Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (28 minutter siden):

Du skjønner vel at innlegget ditt eksemplifiserer det jeg skriver. 
Alt dette finnes i filene. 

Ikke den påståtte seksualiseringen😂

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keaton skrev (1 minutt siden):

Overdramatisering, ute av kontekst og grafsing i andres privatliv vil jeg kalle det. 

Det var du som etterspurte de seksuelle referansene. Nå fikk du noen av dem.

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Det var du som etterspurte de seksuelle referansene. Nå fikk du noen av dem.

Hvor? 🧐 Du tror ikke at siden de trodde mailene var private, at et eventuelt seksuelt innhold ville vært noe mer eksplisitt? Herlighet, altså. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette er den tynneste suppen jeg noensinne har lest eller sett. 

Det meste man påstår å finne synes å være in the eye of the beholder her må jeg si.

Endret av Aricia
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (4 minutter siden):

Hvor? 🧐 Du tror ikke at siden de trodde mailene var private, at et eventuelt seksuelt innhold ville vært noe mer eksplisitt? Herlighet, altså. 

Jeg tror ikke at de to hadde et seksuelt forhold (eller rettere sagt, det har jeg ingen formening om), men jeg mener det er tydelig fra mailene at MM var svært betatt av ham og at hun prøvde å tøffe seg med noen seksuelle referanser. Nettopp fordi hun visste om hans apetitt på unge jenter.

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke at de to hadde et seksuelt forhold (eller rettere sagt, det har jeg ingen formening om), men jeg mener det er tydelig fra mailene at MM var svært betatt av ham og at hun prøvde å tøffe seg med noen seksuelle referanser. Nettopp fordi hun visste om hans apetitt på unge jenter.

Det er spekulasjon. MM skriver en del kleint, men ikke noe som tyder på å være betatt, etter min mening. Forsøk på humor og ikke på morsmålet sitt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (27 minutter siden):

Dette er den tynneste suppen jeg noensinne har lest eller sett. 

Det meste man påstår å finne synes å være in the eye of the beholder her må jeg si.

Jeg tenker det mangler dokumentasjon fra de som synser så bastant i innleggene sine at de tror på hva de selv skriver.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingenting av dette har kronprinsessen noe med, det vet du godt. Hvor mange er tiltalt i USA igjen? Er det fortsatt bare 1 kvinne? (Sier ganske mye det også, selv om det var fortjent.) 

Hun var en del av hans nettverk og innerste krets. Selvsagt er hun tett forbundet med Epstein. Hun vet nødvendigvis mye, kanskje ikke om overgrepene, men om resten av nettverket. Hvorfor bidrar hun ikke til å opplyse saken? 

Til info så er heller ikke Jagland eller Rød-Larsen mistenkt for å ha deltatt i overgrep. Det skal undersøkes om de kan ha mottatt gaver, fordeler, reiser og lån i kraft av sin stilling. Hm. Men MM har selvsagt ikke gjort det.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Keaton skrev (6 minutter siden):

Det er spekulasjon. MM skriver en del kleint, men ikke noe som tyder på å være betatt, etter min mening. Forsøk på humor og ikke på morsmålet sitt. 

Der er kommentarer i mange seriøse aviser helt uenige med deg faktisk. Vel, utenlandske i alle fall. Som svenske Dagens Nyheter skriver, så var det MM som var «på» og maste og flørtet, mens Epstein selv var mer kald :

https://www.dn.se/kultur/johanna-franden-varfor-var-overklasskvinnorna-okej-med-att-jeffrey-epstein-valdtog-flickor/

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Skrevet

Tråden blir midlertidig stengt for moderering.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, nedsettende innlegg, avsporinger og svar til dette.

Vil samtidig minne om at dette er ett diskusjonsforum. Det er lov å ha forskjellige meninger uten at man skal legge føringer på hva som kan og ikke kan diskuteres, dette vil bli ryddet som avsporinger. Hvert enkelt individ leser og oppfatter også ting forskjellig, og det er lov å ytre seg om dette såfremt det er innenfor våre regler. Dette er en stor sak som har vært diskutert over flere måneder både innenlands og utenlands med forskjellige vinklinger og oppfattelser. Når det gjelder spekulasjoner minner jeg om at dette gjelder spekulasjoner til skade, hvis ikke hadde denne tråden vært meget liten da lite er verifisert, men mye av diskusjonen baserer seg på avisinnlegg, podcaster og avisartikler. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Og igjen, advokaten til flere ofre: 

Edwards describes the enigmatic Epstein as living, essentially, two separate lives: one in which he was sexually abusing women and girls "on a daily basis," and another in which he associated with politicians, royalty, and titans of business, academia, and science.

