Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Til trådsannheten om kontakten var tett og intens. 

I intervjuet sier hun jo følgende: 

«Jeg opplevde Epstein som en jeg på et eller annet vis kunne stole på i en krevende fase i livet mitt.»

Det fremgår jo at hun deler med ham det som var «krevende» i denne perioden.

Tror vi stryker tråd og tar Mette Marit sitt ord for sannhet.

https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

Når jeg leser gjennom intervjuet slår det meg at hun har så mange muligheter til å være konkret, noe som ikke ville gitt rom for spekulasjoner. Ikke hva vennen het eller hva som gjorde henne uttrygh. Intervjueren spør om bildene fra sofaen og det vil hun ikke svare på. Veldig rart.

Nei, du kan ikke stryke "tråd" fra "sannhet". Fortrolige samtaler kan man da ha med mennesker uten at relasjonen er intens av den grunn. Man kan til og med ha det med flere mennesker samtidig ref. @Ariciasitt innlegg her for litt siden. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (23 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– Det er utrolig viktig for meg å ta ansvar for at jeg ikke sjekket bakgrunnen hans nøyere. Og ta ansvar for at jeg ble såpass manipulert og lurt som jeg gjorde, sier kronprinsessen.

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Der ja, skulle finne dette sitatet å lime inn i min siste kommentar.

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Og jeg er selvsagt helt enig. "Problemet" er at hun ikke fant noe som tilsa at han var en overgriper, eller noe annet avslørende. Da har hun ikke sjekket godt nok, og det er dét jeg kritiserer. Jeg kan ikke kritisere at hun ble lurt eller at hun faktisk ikke visste. At hun derimot ikke gjorde sitt for å undersøke nærmere - helt klart kritikkverdig. 

Du kan da umulig selv tro på dette? Hun skriver jo til ham at hun googlet ham og at det ikke så bra ut. Løy hun til Epstein, er det det du mener?

For det gikk ikke an å google ham uten å få opp at han var en overgriper. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Aricia skrev (12 timer siden):

Jeg lurer også på hva klengete er.

Og så lurer jeg på hva slags informasjon man tror man får av å lage en collage av setninger tatt ut av sin sammenheng, satt sammen med den hensikt å illustrere "klengete". Eh nei. Det overbeviser ikke andre enn dem som har vært overbevist før filene ble offentliggjort.

Dessuten, for n'te gang: "You tickle my BRAIN" forekommer i en diskusjon om ØKOLOGISK LANDBRUK. Som metafor for det å bli intellektuelt utfordret, og møtt med motargumenter og resonnementer man ikke klarer å parere (evt som en høflighet for å tone ned saklig uenighet).

:filer: 

Nå må du ikke ødelegge historien. Å minne om at noen snakker om økologisk landbruk når de ønsker å ta noen i totalt moralsk forfall på fersk gjerning, er dårlig gjort. Det er lite sensasjon i økologi og bærekraft. 

Keaton skrev (12 timer siden):

Nei, tror at å lese litt om selve saken, det kunne vært en fordel. 

Ja, det er en god påminnelse. Samtidig kan jo folk lese litt om hva Andrew faktisk har vært anklaget for, så ser man ganske kjapt at det MM har gjort ikke engang likner på hva Andrew ble anklaget for - og som han inngikk et forlik verdt mer enn 100 millioner for.

Å sammenlikne Andrews grove seksuelle utnyttelse med MMs hjernekiling er virkelig absurd.

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Det er et faktum at det er en tankefeil at hun ikke er manipulert, fordi de hadde det verre. Det bør alle kunne se, og de som ikke ser det, bør ikke innrømme det.

Jeg tenker på det som grader av manipulasjon. Fra det ofrene opplevde til det hun opplevde. Jeg mener at hennes tilfelle faller utenfor hva vi kan kalle manipulasjon. Jeg synes det er et hån mot ofrene at hun bruket ordet om sin relasjon. 

Dupere, er mye riktigere, et ord du selv bruker.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

MM er på ingen måte hovedpersonen i Epstein-saken og i Epstein-filene. 

Herlighet.

Hun er NORSK kronprinsesse, du vet det. Selvfølgelig er det verdt å diskutere for nordmenn.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Mette-Marit sier selv at Epstein var en venn, skal man ikke ta hennes ord på at hun hadde denne relasjonen til Epstein? Korrespondansen mellom de viser at det hun sier stemmer, de har en tett og nær relasjon. 

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

«E-poster fra kronprinsessen til Epstein med innhold som «you always make me smile» og «you tickle my brain» vakte oppsikt.

– Hvordan vil kronprinsessen karakterisere relasjonen og tonen i kontakten med Epstein?

Det var et vennskapelig forhold. «

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Herlighet.

