Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (23 timer siden):

Enig i artikkelen. 

nei, det du mener er innlysende er ikke innlysende . Min « teori « er at her highness er vanlig brukt nedsettende kallenavn på kvinner som er krevende/ snobbete / masete.  Jeg er ikke overbevist om at det er MM de snakker om eller en annen kongelig . Høres ut som hvem som helst. 

Er ikke så vanlig i USA nei, men heller i Storbritannia. Amerikanerne har ikke noe forhold til kongelige. Nå var vel Epstein amerikaner og BN ble vel også godt amerikanisert etterhvert. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Tror du at hun er den eneste som ikke visste? Det er i så fall helt drøyt å påstå at SÅ mange mennesker som er i filene visste, uten å gjøre noe. Jeg har svart flere ganger nå, du bare er resistent mot det jeg sier. 

Hvorfor sier du at jeg påstår det? Jeg spurte hvilke andre han kjente tilsvarende godt som ikke visste hva han var dømt for. Du sa jo at det var noen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Er ikke så vanlig i USA nei, men heller i Storbritannia. Amerikanerne har ikke noe forhold til kongelige. Nå var vel Epstein amerikaner og BN ble vel også godt amerikanisert etterhvert. 

Jeg kjenner ikke så godt til Storbritannia så det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg kjenner til usa. Vanlig i usa. 

Skrevet
Hunter7 skrev (23 timer siden):

Pronoun

edit

Your Highness (plural Your Highnesses)

1. (formal) A title of respect used to address a prince or princess. 
  2. (informal, sarcastic) A sarcastic term of address to anyone who is (or is acting) pompous or bossy.
  3. (historical) A title of respect used to the Lord Protector during the English Republic.

https://en.wiktionary.org/wiki/Your_Highness

Takk ;) EN.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (23 timer siden):

Men tidligere Royal highnesses er det altså vanlig å omtale som det (i følge enkelte her inne). Merkelig.

Uenig med deg; i denne sammenhengen kan det være ganske festlig å påpeke at den som ville f… Epstein faktisk var en «highness». For det blir liksom en viss kontrast.  

Faktum er at det var kun en «highness» blant kvinnene i Epstein sin nærmeste krets.  Som amerikanere syntes de nok det var festlig at hun hadde nettopp «HKH Kronprinsessen» som avsender på alle mailene sine også. 
Og hvis man ser det i kontekst med «she wants to carry your kid» og «Mette is a mess» så er det opplagt etter min mening.

Men fortell gjerne. Hvilke andre kvinner er det disse to baktaler og ler av for å være «på»? 

Nettopp ;)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Pilaff skrev (7 minutter siden):

Bill Clinton avsluttet kontakten med Epstein i 2003, Wexner i 2007. De kunne ikke vite om dommen på forskudd. Leon har selv blitt anklaget for mishandling mot en russisk kvinne, og det ble inngått forlik. Det er snnen grums også. Tvilsom type. Dershowitz var en av Epsteins forsvarsadvokater, og han prøvde aktivt å diskreditere ofrene. Hvorfor nevner du ham?? Lesley Groff jobbet lenge for Epstein, og sier hun ikke visste noe om noe. Flere ofre har gått hardt ut mot henne.

Clinton ble avhørt av Kongressen om den tiden de var «venner». Han visste ingenting og dette var i perioden da JE ikke var nøye på alder. 

https://www.npr.org/2026/02/28/nx-s1-5730149/bill-clinton-epstein-congress-deposition

Wexner

https://www.bbc.com/news/articles/cy57rrrpvg7o

«The transcript of Groff’s testimony has not yet been released by the committee. In her opening statement, Groff told the lawmakers that she had no knowledge of Epstein’s crimes while working for him and described her former employer as a “master manipulator and deceiver”.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jun/10/alan-dershowitz-epstein-house-panel

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (2 timer siden):

En ting som jeg tror er ganske sikkert, er at det vil bli lagt ut flere Epstein filer - det er store mengder som ikke er lagt ut enda …. 

