Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Men hva da? HVA visste hun ikke?

- Ingen verdens ting som var negativt?

- Hun visste ved inngåelse av forholdet at han var dømt for å ha kjøpt sex av mindreårige prostituerte?

⬇️

Aricia skrev (1 time siden):

Feil - hun sier at hun ikke visste.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

⬇️

2019:

Kronprinsessen uttaler:

Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det.

Kjekt å variere litt.

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
zemer skrev (4 minutter siden):

Hun trosset en sterk flyskrekk.

En voksen kvinne ble så manipulert at hun dro fra sine tre barn og mann for å møte denne mannen tusenvis av mil unna? Og dette i tillegg til at hun har så mange rådgivere rundt seg? Og oppå der ser vi en sammenheng til hennes tidligere livsførsel?

Saken burde vært etterforsket. 

?

Hvis du snakker om oppholdet i huset hans i Palm Beach så dro hun jo ikke dit for å treffe Epstein, men for å låne huset hans til å meditere i, sammen med sin yogalærer Myoshin Kelley. 

Og hun dro heller ikke dit fra Norge, men fra en øy i Karibien der kronprinsfamilien ferierte.

Dessuten: Hva i alle dager mener du å insinuere med at dette viser en "sammenheng til hennes tidligere livsførsel"? Tenker du på meditasjonen? Avslapning på stranden? Venninnetur?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

⬇️

Men HVA ligger i det? Sier hun at det å kjøpe sex av mindreårige prostituerte ikke er å være en forbryter eller overgriper? Forteller hun oss, mellom linjene, at hun visste om den opprinnelige dommen?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Men HVA ligger i det? Sier hun at det å kjøpe sex av mindreårige prostituerte ikke er å være en forbryter eller overgriper? Forteller hun oss, mellom linjene, at hun visste om den opprinnelige dommen?

Oi, hadde du oppfølgingsspørsmål? Kunne jeg bare latt være å svare - igjen??

Den så jeg virkelig ikke komme altså.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Enda en variant fra slottet. Denne er fra i år:

I perioden Kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (20 minutter siden):

⬇️

Hvor mange ganger har den uttalelsen vært linket til de siste dagene...? 😅

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Joda, MM sa det i NRK-intervjuet, men det ble redigert bort.
Hun sa det var at hun hadde sett hvordan Epstein drev med utpressing.

Opprinnelig var det Dagens Næringsliv som opplyste om dette, men det var også nevnt i en TV2-artikkel linket til her tidligere i dag der de kommenterer NRKs redigering.

Det forbauser meg at uansett hvor mange ganger den, etter min mening, ganske sentrale opplysningen kommer opp, er det likevel omtrent ingen som får den med seg. Ikke noe personlig, det gjelder de aller fleste i tråden her også.

Ikke fra tekstversjonen.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (29 minutter siden):

2019:

Kronprinsessen uttaler:

Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det.

Kjekt å variere litt.

Pilaff skrev (25 minutter siden):

Enda en variant fra slottet. Denne er fra i år:

I perioden Kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. 

Altså viste hun at han var kriminell. Men ikke at omfanget av hans kriminelle handlinger var så stort. Hun viste heller ikke hva de kriminelle handlingene hans bestod i. 

Han var rett og slett bare litt små kriminell. Og det var greit. 

Endret av Junijulia
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Joda, MM sa det i NRK-intervjuet, men det ble redigert bort.
Hun sa det var at hun hadde sett hvordan Epstein drev med utpressing.

Opprinnelig var det Dagens Næringsliv som opplyste om dette, men det var også nevnt i en TV2-artikkel linket til her tidligere i dag der de kommenterer NRKs redigering.

Det forbauser meg at uansett hvor mange ganger den, etter min mening, ganske sentrale opplysningen kommer opp, er det likevel omtrent ingen som får den med seg. Ikke noe personlig, det gjelder de aller fleste i tråden her også.

Det var ikke det hun sa i intervjuet til nrk som gikk på tv. Så grunnen til redigering kan være feilsitering mest sannsynlig. Da de har skrevet artikler basert på netopp nrk intervjuet

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det var ikke det hun sa i intervjuet til nrk som gikk på tv. Så grunnen til redigering kan være feilsitering mest sannsynlig. Da de har skrevet artikler basert på netopp nrk intervjuet

Jeg la ut en link nå nettopp. Står om det der.

