Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Men hvordan vet du det du hevder hvor du ikke har vært der? Det er virkelig ikke å «slenge usakligheter» å spørre deg hvordan du vet dette. 

Jeg har vel nevnt en del ganger at jeg forholder meg til uttalelser og vitnemål fra andre som har vært der?

Og det innlegget jeg kalte usaklig var da virkelig det .

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du spør, men det har ingen sammenheng.

Det er bare ikke lov til å skrive noe som helst i positiv retning om verken kongehuset generelt eller Mette-Marit spesielt.

Det virker jo som du har gjort dette flere ganger de siste timene, rett etter du kalte de du var uenige med fylliker, eller sier du at Kvinneguiden blokkerer innleggene dine?

At noen motsier deg, gjør ikke innleggene dine "ulovlige". Du er på et debattforum. Både du og andre virker å ha lov til å skrive positivt\negativt om MM. Det står bla. a. flere ting om dette i meldingen fra adminstrator på toppen av tråden.

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
keops skrev (17 minutter siden):

Ja, det synes jeg absolutt.

Absolutt ikke. Snarere tvert imot.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. Snarere tvert imot.

Deg om det.

Du evner jo ikke engang å ta til deg relevansen i det jeg svarte deg om hvordan MM kunne få den respekten du etterlyste. 

Og i tillegg kalte du folk du var uenig med for fylliker her på morgenkvisten.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Ja, det synes jeg absolutt.

Skikkelig skremmende at du faktisk tror det. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Om du tåler å forsvare MM sine besøk i voldtektspalasset, så går det nok rimelig greit å lese mine innlegg.

Om ikke så ville jeg ha scrollet forbi uten å gi det oppmerksomhet, men vi har vel egentlig konstatert at vi er svært ulike.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Keaton skrev (5 minutter siden):

Er det også skremmende at vår kommende dronning diskuterte utroskap, at andre kongelige er så gamle at de snart dør, at en mann i USA skal redde henne fra jobb, at 24 er alt for gammelt for han, at hun savner han osv. med en dømt barnemisbruker som er offentlig listet på verste nivå i USA?

I bunn og grunn er vel verdisettet på noen som gjør slikt også ganske skremmende.

Endret av Ellie42
  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Om du tåler å forsvare MM sine besøk i voldtektspalasset, så går det nok rimelig greit å lese mine innlegg.

Om ikke så ville jeg ha scrollet forbi uten å gi det oppmerksomhet, men vi har vel egentlig konstatert at vi er svært ulike.

Hvem har forsvart MM sine besøk til voltektspalasset?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

"MM sine besøk i voldtektspalasset", faktisk.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (14 minutter siden):

Ja, faktisk.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Holger Pan skrev (15 minutter siden):

Meg bekjent er de to sakene han ble dømt for begått i samme hus som MM besøkte, ja.

I ettertid har det også kommet frem at mange andre ble voldtatt der. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Holger Pan skrev (27 minutter siden):

Ikke meg du spør, men det har ingen sammenheng.

Det er bare ikke lov til å skrive noe som helst i positiv retning om verken kongehuset generelt eller Mette-Marit spesielt.

Enig i din oppfatning. Det ser heller ikke ut til at rapportering har noen hensikt. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Meg bekjent er de to sakene han ble dømt for begått i samme hus som MM besøkte, ja.

I ettertid har det også kommet frem at mange andre ble voldtatt der. 

Epstein kalte vel huset for et meditasjonspalass. Men jeg synes voldtektspalass er mer passende.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Epstein kalte vel huset for et meditasjonspalass. Men jeg synes voldtektspalass er mer passende.

Og du tenker at noen skal ta deg seriøst i kritikken din? 🧐

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (24 minutter siden):

Er dette av dine saklige bidrag til debatten? 

Jeg vil påstå det er diskvalifisert til tittelen fra første setning. Økenavnet på boligen setter to streker under diskvalifiseringen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Perine skrev (23 minutter siden):

Enig i din oppfatning. Det ser heller ikke ut til at rapportering har noen hensikt. 

Kan ikke se at tråden har blitt ryddet på en god stund, all den tid jeg fortsatt ser innlegg i strid med forumreglene.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (18 minutter siden):

Og du tenker at noen skal ta deg seriøst i kritikken din? 🧐

Jeg gjør det ikke. Det er umulig.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (59 minutter siden):

Huset er vel 3-400 kvm, JE hadde folk som klargjorde huset før de kom. Avstengte rom er også en løsning. Vet du hva som var der i 2013 og som noen kunne reagere på? 

Ja. Det er godt dokumentert og kjent,  blant annet fra politiets ransaking i 2005. Både rettsdokumenter, forklaringer fra ofre og intervjuer med tidligere ansatte som jobbet der gjennom 2010- tallet, bekrefter at ingenting ble endret. Epstein beholdt bevisst den samme stilen og de samme bildene helt til han ble pågrepet i 2019. Huset ble faktisk stående helt uforandret helt til det ble solgt og revet i 2021.

Så ja, det er nok hevet over enhver tvil at det så akkurat sånn ut de fire dagene MM var der i 2013. Alle nakenbildene på veggene og den seksualiserte kunsten hang fortsatt oppe da hun ble tilbudt å bruke rommene og det private dampbadet hans. Bildene beskrives som «forstyrrende» av de som var der. Blant annet et bilde av en seks år gammel jente som bøyde seg fremover hang like utenfor rommet og badet hans. 

Men teorien din er at de ansatte tok ned kunsten for Mette-Marit? Unnskyld at jeg ler. Nei. Den hang oppe hele tiden, dette bekreftes av alle som var der. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Her jobbes det hardt for å få tråden tidlig stengt før helgen. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Ja. Det er godt dokumentert og kjent,  blant annet fra politiets ransaking i 2005. Både rettsdokumenter, forklaringer fra ofre og intervjuer med tidligere ansatte som jobbet der gjennom 2010- tallet, bekrefter at ingenting ble endret. Epstein beholdt bevisst den samme stilen og de samme bildene helt til han ble pågrepet i 2019. Huset ble faktisk stående helt uforandret helt til det ble solgt og revet i 2021.

Så ja, det er nok hevet over enhver tvil at det så akkurat sånn ut de fire dagene MM var der i 2013. Alle nakenbildene på veggene og den seksualiserte kunsten hang fortsatt oppe da hun ble tilbudt å bruke rommene og det private dampbadet hans. Bildene beskrives som «forstyrrende» av de som var der. Blant annet et bilde av en seks år gammel jente som bøyde seg fremover hang like utenfor rommet og badet hans. 

Men teorien din er at de ansatte tok ned kunsten for Mette-Marit? Unnskyld at jeg ler. Nei. Den hang oppe hele tiden, dette bekreftes av alle som var der. 

Da legger du vel inn dokumentasjon fra den tiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...