Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Jeg tenker at dersom Epstein "bare" hadde vært en kjeltring som bedrev snusk med finans og til dels drugs, osv, men det var faktisk ikke tilfellet: han utnyttet unge kvinner og barn på verst mulig måte, og hun som var godt kjent som offer den gang kronprinsparet, og særlig Mette, var rett involvert i Epstein, begikk selvmord. Gudene vet hvordan det gikk med de andre ofrene. Dette er så graverende at hver minste lille stein om kronprinsparets kontakt med denne mannen og hans nærmeste bør snus. Jeg er rystet over dere som mener at vi ikke må snu alle steiner når det gjelder denne kontakten, hvor pokker er deres medfølelse med ofrene?!

Denne tråden handler jo fankern meg ikke om ofrene overhodet, men om all den moralske forargelse  og fordømmelse man kan oppdrive om MMs dumme forbindelse med Epstein som hun kuttet for 12 - tolv - år siden.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Du får si det samme til kontroll-og konstitusjonskomiteen, kongressen i USA og  advokaten til ofrene. 

Dette er den verste saken som har blitt rullet opp i vår tid, og jeg synes det er  supert at maktmennesker blir stilt til veggs og ikke får lagt lokk på dette.

Ingenting av dette har kronprinsessen noe med, det vet du godt. Hvor mange er tiltalt i USA igjen? Er det fortsatt bare 1 kvinne? (Sier ganske mye det også, selv om det var fortjent.) 

• Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (4 minutter siden):

Hvor? 🧐 Du tror ikke at siden de trodde mailene var private, at et eventuelt seksuelt innhold ville vært noe mer eksplisitt? Herlighet, altså. 

Jeg tror ikke at de to hadde et seksuelt forhold (eller rettere sagt, det har jeg ingen formening om), men jeg mener det er tydelig fra mailene at MM var svært betatt av ham og at hun prøvde å tøffe seg med noen seksuelle referanser. Nettopp fordi hun visste om hans apetitt på unge jenter.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke at de to hadde et seksuelt forhold (eller rettere sagt, det har jeg ingen formening om), men jeg mener det er tydelig fra mailene at MM var svært betatt av ham og at hun prøvde å tøffe seg med noen seksuelle referanser. Nettopp fordi hun visste om hans apetitt på unge jenter.

Det er spekulasjon. MM skriver en del kleint, men ikke noe som tyder på å være betatt, etter min mening. Forsøk på humor og ikke på morsmålet sitt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (27 minutter siden):

Dette er den tynneste suppen jeg noensinne har lest eller sett. 

Det meste man påstår å finne synes å være in the eye of the beholder her må jeg si.

Jeg tenker det mangler dokumentasjon fra de som synser så bastant i innleggene sine at de tror på hva de selv skriver.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (22 minutter siden):

Hva vil det gjøre til eller fra? Hva vil endres? Hvorfor skal vi vite mer om privatlivet til to mennesker for 12-15 år siden der en er avdød? Kronprinsessen har forklart og beklaget, det holder. 

Jeg synes det er såpass graverende at hun bør vurdere stillingen sin. Som ethvert oppegående menneske i enhver stilling ville/burde gjort.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Ingenting av dette har kronprinsessen noe med, det vet du godt. Hvor mange er tiltalt i USA igjen? Er det fortsatt bare 1 kvinne? (Sier ganske mye det også, selv om det var fortjent.) 

Hun var en del av hans nettverk og innerste krets. Selvsagt er hun tett forbundet med Epstein. Hun vet nødvendigvis mye, kanskje ikke om overgrepene, men om resten av nettverket. Hvorfor bidrar hun ikke til å opplyse saken? 

Til info så er heller ikke Jagland eller Rød-Larsen mistenkt for å ha deltatt i overgrep. Det skal undersøkes om de kan ha mottatt gaver, fordeler, reiser og lån i kraft av sin stilling. Hm. Men MM har selvsagt ikke gjort det.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (17 minutter siden):

Nei, helt unødvendig. MM hadde ikke noe med det å gjøre

Det vet vi ikke. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Holger Pan skrev (12 minutter siden):

Denne tråden handler jo fankern meg ikke om ofrene overhodet, men om all den moralske forargelse  og fordømmelse man kan oppdrive om MMs dumme forbindelse med Epstein som hun kuttet for 12 - tolv - år siden.

Du må gjerne lage en egen tråd om ofrene til Epstein. De fortjener det. ♥️

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (16 minutter siden):

Det har du helt rett i. I en annen tråd, som handler om MBH, har jeg også skrevet om ofre og om hvor lite beskyttet man faktisk er som voldsoffer i dag. Ingen har engang giddet å svare på det. Så at dette liksom handler om omsorg for ofrene, er bare bull. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (4 minutter siden):

Det vet vi ikke. 

Det gjør vi nok. Ingen av ofrene har fortalt noe som helst om at MM har vært med på overgrep og utnyttelse av dem. Så jo, det vet vi faktisk - hvis vi vil vite, da. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Det er spekulasjon. MM skriver en del kleint, men ikke noe som tyder på å være betatt, etter min mening. Forsøk på humor og ikke på morsmålet sitt. 

Der er kommentarer i mange seriøse aviser helt uenige med deg faktisk. Vel, utenlandske i alle fall. Som svenske Dagens Nyheter skriver, så var det MM som var «på» og maste og flørtet, mens Epstein selv var mer kald :

https://www.dn.se/kultur/johanna-franden-varfor-var-overklasskvinnorna-okej-med-att-jeffrey-epstein-valdtog-flickor/

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Det har du helt rett i. I en annen tråd, som handler om MBH, har jeg også skrevet om ofre og om hvor lite beskyttet man er sm voldsoffer i dag. Ingen har engang giddet å svare på det. Så at dette liksom handler om omsorg for ofrene, er bare bull. 

Jeg tror det er lurt å lage en egen tråd om ofrene. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Skrevet

Tråden blir midlertidig stengt for moderering.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...