Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (19 minutter siden):

Når tilliten er stor mellom ektefeller eller samboere er det jo ikke noe problem å ha tøysete samtaler med bekjente eller kolleger av motsatt kjønn, enten på mail eller IRL, uten at partneren skulle føle seg truet eller støtt av den grunn. Det er da vel ganske vanlig?

For min del er det ingenting annet enn positivt at kronsprinsparet er og har vært normalt trygge på hverandre sånn sett.

Vi må samtidig også huske at ingen av dem ble klare over at Epstein var en seksuallovbryter og overgriper før mange år etter at Mette-Marit hadde brutt kontakten med ham, og ta det faktumet med i betraktning når vi fortolker dialogen mellom MM og Epstein.

Det stemmer ikke, og det vet du.  Alle visste det, til og med jeg, som verken kjente Epstein eller Andrew. Kronprinsparet kjente begge, så selvsagt fikk de med seg dette.

(Forresten: Har du mange venner som har tapetsert veggene sine med seksualiserte bilder av barn? Les litt om hvordan det så utvikler huset til Epstein). 

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hekken skrev (4 minutter siden):

Nå er vel denne mailen om « wallpaper» ikke akkurat det mest slibrige disse to utvekslet mailer om til hverandre. 
Det er mer enn nok å ta av , bare å google! 
Det er rett og slett til å bli fysisk kvalm av , å vite at denne kvinnen skal bli Norges dronning som vi skal bukke og skrape for - det er egentlig bare helt motbydelig å tenke på !

🎯

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hekken skrev (17 minutter siden):

Nå er vel denne mailen om « wallpaper» ikke akkurat det mest slibrige disse to utvekslet mailer om til hverandre. 
Det er mer enn nok å ta av , bare å google! 
Det er rett og slett til å bli fysisk kvalm av , å vite at denne kvinnen skal bli Norges dronning som vi skal bukke og skrape for - det er egentlig bare helt motbydelig å tenke på !

Hvorfor skal du bukke og skrape for de kongelige? Du vet at føydalsamfunnet er helt avskaffet?

• Liker 6
Skrevet
Pås skrev (27 minutter siden):

Jeg kjenner veldig på at jeg er drittlei av så mange i denne tråden som omtaler MMs kontakt med JE som ‘tøysete’, hun bør (når hun er friskere) rett og slett forklare det norske folk HVA hun visste om JE da de innledet kontakten, og hva hun ila de årene de hadde kontakt fikk vite. At de bare tøyset og tullet i flere år mens han fikk holde på som han gjorde er rett og slett ikke bra nok. For meg må jeg og flere må jeg legge til, tydeligvis greit for de som mener vi må legge dette bak oss nå 😉

Hun har jo sagt hva hun visste og ikke visste, og hun har jo også beskrevet tonen som kameratslig.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Pås skrev (27 minutter siden):

Jeg kjenner veldig på at jeg er drittlei av så mange i denne tråden som omtaler MMs kontakt med JE som ‘tøysete’, hun bør (når hun er friskere) rett og slett forklare det norske folk HVA hun visste om JE da de innledet kontakten, og hva hun ila de årene de hadde kontakt fikk vite. At de bare tøyset og tullet i flere år mens han fikk holde på som han gjorde er rett og slett ikke bra nok. For meg må jeg og flere må jeg legge til, tydeligvis greit for de som mener vi må legge dette bak oss nå 😉

