Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (3 minutter siden):

Huset er vel 3-400 kvm, JE hadde folk som klargjorde huset før de kom. Avstengte rom er også en løsning. Vet du hva som var der i 2013 og som noen kunne reagere på? 

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt denne tråden. Men etter som du spør:

Nei, jeg vet ikke eksakt hva de kunne eller burde ha reagert på , verken i 2013 eller på andre tidspunkt. Men uttalelser fra andre besøkende gir en viss pekepinn.

Mitt hovedpoeng i debatten utover det at jeg ikke synes kronprinsparet rent egenskapsmessig egner seg for sine roller, er nettopp det at vi mangler kunnskap og innsikt. Dette er vi forhindret fra å få, fordi MM ikke ønsker å" være så privat" at vi kan få utfyllende svar. Hun synes det er viktig å beskytte identiteten til folk vi ser hetser henne bak hennes rygg i mailer med Epstein.

Alt dette stinker det av, og dette kommer aldri til å gå over før noen letter på dette lokket og kommer med informasjon.

At noen individer her mener at MM har svart for seg er ikke dekkende for hva jeg og andre mener. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Og nøyaktig hva har Slottet og Det hvite hus felles, mener du? 

De forsøker fortvilte å pynte brura.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Løgn for å beskytte egne virker jo som en av dem.

Politisk analyse på høyt nivå her. Å sammenligne kongehuset med Trump-gjengen er virkelig noe å bidra med. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Keaton skrev (17 minutter siden):

Politisk analyse på høyt nivå her. Å sammenligne kongehuset med Trump-gjengen er virkelig noe å bidra med. 

Det går over stokk og stein. Nesten imponerende hvor viktig det er å svartmale absolutt alt. Skulle nesten tro det hadde skjedd noe nytt i det siste, men det har det jo ikke. Fellesferien er agurktid på så mange vis.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Keaton skrev (5 minutter siden):

Løy ikke slottet i 2019, altså?

Du spurte hva de har til felles. Løgn er jo helt klart en av dem. Det Hvite Hus lyver nok mer, men slottet viste seg jo godt frem i 2019 med flere løgner i en statement enn det selv Caroline Leavitt klarer å få til.

Sliter fortsatt med å ta ballen, ser jeg.

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg syns det er viktig å minne om hva Mette-Marit har utrettet i løpet av sin tid som kronprinsesse. For eksempel sitt engasjement gjennom HIV/AIDS-arbeid. Over tid har hun engasjert seg i arbeidet mot stigma rundt hiv og aids, blant annet gjennom internasjonale organisasjoner. Hun har vært opptatt av at sykdommen ikke bare er et medisinsk spørsmål, men også handler om diskriminering og menneskeverd.

Hun fortjener litt menneskeverd og respekt tilbake.

https://www.kongehuset.no/nyheter/mottok-pris-for-sitt-aidsarbeid

Endret av Holger Pan
  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er viktig å minne om hva Mette-Marit har utrettet i løpet av sin tid som kronprinsesse. For eksempel sitt engasjement gjennom HIV/AIDS-arbeid. Over tid har hun engasjert seg i arbeidet mot stigma rundt hiv og aids, blant annet gjennom internasjonale organisasjoner. Hun har vært opptatt av at sykdommen ikke bare er et medisinsk spørsmål, men også handler om diskriminering og menneskeverd.

Jeg syntes også det er viktig å minne om at hun gladelig har menget seg med den samme eliten JE var en del av både i Davos og Paris, via WEF og YGL, som er noe av den mest pengetunge og korrupte gjengen gjennom historien hvor makt samles i Davos og andre steder, og det som kjent går meget hardt for seg.

Sitat

Risky business: Sex workers demand soars in Davos during World Economic Forum

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Ellie42 skrev (12 minutter siden):

Nei, og basert på 2019 er ikke Guri Varpes ord dokumentasjon på at MK er MMs venninne. Vikarierende logikk er slitsomt.

Jo, det er hva vi har av offentlig dokumentasjon fra kilden: Venninne og yagalærer. Vi har ingen annen offentlig dokumentasjon på det motsatte, f eks fra "yogaguruen" som uttaler at hun ikke var venninne eller bare var venninne. At du ikke tror på kilden, endrer ikke at det er kildene vi har. Våre personlige meninger er ikke en offentlig kilde. Uansett og igjen: Det var ikke saken, men påstander om at hun betaler flerfoldige tusen for yogalæreren under turen (mens hun mottar apanasje) uten kilder på det - uavhengig av venninne eller ei.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Løy ikke slottet i 2019, altså?

Du spurte hva de har til felles. Løgn er jo helt klart en av dem. Det Hvite Hus lyver nok mer, men slottet viste seg jo godt frem i 2019 med flere løgner i en statement enn det selv Caroline Leavitt klarer å få til.

Sliter fortsatt med å ta ballen, ser jeg.

Den ballen må være usynlig. Helt håpløs sammenligning. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (23 minutter siden):

Nei, det er noen som mener det 

Men er både hun og yogalærer svaksynte? Problemer med å definere interiør og utsmykning av bygninger?

Tenke seg til å meditere i den type omgivelser. 

Så du var i dette huset du også på dette tidspunktet? Jobbet du der? Eller var du kanskje invitert på yoga retreat? Jeg antar du må ha vært tilstede da for å vite hvordan interiøret var og om det var tilgang til hele huset. Det ville ikke vært unaturlig om de mer private gemakker var avstengt.

