Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Nei, det mener jeg ikke. 

Så hvordan kan du mene googled U ikke refererer til han? Altså Epstein. 

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ad hominem skrev (6 minutter siden):

Så hvordan kan du mene googled U ikke refererer til han? Altså Epstein. 

Det skrev jeg heller ikke. Men googled u after last email trenger ikke bety  "Jeffrey Epstein" søkeord. Det kan være hun googlet noe spesifikt om Epstein de hadde snakket om og ikke Epstein i stort. Hvem vet..

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Justlooking skrev (53 minutter siden):

Men jammen har de skrevet mye riktig også. Og de fikk hull på verkebyllen MBH  som hadde vokst seg større i løpet av mange år. De fikk vel pris for saken også.

Kongehuset er raskt ute med kommentar om noe ikke er riktig, men med alt mulig annet er det «ingen Kommentar» eller ikke svar i det hele tatt. Det sier litt om sannhetsgehalten i det som ikke blir kommentert. 

Det er i grunnen ikke spesielt riktig. Noe av det.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Ad hominem skrev (2 timer siden):

Det er formidlende så lenge de er over 18? Hva med jenta (over 18) som prøvde å svømme fra øya etter å ha blitt voldtatt av Epstein i flere dager? 
Hvorfor bare snakke om mindreårig alder. Vi snakker om overgrep og voldtekt. En voldtekt er like ille for alle å gå gjennom uansett alder. 

Men dette var han ikke dømt for i 2011. Dette har kommet fram i ettertid. Det er vel ingen som har protestert på at den groteske sannheten om Epstein er nettopp grotesk og at han har gjort helt forferdelige ting.

Poenget er jo at i 2011 visste ingen dette - og da kan vi virkelig ikke fordømme MM for at hun ikke visste det da. Eller endatil påsto at dette visste hun. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Epstein var en mester i manipulasjon,  men manipulasjon kan være så mangt og kommer i mange ulike grader og former, alt fra å overtale andre på mindre alvorlige forhold til grov utnyttelse som i tilfellene til hans unge ofre. Jeg har sagt det før, men synes Mette-Marit kunne utelatt at hun ble manipulert fra intervjuet når dette ikke utdypes videre. Hun var i en posisjon til å gi innsikt i og lærdom til hvordan en slik manipulasjon kan foregå og ift.akkurat Epstein. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

https://www.aftenposten.no/norge/i/aJawm2/prins-sverre-magnus-drar-til-lisboa-for-aa-studere-slik-blir-hoesten-for-kronprinsbarna

Prins Sverre Magnus skal begynne studier i business management i Lisboa til høsten, mens Ingrid Alexandra skal ta fag innen sammenliknende politikk og konfliktløsning som utvekslingsstudent ved UiO.

Ble nesten misunnelig på planene til Sverre Magnus: :ler: 

"Prins Sverre Magnus skal starte på en bachelor i Business Management ved Forward College. Første året av utdanningen er i Lisboa, før resten av utdanningen vil foregå i Paris og Berlin, opplyser Slottet.

Slottet sa allerede i juni at prinsen skal studere i Europa til høsten, men var ordknappe om hva han skal studere.

Sverre Magnus vil imidlertid «komme hjem til Norge når situasjonen krever det»."

Endret av Aricia
formatering
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (På 7.8.2026 den 20.52):

Men dette var han ikke dømt for i 2011. Dette har kommet fram i ettertid. Det er vel ingen som har protestert på at den groteske sannheten om Epstein er nettopp grotesk og at han har gjort helt forferdelige ting.

Poenget er jo at i 2011 visste ingen dette - og da kan vi virkelig ikke fordømme MM for at hun ikke visste det da. Eller endatil påsto at dette visste hun. 

Men hvorfor gjentar du dette hele tiden? Ingen har påstått at hun visste det.

Men det som VAR kjent i 2011 var da virkelig ille nok! Over 40 fornærmede som det ble inngått forlik med og dom på sexkjøp fra mindreårige, anklager om overgrep mot en 14-åring. Hvordan bortforklarer man dette egentlig? Her er Wikipedia fra 2011:

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=416817638

Dilemmaet for MM og Slottet er jo at enten må de hevde at dette ikke var så ille (politisk umulig, selvsagt) eller så må de påstå at hun ikke ante noe om det (fullstendig usannsynlig). Så da velger de det siste og håper at det norske folket er med på å lukke øynene. Men de ordlegger seg med vilje litt vagt slik at man ikke blir tatt i direkte løgn hvis det blir rullet opp enda mer.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 22
Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor Kongehuset nå har valgt en annen strategi rundt kommunikasjon om Sverre Magnus. Tidligere har de jo vært svært vage rundt hva han har bedrevet av jobb / utdanning. Nå er det jo konkretisert. 

