Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Hun er også tilknyttet WEF og YGL. At noen er med i FN gjør dem ikke til helter alene.

Veldig kunnskapssvakt. Ingen har kalt noen en helt, men et stort og viktig arbeid med AIDS er ikke noe hvem som helst blir bedt om å utføre for FN. 
https://www.kongehuset.no/nyheter/med-unaids-i-tanzania

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Spekulasjon ? At en yogalærer fakturerer sine klienter?

Sin venninne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
keops skrev (18 minutter siden):

Klart at kjønnsdiskriminering fortsatt eksisterer som et problem i samfunnet vårt. Men det forhindrer jo ikke at kritikk av kvinner kan være berettiget. 

Som jeg mener den er i MM sitt tilfelle. 

Hun bør vel heller prise seg lykkelig sin privilegerte situasjon, hadde ikke kommet unna med alt dette om det ikke var for statusen hun giftet seg inn i.

Så her har vi en kvinne som er gjenstand for det motsatte av diskriminering. En status som hyperpriviligert, som det ser ut for at blir benyttet for det den er verdt.

Men å bruke kjønnsperspektivet for å ikke stille kronprinsessen til ansvar for den såkalte dårlige dømmekraften og manglende evnen til å svare på spørsmål, det er å trekke kampen ned i søla. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Men å bruke kjønnsperspektivet for å ikke stille kronprinsessen til ansvar for den såkalte dårlige dømmekraften og manglende evnen til å svare på spørsmål, det er å trekke kampen ned i søla. 

Enig i det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
keops skrev (8 minutter siden):

Tror løpet er kjørt for kronprinsparet.

Hadde ikke gjettet det for bare ganske kort tid siden, men nå er slagside såpass at jeg tror skuta kantrer.

Håper det. Ikke et par verdig gjerningen. Eller prosjektet som de kaller det.

Endret av Justlooking
Endring/tillegg
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (14 minutter siden):

Ordet "nedrig" har en sterk tendens til å dukke opp som en konsekvens av at noen kommenterer faktiske hendelser fra livet til MM.

Det er «din» side som har brukt det i lang tid. Du kan sjekke. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Keaton skrev (1 minutt siden):

Det er «din» side som har brukt det i lang tid. Du kan sjekke. 

Min side?

Opererer på egen hånd her jeg. Ikke avhengig av å tilhøre noen side for å ta avstand fra alt tullet fra kongehuset.

Nå er det nedrig plutselig, å anta at en yogalærer har lønn. Så er det en ny video som får gjennomgå- flashback til alle paniske forsøk på å forhindre at kunnskap om at MM var synlig gravid som tv-sjekker kom frem.

Endret av keops
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Keaton skrev (4 minutter siden):

Veldig kunnskapssvakt. Ingen har kalt noen en helt, men et stort og viktig arbeid med AIDS er ikke noe hvem som helst blir bedt om å utføre for FN. 
https://www.kongehuset.no/nyheter/med-unaids-i-tanzania

Er lista FN altså? Vladimir Putin, Bill Clinton og til og med alles kjære Gadaffi har vært involvert i lignende program.

Ble hun også invitert til å gjøre viktig arbeid i WEF og YGL?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Hadde ikke gjettet det for bare ganske kort tid siden, men nå er slagside såpass at jeg tror skuta kantrer.

Håper du har rett, men tror dessverre ikke det.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Sin venninne. 

Merkelig at MM titulerer henne som hennes yoga-lærer i filene da. Kilde på at hun var venninne?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Er lista FN altså? Vladimir Putin, Bill Clinton og til og med alles kjære Gadaffi har vært involvert i lignende program.

Ble hun også invitert til å gjøre viktig arbeid i WEF og YGL?

Ble vel utropt til å være en av vår tids største tenkere av en av disse organisasjonene.

Galskapen lenge leve.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg likte så godt uttrykket om å ikke være den kollektive kona til Øygard. Hvem var det som sa det? Det skal jeg adoptere som livsmotto. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Bare for å sammenligne. Tenk deg da hvor skandaløst ydmykende det hadde vært om en eneste av de stiftelser og foreninger Dronning Sonja er høy beskytter for skulle vurdere å avslutte samarbeidet med Hennes Majestet. Fordi hun har en opptreden og verdier som bryter med deres profil. Det hadde jo vært helt utenkelig. 
Men for kronprinsesse Mette Marit er det nesten som om folk bare leer på øyelokket over. Som om det er forventet. Det forteller at Kronprinsesse Mette Marit har fullstendig mislykkes i rollen sin. En total fiasko. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Keaton skrev (10 minutter siden):

Sin venninne. 

Ser gjerne at du dokumenterer dette du hevder, at de er så nære venninner at cash ikke er inne i bildet.

Det strider jo imot det inntrykket MM selv har gitt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...