Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Ok.  Jeg tror fremdeles de snakker om MM i den mailen hvor de ler av at her highness ville ha sex med Jeffery… Det stemmer med wants to carry your kid og flørtete tone. Så matcher det også tonen de har brukt når de snakka om MM tidligere med latterliggjøring.

Men uansett så er jo dette ryktespredning som du ikke kan dokumentere, så da bør det jo heller ikke skrives her. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
FruR skrev (19 minutter siden):

Ok.  Jeg tror fremdeles de snakker om MM i den mailen hvor de ler av at her highness ville ha sex med Jeffery… Det stemmer med wants to carry your kid og flørtete tone. Så matcher det også tonen de har brukt når de snakka om MM tidligere med latterliggjøring.

Veldig spekulasjon, særlig siden de snakket om at kanskje JE kan like en mann i utvekslingen. 
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01888818.pdf

Endret av Keaton
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (23 minutter siden):

Fair sant det. Da er det mest sannsynlig Andrew eller Sarah det referes til i den e-posten du la frem. 

Det opptrer noen highnesser fra asiatiske land i epsteinfiles. JE kjente tydeligvis langt flere prinser og prinsesser enn det som et alment kjent.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

I can’t believe SHE asked you that

og HER highness referer til en mann? OK

Nei? Hvem sa det?  🤔

Endret av Keaton
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (56 minutter siden):

Det er vel uansett strengt tatt ingen andres problem at noen skriver/tuller om hvem de vil ligge med og ikke.

Det har du så inderlig rett i når det kommer til hvermannsen, men når det gjelder vår kommende dronning, legger i hvert fall jeg lista litt høyere for ikke minst HVEM man flåser om den slags med. Epstein-filene er karakterdrap for Mette, mener jeg.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan det det. Det er en uformell epost, ikke er kommunike fra Buckingham palace. I tillegg vet vi at han møtte prinsessene Beatrice og Eugenie flere ganger, og uttalte at Beatrice liker ham. Vi ser i filene at dronning Mathilde av Belgia hilser, og hvis vi søker på ordet « highness» i filene dukker det opp flere prinser og prinsesser som jeg ikke har hørt om før.

Men jeg er enig med en lenger oppe (tror det var @Kvittre) at det virker mest sannsynlig at det er et stikk til Ferguson som ikke lenger er highness.

Men for å sitere MLF, hva tenker du om dette i denne sammenhengen?:

"Men fortell gjerne. Hvilke andre kvinner er det disse to baktaler og ler av for å være «på»?"

Med dette som bakgrunn, hvorfor synes du det er usannsynlig at det er Mette det snakkes om?

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Momma skrev (3 timer siden):

"Men fortell gjerne. Hvilke andre kvinner er det disse to baktaler og ler av for å være «på»?"

Med dette som bakgrunn, hvorfor synes du det er usannsynlig at det er Mette det snakkes om?

Jeg sier da ikke at det er verken sannsynlig eller usannsynlig. Jeg sier at det finnes minst tre plausible tolkningsalternativer, som fremstår som like sannsynlige. Det ene er MM, det andre er Sarah F., og det tredje er en hvem som helst krevende person de kjenner. 

Personlig holder jeg en knapp på SF som mest sannsynlig fordi hun har vært veldig på OG veldig krevende på mange måter ( f.eks penger), og det fremstår som trolig at de ville bruke den tidligere tittelen hennes nedsettende.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Jeg sier da ikke at det er verken sannsynlig eller usannsynlig. Jeg sier at det finnes minst tre plausible tolkningsalternativer, som fremstår som like sannsynlige. Det ene er MM, det andre er Sarah F, og det tredje er en hvem som helst krevende person de kjenner. Forøvrig ignorerer jeg brukeren du nevner, så jeg har ikke sett det spørsmålet du siterer i sin kontekst.

Ok, da er vi uenige i hva som er mest sannsynlig her.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (16 minutter siden):

I can’t believe SHE asked you that

og HER highness referer til en mann? OK

Du må lese hele utvekslingen da, nedenfra og opp.