Hun er NORSK kronprinsesse, du vet det. Selvfølgelig er det verdt å diskutere for nordmenn.

Ja, og det gjøres jo til gangs. Men jeg tror neppe de gjenværende filene inneholder mengder av ytterligere greier.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Herlighet.

Ikke bare for nordmenn men for folk i andre land også. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Mette-Marit sier selv at Epstein var en venn, skal man ikke ta hennes ord på at hun hadde denne relasjonen til Epstein? Korrespondansen mellom de viser at det hun sier stemmer, de har en tett og nær relasjon. 

«E-poster fra kronprinsessen til Epstein med innhold som «you always make me smile» og «you tickle my brain» vakte oppsikt.

– Hvordan vil kronprinsessen karakterisere relasjonen og tonen i kontakten med Epstein?

Nemlig. Hvorfor tror du ikke på det? Det er ingenting som tyder på at det var noe mer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (7 minutter siden):

Er det noen som hevder det ikke var et vennskapelig forhold? (Nei, tenker ikke på dem som mener det var mer enn vennskapelig).

• Liker 2
Skrevet
CeXNS skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker på det som grader av manipulasjon. Fra det ofrene opplevde til det hun opplevde. Jeg mener at hennes tilfelle faller utenfor hva vi kan kalle manipulasjon. Jeg synes det er et hån mot ofrene at hun bruket ordet om sin relasjon. 

Dupere, er mye riktigere, et ord du selv bruker.

Jeg trekker tilbake bruken av ordet "dupere", da det overhodet ikke var min mening å antyde noe annet enn manipulasjon.

Jeg skal gå tilbake til mitt opprinnelige innlegg og korrigere det.

Jeg fastholder at hun selv kaller det manipulasjon, og dette samsvarer godt med hva vi vet om JEs metoder, og hva vi vet om hennes egne svake punkter, og ikke minst fastholder jeg at det er en logisk brist av gigantisk størrelse å hevde at en person ikke kan være manipulert fordi en annen hadde det verre. Det blir som å si Jeff Bezos ikke kan være rik, fordi Elon Musk er rikere. En logisk ugyldighet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (31 minutter siden):

Jeg er ikke enig i at det er klengete å si noe hyggelig til en venn.

Jeg ser absolutt ingenting her som er "klengete".

Du får lese resten av epostene da. 
Se etter dem med flest utropstegn, der hun hyler om at han må ringe og spør om han vil treffe henne. Flere av dem. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Du får lese resten av epostene da. 
Se etter dem med flest utropstegn, der hun hyler om at han må ringe og spør om han vil treffe henne. Flere av dem. 

Hvorfor skrev du ikke disse i listen din da? 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Ja? Det var et vennskapelig forhold. Hun har vel og beskrevet tonen som kameratslig.

Det er ingenting i den omtalen som sier "tett og intens".

"Vennskapelig" er ikke synonymt med "tett og intenst". "Kameratslig er heller ikke "tett og intenst".

Det med "tett og intenst" er en overtolkning av en eller annen KG-bruker som har fått utvikle seg til en trådsannhet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Vel, folk har sin rett til å oppfatte de e-postene slik de ønsker selv om hun opplever det som annerledes. For min del er det totalt uinteressant om det var det ene eller det andre, hun hadde et vennskap med en av verdens mest kjente seksualforbryter og valgte å ikke fortelle sannheten om omfanget og karakteren av relasjonen første gang det ble kjent. 

«Sa kontakten ble brutt i 2013 – snakket med Epstein om møte i 2014» og Slottet sin uttalelse: Beklageligvis husket vi det nøyaktige tidspunktet for dette litt feil i forrige runde», sier Slottet i en uttalelse.

https://www.vg.no/rampelys/i/e7Pma4/kronprinsesse-mette-marit-og-jeffrey-epstein-i-dialog-i-2014

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Vel, folk har sin rett til å oppfatte de e-postene slik de ønsker selv om hun opplever det som annerledes. For min del er det totalt uinteressant om det var det ene eller det andre, hun hadde et vennskap med en av verdens mest kjente seksualforbryter og valgte å ikke fortelle sannheten om omfanget og karakteren av relasjonen første gang det ble kjent. 

HUn visste ikke at han var en av verdens verste seksualforbrytere. Hvilket er et helt vesentlig poeng. Hun sier at hun ikke visste, og hvis du skal fortsette å hevde at hun lyver om dette, må du hoste opp dokumentasjon på det. Ærlig talt. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Ja, og det gjøres jo til gangs. Men jeg tror neppe de gjenværende filene inneholder mengder av ytterligere greier.

Du «tror»

Hva slags argumenter underbygger du denne troen på? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...