Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Keaton skrev (14 minutter siden):

Har du kilder på dette? 

Du klarer vel å google selv dersom du ikke fikk det med deg? Hun var involvert i diverse filantropiske prosjekter og noe gründer-greier for damer sammen med disse folka. Et år reiste hun over ni ganger. 

AI sier: Offentliggjorte dokumenter belyser kronprinsesse Mette-Marits koblinger til Jeffrey Epstein gjennom et internasjonalt jetset-miljø, inkludert flere reiser til USA og opphold i nærheten av Epsteins eiendommer i Florida

Endret av Pilaff
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pilaff skrev (5 minutter siden):

Du klarer vel å google selv dersom du ikke fikk det med deg? Hun var involvert i diverse filantropiske prosjekter og noe gründer-greier for damer sammen med disse folka. Et år reiste hun over ni ganger. 

AI sier: Offentliggjorte dokumenter belyser kronprinsesse Mette-Marits koblinger til Jeffrey Epstein gjennom et internasjonalt jetset-miljø, inkludert flere reiser til USA og opphold i nærheten av Epsteins eiendommer i Florida

Men prøv å spørre KI om det motsatte; hva blir svaret? 🤭 

• Liker 4
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Men prøv å spørre KI om det motsatte; hva blir svaret? 🤭 

Mener du at hun ikke brukte mye tid i USA på denne tiden med de nye, kjemperike filantropi-vennene sine? Det ble så grundig beskrevet i media at jeg gidder ikke hjelpe deg.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Pilaff skrev (1 time siden):

På denne tiden var hun mye i USA og levde jetset-liv de luxe med de virkelig rike og mektige. Hun likte det vel, da? 

Som hun kjente før Epstein. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Som hun kjente før Epstein. 

Noen av dem. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Mener du at hun ikke brukte mye tid i USA på denne tiden med de nye, kjemperike filantropi-vennene sine? Det ble så grundig beskrevet i media at jeg gidder ikke hjelpe deg.

Du kan ikke bruke KI til å underbygge påstander som fremstilles som fakta. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke bruke KI til å underbygge påstander som fremstilles som fakta. 

Men slutt da. Det blir som å bevise at jorda er rund. Det er ikke akkurat en sak det er usikkerhet rundt at Mette var mye i USA en periode, og hva hun gjorde der.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Pilaff skrev (2 minutter siden):

Men slutt da. Det blir som å bevise at jorda er rund. Det er ikke akkurat en sak det er usikkerhet rundt at Mette var mye i USA en periode, og hva hun gjorde der.

Hva gjorde hun der? Du må gjerne spørre KI om jorda er flat, du får argumenter for det også. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (2 timer siden):

Det er for lettvint å hevde at han var en en manipulator og hun var et stakkarslig offer.

Jeg har lest alle mailene dem imellom. Hun fremstår masete og slitsom, og ofte er det han som virker som den mest normale av de to. 🙈 

Hun hadde glede av hans selskap og maktnettverk, og han hadde vasket seg ren i hennes kongelige glans. 

Jeg syns det også er alt for lettvint å hevde at hele årsaken til denne dialogen vi ser utspille seg er at hun er et offer for manipulasjon. 

1) At hun i det hele tatt befinner seg i en situajson hvor hun kan bli manipulert viser at det noe grunnleggende feil med både hennes egen opptrening, rolleforståelse og sikkerheten rundt de kongelige. 

2) Alt hun skriver er hennes egne ord og tanker. Det kommer fra et sted. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Pilaff skrev (9 minutter siden):

Men det er en helt annen påstand enn den påstanden du søkte å bevise, som var at MM hadde nytte av JEs maktnettverk. Jeg ser ingenting som underbygger den påstanden. Tvertimot var det vel omvendt - dvs at de hadde felles kjente i sine nettverk som introduserte dem for hverandre, dvs at hun hadde dette nettverket fra før.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
blvck skrev (14 timer siden):

Jeg syns det også er alt for lettvint å hevde at hele årsaken til denne dialogen vi ser utspille seg er at hun er et offer for manipulasjon. 

1) At hun i det hele tatt befinner seg i en situajson hvor hun kan bli manipulert viser at det noe grunnleggende feil med både hennes egen opptrening, rolleforståelse og sikkerheten rundt de kongelige. 

2) Alt hun skriver er hennes egne ord og tanker. Det kommer fra et sted. 

Opptrening og rolleforståelse forteller MM om her, i NRKs "Kronprinsesse Mette-Marit" fra 2012: "Tidligere hoffsjef Lars Petter Forberg og Lise Harlem hadde møter med meg hver uke. Vi gikk gjennom organisasjonsstrukturen på Slottet og arrangementene, forholdet til myndighetene, spesielt UD. Så det formalistiske ble jeg godt trent i. Men det er ikke det man trenger å lære som Kronprinsesse. Det man trenger å lære, er at det er lov å være seg selv".  

Kjekk stillingforståelse!

https://tv.nrk.no/serie/kronprinsesse-mette-marit/sesong/1/episode/NNFA42002211

Endret av edlit
Rettet fra stillingsinstruks til stillingsforståelse
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. 