"For the most part, those two worlds did not overlap. And where they overlapped, in the instances they overlapped, it seems to be a very small percentage," Edwards said. "There were occasions where a select few of these men engaged in sexual acts with a select few of the girls that Jeffrey Epstein was exploiting or abusing -- primarily girls who were over the age of 18."

https://abcnews.com/US/jeffrey-epstein-key-victims-attorney/story?id=123805543

Selvsagt hadde ikke kronprinsessen noe kjennskap til gruppen av menn som Epstein innviet i sine kriminelle aktiviteter eller den delen av hans liv. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Og igjen, advokaten til flere ofre: 

Edwards describes the enigmatic Epstein as living, essentially, two separate lives: one in which he was sexually abusing women and girls "on a daily basis," and another in which he associated with politicians, royalty, and titans of business, academia, and science.

"For the most part, those two worlds did not overlap. And where they overlapped, in the instances they overlapped, it seems to be a very small percentage," Edwards said. "There were occasions where a select few of these men engaged in sexual acts with a select few of the girls that Jeffrey Epstein was exploiting or abusing -- primarily girls who were over the age of 18."

https://abcnews.com/US/jeffrey-epstein-key-victims-attorney/story?id=123805543

Selvsagt hadde ikke kronprinsessen noe kjennskap til gruppen av menn som Epstein innviet i sine kriminelle aktiviteter eller den delen av hans liv. 

Kronprinsessen burde lære av Bill gates, som har innrømmet at han kan ha møtt på noen av Epstein sine ofre. Den delen av Epsteins liv var ikke så skjult som forfatter av denne artikkelen påstår. Kan nevne flere bilder av Epsteins norske venner med unge lettkledde jenter, inkludert MM og Rød-Larsen. De unge jentene som vennene til Epstein møtte på i huset hans, hadde en funksjon som ikke var ansett som normale arbeidsforhold. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/bill-gates-med-epstein-innrommelse/84809079

https://www.nrk.no/sorlandet/bill-gates-besokte-kronprinsparet-1.11160221

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Holger Pan skrev (15 timer siden):

Det var snakk om en enkelt kvinne som media fikk tak i som hadde levd med transplanterte lunger i 20 år. Det er vel et lite unntak fra statistikken, men mulig.

https://www.nrk.no/norge/friske-lunger-har-gitt-may-20-nye-ar-1.17907999

Det er ikke et unntak fra statistikken men heller helt i overenstemmelse med den. At middelverdien er 10 år betyr absolutt ikke at ingen lever 20 år. Det virker som om kunnskap om statistikk er litt begrenset her. Halvparten av de som får utført lungetransplantasjon overlever 10.1år, 16 % overlever 20 år og størrelseorden mindre enn 2 % overlever 30 år. Det er praktisk talt ingen i verdenssammenheng som overlever 35 år.

En gjennomsnittelig norsk kvinne på 52 år vil ha ca 50 % sjanse for å leve i 35 år til. Hvis hun har gjennomgått en lungetransplantasjon har hun nærmest 0% sjanse for å leve så lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (21 minutter siden):

Kronprinsessen burde lære av Bill gates, som har innrømmet at han kan ha møtt på noen av Epstein sine ofre. Den delen av Epsteins liv var ikke så skjult som forfatter av denne artikkelen påstår. Kan nevne flere bilder av Epsteins norske venner med unge lettkledde jenter, inkludert MM og Rød-Larsen. De unge jentene som vennene til Epstein møtte på i huset hans, hadde en funksjon som ikke var ansett som normale arbeidsforhold. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/bill-gates-med-epstein-innrommelse/84809079

https://www.nrk.no/sorlandet/bill-gates-besokte-kronprinsparet-1.11160221

Det forundrer meg litt at de skulle ha reagert på lettkledde unge jenter og kvinner på et "badested", om det var bare dette de så.  Mange unge som hadde sommerjobber et slikt sted da jeg var tenåring for hundre år siden, altså 70-tallet.  Vi jobbet der og hjalp til med rydding, vasking, kjøkken osv. og vi jobbet skift. På dagtid brukte vi stranden og oppholdt oss på området.  Det var ingen som reagerte på det, og jeg vet heller ikke alt som foregikk på området.