Endret av Pilaff
skrivefeil
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 timer siden):

Alle som har fulgt med i tråden vet at det stemmer. Og det var ikke bare det;

- Google var nesten ikke funnet opp i 2012

- Det stod bare om Epstein i sladderblader, ikke seriøse aviser

- «Googled U» henviser  ikke til «deg», men en dårlig oversatt roman (fra fransk, ha ha)

-  Epstein klarte å renske hele Google fra informasjon om seg selv

- Han var jo så flink til å bortforklare at han var en dømt seksualforbryter, så det måtte man jo så klart tro på.

- Han ominnredet nok hele huset sitt før MM kom på besøk

-Nakenhet er heeeeeeelt naturlig og vanlig i kunsten,  bare tenk på Botticelli og andre klassiske malere.

og så videre. Man vet ikke om man skal le eller gråte.

Og kronargumentet om at hun blir hatet på og kritisert fordi hun er kvinne og at derfor slipper mennene billigere unna visstnok. Ikke visste jeg at dette handlet om kjønn eller at dette visstnok skal være et godt trekk for feministene å forsvare noen med så dårlig dømmekraft. Trodde fokuset var strutsetaktikken ovenfor ofrene fra flere parter. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (44 minutter siden):

Hvor mange ganger har den uttalelsen vært linket til de siste dagene...? 😅

Folk leser jo ikke sånt som ikke sammenfaller med egne, forutbestemt konklusjoner. Da sprekker narrativet.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Om hun har hatt flyskrekk jo. Her forteller hun at løsningen til slutt ble meditasjon, og at hun nå ikke lider av flyskrekk lengre. Og hun har tatt kurs osv for å takle  å fly.

Flere linker om det står i artikkel. Intervjuet er fra 2014

https://www.vg.no/rampelys/i/ndVeQ/mette-marits-flyskrekk-kurert-med-meditasjon?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Jeg tror på eventyr 😁 Var etter hun klikka på han og det ble filma. Var sikkert drita. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

?

Hvis du snakker om oppholdet i huset hans i Palm Beach så dro hun jo ikke dit for å treffe Epstein, men for å låne huset hans til å meditere i, sammen med sin yogalærer Myoshin Kelley. 

Og hun dro heller ikke dit fra Norge, men fra en øy i Karibien der kronprinsfamilien ferierte.

Dessuten: Hva i alle dager mener du å insinuere med at dette viser en "sammenheng til hennes tidligere livsførsel"? Tenker du på meditasjonen? Avslapning på stranden? Venninnetur?

Nivået på faktafrykten bare øker. :sukk:

• Nyttig 1
Skrevet

?

Til tross for strandliv og meditasjon så ble jo MM etter eget utsagn vitne til utpressing fra Epstein på denne "venninneturen". Så det kom jo utrygge situasjoner midt oppi all kosen. Jeg vet heller ikke om venninnetur er korrekt, er vel ganske stive priser denne yoga-damen tar for å reise rundt med de terapi-trengende.

Kanskje utsagnet om sammenhengen med tidligere livsførsel er et hint om at MM igjen ble vitne til kriminell aktivitet,utpressing, fra en av sine mannlige kamerater. Har jo vært noen opplevelser av den typen fra ganske tidlig av. Så jeg vil gjette at det er dette det siktes til.

Med venninner som casher inn flerfoldige tusen i døgnet i honorar når de er på tur, så er det jammen godt at MM har en saftig apanasje å tære på.

• Nyttig 1
Skrevet
Margit777 skrev (22 minutter siden):

Jeg tror på eventyr 😁 Var etter hun klikka på han og det ble filma. Var sikkert drita. 

Så ut som det kunne være noe promille eller annet stimulans inn i bildet ja, på videoer fra hendelsen.

Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Til tross for strandliv og meditasjon så ble jo MM etter eget utsagn vitne til utpressing fra Epstein på denne "venninneturen". Så det kom jo utrygge situasjoner midt oppi all kosen. Jeg vet heller ikke om venninnetur er korrekt, er vel ganske stive priser denne yoga-damen tar for å reise rundt med de terapi-trengende.

Kanskje utsagnet om sammenhengen med tidligere livsførsel er et hint om at MM igjen ble vitne til kriminell aktivitet,utpressing, fra en av sine mannlige kamerater. Har jo vært noen opplevelser av den typen fra ganske tidlig av. Så jeg vil gjette at det er dette det siktes til.

Med venninner som casher inn flerfoldige tusen i døgnet i honorar når de er på tur, så er det jammen godt at MM har en saftig apanasje å tære på.

Du tror venninnen tok betalt? I alle dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...