Prøvde å finne ut mer om filene, AI påstår det vil bli offentliggjort flere og mange steder står det at det er kun 2% som er offentliggjort. Så det er vel bare å glede seg 😊

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Hvorfor hadde han så mange venner, bekjente og forbindelser igjen etter 2009 da? 
https://www.cbsnews.com/amp/news/jeffrey-epstein-celebrity-relationships-documents/

Det har jeg noen tanker om, uten at jeg vet noe mer spesifikt.  Vi kjenner jo til hvor vanskelig det kan være for kvinner å bli trodd angående seksuelle overgrep og uønskede tilnærmelser.   Svært ofte blir de nærmest forventet å tåle det.  Det er ikke så fryktelig lenge siden kvinnelige ansatte ble plaget på norske arbeidsplasser også.  Det var også sjelden det fikk noen større konsekvenser for mennene som tok seg til rette.  Da tenker jeg at omgangskretsen til Epstein kanskje tok for lett på dette, og at det ble bagatellisert, bortforklart eller skyldt på damene, selv om han var domfelt med en minimal straff.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (11 minutter siden):

Hvorfor sier du at jeg påstår det? Jeg spurte hvilke andre han kjente tilsvarende godt som ikke visste hva han var dømt for. Du sa jo at det var noen. 

Ja, hvordan tror du det er så mange filer? Snakket han kun med seg selv?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden):

Ingen mennesker, og i hvert fall ikke en kronprinsesse, som har blitt lært opp i å være forsiktig, vil vel la være å undersøke hva han var dømt for hvis man visste han var dømt? Nå blir forklaringene rarere og rarere.

Dommen stod omtalt overalt.

Jeg har sagt ved flere anledninger at jeg også synes det er idiotisk hvis hun ikke sjekket, snakket med folk eller på andre måter ikke fikk det med seg. Men hvis hun sier hun ikke gjorde det, skal ikke jeg late som om jeg vet bedre enn henne hva hun visste og ikke.

Endret av -Pusheen-
Et ord datt bort
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Keaton skrev (11 minutter siden):

Clinton ble avhørt av Kongressen om den tiden de var «venner». Han visste ingenting og dette var i perioden da JE ikke var nøye på alder. 

https://www.npr.org/2026/02/28/nx-s1-5730149/bill-clinton-epstein-congress-deposition

Wexner

https://www.bbc.com/news/articles/cy57rrrpvg7o

«The transcript of Groff’s testimony has not yet been released by the committee. In her opening statement, Groff told the lawmakers that she had no knowledge of Epstein’s crimes while working for him and described her former employer as a “master manipulator and deceiver”.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jun/10/alan-dershowitz-epstein-house-panel

Vi snakket om å vite om dommen i 2008. Du kom med navnene som eksempler på andre som heller ikke visste om den.

Jeg har ellers like lite tiltro til Clinton som til Mette. Man mister tilliten til folk som driver og ljuger.

Endret av Pilaff
  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet
SusieDerkins skrev (21 timer siden):

Foreslår at du setter deg inn i Fergusons relasjon med JE før du uttaler deg så bastant.

Fakta er i hvert fall at Ferguson ble fratatt tittelen Her Royal Highness i 1996 og etter det ble kalt Duchess. Det er noe annet enn kronprinsesse MM som hadde HKH Kronprinsessen i sin private mail og de facto er royal highness. Var og er. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (27 minutter siden):

Tja nå har jeg hatt noen barn i hus. Og de har jo sett de her ameeikanske barne og ungdoms seriene, der brukes her higness ofte om en sassy stabeis/ballets dronning etc. Så jo , jeg tør påstå at de bruker higness absolutt som et utrykk

Legger til for å ikke lage avsporing.

