Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
keops skrev (15 minutter siden):

Er noe sånt jeg har erfart at hun tar også.

At Guri Varpe betegner dette som en ren venninnetur tror jeg vi kan ta med en bitteliten klype salt.

Mener du hun lyver?

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av at Sharon Myoshin Kelley er en veninne av MM. De eneste som omtaler henne som en veinnine er slottet, mens MM selv omtaler henne som en lærer i sine eposter med Epstein. I alle andre dokumenter og artikkler er hun omtalt som guru og lærer. https://www.tergar.org.au/people/myoshin-kelley

MM og Sharon Myoshin Kelley er heller ikke avbildet i noen vennskaplige former, eller det fremkommer noen annne dokumentasjon som tilsier at de skulle være venninner. 

MM var på en lengere fottur i India med Sharon Myoshin Kelley sommeren 2012, og da omtales hun som MM sin guru. https://www.vg.no/rampelys/i/BgJAe/myoshin-57-utpekes-som-mette-marits-hemmelige-guru 

https://www.vg.no/rampelys/i/v0A94/kollega-om-mette-marits-guru-myoshin-er-en-fantastisk-laerer 

Så senere, i 2013 er hun med MM til villaen til Epstein i Florida. Tv2 skriver om dette, og hvordan Epstein og MM snakket om meditasjon, og at han ofte ga råd om dette og andre helseråd. Kilden som Tv2 har snakket med, Epsteins assitent og offer, som trolig er russiske Svetlana Pozhidaeva, uttaler: 

https://www.tv2.no/underholdning/tror-tilretteleggingen-kan-vaere-kalkulert-besatt/18528725/

Rike og vellstående menneker dras vel ofte mot det spirtuelle - de har alle andre behov dekket, så har muligheten til å fokusere på egen fysisk og psyksik helse, og også det mer spirtuelle, på en annen måte enn andre. Jeg er ikke overrasket over at hverken Epstein, MM, Marha eller Durek dras mot dette. Samtidig er de fleste viktig at disse guruene og lærerne har dette som jobb, og også ønsker å tjene penger på praktisken sin. 

Noen går mer inn for å tjene mer penger enn andre, og vi kjenner jo alle til Durke sin praksis og andre lignende. Andre er mer idealistike og tar gratisoppdrag, og har andre syn på dette. Sharon Myoshin Kelley tjener også penger på praksisen sin og tilbyr kurs og reiser mot betaling. Jeg syns ikke det er feil - alle må ha noe å leve av, og de fleste av oss tilbyr tjenester mot betaling innefor et område vi kan noe om. Om MM har betalt Sharon Myoshin Kelley eller ikke vet jeg ikke noe om, men det er vel nærliggnende å tenke at Sharon Myoshin Kelley som vanligvis tar betalt ønsker betalt både for fotturer og reiser til Florida. 

Veldig enig i det du skriver.

Ser på det som naturlig at dette er lønnede oppdrag fra denne svært høyt lønnede guru. Men blir altså kalt nedrig for å si det her.

Tyder ikke på at det er fornuften som råder 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Ser på det som naturlig at dette er lønnede oppdrag fra denne svært høyt lønnede guru. Men blir altså kalt nedrig for å si det her.

Fornuft? Å spekulere i noe du ikke kan bekrefte? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Mener du hun lyver?

Jeg mener at jobben til Guri Varpe er å drive kommunikasjon for slottet og kongehuset, slik at alle fremstår i et best mulig lys.

En jobb jeg ikke misunner henne.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Er alle disse innleggene om Kronprinsessen noe Kvinneguiden står inne for?
@Forumansvarlig

Endret av Holger Pan
  • Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
keops skrev (15 minutter siden):

Er noe sånt jeg har erfart at hun tar også.

At Guri Varpe betegner dette som en ren venninnetur tror jeg vi kan ta med en bitteliten klype salt.

Det står ikke det. Det står hun var der med en venninne. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av at Sharon Myoshin Kelley er en veninne av MM. De eneste som omtaler henne som en veinnine er slottet, mens MM selv omtaler henne som en lærer i sine eposter med Epstein. I alle andre dokumenter og artikkler er hun omtalt som guru og lærer. https://www.tergar.org.au/people/myoshin-kelley

MM og Sharon Myoshin Kelley er heller ikke avbildet i noen vennskaplige former, eller det fremkommer noen annne dokumentasjon som tilsier at de skulle være venninner. 

