Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Keaton skrev (6 minutter siden):

«Epstein var en nær venn av en god venn av meg. Så jeg ble introdusert for ham gjennom felles kjente – gjennom flere, egentlig. Og alle de jobbet innenfor global helse og organisasjonsliv. Det var folk jeg stolte på og stolte på vurderingsevnen til, sier kronprinsessen nå.»

Dette er bakgrunnen for bekjentskapet. 
https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389#Hvordan hun ble kjent med Epstein

Hva skal en kronprinsesse rote seg borti organisasjonsliv og world economic forum for? Har hun ikke forstått rollen sin? Hun kan gjemme seg bak bekjentskaper av bekjentskaper? Og når hun møtte han flere ganger ville jo hun møte han. Ikke bekjentskapene?

Endret av Ad hominem
.
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (25 minutter siden):

Så du tror at det norske monarkiet innehar en samlende funksjon i 2026, på tross av at over halve den norske befolkningen ikke ønsker MM som dronning? 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/maling-viser-stor-skepsis-til-om-mette-marit-bor-bli-dronning/10233492

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Hvis en institusjons samlende funksjon forsvinner hver gang noen ikke liker en av representantene for institusjonen ville begrepet "samlende" vært praktisk talt ubrukelig.

At kronprinsessen skaper debatt og at flere har kritiske holdninger, er relevant for diskusjonen om monarkiets fremtid og tillit. Men det er ikke automatisk det samme som at monarkiet ikke har en samlende funksjon for mange andre. Nå sist under fotball-VM.

Endret av Holger Pan
  • Liker 3
Skrevet
Ad hominem skrev (2 minutter siden):

Hva skal en kronprinsesse rote seg borti organisasjonsliv og world economic forum for? Har hun ikke forstått rollen sin? Hun kan gjemme seg bak bekjentskaper av bekjentskaper? Og når hun møtte han flere ganger ville jo hun møte han. Ikke bekjentskapene?

Unnskyld, hun var blant annet spesialutsending for 

https://www.unaids.org/en

Ærlig talt, litt redelighet. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Ad hominem skrev (19 minutter siden):

Les deg opp.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (På 16.7.2026 den 10.47):

Som om det ikke var galt nok at hun ikke sjekket ham før hun innledet vennskapet så klarte hun altså ikke sjekke ham nærmere i løpet av de 3-4 årene hun hadde tett kontakt med ham. Da er det mer enn dårlig dømmekraft, etter mitt syn. Jeg vil heller kalle det handlingslammelse. 

Hun er ikke en hvem som helst, hun er kronprinsesse - kommende dronning. 

Trodde først der var mette og Haakon det var snakk om 😄

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Ad hominem skrev (12 minutter siden):

Hva skulle Mette Marit med Epstein?

Nettopp.

Hva skulle hun med ham ?

Ser det blir foreslått at han fylte en vennerolle. En eldre mann, bosatt på et annet kontinent. Dette er da kameraten til vår kronprinsesse. Hun som har avlyst eventer pga flyskrekk, forlangt tilrettelegging med tog og bil. Fordi hun har sterk flyskrekk.

Hva er det som gjør at folk tror på dette?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
keops skrev (3 minutter siden):

Nettopp.

Hva skulle hun med ham ?

Ser det blir foreslått at han fylte en vennerolle. En eldre mann, bosatt på et annet kontinent. Dette er da kameraten til vår kronprinsesse. Hun som har avlyst eventer pga flyskrekk, forlangt tilrettelegging med tog og bil. Fordi hun har sterk flyskrekk.

Tror du ikke at de var venner? Evt at hun trodde de var venner. De diskuterte jo alt mulig, de traff hverandre, hun lånte huset hans osv.? 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (12 minutter siden):

Denne setningen alene viser jo at man løy om dette forholdet i 2019.

Man kan ikke være nær venn og ikke nær venn samtidig. Dette er ikke schrödingers forhold.