Hva skyldes endringen? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Det jeg lurer på er hvorfor Kongehuset nå har valgt en annen strategi rundt kommunikasjon om Sverre Magnus. Tidligere har de jo vært svært vage rundt hva han har bedrevet av jobb / utdanning. Nå er det jo konkretisert. 

Hva skyldes endringen? 

At han er eldre og har landet på hva han vil videre i livet? 

Hva skulle det ellers skyldes?  

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (4 minutter siden):

At han er eldre og har landet på hva han vil videre i livet? 

Hva skulle det ellers skyldes?  

Vi vet jo at han var i Trondheim, men da ble det ikke konkretisert. Vi vet han var i Milano, da ble det ikke konkretisert. 

Hvorfor har åpenheten endret seg?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
CeXNS skrev (8 minutter siden):

Vi vet jo at han var i Trondheim, men da ble det ikke konkretisert. Vi vet han var i Milano, da ble det ikke konkretisert. 

Hvorfor har åpenheten endret seg?

Jeg tipper at det er så enkelt at nå har han konkrete planer og at han ikke hadde det før. 

Ikke alle har en plan med en gang de er ferdige med videregående. Og med tanke på den dysfunksjonelle familien og bråket de lagde, så sier jeg absolutt ingenting på at han slet med å fokusere. Hvis det var sånn.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden):

Men det som VAR kjent i 2011 var da virkelig ille nok! Over 40 fornærmede som det ble inngått forlik med og dom på sexkjøp fra mindreårige, anklager om overgrep mot en 14-åring. Hvordan bortforklarer man dette egentlig? Her er Wikipedia fra 2011:

Dilemmaet for MM og Slottet er jo at enten må de hevde at dette ikke var så ille (politisk umulig, selvsagt) eller så må de påstå at hun ikke ante noe om det (fullstendig usannsynlig). Så da velger de det siste og håper at det norske folket er med på å lukke øynene. Men de ordlegger seg med vilje litt vagt slik at man ikke blir tatt i direkte løgn hvis det blir rullet opp enda mer.

Viktig. 

Ingen har påstått at kongehuset ved Mette Marit visste «alt» da hun startet på sin tre år lange relasjon med JE. 

Men, som @Morgan Le Fay skriver her; det som var allment kjent den gangen er virkelig mer enn nok. 

Aldri har noen påpekt at MM visste «alt». Men solicitation of prostitution visste hun selvfølgelig om. 
Ikke minst fordi hun er omringet av et stort støtteapparat som naturligvis får med seg slikt hvis hun eventuelt ikke greier det selv, og dermed brifer henne. 

Selvfølgelig går det ikke an å være åpen og ærlig om dette i ettertid. Skulle tatt seg ut at den fremtidige majestet og Norges dronning skulle sagt at Joda, jeg fikk info om dette, men jeg valgte å overse det. Da er det jo bare å trekke monarkiet ned i dass først som sist. 

Man pusler jo da sammen et narrativ om å «ikke huske», for å redde stumpene. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Viktig. 

Ingen har påstått at kongehuset ved Mette Marit visste «alt» da hun startet på sin tre år lange relasjon med JE. 

Men, som @Morgan Le Fay skriver her; det som var allment kjent den gangen er virkelig mer enn nok. 

Aldri har noen påpekt at MM visste «alt». Men solicitation of prostitution visste hun selvfølgelig om. 
Ikke minst fordi hun er omringet av et stort støtteapparat som naturligvis får med seg slikt hvis hun eventuelt ikke greier det selv, og dermed brifer henne. 

Selvfølgelig går det ikke an å være åpen og ærlig om dette i ettertid. Skulle tatt seg ut at den fremtidige majestet og Norges dronning skulle sagt at Joda, jeg fikk info om dette, men jeg valgte å overse det. Da er det jo bare å trekke monarkiet ned i dass først som sist. 

Man pusler jo da sammen et narrativ om å «ikke huske», for å redde stumpene. 

Ja, nettopp. Som om ikke det var gale nok. Norges kronprinsesse syntes tydeligvis ikke at det var så galt. Iom at hun presterte å si at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger. 