MM var på en lengere fottur i India med Sharon Myoshin Kelley sommeren 2012, og da omtales hun som MM sin guru. https://www.vg.no/rampelys/i/BgJAe/myoshin-57-utpekes-som-mette-marits-hemmelige-guru 

https://www.vg.no/rampelys/i/v0A94/kollega-om-mette-marits-guru-myoshin-er-en-fantastisk-laerer 

Så senere, i 2013 er hun med MM til villaen til Epstein i Florida. Tv2 skriver om dette, og hvordan Epstein og MM snakket om meditasjon, og at han ofte ga råd om dette og andre helseråd. Kilden som Tv2 har snakket med, Epsteins assitent og offer, som trolig er russiske Svetlana Pozhidaeva, uttaler: 

https://www.tv2.no/underholdning/tror-tilretteleggingen-kan-vaere-kalkulert-besatt/18528725/

Rike og vellstående menneker dras vel ofte mot det spirtuelle - de har alle andre behov dekket, så har muligheten til å fokusere på egen fysisk og psyksik helse, og også det mer spirtuelle, på en annen måte enn andre. Jeg er ikke overrasket over at hverken Epstein, MM, Marha eller Durek dras mot dette. Samtidig er de fleste viktig at disse guruene og lærerne har dette som jobb, og også ønsker å tjene penger på praktisken sin. 

Noen går mer inn for å tjene mer penger enn andre, og vi kjenner jo alle til Durke sin praksis og andre lignende. Andre er mer idealistike og tar gratisoppdrag, og har andre syn på dette. Sharon Myoshin Kelley tjener også penger på praksisen sin og tilbyr kurs og reiser mot betaling. Jeg syns ikke det er feil - alle må ha noe å leve av, og de fleste av oss tilbyr tjenester mot betaling innefor et område vi kan noe om. Om MM har betalt Sharon Myoshin Kelley eller ikke vet jeg ikke noe om, men det er vel nærliggnende å tenke at Sharon Myoshin Kelley som vanligvis tar betalt ønsker betalt både for fotturer og reiser til Florida. 

Det er selvsagt spekulasjon og i forbindelse med Indiaturen hadde hun fri fra jobben, dvs en privat reise. 

Ved meditasjonssentret Insight Medtitation Center i Massachussets, hvor Myoshin har vært tilknyttet som lærer i en årrekke, er de ikke informert om Myoshins tur med den norske kronprinsessen.

- Er Myoshin på tur med den norske kronpinsessen i India?
Det må være en avtale de har gjort privat, ikke gjennom dette senteret. At de er i India overrasker meg for så vidt ikke så veldig, ettersom Myoshin er veldig bereist i Østen, sier en kollega av Myoshin ved senteret, som ønsker å være anonym.

https://www.vg.no/rampelys/i/v0A94/kollega-om-mette-marits-guru-myoshin-er-en-fantastisk-laerer?utm_source=iosapp&utm_medium=share

• Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Fornuft? Å spekulere i noe du ikke kan bekrefte? 

Veldig rart å ha som første refleks at noen er på jobb gratis 

Så her tror jeg du har fått mange nok svar fra meg om dette emnet. Om du fortsatt ønsker å hevde at guruen sikkert jobber i lange perioder for MM gratis, så får du selv finne dokumentasjon på det.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Det er selvsagt spekulasjon og i forbindelse med Indiaturen hadde hun fri fra jobben, dvs en privat reise. 

Ved meditasjonssentret Insight Medtitation Center i Massachussets, hvor Myoshin har vært tilknyttet som lærer i en årrekke, er de ikke informert om Myoshins tur med den norske kronprinsessen.

- Er Myoshin på tur med den norske kronpinsessen i India?
Det må være en avtale de har gjort privat, ikke gjennom dette senteret. At de er i India overrasker meg for så vidt ikke så veldig, ettersom Myoshin er veldig bereist i Østen, sier en kollega av Myoshin ved senteret, som ønsker å være anonym.

https://www.vg.no/rampelys/i/v0A94/kollega-om-mette-marits-guru-myoshin-er-en-fantastisk-laerer?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Hva mener du med at det er "selvsagt spekualsjon og i forbindelse med Indiaturen hadde hun fri fra jobben, dvs en privat reise"?

Jeg har ikke skrevet noe om at reisen hun var på var i forbindelse noe oppdrag gjennom slottet eller lignende. Det er vel ikke noe som tyder på at både reisen til India og oppholder i villaen til Epstein var noe annet enn private reiser. 

Selv om MM var på en privat, altså ikke offeiselt oppdrag, i India tenger ikke det å bety at hun reiser dit med en veninne. Hun, som alle andre, kan kjøpe tjenester av Sharon Myoshin Kelley - både fotturer og andre opphold og kurs. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av ~ Ada ~
Skrevet
Ellie42 skrev (På 23.7.2026 den 8.45):

Sier du at MM var i et voldelig forhold med Epstein?

Å dra inn traumebånd for å sammenligne dette med MBHs ofre er helt søkt.

Kilder på at de hadde et voldelig forhold?

