Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (6 minutter siden):

Hvor mange tror du var felles venn av både Nikloic og Epstein og hadde tittelen her highness?

Tja... Sarah Ferguson var jo "her highness"  i sin tid, kan fort være henne

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
enkefru skrev (7 minutter siden):

For eksempel, ja. Helt enig.

Hun mistet jo formelt denne tittelen etter skilsmissen fra Andrew, men nettopp derfor kan det så absolutt være henne de to mennene refererer til på ironisk vis i vitsingen seg imellom.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (24 minutter siden):

Hvor mange tror du var felles venn av både Nikloic og Epstein og hadde tittelen her highness?

Du kan søke på her Highness i filene og se selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (På 27.7.2026 den 13.17):

Jeg går faktisk ut i fra at folk her inne er kjent med filene. Det virker litt påfallende at man hele tiden må dokumentere kjent informasjon.

IMG_7498.thumb.jpeg.37a026ded7441eeaef5c0cf6e7affbff.jpeg

Med andre ord ingen dokumentasjon på påstanden. Hjelper lite å dokumentere kjent innhold når innholdet ikke har verdi. 

⬇️

Krokenguri skrev (2 timer siden):

At han ikke ønsker å ligge med henne, er da ikke det samme som at han har avvist henne for sex. Dette er en halv samtale mellom to menn. Så for det vi vet handler dette om at han ikke vil ligge med henne feks at hun er for gammel  pga andre kontakter og posisjoner etc.  Hva disse to koker sammen vet du jo fint lite om, ei heller  hva denne setningen dreier seg om.

At du automatisk kobler dette til å handle  å handle om sex og at han har avvist henne for sex. Er vel mer en bekreftelsefelle, iht om du har tanker om at de har hatt sex. 

Nå husker jeg ikke dato men iht paris, spør boris om mette ikke var klar til å lage babyer med han. Noe epstein ikke svarte på. Så kunne jo se ut iht det, at de to av uviss årsak, prøver å få henne i seng med han. I mitt syn, ubehagelig at to menn diskuterer sånt. Spesielt mellom to hun trodde var venner. 

Men, du legger vel inn et egetprodusert premiss om at "asked that" betyr at det var dét denne her highness spurte om. Som ellers mangler tidligere samtale, og denne mailen inneholder mer enn det du legger ut.

Endret av ~ Ada ~
Rettelse
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Har tenkt tanken, så det skulle ikke forundre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (42 minutter siden):

Med andre ord ingen dokumentasjon på påstanden. Hjelper lite å dokumentere kjent innhold når innholdet ikke har verdi. 

⬇️

Men, du legger vel inn et egetprodusert premiss om at "asked that" betyr at det var dét denne her highness spurte om. Som ellers mangler tidligere samtale, og denne mailen inneholder mer enn det du legger ut.

🎯 Enig med deg i dette.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Nei, det var hun ikke. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

Eposten fra Nikolic til Epstein sendt 22. sept 2012 nevner jo ikke Mette-Marit med et ord.

Hvem "her highness" refererer til visste bare de to, og det kan vel være hvem som helst. Tonen i eposten er jo ikke akkurat formell, og tittelbruken virker ironisk, som et kallenavn på en eller annen brukt i internhumoren dem imellom.

Jeg har ikke fått med meg at de i andre mailer har kalt Mette-Marit noe i nærheten av dette, så å bare gå ut fra som et etablert faktum at det er henne det er snakk om framstår mest som ønsketenkning.

Aricia skrev (1 time siden):

For eksempel, ja. Helt enig.

Hun mistet jo formelt denne tittelen etter skilsmissen fra Andrew, men nettopp derfor kan det så absolutt være henne de to mennene refererer til på ironisk vis i vitsingen seg imellom.

Men hvorfor er det da greit for deg å spekulere  i at det kan være Sarah Ferguson? 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor « her highness « i denne sammenheng må være MM eller en annen med denne tittelen. Er jo ellers et relativt mye brukt  kallenavn på ei krevende / oppmerksomhetsyk dame. Det er jo ikke et formelt brev dette her. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

"Her highness" kan være hvem som helst. Det er ingenting som dokumenterer at det er snakk om vår egen kronprinsesse.

La meg minne om at de filene som er publisert er fragmenter av kommunikasjon uten kontekst.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Å lese det som faktisk står i disse mailene er ikke å være hverken desperat eller bedrive hvitvasking - det er bare å lese det som faktisk står.

Det innebærer å ta høyde for at vi mangler kontekst, og at den frigitte korrespondansen er fragmentert og ufullstendig. Det er ikke noen bortforklaring, men et faktum. Alle som deltar i debatten vet dette meget godt.

Endret av Aricia
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det florerte ikke akkurat av høyheter i Epstein-filene, så sannsynligheten for at det er Mette det er snakk om er større enn at det er hvem som helst annet kvinnemenneske.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Eposten fra Nikolic til Epstein sendt 22. sept 2012 nevner jo ikke Mette-Marit med et ord.

Hvem "her highness" refererer til visste bare de to, og det kan vel være hvem som helst. Tonen i eposten er jo ikke akkurat formell, og tittelbruken virker ironisk, som et kallenavn på en eller annen brukt i internhumoren dem imellom.

Jeg har ikke fått med meg at de i andre mailer har kalt Mette-Marit noe i nærheten av dette, så å bare gå ut fra som et etablert faktum at det er henne det er snakk om framstår mest som ønsketenkning.

Det er sant. Han kjente jo flere kongelige, og vi vet jo at et par av dem likte ham godt. Men ellers er jeg enig i at det kan være en hvilken som helst person som blir omtalt sånn som intern humor pga sin personlighet eller en situasjon i deres felles historie. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor « her highness « i denne sammenheng må være MM eller en annen med denne tittelen. Er jo ellers et relativt mye brukt  kallenavn på ei krevende / oppmerksomhetsyk dame. Det er jo ikke et formelt brev dette her. 

Nemlig.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (26 minutter siden):

Det florerte ikke akkurat av høyheter i Epstein-filene, så sannsynligheten for at det er Mette det er snakk om er større enn at det er hvem som helst annet kvinnemenneske.

Nemlig. Og det var i hvertfall bare en som omtalte SEG SELV som høyhet… tipper det var det de fleipet med.

Altså, når du har HKH kronprinsessen som avsender på din private mailadresse, da…. 

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
SusieDerkins skrev (18 minutter siden):

Det er sant. Han kjente jo flere kongelige, og vi vet jo at et par av dem likte ham godt. Men ellers er jeg enig i at det kan være en hvilken som helst person som blir omtalt sånn som intern humor pga sin personlighet eller en situasjon i deres felles historie. 

Nei, det er feil. Hvilke andre kongelige kvinner enn MM var det han hadde personlig kontakt med mener du?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvis dere hadde lest denne mailen uten navnet til Epstein, hadde dere tenkt at måtte dreie seg om en kongelig da? 

Synes dette er så søkt, når amerikanere kaller ei dame her Royal higness har det lite med medlemskap i noe kongehus å gjøre. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså, det er å gripe etter halmstrå å nekte for at mailvekslingen mellom MM og Epstein både var flørtende -  og at den viser at MM visste om dommen.

Her er en artikkel fra NY Times som skriver rett ut at mailvekslingen mellom de to  er «full of suggested references to his pursuit of younger women»

https://www.nytimes.com/2026/02/05/world/europe/epstein-royal-friends-prince-andrew-sarah-ferguson-mette-marit.html

Men de har vel «misforstått» de også da. Rart det der. Det er visst bare en håndfull akkurat her i landet som skjønner at MM er helt uskyldsren.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...