Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vel, folk har sin rett til å oppfatte de e-postene slik de ønsker selv om hun opplever det som annerledes. For min del er det totalt uinteressant om det var det ene eller det andre, hun hadde et vennskap med en av verdens mest kjente seksualforbryter og valgte å ikke fortelle sannheten om omfanget og karakteren av relasjonen første gang det ble kjent. 

«Sa kontakten ble brutt i 2013 – snakket med Epstein om møte i 2014» og Slottet sin uttalelse: Beklageligvis husket vi det nøyaktige tidspunktet for dette litt feil i forrige runde», sier Slottet i en uttalelse.

https://www.vg.no/rampelys/i/e7Pma4/kronprinsesse-mette-marit-og-jeffrey-epstein-i-dialog-i-2014

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Vel, folk har sin rett til å oppfatte de e-postene slik de ønsker selv om hun opplever det som annerledes. For min del er det totalt uinteressant om det var det ene eller det andre, hun hadde et vennskap med en av verdens mest kjente seksualforbryter og valgte å ikke fortelle sannheten om omfanget og karakteren av relasjonen første gang det ble kjent. 

HUn visste ikke at han var en av verdens verste seksualforbrytere. Hvilket er et helt vesentlig poeng. Hun sier at hun ikke visste, og hvis du skal fortsette å hevde at hun lyver om dette, må du hoste opp dokumentasjon på det. Ærlig talt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Ja, og det gjøres jo til gangs. Men jeg tror neppe de gjenværende filene inneholder mengder av ytterligere greier.

Du «tror»

Hva slags argumenter underbygger du denne troen på? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Du «tror»

Hva slags argumenter underbygger du denne troen på? 

At de filene som er sluppet er massive, og nesten alt handler IKKE om henne. Hun er bare en liten dråpe i det havet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (10 minutter siden):

Du får lese resten av epostene da. 
Se etter dem med flest utropstegn, der hun hyler om at han må ringe og spør om han vil treffe henne. Flere av dem. 

Jeg har lest epostene, og jeg ser ikke at hun hyler og jeg ser ikke at et spørsmål om å møte en venn er en verken klengete eller needy, og jeg ser ikke problemet med å bruke utropstegn heller. Argumentasjonen din holder ikke!!!!

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker at folk kan gjøre seg opp en egen mening om det var en tett og nær relasjon ut ifra ordlyden i korrespondansen. Det står folk heldigvis fritt til å gjøre. (Ikke direkte sitater) 

https://www.nettavisen.no/kjendis/slik-var-dialogen-mellom-mette-marit-og-jeffrey-epstein/s/5-95-2941118

«I midten av november 2012 ber Mette-Marit Epstein ringe henne, og hun skriver blant annet: «Jeg lager en gave til deg. Du er veldig sjarmerende, vet du,» skriver Kronprinsessen dagen etter. «Selvfølgelig, jeg vet», svarer Epstein. I en e-post i midten av januar 2013 skriver Mette-Marit: «Uansett, kommer du for å se meg snart??? Jeg savner min sprø venn.»

Mette-Marit og Jeffrey Epstein fortsetter å sende hverandre meldinger med ujevne mellomrom helt til juni 2014. Da stoppet kontakten.»

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (9 minutter siden):

Nei, folk har jo ikke det?! Det er kun en person som sitter med fasiten på hva de betyr, og det er hun som skrev dem.

Alle tolkninger vi andre har avslører jo langt mer om den som tolker, enn om den som blir tolket.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det er jo ikke noen utropstegn noe sted, men mange spørsmålstegn. Noen skriver sånn i uformelle eposter (jeg er ingen fan - bruker bare sånn tegnsetting når jeg er veldig irritert :ler: ).

Uansett: I den meget omtalte mailen der de skal gjøre en avtale om et kort møte i forbindelse med at kronprinsfamilien ferierer på St Barts (hvis jeg har forstått det riktig) forekommer setningen "What do you have to do besides seeing me??????".

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01796040.pdf

Og altså: Den er helt åpenbart selvironisk, og ment å være morsom.  Hun er ikke desperat, liksom, hun er på ferie i Karibien med mann og barn, de bader og hun vet ikke om hun finner tid til å komme i land for å hilse kort på Epstein. Jeg opplever formuleringen som en tøysekommentar utløst av at det blir så mye frem og tilbake og at han må gå og slenge på land før hun kan ta seg tid til det korte møtet. Hun fleiper ironisk med at hun gjør det så vanskelig.