Når man snakker om spekulasjoner.

Igjen blir altså MBHs ofre gjenstand for syke bagatelliseringer av brukere som forsvarer MM og slottet på Kvinneguiden. Ærlig talt, å sammenligne disse situasjonene er ikke annet enn ekkelt og nedrig.

keops skrev (23 minutter siden):

Joda. 

• Liker 3
Skrevet
blvck skrev (21 minutter siden):

Hva mener du med at det er "selvsagt spekualsjon og i forbindelse med Indiaturen hadde hun fri fra jobben, dvs en privat reise"?

Jeg har ikke skrevet noe om at reisen hun var på var i forbindelse noe oppdrag gjennom slottet eller lignende. Det er vel ikke noe som tyder på at både reisen til India og oppholder i villaen til Epstein var noe annet enn private reiser. 

Selv om MM var på en privat, altså ikke offeiselt oppdrag, i India tenger ikke det å bety at hun reiser dit med en veninne. Hun, som alle andre, kan kjøpe tjenester av Sharon Myoshin Kelley - både fotturer og andre opphold og kurs. 

Og det er spekulasjon. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Og det er spekulasjon. 

Hva konkret mener du er spekulasjon? At hun var i India? At hun var på en privat reise i India? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (32 minutter siden):

@Forumansvarlig

Hvorfor endret du innlegget ditt fra å skrive at fredagsfylla kom tidlig til det du nå skriver? 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
blvck skrev (7 minutter siden):

Hva konkret mener du er spekulasjon? At hun var i India? At hun var på en privat reise i India? 

Tror du vet hva jeg sikter til. 

• Liker 3
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Tror du vet hva jeg sikter til. 

Nei.

Hvis du mener at det jeg skriver - som starter med "jeg har ikke inntrykk av", og så senere byggs opp av en rekke lenker er spekulasjoner får du nesten vise til hva du mener av dette som er spekulasjoner. Det blir ganske håpøst med en tråd hvor man ikke kan mene noe fordi alt skal kateogrieres som spekulasjoner, men det heller ikke er ønskelig å konkretisere hva som er spekulasjoner. 

Her er innlegget jeg skrev som du tydelivsi mener er spekulasjon: 

"Jeg har ikke inntrykk av at Sharon Myoshin Kelley er en veninne av MM. De eneste som omtaler henne som en veinnine er slottet, mens MM selv omtaler henne som en lærer i sine eposter med Epstein. I alle andre dokumenter og artikkler er hun omtalt som guru og lærer. https://www.tergar.org.au/people/myoshin-kelley

Sitat

– Han ga ofte folk helseråd gjennom sitt medisinske nettverk – ledende leger i New York – og hjalp til med å organisere avtaler.

Kilden sier at Epstein tok vare på kjente personer, for å få dem til å introdusere ham for andre kjente personer.

Noen går mer inn for å tjene mer penger enn andre, og vi kjenner jo alle til Durke sin praksis og andre lignende. Andre er mer idealistike og tar gratisoppdrag, og har andre syn på dette. Sharon Myoshin Kelley tjener også penger på praksisen sin og tilbyr kurs og reiser mot betaling. Jeg syns ikke det er feil - alle må ha noe å leve av, og de fleste av oss tilbyr tjenester mot betaling innefor et område vi kan noe om. Om MM har betalt Sharon Myoshin Kelley eller ikke vet jeg ikke noe om, men det er vel nærliggnende å tenke at Sharon Myoshin Kelley som vanligvis tar betalt ønsker betalt både for fotturer og reiser til Florida". 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du spekulerer i at det er betalt oppdrag. Hjelper ingenting å skrive at du ikke vet hva som stemmer, spekulasjonene er tydelige. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Holger Pan skrev (48 minutter siden):

@Forumansvarlig

Det ser dessverre slik ut.

• Hjerte 5
Skrevet

At mange tar seg nær av noe så ordinært som at en yogalærer tar seg betalt for sine oppdrag synes jeg er rart. Veldig rart.

Da er det lov å lure på hva man mener om det faktum at denne guruen, som blir fremstilt som en person med åndelig innsikt og ekspert på avstressende metoder, åpenbart heller ikke ser ut til å ha noen problemer med å overnatte hos en kjent overgriper.

La gå at han på det tidspunktet "bare" hadde en dom for et mindre antall overgrep enn de uhyrlige tallene vi senere ble kjent med. Likevel ville jeg nok valgt meg andre åndelige veiledere, og ikke minst i en lavere prisklasse.

Det er lett å tenke at penger står litt i veien for det rent spirituelle her.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (55 minutter siden):

@Forumansvarlig

Dessverre ja… allikevel tør (?) de ikke publisere denne på facebook … 🙄

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...