Men hva med Haakon? Hva visste han? Kanskje han bare visste det som MM fortalte ham? Litt av et par, må jeg si. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Nymerïa skrev (16 minutter siden):

Jeg tipper at det er så enkelt at nå har han konkrete planer og at han ikke hadde det før. 

Ikke alle har en plan med en gang de er ferdige med videregående. Og med tanke på den dysfunksjonelle familien og bråket de lagde, så sier jeg absolutt ingenting på at han slet med å fokusere. Hvis det var sånn.

Jeg tenker mer i retning av at Kongehuset trenger positiv oppmerksomhet. Endringen i åpenhet har jo kommet i en periode der det har vært mange negative saker.

Det samme gjelder jo også at Sverre Magnus nå i mye større grad brukes i representasjon. De trenger flere hender, men det har de jo gjort lenge, så endringen peker kanskje i retning av behovet for et omdømme-løft. Hans studier i utlandet vil jo også påvirke hvor mye han kan brukes.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker mer i retning av at Kongehuset trenger positiv oppmerksomhet. Endringen i åpenhet har jo kommet i en periode der det har vært mange negative saker.

Det samme gjelder jo også at Sverre Magnus nå i mye større grad brukes i representasjon. De trenger flere hender, men det har de jo gjort lenge, så endringen peker kanskje i retning av behovet for et omdømme-løft. Hans studier i utlandet vil jo også påvirke hvor mye han kan brukes.

Hvordan skulle de vært åpne om konkrete planer hvis det ikke var noen konkrete planer å være åpne om?

Jeg er ikke uenig i at de trenger solid drahjelp når det gjelder omdømme, men sliter å se hva akkurat valget om å dele SMs planer har med det å gjøre. Før hadde han få konkrete planer, nå har han det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Ja, nettopp. Som om ikke det var gale nok. Norges kronprinsesse syntes tydeligvis ikke at det var så galt. Iom at hun presterte å si at hun ikke visste omfanget av hans kriminelle handlinger. 

Men hva med Haakon? Hva visste han? Kanskje han bare visste det som MM fortalte ham? Litt av et par, må jeg si. 

Han visste vel (kanskje) at kona hans farta over Atlanteren x flere med sitt entourage, og ambassade, eskorten og øvrige måtte være standby når kronprinsessen innlosjerte seg hos sin «kamerat»?

Men dette kan vi jo ikke vite, som vi har blitt belært utrettelig om i denne tråden. Vi vet jo nemlig ikke hva HM og MM har greid å ta inn av informasjon. Ingen kan jo bevise eller dokumentere hva de skjønte, all den tid de selv «ikke husker». 

Leit det der, altså. 

Og ikke sikkert HM kobla «Jeffrey Epstein» med «Jeffrey Epstein» heller, som nevnt tidligere. 🙃

Nesten så vi ikke skulle diskutert dette da. 
Nesten.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Hvordan skulle de vært åpne om konkrete planer hvis det ikke var noen konkrete planer å være åpne om?

Jeg er ikke uenig i at de trenger solid drahjelp når det gjelder omdømme, men sliter å se hva akkurat valget om å dele SMs planer har med det å gjøre. Før hadde han få konkrete planer, nå har han det.

Dette er vi enig i. Ser virkelig ikke at det skulle være en baktanke med dette, men at det handler om at SM nå vet hva han vil gjøre på heltid noen år fremover. Det han har gjort tidligere kan jo rett og slett vært for å ha noe å gjøre mens han fant ut av ting. Han er ikke den eneste som prøver litt forskjellig før man finner riktig hylle.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Jeg oppfattet at det var planer, han skulle jobbe i Trondheim, og han skulle utforske muligheter i Milano. Dette ble ikke videre konkretisert, i motsetning til nå. 

Du tolket det åpenbart annerledes, som i og for seg er mer i tråd med Slottets hang til å være vage. I gitte tilfeller.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Men det som VAR kjent i 2011 var da virkelig ille nok! Over 40 fornærmede som det ble inngått forlik med og dom på sexkjøp fra mindreårige, anklager om overgrep mot en 14-åring. Hvordan bortforklarer man dette egentlig?Her er Wikipedia fra 2011:

Dette lar seg jo ikke bortforklare, slik det har vært gjort forsøk på siden det "smalt".

Slottet håper vel på at tiden vil jobbe for dem, at majoriteten av befolkningen vil akseptere å lukke øynene for det åpenbare - totalt uegnede personer med totalt manglende rolleforståelse.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...