Det er ikke kontakten som var tøysete, men at noen, bl.a jeg, tolker at dette bilde på veggen/pcn-opplegget ikke var noe annet enn tull. Det er en viss forskjell. Tror du for alvor at hun sa det for noe annet enn å tøffe seg for det svinet? Og hun har jo sagt at hun ikke visste omfanget av hans handlinger. Da kan man ikke se på kontakten på en måte som tilsier at hun visste likevel. Det blir jo et helt feil premiss. Hvis det stemmer at hun hadde såpass store skylapper at hun ikke fikk med seg det som var kjent på den tiden, samt kontroversene med Andrew, så er det jo noe annet man bør kritisere, enn at hennes kommunikasjon med Epstein likevel skulle bære preg av at hun var klar over alt han hadde gjort. At hun burde sjekket ut bedre, er jeg enig i. Og det har hun sagt seg enig i selv også.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Det er ikke kontakten som var tøysete, men at noen, bl.a jeg, tolker at dette bilde på veggen/pcn-opplegget ikke var noe annet enn tull. Det er en viss forskjell. Tror du for alvor at hun sa det for noe annet enn å tøffe seg for det svinet? Og hun har jo sagt at hun ikke visste omfanget av hans handlinger. Da kan man ikke se på kontakten på en måte som tilsier at hun visste likevel. Det blir jo et helt feil premiss. Hvis det stemmer at hun hadde såpass store skylapper at hun ikke fikk med seg det som var kjent på den tiden, samt kontroversene med Andrew, så er det jo noe annet man bør kritisere, enn at hennes kommunikasjon med Epstein likevel skulle bære preg av at hun var klar over alt han hadde gjort. At hun burde sjekket ut bedre, er jeg enig i. Og det har hun sagt seg enig i selv også.

Dette sjekket «bedre» klinger bare dumt. Enten har du sjekket eller så har du ikke sjekket.

Det var ikke mulig å sjekke Epstein på denne tiden uten at dommen kom opp.

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Hun visste ikke omfanget nei, men hva visste hun? Har spurt så mange ganger nå uten å få svar…

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Dette sjekket «bedre» klinger bare dumt. Enten har du sjekket eller så har du ikke sjekket.

Det var ikke mulig å sjekke Epstein på denne tiden uten at dommen kom opp.

Ja, ikke vet jeg. Hun sier hvert fall at hun ikke var klar over alvorlighetsgraden. Og da kan man ikke snakke om kontakten på en måte som tilsier at hun visste likevel, mener jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Pås skrev (1 minutt siden):

Hun visste ikke omfanget nei, men hva visste hun? Har spurt så mange ganger nå uten å få svar…

Det er det jo bare hun selv som vet. Jeg tror jo at hvis hun hadde gjort litt innsats, hadde hun fått med seg et og annet. Siden dette tilsynelatende ikke ble gjort, så er der jo vanskelig å vite det man ikke vet. Det var selvsagt idiotisk, for jeg klarer ikke se for meg at hun i det minste ikke skulle fått med seg Andrew-greiene, eller hørt rykter fra det massive nettverket hans på en eller annen måte. Men det blir jo spekulasjoner uansett. Vi kan uansett ikke ta utgangspunkt i kontaktrn dem imellom som om at hun visste, hvis hun ikke visste.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (13 minutter siden):

Ja, ikke vet jeg. Hun sier hvert fall at hun ikke var klar over alvorlighetsgraden. Og da kan man ikke snakke om kontakten på en måte som tilsier at hun visste likevel, mener jeg. 

"Alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger" har hun selv sagt. Norges kronprinsesse syntes altså at det er helt greit å omgås en kriminell? At hun ikke har fått med seg hva han var dømt for er bare så dumt at jeg nekter å tro det. 

Der har du altså en kvinne som skal kalles "Deres kongelige høyhet". Helt sykt. 

Endret av Gulline
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det er det jo bare hun selv som vet. Jeg tror jo at hvis hun hadde gjort litt innsats, hadde hun fått med seg et og annet. Siden dette tilsynelatende ikke ble gjort, så er der jo vanskelig å vite det man ikke vet. Det var selvsagt idiotisk, for jeg klarer ikke se for meg at hun i det minste ikke skulle fått med seg Andrew-greiene, eller hørt rykter fra det massive nettverket hans på en eller annen måte. Men det blir jo spekulasjoner uansett. Vi kan uansett ikke ta utgangspunkt i kontaktrn dem imellom som om at hun visste, hvis hun ikke visste.

