polstret bærestol med gratis kakao og iskrem. De fortjener livets desserter nå, etter lang og tro tjeneste. 💕

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Enig, det hadde vært veldig fint å få beholde han litt til, men jeg kjenner jeg er realist ift at han har økende helseproblemer. Eldre får jo det desverre, jeg ser på det at han desverre får sykdommene og helseproblemene som aldersbetinget nå - det gjør jeg også med andre eldre. Håper han kommer seg - virkelig. Glad for at han er i gode hender. 

Det går jo bare en vei når man når en viss alder, og gjentatt belastning på systemet vil jo heller ikke gjøre det lettere å komme seg skikkelig etter hver runde. Han får god hjelp, og det er jo selvsagt bra. 

• Liker 4
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

:sukk: Skulle så inderlig ønske at herr og fru Kongen ville tatt jobbfri resten av sitt liv, kanskje med små og lette oppgaver en liten gang i mellom, sittende i en godt polstret bærestol med gratis kakao og iskrem. De fortjener livets desserter nå, etter lang og tro tjeneste. 💕

Så veldig enig med deg. De skulle få sette seg foran peisen og slappe av nå. De har vært fantastiske. Men tror det er viktig for både kongen og dronningen å representere. Jeg selv blir sliten på deres vegne når jeg ser de er ute på jobb. De gir seg aldri, helt utrolige begge to. 

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Så veldig enig med deg. De skulle få sette seg foran peisen og slappe av nå. De har vært fantastiske. Men tror det er viktig for både kongen og dronningen å representere. Jeg selv blir sliten på deres vegne når jeg ser de er ute på jobb. De gir seg aldri, helt utrolige begge to. 

Skal ikke stå på arbeidsmoralen! Selv om jeg godt synes de fortjener å slappe helt av nå, det har de fortjent. Men de liker jo å jobbe, så da er vel det også greit. Særlig dronningen synes jeg er sprek enda. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (1 time siden):

Nå virker det som du prøver å etablere en trådsannhet om at hun bare brukte den ene gangen. Hun brukte det også i denne eposten

«Have plans but would be great to catch up over tea one day so you can tickle my brain..

As it is in dire need loving shit books & swears in lack of vocabulary»

https://www.vg.no/nyheter/i/Ar3wW5/mette-marit-og-epstein-slik-var-dialogen

Vi vet jo hvilke bøker og hvilket innhold hun likte å diskutere med Epstein. Så hun henviser jo til hjernekiling med litteratur med seksuelt innhold. 

Hva skrev hun om Fifty shades? At hun ville gi den et forsøk?

Sitat

Som «Fifty Shades of Grey»?

- Jeg har i alle fall lest noen sider av den, haha!

- Og hva syntes du?

- Nei, altså, det gidder jeg ikke å bruke tid på. Det som er deilig med å bli eldre, er at jeg ikke trenger å bruke tid på å lese ferdig ting jeg ikke liker. Det er så fantastisk, det å kunne legge fra seg en dårlig bok!

https://www.dagbladet.no/kultur/mette-marit-sa-oppslukt-av-en-bok-at-hun-gikk-pa-lyktestolpe/60687486

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
Skrevet (endret)

@-Pusheen- Jo, jeg skjønner det. Å intenst ville noe fordi de mentalt alltid har gjort slik...det blir til noe annet når kroppene begynner å trygle om langsomt tempo. Uansett hvor hyggelig det måtte være ennå en stund, så går det mot teppefall mens man er på post. :sukk: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (14 timer siden):

Nå må du ikke ødelegge historien. Å minne om at noen snakker om økologisk landbruk når de ønsker å ta noen i totalt moralsk forfall på fersk gjerning, er dårlig gjort. Det er lite sensasjon i økologi og bærekraft. 

Ja, det er en god påminnelse. Samtidig kan jo folk lese litt om hva Andrew faktisk har vært anklaget for, så ser man ganske kjapt at det MM har gjort ikke engang likner på hva Andrew ble anklaget for - og som han inngikk et forlik verdt mer enn 100 millioner for.

Å sammenlikne Andrews grove seksuelle utnyttelse med MMs hjernekiling er virkelig absurd.

Men ingen gjør denne sammenligningen. 

Aldri har noen påstått at MM har tatt del i grove seksuelle overgrep. 

Aldri har noen påstått at MM visste det hele omfanget av Epsteinsaken. 

Det som kritiseres er at MM hadde ganske så tett kontakt med JE over flere år, til tross for at hun var kjent med dommen mot han.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (6 minutter siden):

Men ingen gjør denne sammenligningen. 

Aldri har noen påstått at MM har tatt del i grove seksuelle overgrep. 

Aldri har noen påstått at MM visste det hele omfanget av Epsteinsaken. 

Det som kritiseres er at MM hadde ganske så tett kontakt med JE over flere år, til tross for at hun var kjent med dommen mot han.

Men mange her inne mener at hun bør ha samme straff som Andrew, dvs at hun fratas tittelen. 
Og hvis du mener hun lyver, synes jeg du skal dokumentere det. Hun har gjentatt at hun ikke visste at han var en seksualforbryter. 
Jeg tror på henne når hun sier at hun selvsagt ikke ville hart noe med ham å gjøre hvis hun hadde visst. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...