Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Og igjen, siden det ikke leses innspill om dette; mange kongelige nevnes med his eller her Highness i tråden, både fra land i Midt-Østen og Thailand. 

Jeg har ikke sett slike innlegg, legg dem gjerne ved her.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sett slike innlegg, legg dem gjerne ved her.

Du kan søke Highness i filene. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Enig. Det som var UTGANGSPUNKTET her var at den nevnte epost-utvekslingen ble sitert som ubestridelig dokumentasjon på at det ble referert til en uttalelse av Mette-Marit.

Nei, det dokumenterer de mailene ikke i det hele tatt. De utelukker det ikke, men de bekrefter det heller så definitivt ikke. Litt forundret over den ukritiske tilnærmingen til skrevne kilder her.

Her er saken: Jeg brukte det sitatet som ett eksempel (blant mange andre) på hvorfor jeg mente MM var betatt av og keen på Epstein. Jeg kunne like gjerne ha brukt «She wants to carry your kid?». (Det var Ada som var uenig i at MM var flørtete og «på» og ba meg om eksempler). Resonnementet mitt er ikke avhengig av akkurat det eksempelet.

Men vet du hva som er litt rart? Verdens aller mest seriøse aviser, som NY Times, Dagens Nyheter osv går ut i fra som et faktum både at MM flørtet vilt med Epstein OG at hun visste om dommen. De skriver ting som at «det er mange referanser i mailvekslingen med MM om Epstein sin preferanse for unge jenter» (NYT) og «Hvorfor var det OK for overklassekvinner at Epstein voldtok jenter» (Dagens nyheter)

Det luftes ikke den aller minste mulighet for at hun ikke visste eller at dette var et «bekjentskap». Det er aldri snakk om noe annet enn det de fleste kan lese ut av mailene, ingen kreative «men kanskje hun fant et bilde av ham i en rar hatt». Det er bare her inne jeg ser så ville bortforklaringer.

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Momma skrev (8 minutter siden):

Og for å utdype dette: På den tiden var Sarah Ferguson en nokså utdatert kongelig, for å si det mildt, også når det gjaldt alder, mens vår Mette på mange måter var "aktuell". Det er ganske komisk å lese at SF skulle være den disse grisegutta snakket om.

Foreslår at du setter deg inn i Fergusons relasjon med JE før du uttaler deg så bastant.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (11 minutter siden):

Og igjen, siden det ikke leses innspill om dette; mange kongelige nevnes med his eller her Highness i mailene, både fra land i Midt-Østen og Thailand. 

Det er jo en vesensforskjell på at Epstein titulerer noen som highness slik det gjøres i den eposten det linkes til der mottaker er sladdet, og en utveksling mellom Epstein og Boris, der vi vet MM var en felles venn. 

Setter vi det inn i konteksten av andre utvekslinger der de snakker om MM så gir det en sannsynlighet for at det også er MM som er den highnessen som det siktes til. Å avfeie det som usannsynlig det vil jeg betrakte som «ønsketenkning» som var et ord noen brukte. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
SusieDerkins skrev (5 minutter siden):

Foreslår at du setter deg inn i Fergusons relasjon med JE før du uttaler deg så bastant.

Jeg har selvsagt gjort det, og snakker om hvor "relevant" SF var på den tiden den lystige og karakterdrepende korrespondansen mellom Mette, Epstein, mfl. foregikk. Litt av et dronningemne, vi har egentlig aldri sett maken, i hvert fall ikke i moderne tid. ♥️

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (11 minutter siden):

Her er saken: Jeg brukte det sitatet som ett eksempel (blant mange andre) på hvorfor jeg mente MM var betatt av og keen på Epstein. Jeg kunne like gjerne ha brukt «She wants to carry your kid?». (Det var Ada som var uenig i at MM var flørtete og «på» og ba meg om eksempler). Resonnementet mitt er ikke avhengig av akkurat det eksempelet.

Men vet du hva som er litt rart? Verdens aller mest seriøse aviser, som NY Times, Dagens Nyheter osv går ut i fra som et faktum både at MM flørtet vilt med Epstein OG at hun visste om dommen. De skriver ting som at «det er mange referanser i mailvekslingen med MM om Epstein sin preferanse for unge jenter» (NYT) og «Hvorfor var det OK for overklassekvinner at Epstein voldtok jenter» (Dagens nyheter)

Det luftes ikke den aller minste mulighet for at hun ikke visste eller at dette var et «bekjentskap». Det er aldri snakk om noe annet enn det de fleste kan lese ut av mailene, ingen kreative «men kanskje hun fant et bilde av ham i en rar hatt». Det er bare her inne jeg ser så ville bortforklaringer.