Det er flere i denne tråden, kanskje ikke du, som har skrevet at hun har sagt hva hun visste om ham da de etablerte kontakt. Dette har jeg ikke fått med meg og har derfor flere ganger spurt om hun har svart på hva hun visste om ham i 2011?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Dette er jo en måte å gardere seg på, ser du virkelig ikke det? Det som ble avdekket i 2019 var enda grovere enn det som var kjent i 2011 da MM innledet kontakten. Men mange av oss synes heldigvis at anklager om overgrep mot en 14-åring, 40 andre tenåringer som stod frem med anklager pluss dom om sexkjøp av mindreårige er mer enn nok til å holde avstand.

MM og en del damer her inne synes kanskje ikke det?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Nei da, det er ikke spekulasjoner. Haakon klarte jo ikke å nekte på at han hadde fått det med seg. 
Han bare påstod at han ikke koblet Jeffery Epstein med Jeffry Epstein. Som om noen tror på det.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

"Alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger" har hun selv sagt. Norges kronprinsesse syntes altså at det er helt greit å omgås en kriminell? At hun ikke har fått med seg hva han var dømt for er bare så dumt at jeg nekter å tro det. 

Det har du altså en kvinne som skal kalles "Deres kongelige høyhet". Helt sykt. 

Hun sier dette i NRK-intervjuet når det spørres om googlingen: "- Det er vanskelig for meg å si, for jeg kan ikke huske det. Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

Hvis hun faktisk ikke visste det, så visste hun jo ikke det flere legger som premiss. Er enig i at svarene er vage og at hun ordlegger seg forvirrende og motsigende, men å anta at hun MÅ ha visst, når hun heller fremstår som noen som har vært i en boble og vært dum, synes jeg blir feil. Da er det heller på sin plass å kritisere dårlig dømmekraft, dårlig research-evner og ikke minst, sleivete kontakt med andre menn mens hun var gift. 

Pås skrev (2 minutter siden):

Det er flere i denne tråden, kanskje ikke du, som har skrevet at hun har sagt hva hun visste om ham da de etablerte kontakt. Dette har jeg ikke fått med meg og har derfor flere ganger spurt om hun har svart på hva hun visste om ham i 2011?

Er det noen som har sagt hva hun visste, eller at hun visste? At hun visste noe, betyr ikke at hun visste alt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Dette er jo en måte å gardere seg på, ser du virkelig ikke det? Det som ble avdekket i 2019 var enda grovere enn det som var kjent i 2011 da MM innledet kontakten. Men mange av oss synes heldigvis at anklager om overgrep mot en 14-åring, 40 andre tenåringer som stod frem med anklager pluss dom om sexkjøp av mindreårige er mer enn nok til å holde avstand.

MM og en del damer her inne synes kanskje ikke det?

Jeg vet ikke hvem du hinter til i siste setning, og hva de synes og ikke, men man kan ikke bare bestemme at MM har visst om dette likevel, når hun selv sier at hun ikke har visst. Kanskje du ser på det som gardering, men det trenger ikke være sånn bare fordi du står fast ved at det er sånn. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Hun sier dette i NRK-intervjuet når det spørres om googlingen: "- Det er vanskelig for meg å si, for jeg kan ikke huske det. Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

Hvis hun faktisk ikke visste det, så visste hun jo ikke det flere legger som premiss. Er enig i at svarene er vage og at hun ordlegger seg forvirrende og motsigende, men å anta at hun MÅ ha visst, når hun heller fremstår som noen som har vært i en boble og vært dum, synes jeg blir feil. Da er det heller på sin plass å kritisere dårlig dømmekraft, dårlig research-evner og ikke minst, sleivete kontakt med andre menn mens hun var gift. 

Er det noen som har sagt hva hun visste, eller at hun visste? At hun visste noe, betyr ikke at hun visste alt. 