Men her i punkt 2, står det at i usa kan det også brukes sarkastisk

https://en.wiktionary.org/wiki/Your_Highness

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Perine skrev (10 minutter siden):

Det har jeg noen tanker om, uten at jeg vet noe mer spesifikt.  Vi kjenner jo til hvor vanskelig det kan være for kvinner å bli trodd angående seksuelle overgrep og uønskede tilnærmelser.   Svært ofte blir de nærmest forventet å tåle det.  Det er ikke så fryktelig lenge siden kvinnelige ansatte ble plaget på norske arbeidsplasser også.  Det var også sjelden det fikk noen større konsekvenser for mennene som tok seg til rette.  Da tenker jeg at omgangskretsen til Epstein kanskje tok for lett på dette, og at det ble bagatellisert, bortforklart eller skyldt på damene, selv om han var domfelt med en minimal straff.

Advokat for flere ofre:

«Edwards describes the enigmatic Epstein as living, essentially, two separate lives: one in which he was sexually abusing women and girls "on a daily basis," and another in which he associated with politicians, royalty, and titans of business, academia, and science.

"For the most part, those two worlds did not overlap. And where they overlapped, in the instances they overlapped, it seems to be a very small percentage," Edwards said. "There were occasions where a select few of these men engaged in sexual acts with a select few of the girls that Jeffrey Epstein was exploiting or abusing -- primarily girls who were over the age of 18."

https://abcnews.com/US/jeffrey-epstein-key-victims-attorney/story?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=dhfacebook&utm_content=null&id=123805543

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Fakta er i hvert fall at Ferguson ble fratatt tittelen Her Royal Highness i 1996 og etter det ble kalt Duchess. Det er noe annet enn kronprinsesse MM som hadde HKH Kronprinsessen i sin private mail og de facto er royal highness. Var og er. 

Igjen: i mailene er det flere his and her Highness, fra Thailand og Midt-Østen. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Det går faktisk ikke an å hevde at fordi Mette Marit sier det, så er det sant. 

Det finne flust av eksempler på folk som har løyet i denne saken, som først hevdet at de ikke visste, men som filene har felt.

Mette Marit hadde et vennskap med Epstein, DET sa hun ikke noe om i 2019. Hvorfor sa hun ikke noe om det i 2019? Jo, fordi hun trodde hun kunne slippe unna med løgnen. Hun løy da, fordi hun visste at sannheten om hvor nær relasjonen var ville medføre kritikk. Det er derfor folk lyver, fordi de vil unndra seg kritikk. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)

Lurer på hvilken ambulanse se og hør har sett?

De skriver at kongen er sendt med anbulanse og er bekymret for han, og vet ikke hvor lenge han skal være innlagt

https://www.seher.no/kongelig/til-sykehus/84988633

Slottet svarer at kongen er kjørt med vanlig bil, på en helt vanlig helsekontroll. Ingenting å være bekymret for

https://www.vg.no/rampelys/i/Okan7V/kong-harald-paa-rikshospitalet?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Det var da voldsomt til overdramatisering....

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (35 minutter siden):

Hvorfor hadde han så mange venner, bekjente og forbindelser igjen etter 2009 da? 
https://www.cbsnews.com/amp/news/jeffrey-epstein-celebrity-relationships-documents/

Om du sjekker nærmere så var de han hadde mest kontakt med, også andre hvite middelaldrende menn med en forkjærlighet for unge kvinner/jenter, mens Norges kronprinsesse er en av de kvinnene som er mest nevnt i Epstein filene… Fint selskap du.. Mette og de gamle grisene.

Ser du på mesteparten av kjendiskvinnene som var Epsteins "forbindelser og bekjente" så nøyde de seg bare med en enkelt fellesmiddag hvor Epstein passet på å la seg avbilde med de. Men så var det ikke noe mer kontakt etter det. 
Norges kronprinsesse og trebarnsmor hadde derimot mer utstrakt kontakt med Epstein. Hvorfor trengte hun det?

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...