Ingen har påstått at "her highness" refererer til en mann, alvorlig talt. (Selv om kjønnsinversjon i tale i og for seg ikke er uvanlig i homsemiljøer, men det kommer neppe til anvendelse her).

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men hvorfor er det enten å kjøpe som fakta at det er MM de snakker og alt annet er utenkelig , eller at det usannsynlig at det er MM det snakkes om? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du siterer, men hvorfor er det enten å kjøpe som fakta at det er MM de snakker og alt annet er utenkelig , eller at det usannsynlig at det er MM det snakkes om? 

Enig. Det som var UTGANGSPUNKTET her var at den nevnte epost-utvekslingen ble sitert som ubestridelig dokumentasjon på at det ble referert til en uttalelse av Mette-Marit.

Nei, det dokumenterer de mailene ikke i det hele tatt. De utelukker det ikke, men de bekrefter det heller så definitivt ikke. Litt forundret over den ukritiske tilnærmingen til skrevne kilder her.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Ok, da er vi uenige i hva som er mest sannsynlig her.

Jeg har føyd til hvem jeg synes fremstår som mest sannsynlig.

Men  - som jeg har sagt flere ganger - det er flere alternativer der ingen egentlig peker seg ut som veldig mye mer sannsynlig enn de andre, så vi vet ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Det er da ikke det jeg sier. Jeg sier at jeg synes det er mest sannsynlig at det er Mette de snakker om.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Enig. Det som var UTGANGSPUNKTET her var at den nevnte epost-utvekslingen ble sitert som ubestridelig dokumentasjon på at det ble referert til en uttalelse av Mette-Marit.

Nei, det dokumenterer de mailene ikke i det hele tatt. De utelukker det ikke, men de bekrefter det heller så definitivt ikke. Litt forundret over den ukritiske tilnærmingen til skrevne kilder her.

Merkelig måte å anvende kilder på, ja. Det står ikke noe om det, og da bekrefter fraværet av info at det er et sant. 😆

Kronprinsessen er nok heller ikke så sentral i de publiserte mailene som noen liker å tro. 

• Liker 8
Skrevet
Momma skrev (20 minutter siden):

Det har du så inderlig rett i når det kommer til hvermannsen, men når det gjelder vår kommende dronning, legger i hvert fall jeg lista litt høyere for ikke minst HVEM man flåser om den slags med. Epstein-filene er karakterdrap for Mette, mener jeg.

Helt enig. Men MM gjør som MM vil, tydeligvis. Og mangelen på rolleforståelse er tydelig. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Momma skrev (4 timer siden):

Det florerte ikke akkurat av høyheter i Epstein-filene, så sannsynligheten for at det er Mette det er snakk om er større enn at det er hvem som helst annet kvinnemenneske.

Og for å utdype dette: På den tiden var Sarah Ferguson en nokså utdatert kongelig, for å si det mildt, også når det gjaldt alder, mens vår Mette på mange måter var "aktuell". Det er ganske komisk å lese at SF skulle være den disse grisegutta snakket om.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (18 minutter siden):

Momma skrev (5 minutter siden):

Det er da ikke det jeg sier. Jeg sier at jeg synes det er mest sannsynlig at det er Mette de snakker om.

Nei. Du spør hvorfor det er usannsynlig det er Mette det snakkes om. 

jeg synes ikke det er usannsynlig at det er Mette det snakkes om. Jeg er ikke enig i at det er mest sannsynlig det er Mette det snakkes om. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Momma skrev (2 minutter siden):

Og for å utdype dette: På den tiden var Sarah Ferguson en nokså utdatert kongelig, for å si det mildt, også når det gjaldt alder, mens vår Mette på mange måter var "aktuell". Det er ganske komisk å lese at SF skulle være den disse grisegutta snakket om.

Og igjen, siden det ikke leses innspill om dette; mange kongelige nevnes med his eller her Highness i mailene, både fra land i Midt-Østen og Thailand. 

Endret av Keaton
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Nei. Du spør hvorfor det er usannsynlig det er Mette det snakkes om. 

jeg synes ikke det er usannsynlig at det er Mette det snakkes om. Jeg er ikke enig i at det er mest sannsynlig det er Mette det snakkes om. 

Ok.

Og vi er veldig uenige.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...