Hvis disse unge hadde hatt på seg uniformer, ville noen av gjestene krevd å se arbeidskontraktene?  Om kriminelle handlinger skulle ha foregått uten at gjestene visste det, skulle da disse gjestene bli hengt ut i ettertid?

Det er bare så underlig at tidligere gjester på et sted, skal stilles til ansvar for noe de umulig kan ha visst.  Hvorfor er det grunn til å anta at MM har vært med på dette?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Brutex skrev (21 timer siden):

En vanlig kvinne på 52 år har 34,9 år i forventet gjenstående levealder. En kvinne som har gått i gjennom en lungetransplantasjon har en forventet gjenstående levealder på ca 10 år.

Enda en tulling skrev (19 timer siden):

Men nå er dette gjennomsnittstall, da. Og for lungetransplanterte omfatter det formodentlig også de som opplever avstøting av lungene og dermed dør relativt kort tid etter operasjonen, og trekker snittet ned. Nå vet jeg ikke prosentandelen som dette skjer med, men for de som ikke opplever det burde forventet levetid være, kanskje vesentlig, høyere.

Det sagt vet jeg riktignok ikke heller om MM er ute av faresonen i så måte. Men om hun nå kommer seg gjennom den kritiske perioden så er det vel noe forhastet å avskrive hennes muligheter for en kongelig pensjon....

Hebbe-lille skrev (19 timer siden):

Ganske sikker på at det ikke er 10 år, men 20. 

Brutex skrev (18 timer siden):

Link til 20 år!

Brutex skrev (18 timer siden):

Dette er rent tøv! I følge Store medisinske leksikon og Tidskrift for den norske legeforening overlever 85-90% ett år, 70-75% overlever 5 år, og medisinsk median er 10.1 år.

Holger Pan skrev (16 timer siden):

Det var snakk om en enkelt kvinne som media fikk tak i som hadde levd med transplanterte lunger i 20 år. Det er vel et lite unntak fra statistikken, men mulig.

https://www.nrk.no/norge/friske-lunger-har-gitt-may-20-nye-ar-1.17907999

Brutex skrev (25 minutter siden):

Det er ikke et unntak fra statistikken men heller helt i overenstemmelse med den. At middelverdien er 10 år betyr absolutt ikke at ingen lever 20 år. Det virker som om kunnskap om statistikk er litt begrenset her. Halvparten av de som får utført lungetransplantasjon overlever 10.1år, 16 % overlever 20 år og størrelseorden mindre enn 2 % overlever 30 år. Det er praktisk talt ingen i verdenssammenheng som overlever 35 år.

En gjennomsnittelig norsk kvinne på 52 år vil ha ca 50 % sjanse for å leve i 35 år til. Hvis hun har gjennomgått en lungetransplantasjon har hun nærmest 0% sjanse for å leve så lenge.

Legger ved konteksten fra igår.

• Liker 2
Skrevet
Perine skrev (27 minutter siden):

Det er bare så underlig at tidligere gjester på et sted, skal stilles til ansvar for noe de umulig kan ha visst. 

Du legger et premiss inn i diskusjonen som ingen kan svare på , hvem som visste  og hva man eventuelt visste er ikke fullstendig klarlagt. Det råder en  epidemi av selektiv hukommelse blant eliten som ble tatt i å pleie vennskapet med Epstein. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Perine skrev (50 minutter siden):

Det forundrer meg litt at de skulle ha reagert på lettkledde unge jenter og kvinner på et "badested", om det var bare dette de så.  Mange unge som hadde sommerjobber et slikt sted da jeg var tenåring for hundre år siden, altså 70-tallet.  Vi jobbet der og hjalp til med rydding, vasking, kjøkken osv. og vi jobbet skift. På dagtid brukte vi stranden og oppholdt oss på området.  Det var ingen som reagerte på det, og jeg vet heller ikke alt som foregikk på området.

Hvis disse unge hadde hatt på seg uniformer, ville noen av gjestene krevd å se arbeidskontraktene?  Om kriminelle handlinger skulle ha foregått uten at gjestene visste det, skulle da disse gjestene bli hengt ut i ettertid?

Det er bare så underlig at tidligere gjester på et sted, skal stilles til ansvar for noe de umulig kan ha visst.  Hvorfor er det grunn til å anta at MM har vært med på dette?

Er vi virkelig der at vi sammenligner leirsted med Epstein Island, Lolita express, en allerede dømt overgriper og ca 1000 ofre?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...