Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (21 minutter siden):

Tatt seg nær? 😳 Jeg er opptatt av fakta i omtalen av folk. Varpe har uttalt at de er venninner. Det er dokumentasjon. 

Det er også dokumetasjon at i alle andre tilfeller hvor MM og Sharon Myoshin Kelley omtales sammen, så omtales hun som en guru eller lærer. Også av MM selv.  

Det er heller ingen bilder eller annen info, utover hva Slottet har sagt ved én aledning, som tyder på at de skal ha et venneskap. 

Så da er det ett tiflele hvor hun omtalles som venninne, også er det mange andre tilfeller hvor hun omtales som en lærer eller guru. Da syns jeg det er mest nærliggende å tenke at de ikke er venninner, men at Sharon Myoshin Kelley er som MM selv omtaler henne en lærer. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg forholder meg til offentlig uttalelse fra Slottet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Keaton skrev (12 minutter siden):

Og jeg forholder meg til offentlig uttalelse fra Slottet. 

Så hvis slottet sier en ting, og alle andre, inkludert MM selv, sier noe annet, så mener du fortsatt at det er slottet sin uttalelse som gjelder og alt annet er å regne som spekulasjoner? 

Endret av blvck
Skrivefeil
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg forholder meg til informasjon mennesker som har vært inne i husene til Epstein har delt. Om det spesielle interiøret.

Så får man tenke det man vil om at det er nettopp dit enkelte drar for å meditere.

At noen forsøker å late som det ikke var kjent på tidspunktet at fyren var overgriper endret jo ikke på hvordan huset var innredet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Keaton skrev (49 minutter siden):

Tatt seg nær? 😳 Jeg er opptatt av fakta i omtalen av folk. Varpe har uttalt at de er venninner. Det er dokumentasjon. 

Er fakta at hun er venninne altså? 

MM sier ikke hun er venninne i mailene til Epstein. Har du noe bevis fra personene det er snakk om?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Mener du hun lyver?

Skal vi se

"Kontakten ble avbrutt i 2013"

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Er fakta at hun er venninne altså? 

MM sier ikke hun er venninne i mailene til Epstein. Har du noe bevis fra personene det er snakk om?

Guri Varpe.

• Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (15 timer siden):

Det var ikke det hun sa i intervjuet til nrk som gikk på tv. Så grunnen til redigering kan være feilsitering mest sannsynlig. Da de har skrevet artikler basert på netopp nrk intervjuet

Nei, jeg sa jo at NRK redigerte det bort. Det var visstnok for uvesentlig til å ta med. Forstå det den som kan.

Resten skjønner jeg ikke hva du prøver å si.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Guri Varpe.

Ok, så Guri Varpe har mer rett enn MM selv?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (47 minutter siden):

Hvorfor vrir du på det som blir sagt? Ingen har sagt at det er rart at en yogalærer lever av jobben sin. Men yogalærere har også venner, akkuat som kongelige har det, sykepleiere har det - de fleste mennesker har det. Hvis Slottet oppgir at huner en venn, hvorfor tvile på det? , 

https://jmail.world/thread/EFTA02321935?view=inbox

Sitat

Yes my flight arrives at seven pm on sunday the 6th From St Maarten. I think American airlines. I'll be meeting my security at the airport. He will be staying at a hotel in palm beach.

My cell number is

I'll call the driver when I land at the airport.

Myoshin Kelley my teacher is arriving from somewhere in Florida where she is in retreat at the moment I'll copy her email in above. She will be able to give you info on her arrival.

Merkelig at man skal måtte si dette om og om igjen.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Ok, så Guri Varpe har mer rett enn MM selv?

Varpe representerer Mette-Marit. Har du aldri hørt om å være både venn og yogalærer?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Varpe representerer Mette-Marit. Har du aldri hørt om å være både venn og yogalærer?

Guri Varpe har løyet om denne kontakten før. Jeg tror vi skal holde oss til det som står i filene, ikke deres løgnaktige "faktakorrigeringer" etterpå.

Det høres mye bedre ut å bli invitert av en venninne på en tur enn at man betaler for yogatimer i et voldtektspalass. 

Det ville ikke være første gangen slottet ved Guri lyver så det renner av henne om denne relasjonen.

At Varpe representerer MM, og ikke fakta, er jeg dog helt enig i. Det bør du kanskje tenke litt på.

Endret av Ellie42
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Går ikke an! :ironi:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Selvsagt er det mye bra å si om Mette-Marit også, akkurat som det er om alle mennesker. Nå er det ingen av oss som kjenner henne, så vi er henvist til å kommentere det bildet som blir vist oss gjennom media (og via ørten av Slottets kommunikasjonsrådgivere). Som kjent kan folk være helt annerledes enn det de fremstår som i sin offisielle utgave (noe vi forøvrig har fått et visst bilde av gjennom Epstein-filene, der hun fremstår både bortskjemt, selvopptatt, «entitled» og ganske dum). Slottet har vært flinke til å promotere henne, og hva hun i virkeligheten er «engasjert» i, det vet ingen av oss. 