Hæ? Hun ble introdusert til Epstein av en god venn som var nær venn med Epstein. Flere andre av de hun kjente gjennom sitt internasjonale arbeid gjorde det samme.  

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Pilaff skrev (1 time siden):

Jeg skrev "Kongefamilien er også hevet over loven på en måte som strider mot det demokratiske likhetsprinsippet."

Dersom du mener det ikke er tilfelle, vil jeg at du forteller meg hvorfor kongen kunne bestemme at Märtha slapp å vitne i rettssak i England hvor hun var innkalt som vitne?

Og hvorfor ble ikke Mette etterforsket for sin omfattende kontakt og kommunikasjon med Epstein, som også gjaldt gaver, eiendomskjøp og transaksjon?

Og hva med alle Haakons glipper med utleie av ikke godkjente boliger, og hoffet som ble brukt av ham til personlig businessvirksomhet? Dette er behørig omtalt i Dagbladets serie om kongemakta.

Det er bare noen få eksempler av mange.

Eller hva når kongen kjørte for fort? Eller den feilaktige indeksreguleringen av apanasjen  som har skjedd over de de siste 24 årene? Det er snakk om flere millioner kroner. Hadde det vært en politker som hadde stått bak alle disse graverende handlingene ville de blitt kastet tvert. Det ville blitt kalt svindel og at de har bemidlet seg på felleskapets penger, og det ville vært side opp og ned i tabloidmediene om umoral og uegnethet i vervet sitt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Tror du ikke at de var venner? Evt at hun trodde de var venner. De diskuterte jo alt mulig, de traff hverandre, hun lånte huset hans osv.? 

Jo, jeg tror absolutt at de var venner.

Men hva de drev med er jo det problematiske her. Og jeg ser ikke at de diskuterte alt mulig, virker som det er enkelte tema som går igjen.

Så er det noe med at jeg ikke tror MM er så utafor at hun ikke fikk med seg at han var en dømt seksualforbryter. Så da er det en del røde flagg og alarmer som slår seg på.

Ta så med at flyskrekk, familie  og timeplan legges til side for å besøke denne gamle mannen. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Jo, jeg tror absolutt at de var venner.

Men hva de drev med er jo det problematiske her. Og jeg ser ikke at de diskuterte alt mulig, virker som det er enkelte tema som går igjen.

Så er det noe med at jeg ikke tror MM er så utafor at hun ikke fikk med seg at han var en dømt seksualforbryter. Så da er det en del røde flagg og alarmer som slår seg på.

Ta så med at flyskrekk, familie  og timeplan legges til side for å besøke denne gamle mannen. 

Er enig i at det virket som hun hadde et oppheng og at hun prioriterte rart. Det kommer jo frem i korrespondansen at hun tydeligvis hadde problemer med å innfinne seg i rollen sin. Da er det flere ting som sjekker av i boksene for manipulasjon. Hun var sårbar og lettpåvirkelig (ja, det kan til og med skje en kronprinsesse), hun virket som sagt opphengt i fyren og i Boris, og hun fortsatte kontakten enda han gjorde et eller annet hun syntes var ubehagelig. Og det med flyskrekk, fikk hun ikke terapi for det? Angst er ikke nødvendigvis konstant hvis man eksponeres ofte nok. 

• Liker 4
Skrevet
Rastebenk skrev (36 minutter siden):

Så du tror at det norske monarkiet innehar en samlende funksjon i 2026, på tross av at over halve den norske befolkningen ikke ønsker MM som dronning? 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/maling-viser-stor-skepsis-til-om-mette-marit-bor-bli-dronning/10233492

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Hvordan foregår slike målinger?  Snakker de med folk i alle aldre over hele landet? Pr tlf? Hvem gidder å svare på slikt?  Jeg svarer aldri på ukjente telefonoppringninger, og slett ikke den slags.

Skrevet
keops skrev (30 minutter siden):

Nettopp.