Jeg vil anta du ikke hadde problemer med å "definere interiør og utsmykning av bygningene".  Så hvorfor ikke gi et vink til de "svaksynte" før du dro? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (3 minutter siden):

Hun vil være best tjent med å endre kurs og svare bedre for seg. Ingen respekt eller tillit vil bli opptjent før dette skjer.

Er det som jeg tror, at sannheten er så ille at toget uansett har gått, da er det henne vel unt å tre tilbake til et mer sivilt liv hvor vi slipper å forholde oss til denne personen som en slags gallionsfigur.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Hun vil være best tjent med å endre kurs og svare bedre for seg. Ingen respekt eller tillit vil bli opptjent før dette skjer.

Er det som jeg tror, at sannheten er så ille at toget uansett har gått, da er det henne vel unt å tre tilbake til et mer sivilt liv hvor vi slipper å forholde oss til denne personen som en slags gallionsfigur.

Hva er sammenhengen mellom innlegget ditt og innlegget det siterte og svarte på? :klo: 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Så du var i dette huset du også på dette tidspunktet? Jobbet du der? Eller var du kanskje invitert på yoga retreat? Jeg antar du må ha vært tilstede da for å vite hvordan interiøret var og om det var tilgang til hele huset. Det ville ikke vært unaturlig om de mer private gemakker var avstengt.

Jeg vil anta du ikke hadde problemer med å "definere interiør og utsmykning av bygningene".  Så hvorfor ikke gi et vink til de "svaksynte" før du dro? 

Jeg er så heldig at jeg ikke har behov for å oppsøke denne type miljø.

Det vil ikke hjelpe verken debatten eller kongehuset at du sitter her og slenger usakligheter til meg. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (2 minutter siden):

😆

• Liker 6
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hva er sammenhengen mellom innlegget ditt og innlegget det siterte og svarte på? :klo: 

Det skulle være veldig enkelt å få øye på sammenhengen der, så her må det være frustrasjonen som blinder deg litt.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Keaton skrev (8 minutter siden):

Den ballen må være usynlig. Helt håpløs sammenligning. 

Ballen jeg referer til er at du har en stor trang til å bedrive personangrep imellom dine poenger. Det er en fotballanalogi for folk som bare holder/takler spilleren og aldri gidder å ta ballen. Ballen er debatten og argumentet, poenget om du vil.

Keaton skrev (56 minutter siden):

Patetisk. Romanen handler ikke om folk som lever i verdens mest demokratiske land og som snakker dritt om andre mens de påroper seg ytringsfrihet. 

Keaton skrev (51 minutter siden):

Lær deg å lese andres innlegg. Det står ikke at andres ytringsfrihet er dritt i mitt innlegg. 

Ok?

Altså i dette eksempelet ville det være å faktisk motgå poenget utover å komme med en syltynn beskrivelse av andres meninger "Håpløs", "patetisk" osv. Alt dette viser jo at man egentlig ikke har som formål å diskutere noe som helst men heller vil ta mannen istedenfor ballen.

Endret av Ellie42
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Det vil ikke hjelpe verken debatten eller kongehuset at du sitter her og slenger usakligheter til meg. 

Men disse bidragene bidrar til en saklig debatt? 👇👇

keops skrev (35 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at Guri Varpe er komfortabel med at jeg viser forståelse for hennes vanskelige rolle som kommunikasjonsansvarlig for denne suppa 

keops skrev (32 minutter siden):

Nei, det er noen som mener det 

Men er både hun og yogalærer svaksynte? Problemer med å definere interiør og utsmykning av bygninger?

Tenke seg til å meditere i den type omgivelser. 

keops skrev (19 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt denne tråden. Men etter som du spør:

Nei, jeg vet ikke eksakt hva de kunne eller burde ha reagert på , verken i 2013 eller på andre tidspunkt. Men uttalelser fra andre besøkende gir en viss pekepinn.

Mitt hovedpoeng i debatten utover det at jeg ikke synes kronprinsparet rent egenskapsmessig egner seg for sine roller, er nettopp det at vi mangler kunnskap og innsikt. Dette er vi forhindret fra å få, fordi MM ikke ønsker å" være så privat" at vi kan få utfyllende svar. Hun synes det er viktig å beskytte identiteten til folk vi ser hetser henne bak hennes rygg i mailer med Epstein.

Alt dette stinker det av, og dette kommer aldri til å gå over før noen letter på dette lokket og kommer med informasjon.

At noen individer her mener at MM har svart for seg er ikke dekkende for hva jeg og andre mener. 

keops skrev (18 minutter siden):

De forsøker fortvilte å pynte brura.

keops skrev (5 minutter siden):

keops skrev (2 minutter siden):

Det skulle være veldig enkelt å få øye på sammenhengen der, så her må det være frustrasjonen som blinder deg litt.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Men hvordan vet du det du hevder hvor du ikke har vært der? Det er virkelig ikke å «slenge usakligheter» å spørre deg hvordan du vet dette. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (21 minutter siden):

Ikke meg du spør, men det har ingen sammenheng.

Det er bare ikke lov til å skrive noe som helst i positiv retning om verken kongehuset generelt eller Mette-Marit spesielt.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Men disse bidragene bidrar til en saklig debatt? 👇👇

Ja, det synes jeg absolutt.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.