Det vi diskuterer her er hennes forutsetninger for å fylle rollen som landets førstedame, gift med vårt kommende statsoverhode. Jeg tror hun har noen egenskaper som kan være egnet til det, for eksempel tror jeg hun kan være naturlig og god til å vise interesse for andre i mindre sammenhenger.

Men. Å fylle en sånn rolle forutsetter at man har en viss moralsk karakter og troverdighet. Den er jo fullstendig rasert etter Epstein-saken og Marius-saken. Og det hjelper ikke at hun ønsker å «fremme» en sak når effekten av å bli assosiert med henne er det motsatte. Når organisasjoner bryter samarbeidet og ikke ønsker hennes beskyttelse, så er det full krise. Da blir hun en belastning i stedet for en ambassadør. Spørsmålet er om hun i det hele tatt kan representere Norge internasjonalt (som i brylluper, kremt), fronte svake grupper (der flere betakker seg) og i hvilken grad hun kan være en troverdig frontfigur for noe som helst.

Det er MM som kronprinsesse og dronning vi snakker om her.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Ellie42 skrev (13 minutter siden):

Guri Varpe har løyet om denne kontakten før. Jeg tror vi skal holde oss til det som står i filene, ikke deres løgnaktige "faktakorrigeringer" etterpå.

Det høres mye bedre ut å bli invitert av en venninne på en tur enn at man betaler for yogatimer i en voldtektspalass. 

Det ville ikke være første gangen slottet ved Guri lyver så det renner av henne om denne relasjonen.

Best å forholde seg til offentlig dokumentasjon og de gir ikke opplysninger om dette.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Best å forholde seg til offentlig dokumentasjon og de gir ikke opplysninger om dette.

Offentlig dokumentasjon er at MM kaller MK hennes lærer om og om igjen i filene.

I en eller annen parallell verden mener visse da at Guri Varpe snakker mer sant enn MM selv. 1984, god bok.

Sitat

Partiet ba deg forkaste det dine egne øyne og ører fortalte deg. Det var deres siste og viktigste befaling.

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Enda en tulling skrev (28 minutter siden):

Nei, jeg sa jo at NRK redigerte det bort. Det var visstnok for uvesentlig til å ta med. Forstå det den som kan.

Resten skjønner jeg ikke hva du prøver å si.

Det var med i tekstversjonen til NRK. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (27 minutter siden):

Hvem er dette "servile folket som hyller de kongelige nesegrust"? Jeg ser de stadig omtalt i de kongelige tråder, men det er til dags dato ikke blitt klarlagt hvem disse menneskene er. 

Fint om du kan dokumentere og klarlegge dette. Jeg er sikkert ikke den eneste som lurer på det.

Antyder du at Guri Varpe lyver? I så tilfelle er det en drøy påstand du kommer med. Det er rimelig respektløst å slenge ut slikt om personer man tydeligvis er uenig med. Ikke sant?

Det ville i så tilfelle ikke være første gangen. Var det 2013 eller 2014, var han ikke venn, eller møttes de bare få ganger?

Tillitt kommer smygende og forsvinner som en galopperende hest.

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Offentlig dokumentasjon er at MM kaller MK hennes lærer om og om igjen i filene.

I en eller annen parallell verden mener visse da at Guri Varpe snakker mer sant enn MM selv.

Takk, jeg vet det. Som sagt, kan man være venn med en yogalærer og yogalærer for en venn. Påstanden var ikke det, men at det var et betalt oppdrag:

keops skrev (14 timer siden):

Til tross for strandliv og meditasjon så ble jo MM etter eget utsagn vitne til utpressing fra Epstein på denne "venninneturen". Så det kom jo utrygge situasjoner midt oppi all kosen. Jeg vet heller ikke om venninnetur er korrekt, er vel ganske stive priser denne yoga-damen tar for å reise rundt med de terapi-trengende.

Kanskje utsagnet om sammenhengen med tidligere livsførsel er et hint om at MM igjen ble vitne til kriminell aktivitet,utpressing, fra en av sine mannlige kamerater. Har jo vært noen opplevelser av den typen fra ganske tidlig av. Så jeg vil gjette at det er dette det siktes til.

Med venninner som casher inn flerfoldige tusen i døgnet i honorar når de er på tur, så er det jammen godt at MM har en saftig apanasje å tære på.

Det er dette vi ikke har dokumentasjon på.

• Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Takk, jeg vet det. Som sagt, kan man være venn med en yogalærer og yogalærer for en venn. Påstanden var ikke det, men at det var et betalt oppdrag:

Det er dette vi ikke har dokumentasjon på.

Nei. Hun skriver ikke "my friend" noe sted. Spekulerer du ikke litt vel mye nå? Hun skriver "my teacher".

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...