Skrevet (endret)
edlit skrev (9 timer siden):

Opptrening og rolleforståelse forteller MM om her, i NRKs "Kronprinsesse Mette-Marit" fra 2012: "Tidligere hoffsjef Lars Petter Forberg og Lise Harlem hadde møter med meg hver uke. Vi gikk gjennom organisasjonsstrukturen på Slottet og arrangementene, forholdet til myndighetene, spesielt UD. Så det formalistiske ble jeg godt trent i. Men det er ikke det man trenger å lære som Kronprinsesse. Det man trenger å lære, er at det er lov å være seg selv".  

Kjekk stillingsinstruks!

https://tv.nrk.no/serie/kronprinsesse-mette-marit/sesong/1/episode/NNFA42002211

Du finner flere uttalelser opp gjennom om denne rollen, dette er cherrypicking. Klart det feks er viktig å kunne være seg selv også, ikke bare spille en rolle. I tillegg er det slik at vi utvikler oss og lærer mer gjennom jobben vi gjør og utfører den ikke likt 10 eller 25 år etter at vi startet i den. Erfaring og modning gjør at det blir enklere å kombinere arbeidsoppgaver med personlighet, sånn er det for alle. 

Endret av Keaton
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

I går var det diskusjon om reisevirksomheten til MM. Finansavisen har laget en god ovesikt over alle reiser og planelgging av møter med Epstein. Det er ikke alle møtene vi vet 100 prosent om ble noe av, men jeg syns ovesikten gir et godt innblikk i hyppigheten av kontakt. 

https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/02/07/8326108/fra-2011-til-2014-her-er-tidslinjen-for-mette-marit-og-epsteins-kontakt?zephr_sso_ott=j6FO2d 

Aftenposten har også sett på den videre dialogen ut i 2014, og forsøkt å få klarhet i særlig ett besøk MM hadde i Florida i 2014.  Dette har ikke MM eller Slottet ønsket å svare på. https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
SusieDerkins skrev (11 timer siden):

Men det er en helt annen påstand enn den påstanden du søkte å bevise, som var at MM hadde nytte av JEs maktnettverk. Jeg ser ingenting som underbygger den påstanden. Tvertimot var det vel omvendt - dvs at de hadde felles kjente i sine nettverk som introduserte dem for hverandre, dvs at hun hadde dette nettverket fra før.

Nytte av som i forhold til å få et navn og utvide kretsen sin. Det virket som hun elsket det livet. På bilder gløder hun på en måte hun aldri har gjort verken før eller siden. Jeg tror ikke hun var mye i USA for å lete etter brevvenner.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (13 timer siden):

Kronprinsparet kan jo leie ut billig om de ønsker det selv. Deres eiendom. Han har iallfall skrevet leiekontrakt. 

Problemet med dette er jo at MBH flytter inn i en bolig som da fjerner grunnlaget boligene skal tjene inn for å vedlikeholde eiendommen.

Så igjen betaler vi altså for MBHs kriminelle liv. 

Takk HM.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Problemet med dette er jo at MBH flytter inn i en bolig som da fjerner grunnlaget boligene skal tjene inn for å vedlikeholde eiendommen.

Så igjen betaler vi altså for MBHs kriminelle liv. 

Takk HM.

Det har vært rettet mye kritikk til dette med vedlikehold av utleieboligene på Skaugum:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/reagerer-pa-leiekrav-ukritisk/82729167

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

15. år siden 22. juli 2011 nå - observerer Kong Harald og Dronning Sonja på vei ut fra markeringen i Domkirken. Ser at Harald nå har en staut person stående rett bak seg når han beveger seg på krykker - må være ganske slitsomt for de som er rundt, der de bekymrer seg om han skal falle... Ser ut til at han hadde litt problemer med å sette seg inn i bilen. 

Kanksje på tide å få seg en gåstol? Uansett flott å se deltakelsen - Kongens taler i forbindelse med 22. juli hadde stor betydning for mange. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (4 minutter siden):

15. år siden 22. juli 2011 nå - observerer Kong Harald og Dronning Sonja på vei ut fra markeringen i Domkirken. Ser at Harald nå har en staut person stående rett bak seg når han beveger seg på krykker - må være ganske slitsomt for de som er rundt, der de bekymrer seg om han skal falle... Ser ut til at han hadde litt problemer med å sette seg inn i bilen. 

Kanksje på tide å få seg en gåstol? Uansett flott å se deltakelsen - Kongens taler i forbindelse med 22. juli hadde stor betydning for mange. 

Ja, han bør helt klart få seg en rullator. Det irriterer meg at han insisterer på å karre seg frem på de krykkene, istedet for å gå foran som et godt forbilde og vise at det ikke er en skam å bli eldre og det er ikke en skam å bruke nødvendige hjelpemidler. Her har han noe å lære av sin svigerdatter. Jeg tror alle som er pårørende til 80+ stabeiser som tror de er 50, ville hatt nytte av å kunne peke på kongen og si -« se på ham! Hvis kongen kan vise seg med rullator, så kan du og.» 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...