Hva skulle hun med ham ?

Hva tror du da? 

• Liker 3
Skrevet
Perine skrev (12 minutter siden):

Hvordan foregår slike målinger?  Snakker de med folk i alle aldre over hele landet? Pr tlf? Hvem gidder å svare på slikt?  Jeg svarer aldri på ukjente telefonoppringninger, og slett ikke den slags.

Ringer de så mye lenger da? Jeg får sms innimellom om meningsmålinger. Noen ganger gidder jeg å svare på slikt. At meningsmålinger ikke alltid stemmer, men ofte stemmer nokså godt ser du jo i politiske valg feks. 

kommer jo an på hvordan spørsmålene er stilt og, for å svare på det du siterer så behøver jo ikke det at halve befolkningen ikke ønsker MM som dronning bety at monarkiet ikke har en samlende funksjon . 

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (11 minutter siden):

Hva tror du da? 

Jeg tror iallfall ikke på det vi har fått servert av kronprinsparet.

Så har jeg levd lenge nok til å ha fått med meg at det meste er mulig. Tror saken her er stygg, og tror også at vi om et par år har kunnskap om det.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Så har jeg levd lenge nok til å ha fått med meg at det meste er mulig. Tror saken her er stygg, og tror også at vi om et par år har kunnskap om det.

Så vi som tror på at hun så på Epstein som en venn har ikke levd lenge nok til å ha fått med seg at alt er mulig? 

jeg tror hun så på Epstein som en venn. Ja, alt er mulig. Jeg håper du har rett i at vi om et par år har mer kunnskap om vennskapet eller det  du tror det var. 

• Liker 3
Skrevet
keops skrev (13 minutter siden):

Det tror jeg og - det meste kommer for en dag. Det er derfor ærlighet varer lengst. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Så vi som tror på at hun så på Epstein som en venn har ikke levd lenge nok til å ha fått med seg at alt er mulig? 

jeg tror hun så på Epstein som en venn. Ja, alt er mulig. Jeg håper du har rett i at vi om et par år har mer kunnskap om vennskapet eller det  du tror det var. 

Jeg skriver vel tidligere her at jeg absolutt tror hun så på han som en venn.

Litt brå og feil konklusjon synes jeg det blir å vri svaret mitt til at jeg plutselig mener at andre ikke har levd lenge nok?? Fordi de mener, som meg, at de var venner ?

Men jeg har levd lenge nok til p ha fått med meg at ymse venner kan ha mye rart for seg . Og det er ikke ment som en nedvurdering av andres alder eller erfaringer.

Men jeg er sikker på at vi om en tid har fått vite mer, og jeg anser det som.umulig at det ikke er mer som ikke tåler dagens lys her 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå har jeg sett intervjuet med Mette om Epstein på nytt. Dersom hun var et naivt offer for manipulasjon og oppriktig ville forklare seg om det, så kunne hun latt være å si at hun har glemt, det er personlig eller at det handler om integritet hver gang intervjueren nærmer seg kjernen i problematikken. Med kjernen i problematikken mener jeg de temaene som går på repeat i denne tråden. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver vel tidligere her at jeg absolutt tror hun så på han som en venn.

Litt brå og feil konklusjon synes jeg det blir å vri svaret mitt til at jeg plutselig mener at andre ikke har levd lenge nok?? Fordi de mener, som meg, at de var venner ?

Men jeg har levd lenge nok til p ha fått med meg at ymse venner kan ha mye rart for seg . Og det er ikke ment som en nedvurdering av andres alder eller erfaringer.

Men jeg er sikker på at vi om en tid har fått vite mer, og jeg anser det som.umulig at det ikke er mer som ikke tåler dagens lys her 

Da har jeg dessverre tolket dette feil 

keops skrev (1 time siden):

Nettopp.

Hva skulle hun med ham ?

jeg forsto det som du ikke var enig i at han fylte en vennerolle . 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...