Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt mer om intervjuet med NRK. Jeg prøvde rett og slett å legge godviljen til og se om jeg kan følge de som mener at Mette ikke visste noe om noe.

"Så fikk jeg høre litt mer rykter. At han ikke var en bra person. Aldri om at han var overgriper, men at han ikke var en bra person."

Det fremstår veldig lite sannsynlig for meg, altså. Flere snakket om at han var en dårlig person, men overgrepsdommen ble ikke nevnt i forbindelse med dette? Det virker jo som han var helt åpen i kretsen om den dommen.

Legg til at hun googlet ham, og det så ikke bra ut. 🙂 Wikipedia omtalte saken og dommen. Alle de store avisene skrev om den pedofilidømte seksualforbryteren som  Andrew hang med.

Sorry. Regnestykket går ikke opp. Hun visste.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pilaff skrev (46 minutter siden):

Litt mer om intervjuet med NRK. Jeg prøvde rett og slett å legge godviljen til og se om jeg kan følge de som mener at Mette ikke visste noe om noe.

"Så fikk jeg høre litt mer rykter. At han ikke var en bra person. Aldri om at han var overgriper, men at han ikke var en bra person."

Det fremstår veldig lite sannsynlig for meg, altså. Flere snakket om at han var en dårlig person, men overgrepsdommen ble ikke nevnt i forbindelse med dette? Det virker jo som han var helt åpen i kretsen om den dommen.

Legg til at hun googlet ham, og det så ikke bra ut. 🙂 Wikipedia omtalte saken og dommen. Alle de store avisene skrev om den pedofilidømte seksualforbryteren som  Andrew hang med.

Sorry. Regnestykket går ikke opp. Hun visste.

Nei. Hun sa hun visste ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 timer siden):

De gjorde henne jo til en 70 år gammel kjerring på den « prinsesseskolen «. På pressekonferansen i forbindelse med med forlovelsen var hun kledd likt som oldemor.  Det skulle være så ekstremt. I tillegg til at hun « slo opp» med gamle venner fordi slottet skulle finne ny omgangskrets og alt av bilder skulle inndras. Det går jo an og være seriøs kronprinsesse , glad i litteratur og starte på studier igjen kombinert med å kle seg og feste som er livsglad kvinne i slutten av 20 årene ( helst dopfritt )  . Tror de rundt henne gjorde feil med å dra ting så langt . 

Ja, det så ut som om de skulle forvandle henne til den rake motsetningen av den hun hadde vært så langt, noe jeg synes virket både uverdig for Mette selv, som om de liksom skammet seg over den hun var, og virket mot sin hensikt, skulle det vise seg. 

Endret av Momma
  • Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Hun sier jo selv at hun ble manipulert. Så å antyde at dette er en teori fra "visse" blir vel kanskje ikke helt riktig, eller? 

Hun sier hun ble manipulert. I NRK-intervjuet sier hun det til og med mange ganger, men uten  å forklare hva hun mener med det. I mailene vises ingen manipulasjon som jeg kan se. Hun likte ikke å bli bedt om å kontakte guddatteren hans, men da sa hun også nei.

Hun kunne jo forklart litt mer, og gjennom det kanskje fått sårt tiltrengt forståelse og sympati? Men nei. Hun er opptatt av privatliv, integritet og svarer "vil ikke si noe om det" når spørsmålene nærmer seg. Det er rart fra en person som har fått privatlivet brettet ut på fornedrende vis for hele verden allerede. 

Vi kan ikke vite om hun ble manipulert. Ingenting er sant bare fordi det er sagt.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Skal man tvinge et voksent menneske, som så vidt vi vet ikke har gjort noe ulovlig  til å forklare noe de allerede har forklart? Hun sier hun ikke visste om dette. Så kan du velge å tro på henne eller ikke. Men man kan da ikke tvinge folk. Selv folk i avhør har fullt lov til å si "ingen kommentar" på ting de konfronteres med.

Hun sier jo ikke at hun ikke visste. Hun visste, bare ikke alvorlighetsgraden/omfanget! Vi vil gjerne vite hvilke kriminelle forhold hun visste om, bare ikke alvorlighetsgraden av. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet

Ser som om Norge må belage seg på flere generasjoner med monarki fremover, ifølge forsker ved UiO, Carl Henrik Knutsen, som sier at "offentlig tillit" er monarkiets største fortrinn: https://www.uio.no/english/research/research-news/articles/2026/monarchy-at-stake.html

The Guardian ved Magnus Nome har et interessant innlegg om det norske monarkiet i krise: https://www.theguardian.com/commentisfree/2026/jun/18/norway-monarchy-royals-crown-princess-mette-marit-jeffrey-epstein

Hvorfor er det bare sosialistene som vil ha republikk? Høyre og FrP ønsker ikke republikk - fordi det kan bli for splittende? Jeg lurer bare på om det hjelper med roing, for å glatte over vold, rusmisbruk, fengselssoning, anklager i forbindelse med Jeffrey Epstein - for det skal veldig mye til for at folket og regjeringen skal avskaffe en styringsform som monarkiet. 

Hvis Høyre / FrP /andre som ikke vil ha republikk sørger for å gi presidenten avgrenset og symbolsk makt, en mer samlende rolle, så kanskje det kan gå riktig så fint, også for Høyre, FrP, KrF og de andre som ikke er røde?

• Ved å gi presidenten kun symbolsk makt, blir rollen identisk med kongens rolle i dag – bare uten at posisjonen går i arv.
  • En symbolsk president har ikke reell politisk makt til å splitte landet.
  • Siden makten er rent symbolsk, kan en dårlig president enkelt byttes ut ved neste valg uten at hele statsformen kollapser.

