Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
edlit skrev (1 time siden):

Mitt poeng med innlegget var å vise at samme helg som Epstein og Nikolic snakket om en Highness som det kan se ut til at ba om å bli "f..." , var MM en Highness som de hadde mye oppmerksomhet på. Hun var nevnt i mailene mellom dem, og hun var selv i kontakt med dem. Du vrir oppmerksomheten mot noe annet. Jeg har ikke nevnt flørting.

Du etterlyser kilder. Jeg viser til Epsteinfilene i innlegget, men kan gjerne spesifisere:

Fri, 21 Sep 2012 10:58:48 https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00944188.pdf  Jeffrey Epstein til Boris Nikolic:     I promised to send mette some books as she asked but she wanted them sent to her hotel. Which hotel? That was fun,, have meetings for the past hours. Call when you wake

Fri, 21 Sep 2012 13:58:35 https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00674939.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein: So great seeing you last night. I will continue sleeping as we come back late but your info: Chambers hotel, 15 west 56th street, I think that the room is 63 but double check. Not sure if she is under her name. 

Fri, 21 Sep 2012 4:21 PM https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA02009208.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein:  Just talked to Mette about you. 😊 B

Sat 9/22/2012 1:17:04 AM https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA01888818.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein: Maybe this is a reason that you do not want to f… Her highness??? I still can´t believe that she asked that.

Den 22 sept 2012 kl 18:37, kl 11:04 PM og kl 23:05  

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00943831.pdf    Jeffrey Epstein til HKH Kronprinsessen: hope you enjoy the book that has been on the front desk since early yesterday … I almost forgot fuck … its just that I almost had a communication with you that did not include that word sorry.  HKH Kronprinsessen til JE: Come save us. Im dying of boredom. Jeffrey Epstein til HKH Kronprinsessen: I have all your friends here, cg of norway, ambassador., terje, thorbjorn. Where are you? HKH Kronprinsessen til JE: @boringparty

Osv. Bruk datoene som søkeord, så finner du hva som er i filene fra den helga.

Hvis noen lurte på om mette marit ikke er manipulert iht rekasjonen til epstein, så kommer det jo tydelig frem her at det var hun.

Det sitter to stk , å diskuterer, drar i tråder etc bak hennes rygg. Dette er bare noen dager , men det finnes såå mange flere mailer. Også de mailene der boris og epstein prøver å få til et første møte. Jeg syntes ikke boris ser ut til å være den vennen hun ser ut til å ha trodd. Og mitt objektive syn er at han groomer henne. Hun  lar seg ikke styre av alt han prøver å få til med henne. Men han jobber på. Det gjør epstein også.

Boris og epstein har en merkelig tone, om dette ikke skulle handle om grooming og manipulering. 

Manipukeringen er også bekreftet av hans offer som har møtt henne to ganger og er avbildet med mette marit  i palm beach. Som vi også ser i mail korespodanse med epstein, at skulle brukes med kjipe hensikter. 

Syntes det er ekkelt å se hvordan de to konspirerer om kronprinsessen. Og hvordan de omtaler henne bak hennes rygg

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (19 minutter siden):

Hvis noen lurte på om mette marit ikke er manipulert iht rekasjonen til epstein, så kommer det jo tydelig frem her at det var hun.

Det sitter to stk , å diskuterer, drar i tråder etc bak hennes rygg. Dette er bare noen dager , men det finnes såå mange flere mailer. Også de mailene der boris og epstein prøver å få til et første møte. Jeg syntes ikke boris ser ut til å være den vennen hun ser ut til å ha trodd. Og mitt objektive syn er at han groomer henne. Hun  lar seg ikke styre av alt han prøver å få til med henne. Men han jobber på. Det gjør epstein også.

Boris og epstein har en merkelig tone, om dette ikke skulle handle om grooming og manipulering. 