Ja, det kaaan jo være at det «f…» i eposten kan bety noe helt annet også. Jeg starter ballet; jeg tror det er en forkortelse for follow. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (8 timer siden):

Det er hun som kronprinsesse som burde visst bedre enn all denne skriftlige kommunikasjonen. Mette Marit har tydelig vist at hun ikke har peiling på hva hennes rolle innebærer. Kan ikke skylde på alderen, hun var en voksen 3-barnsmor og hadde helt frivillig gått inn i rollen som norges kronprinsesse.

Hæ? Skal mette marit ha kontroll på hva epstein og denne boris koker isammen bak ryggen hennes? Visste ikke ar hun hadde slike synske evner

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hæ? Skal mette marit ha kontroll på hva epstein og denne boris koker isammen bak ryggen hennes? Visste ikke ar hun hadde slike synske evner

Helt enig. Jeg tror at hun heller ikke kan skryte av å ha synske evner.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Snakker om hvem norges kronprinsesse velger å omgås - helt ukritisk tydeligvis. Ja, bortsett fra i ettertid. Da presterer hun å si at hun burde ha sjekket mer. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/se-bildene-ingrid-pa-ostkanten/84977229

er det noen som får lest dette? Hvor på østkanten er det Ingrid har sjokkert med å bosette seg? 😅

Masse flotte steder på "østkanten" av Oslo, både Grünerløkka og ikke minst sjarmerende Kampen kan jo nevnes. Men det er sikkert et langt mer sjokkerende sted på østkanten Ingrid har valgt. 😱

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Masse flotte steder på "østkanten" av Oslo, både Grünerløkka og ikke minst sjarmerende Kampen kan jo nevnes. Men det er sikkert et langt mer sjokkerende sted på østkanten Ingrid har valgt. 😱

Jeg tror vi skal regne med at Ingrid Alexandra har rigget seg til på en hybel på Romsås.😁

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (12 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/se-bildene-ingrid-pa-ostkanten/84977229

er det noen som får lest dette? Hvor på østkanten er det Ingrid har sjokkert med å bosette seg? 😅

Får ikke lest, men det er stempel på bildet med «Arkivet» og bildet er av eldre dato. Tror dette er en idiotisk klikk-bait sak. I motsetning til hva noen tror er jeg ikke noen fan av SeogHør sin generelle journalistikk. Snarere tvert i mot. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Snakker om hvem norges kronprinsesse velger å omgås - helt ukritisk tydeligvis. Ja, bortsett fra i ettertid. Da presterer hun å si at hun burde ha sjekket mer. 

Hvilken forusetning har noen som helst å vite hva to stk skriver om deg på mail som kun er mellom de to, uten å inneha svært spesielle synske evner?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Får ikke lest, men det er stempel på bildet med «Arkivet» og bildet er av eldre dato. Tror dette er en idiotisk klikk-bait sak. I motsetning til hva noen tror er jeg ikke noen fan av SeogHør sin generelle journalistikk. Snarere tvert i mot. 

Tåpelig sak, ja, sikkert fordi "østkanten" skulle friste folk til å se for seg at Ingrid har havnet i en ettroms på Holmlia, Grorud eller Romsås. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Keaton skrev (2 timer siden):

Og igjen, siden det ikke leses innspill om dette; mange kongelige nevnes med his eller her Highness i mailene, både fra land i Midt-Østen og Thailand. 

Korrekt. Og til disse brukes his/her highness konsekvent.

Den eneste som stikker seg litt ut som mindre seriøs er omtalen av dengang prince Andrew som HBH - His Buffoon Highness fordi han simpelthen ikke var i stand til å bruke hodet, fra en nyhetsartikkel nevnt i e-post mellom Epstein og David Stern.

Det pleier å hjelpe å søke på litt annet enn bare den norske kronprinsessen i ulike termer. Hun var ikke den eneste "highnessen" selv om flere liker å tro det.

Endret av Holger Pan
  • Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...