Når monarkiets største kapital er offentlig tillit, og denne tilliten nå raser, fremstår en symbolsk president som den mest stabile løsningen også på borgerlig side. Det vil alltid svinge i politikken, men forskjellen er fundamental: En upopulær president kan byttes ut ved neste valg uten at hele styringsformen kollapser. Hvorfor er denne sikkerhetsventilen så uaktuell for Høyre og FrP?

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Kvittre skrev (3 timer siden):

Hun kunne endt opp med å bli den store helten her. Om hun hadde vært varsleren den gang og kommet med konkrete bevis i fra Epstein hus  som felte han hadde hun blitt den nye Diana . Ikke at jeg tror hun satt på noe sånt, vi er fortsatt på « rare tanker « . 
hun og Haakon sier jo at hun ringte han fordi hun følte noe ubehag eller hva det var, men ingen av dem vil si hva det gjaldt. Det er jo selvfølgelig forskjell på å ha en uggen følelse om noe og bevis for noe konkret. Jeg tror ikke det ville blitt skandale eller hun skrulle , men avfeid og glemt . 

Joda, MM sa det i NRK-intervjuet, men det ble redigert bort.
Hun sa det var at hun hadde sett hvordan Epstein drev med utpressing.

Opprinnelig var det Dagens Næringsliv som opplyste om dette, men det var også nevnt i en TV2-artikkel linket til her tidligere i dag der de kommenterer NRKs redigering.

Det forbauser meg at uansett hvor mange ganger den, etter min mening, ganske sentrale opplysningen kommer opp, er det likevel omtrent ingen som får den med seg. Ikke noe personlig, det gjelder de aller fleste i tråden her også.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Momma skrev (10 minutter siden):

Hun sier jo ikke at hun ikke visste. Hun visste, bare ikke alvorlighetsgraden/omfanget! Vi vil gjerne vite hvilke kriminelle forhold hun visste om, bare ikke alvorlighetsgraden av. 

Ja, det har jeg skjønt at folk gjerne vil. Har forsåvidt sagt hva jeg tenker om det utsagnet.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
Skrevet
Momma skrev (14 minutter siden):

Feil - hun sier at hun ikke visste.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (10 timer siden):

Er dette et eksempel på at MM er et offer? Artikkelen svarer ikke på det brukeren spurte om.

Det er SYK gaslighting å sammenligne frognerkvinnens traumebånd med MMs relasjon til Epstein, når man i 1000 kontaktpunkter ikke finner manipulasjon eller noe som helst i noen av dem.

Da er vi over på at folk finner på ting om MM for å hvitvaske denne kontakten. Det er faktisk litt sykt.

Hva snakker du om? Hvem har sammenlignet mm med frogner kvinnen?

Jeg svarte på det den andre brukeren spurte om. Som var gi meg ett eksempel på at mette marit var utsatt for gaslighiung og manipulasjon. Og leser du vedlagt link, ser du at epsteins sekretær/offer forklarer noe om dette. Bla bilder av mette marit hun sender til epstein for å misbruke de. Dialogen om det i epstein filene ligger også der. Om du lurte.

Har ikke funnet på noe av dette. Jeg refererer til hva ene epstein offer/sekretær har oppgitt, og vist til at det står om det i epstein filene.

Å påstå at jeg har sammenlignet mm med frogner kvinnen, og benekte ting som er kommet frem i media, det er vel mer i retning dikte opp og finne på ting, etter eget ønske. Det driver jeg ikke med.

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Ja, det har jeg skjønt at folk gjerne vil. Har forsåvidt sagt hva jeg tenker om det utsagnet.

Nettopp fordi det Epstein drev med er så hinsides grusomt, mener jeg det er viktig å snu alle steiner for å avdekke hva Mette visste før og under vennskapet sitt med denne mannen. Dersom hun visste bare litt av det han drev med, ikke nødvendigvis hele omfanget, men var villig til å overse det til fordel for videre kontakt med overgriperen, vil det diskvalifisere henne som dronning. Hun har fått sluppet alt for lett unna, det er alt for mange løse tråder og ubesvarte spørsmål.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Hun sier at hun ikke visste omfanget/alvorlighetsgraden. 

Nei, hun sier ikke det. Det hun sier står sitert i innlegget mitt som du svarer på. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Aricia skrev (3 minutter siden):

Nei, hun sier ikke det. Det hun sier står sitert i innlegget mitt som du svarer på. 

Ja da, det også, men ikke bare det. Og selvsagt måtte hun si noe formildende når hun så til de grader ble tatt med buksene nede. 

Men dersom du vil diskutere mer får du ta det som melding, flisespikking oss imellom har lite i tråden å gjøre.

Endret av Momma
  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Hun sier at hun ikke visste omfanget/alvorlighetsgraden. 

Nei. Som du ser i sitatet @aricia postet så sier hun i klartekst at hun ikke visste at han var seksualforbryter.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Holger Pan skrev (2 timer siden):

Nei. Hun sa hun visste ikke.

Men hva da? HVA visste hun ikke?

- Ingen verdens ting som var negativt?

- Hun visste ved inngåelse av forholdet at han var dømt for å ha kjøpt sex av mindreårige prostituerte?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Men hva da? HVA visste hun ikke?

- Ingen verdens ting som var negativt?

- Hun visste ved inngåelse av forholdet at han var dømt for å ha kjøpt sex av mindreårige prostituerte?

⬇️

Aricia skrev (1 time siden):

Feil - hun sier at hun ikke visste.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

⬇️

2019:

Kronprinsessen uttaler:

Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det.

Kjekt å variere litt.

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Enda en variant fra slottet. Denne er fra i år:

I perioden Kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. 

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...