Manipukeringen er også bekreftet av hans offer som har møtt henne to ganger og er avbildet med mette marit  i palm beach. Som vi også ser i mail korespodanse med epstein, at skulle brukes med kjipe hensikter. 

Syntes det er ekkelt å se hvordan de to konspirerer om kronprinsessen. Og hvordan de omtaler henne bak hennes rygg

Rettelse: MM lot seg manipulere i såfall. En kronprinsesse bør ha tatt til seg såpass lærdom at man sjekker bakgrunnen til nye bekjentskaper nøye. Og har hun ikke evnen selv, så er det veldig mange ansatte som kan hjelpe. 

Det er absolutt ingen unnskyldning. Dette er ene og alene hennes egen feil. Hun har ikke tatt rollen sin seriøst. 

Endret av Gulline
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (29 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at denne vennen, som da viser seg for alle at han ikke er en skikkelig venn. Med all den baksnakkingen om Mette Marit. Likevel blir "beskyttet" av MM.

Under det famøse NRK-intervjuet ville hun ikke utlevere denne fake vennen. Hvorfor? Hvorfor beskytte noen som snakker dritt bak ryggen hennes?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (17 minutter siden):

Rettelse: MM lot seg manipulere i såfall. En kronprinsesse bør ha tatt til seg såpass lærdom at man sjekker bakgrunnen til nye bekjentskaper nøye. Og har hun ikke evnen selv, så er det veldig mange ansatte som kan hjelpe. 

Det er absolutt ingen unnskyldning. Dette er ene og alene hennes egen feil. Hun har ikke tatt rollen sin seriøst. 

Hun sier selv at det er hennes feil og ansvar.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (2 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at denne vennen, som da viser seg for alle at han ikke er en skikkelig venn. Med all den baksnakkingen om Mette Marit. Likevel blir "beskyttet" av MM.

Under det famøse NRK-intervjuet ville hun ikke utlevere denne fake vennen. Hvorfor? Hvorfor beskytte noen som snakker dritt bak ryggen hennes?

Fordi man ikke trenger å være "den personen" som outer andre. Dessuten har vi jo alle lest filene og vet hvem hun snakker om, og det vet hun også at vi vet. Det trengs ikke presiseres.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Fordi man ikke trenger å være "den personen" som outer andre. Dessuten har vi jo alle lest filene og vet hvem hun snakker om, og det vet hun også at vi vet. Det trengs ikke presiseres.

Jo, vet du hva, det er nettopp det man trenger, hvis man vil vise i praksis at man støtter ofrene. Da forteller man det man vet og gjør alt man kan for nettopp å «oute» dette pedofile nettverket.

Jeg tror mer på at de har noe på henne som hun er redd skal komme ut.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 minutter siden):

Jo, vet du hva, det er nettopp det man trenger, hvis man vil vise i praksis at man støtter ofrene. Da forteller man det man vet og gjør alt man kan for nettopp å «oute» dette pedofile nettverket.

Jeg tror mer på at de har noe på henne som hun er redd skal komme ut.

Hvordan viser man at man støtter ofre ved å nevne Boris ved navn? Vi vet jo hvem hun snakket om uansett. Jeg er uenig med deg at man trenger nevne navnet hans for at man skal vise at man støtter ofrene. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Ad hominem skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg ikke fått med meg at hun har forsvart boris. Jeg mener hun sa i intervjuet at hun følte seg sviktet av nære venner. Og ville ikke gå mer inn på det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Ved siteringer skal det legges ved kilde til sitatet. Altså bok med sidenummer, lenke til artikkelen/dokumentet sitatet er hentet fra, eller henvisning til podcast med episode nummer/tittel. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (18 minutter siden):

Nå har jeg ikke fått med meg at hun har forsvart boris. Jeg mener hun sa i intervjuet at hun følte seg sviktet av nære venner. Og ville ikke gå mer inn på det. 