I samme epost-utveksling kan vi for øvrig lese "When do you land????" Altså fire spørsmåltegn der, for å stille et enkelt spørsmål om ankomsttidspunkt. Så ingen klengete intensitet der altså, bare en irriterende uvane med overdreven tegnsetting i uformell skriftlig kommunikasjon.

Endret av Aricia
glemte lenken!
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Så Aurdal har også lest mailene feil? Var det bare i tråden den tette kontakten var en sannhet? 

https://www.dagbladet.no/meninger/burde-ikke-vaere-mulig/84171444

«Tonen er flørtende, intim og kontakten er tett. De mange e-postene mellom kronprinsesse Mette-Marit og den pedofile overgriperen Jeffrey Epstein er åpenbart skrevet av noen som ikke tror at alt skriftlig en gang kommer for en dag.

«Du får det til å kile i hjernen min», skriver Mette-Marit til Epstein. At hans e-post får henne til å bli «overveldet av følelser». Hun ber ham komme og redde dem fra et kjedelig arrangement. Avtaler møter og et opphold i hans hus i Palm Beach.»

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg bruker denne definisjonen:

https://snl.no/intim

Intim er noe forbeholdt en engere krets eller hører til det indre, de innerste tanker og følelser hos et menneske; noe som er inderlig, fortrolig, personlig, nær eller som angår privatlivet.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (7 minutter siden):

Det er jo ikke noen utropstegn noe sted, men mange spørsmålstegn. Noen skriver sånn i uformelle eposter (jeg er ingen fan - bruker bare sånn tegnsetting når jeg er veldig irritert :ler: ).

Uansett: I den meget omtalte mailen der de skal gjøre en avtale om et kort møte i forbindelse med at kronprinsfamilien ferierer på St Barts (hvis jeg har forstått det riktig) forekommer setningen "What do you have to do besides seeing me??????".

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01796040.pdf

Og altså: Den er helt åpenbart selvironisk, og ment å være morsom.  Hun er ikke desperat, liksom, hun er på ferie i Karibien med mann og barn, de bader og hun vet ikke om hun finner tid til å komme i land for å hilse kort på Epstein. Jeg opplever formuleringen som en tøysekommentar utløst av at det blir så mye frem og tilbake og at han må gå og slenge på land før hun kan ta seg tid til det korte møtet. Hun fleiper ironisk med at hun gjør det så vanskelig.

I samme epost-utveksling kan vi for øvrig lese "When do you land????" Altså fire spørsmåltegn der, for å stille et enkelt spørsmål om ankomsttidspunkt. Så ingen klengete intensitet der altså, bare en irriterende uvane med overdreven tegnsetting i uformell skriftlig kommunikasjon.

Det finnes flust av utropstegn. Bare å lete: 

https://www.vg.no/nyheter/i/Ar3wW5/mette-marit-og-epstein-slik-var-dialogen

Call me!!!

It sounds like u should try!!!

Helt vanlig forståelse at bruken av utropstegn gjør kommunikasjonen mer intens og insisterende. Forenelig med å «hyle»

Barnelærdom. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Perine skrev (1 time siden):

Kong Harald ble innlagt på sykehuset i dag. Ønsker ham riktig god bedring!

Kongen innlagt på sykehus - NRK

Ja, så det sto i alle nyheter - får håpe det går bra denne gangen også 👍🥰

Om ikke vet vi hva som venter oss og det ønsker jeg ikke. Han har jo egen livlege og Rikshospitalet som sitt sykehus. Håper det går bra denne gangen også 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Flere som undrer seg over karakteren i vennskapet. En artikkel verdt å lese om manglende evne til å beklage og gode refleksjoner om NRK intervjuet. 

https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/03/20/8338000/harald-stanghelle-om-mette-marit-svarer-ikke-konkret-pa-kjernesporsmal

«Det kan man jo forstå, de står i den rollen som kongelige gjennom et helt liv. Men når hun da ble trukket inn i en sak av den dimensjonen som Epstein-skandalen var, så spiller det ingen rolle at dette var en privat relasjon. Hun er kronprinsesse i Norge, hun representerer landet når hun er ute. Og hun hadde den relasjonen, og vi trengte å vite hva det var, sier Alstadheim.» 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden vil forbli stengt over natten for modering. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...