Hun visste han var kriminell. Det har hun selv sagt. Hun visste bare ikke alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger.

https://www.aftenposten.no/norge/i/d4mzlz/slik-endret-kongehuset-forklaring-om-kronprinsessens-epstein-kontakt

Sitat

– Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere og beklager at jeg ikke gjorde det, sa kronprinsessen i en uttalelse den gang.

Hun er altså en inngiftet norsk kronprinsesse som synes det er helt på sin plass å inngå et personlig vennskap med en dømt kriminell. At hun sier at hun ikke visste HVA han var dømt for er bare så dumt at jeg nekter å tro det. 

Men hva søren hadde hun med en kriminell å gjøre i første omgang? Tenker hun overhode ikke på hvilken rolle hun med åpne øyne har tatt på seg? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Hun visste han var kriminell. Det har hun selv sagt. Hun visste bare ikke alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger.

https://www.aftenposten.no/norge/i/d4mzlz/slik-endret-kongehuset-forklaring-om-kronprinsessens-epstein-kontakt

Hun er altså en inngiftet norsk kronprinsesse som synes det er helt på sin plass å inngå et personlig vennskap med en dømt kriminell. At hun sier at hun ikke visste HVA han var dømt for er bare så dumt at jeg nekter å tro det. 

Men hva søren hadde hun med en kriminell å gjøre i første omgang? Tenker hun overhode ikke på hvilken rolle hun med åpne øyne har tatt på seg? 

Jeg lurer på hva hun trodde det kriminelle han hadde gjort var, siden det ikke stoppet henne. Men så stoppet det jo ikke alle andre som hadde kontakt med han heller. Kontakten med MM var ikke en isolert hendelse, og hun var nok heller ikke den eneste som ikke var klar over hva som var kjent. Det er vel lett å tro det beste om folk som har et så stort nettverk med folk man selv også møter, mennesker er enkle sånn. Hun burde selvsagt holdt seg unna, som så mange andre også burde gjort. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen tror at hun visste alt det som ble avdekket i 2019, altså tortur og over tusen fornærmede.

Men DETTE var godt kjent i 2011 da MM ble venn med Epstein:

At Epstein var en pedofilidømt milliardær og at prins Andrew var i «deep shit» for å ha hatt kontakt med ham. Det ble slått opp så stort verden over, at det å påstå at den norske kongefamilien ikke skal ha fått det med seg går ikke an å ta alvorlig. Noe også Haakon har innrømmet. Det stod jo f.. meg en og en halv side i Aftenposten om dette!!

Jeg får vel lenke til Wikipedia-artikkelen fra 2011 ENDA en gang:

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=416817638

Her omtales overgrep mot en 14-åring, dommen, de 40 fornærmede og de 17 han allerede hadde betalt ut.

Her er en annen tilfeldig valgt artikkel fra 2011 om Andrew-Epstein skandalen:

https://www.theguardian.com/uk/2011/mar/13/prince-andrew-jeffrey-epstein

Dette var så godt kjent og så sensasjonelt og så slått opp over alt, at tanken på at kongehuset i Norge ikke skulle ha fått det med seg er en ren fornærmelse.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
-Pusheen- skrev (31 minutter siden):

Men hva betyr det? Ikke klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger? Det betyr at hun visste han var kriminell (les pedofilidømte, for han var ikke dømt for noe annet), men ikke omfanget som ble avdekket i 2019. Noe ingen var. 
Det er ikke mulig å tolke den setningen på noen annen måte.

Hvis hun ikke visste noe som helst, så ville hun jo ikke ordlagt seg sånn, da ville hun skrevet : Jeg ante ikke at han var en kriminell person!

Man kan formelig se for seg slottets enorme stab sitte og finpusse denne setningen for å gjøre den passe uklar men sånn at de ikke kan bli tatt for å ha løyet.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...