Men nære venner som har bidratt til å ødelegge ryktet og omdømmet til Norges fremtidige dronning? Hvis de sviktet henne og satte henne i den shitstormen hun sitter i nå, hvorfor ikke være mer konkret åpen om hva som skjedde? De er jo ex-venner nå.
Om MM hadde gjort det så ville folk i Norge kanskje kunne fått en viss forståelse, endatil medynk, til valgene som kronprinsessen gjorde den gangen? 

Endret av Ad hominem
.
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Rettelse:
Så har folk i Norge en viss forståelse, endatil medynk, for valgene som kronprinsessen gjorde den gangen.

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (30 minutter siden):

Vi har ikke lest alle filene. Vi har bare fått sett bruddstykker. Som en del her påpeker ikke gir et godt nok bilde av situasjonen. Derfor vil det vært bra om MM fylte igjen disse bruddstykkene og fortalte oss konkret hvorfor hun ble sviktet av nære venner. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (23 minutter siden):

Hun sier selv at det er hennes feil og ansvar.

Ja, hun sier at hun burde sjekket ham bedre. Men hun sa også at hun ble manipulert av ham. Som om det skulle være en unnskyldning. Hun sa heller ingenting om at hun ikke burde sendt mailer som hun gjorde. Bare at hun blir flau av dem. 

Ikke et eneste ord om hva som er hennes rolle som kronprinsesse og om hun er blitt instruert i hvordan forholde seg til nye bekjentskaper og om hun lærte at slike private mailutvekslinger er hun blitt advart mot. 

Nei, dette er ikke en kvinne som legger seg paddeflat - dette er en kvinne som legger skylden på Epstein, den stygge manipulatoren - og som er flau for at hennes svært personlige uttalelser i mail til Epstein er kommet hele verden til syne. 

Nei, MM - krokodilletårene kan du holde vekke fra det norske folk. 

Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Det intervjuet må du linke til. Så du hva Forumansvarlig nettopp skrev? Dokumenter dine påstander. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Rettelse:
Så har folk i Norge en viss forståelse, endatil medynk, for valgene som kronprinsessen gjorde den gangen.

?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ad hominem skrev (Akkurat nå):

Vi har ikke lest alle filene. Vi har bare fått sett bruddstykker. Som en del her påpeker ikke gir et godt nok bilde av situasjonen. Derfor vil det vært bra om MM fylte igjen disse bruddstykkene og fortalte oss konkret hvorfor hun ble sviktet av nære venner. 

Synes det kommer greit frem i de filene som er utgitt, de driter henne ut og er ikke så gode venner som de later til. Og hun snakket jo spesifikt om de filene vi allerede har lest, det var de filene som lå til grunn for spørsmålene journalisten stilte. Er enig i at vi kun har fått bruddstykker og at vi ikke har hele situasjonsbildet. Men de snakket som sagt om det som allerede er kjent. Skulle det dukke opp mer, er jeg sikker på at de vil bli satt i kontekst med det vi allerede vet, og muligens vil det komme en ny intervjurunde. Eller så trenger ikke resten av konteksten nødvendigvis å tilføre noe vesentlig nytt. Det vet vi jo ikke. Kanskje er det mer på lager, kanskje ikke. Det får vi sikkert vite uansett, og MM biter jo uansett seg selv i ræva dersom hun sitter på mer informasjon/erfaringer av betydning som hun nå tilbakeholder. Vi får se. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
edlit skrev (2 timer siden):

Mitt poeng med innlegget var å vise at samme helg som Epstein og Nikolic snakket om en Highness som det kan se ut til at ba om å bli "f..." , var MM en Highness som de hadde mye oppmerksomhet på. Hun var nevnt i mailene mellom dem, og hun var selv i kontakt med dem. Du vrir oppmerksomheten mot noe annet. Jeg har ikke nevnt flørting.

Du etterlyser kilder. Jeg viser til Epsteinfilene i innlegget, men kan gjerne spesifisere:

Fri, 21 Sep 2012 10:58:48 https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00944188.pdf  Jeffrey Epstein til Boris Nikolic:     I promised to send mette some books as she asked but she wanted them sent to her hotel. Which hotel? That was fun,, have meetings for the past hours. Call when you wake

Fri, 21 Sep 2012 13:58:35 https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00674939.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein: So great seeing you last night. I will continue sleeping as we come back late but your info: Chambers hotel, 15 west 56th street, I think that the room is 63 but double check. Not sure if she is under her name. 

Fri, 21 Sep 2012 4:21 PM https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA02009208.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein:  Just talked to Mette about you. 😊 B

Sat 9/22/2012 1:17:04 AM https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA01888818.pdf Boris Nikolic til Jeffrey Epstein: Maybe this is a reason that you do not want to f… Her highness??? I still can´t believe that she asked that.

Den 22 sept 2012 kl 18:37, kl 11:04 PM og kl 23:05  

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00943831.pdf    Jeffrey Epstein til HKH Kronprinsessen: hope you enjoy the book that has been on the front desk since early yesterday … I almost forgot fuck … its just that I almost had a communication with you that did not include that word sorry.  HKH Kronprinsessen til JE: Come save us. Im dying of boredom. Jeffrey Epstein til HKH Kronprinsessen: I have all your friends here, cg of norway, ambassador., terje, thorbjorn. Where are you? HKH Kronprinsessen til JE: @boringparty

Osv. Bruk datoene som søkeord, så finner du hva som er i filene fra den helga.

Fint at du linker, da kan alle lese at du utelater svært mye fra samtalene. Vi skjønner også at det ikke er noen tegn til at de faktisk møttes ila denne turen, samt at JE har en enorm mengde mail med ulike mennesker i løpet av dagene. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (18 minutter siden):

Fint at du linker, da kan alle lese at du utelater svært mye fra samtalene. Vi skjønner også at det ikke er noen tegn til at de faktisk møttes ila denne turen, samt at JE har en enorm mengde mail med ulike mennesker i løpet av dagene. 

🎯 Korrekt. Hvis man leser filene bør det være mulig å gjengi dem riktig og med de rette lenkene også. Det er altfor enkelt å skape egne narrativer ved å gjengi noe som passer eget syn og utelate annet som bestrider hypotesen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (4 minutter siden):

🎯 Korrekt. Hvis man leser filene bør det være mulig å gjengi dem riktig og med de rette lenkene også. Det er altfor enkelt å skape egne narrativer ved å gjengi noe som passer eget syn og utelate annet som bestrider hypotesen.

Ja. Hele mailen som liksom bare handler om at B har snakket med MM om JE har ikke hovedfokus på MM i det hele tatt: 

Called Kimbal few times (his cell is where he is.

but I am getting only his voice mail. Not sure

I know that he has a plan for tonight  so it might be late to pull something today.

Tomorrow Elon is whole day at that economic development meeting that I am skipping and he

goes from there to Kimbal's bday.

I will try to organize something for you guys on Sunday  although I can't attend it as I am going

to Seattle Sunday morning.

OK?

Just talked to Mette about you

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02009208.pdf

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan kan folk her påstå at vi har fått vite nok fra Epstein-filene at hun ble sviktet av nære venner, dette trengs ikke utdypes og forklares, mens "Googled u after last email. Agree didn’t look too good" trenger mer utfylling for å skjønne konteksten?  

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Ad hominem skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan folk her påstå at vi har fått vite nok fra Epstein-filene at hun ble sviktet av nære venner, dette trengs ikke utdypes og forklares, mens "Googled u after last email. Agree didn’t look too good" trenger mer utfylling for å skjønne konteksten?  

En ting som jeg tror er ganske sikkert, er at det vil bli lagt ut flere Epstein filer - det er store mengder som ikke er lagt ut enda …. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...