Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pås skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke lett å bevise hva noen faktisk vet. Synes bare dette er svært underlig ettersom såpass mange andre visste det, nei IKKE alle, men veldig mange. 

Nei. Okke svært mange. Det var først 4 år etter at hun brøt kontakten. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Men hun har visst at JE var dømt for å ha kjøpt sex av «mindreårige prostituerte».

Han fortalte historien om at han trodde hun var gammel nok, at hun løy på alderen, og brukte de mange frifinnelsene og de sværtlette soningsforholdene som forklaring på at han var urettmessig rettsforfulgt. Dette er kjent!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Hvorfor sammenlikne MM med Andrew Mountbatten? 

Det han gjorde (ja, jeg tar innbetalingen av et svært stort beløp som forlik som bekreftelse på skyld) er virkelig noe helt annet enn hva MM gjorde. Hun har  virkelig ikke misbrukt mindreårige!

Dårlig dømmekraft og elendige valg, ja. 
Men hun har ikke misbrukt noen. 

Har noen sagt det? Kan du være så snill å argumentere bare bittelitt redelig?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Nei. Okke svært mange. Det var først 4 år etter at hun brøt kontakten. 

Ikke for å sette meg på min høye hest her, men jeg hadde hørt historiene  om Epstein i forbindelse med det kongelige bryllup i 2011, tror flere her i tråden har bekreftet det samme. Det var jo en stor sak at brudgommens onkel kanskje ikke kunne komme i bryllupet på grunn av sin vennskap med JE.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Han fortalte historien om at han trodde hun var gammel nok, at hun løy på alderen, og brukte de mange frifinnelsene og de sværtlette soningsforholdene som forklaring på at han var urettmessig rettsforfulgt. Dette er kjent!

Sier du nå at du innrømmer hun må ha visst om dette?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
rebella81 skrev (3 minutter siden):

Men hun har visst at JE var dømt for å ha kjøpt sex av «mindreårige prostituerte».

Hvis du skal beskylde henne for å lyve om dette bør du i det minste legge ved et minimum av dokumentasjon. (Og nei, da holder det ikke med "Googled U").

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Det var 40 fornærmede jo. Han ble ikke dømt for dette, men retten åpnet for at de 40 kunne gå til privat søksmål, noe flere av dem gjorde. I 2011 hadde Epstein inngått forlik (les betalt) 17 av dem. Dette står det om i Wikipedia-artikkelen fra 2011. Har du lest den? 

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=416817638

Du har jo hevdet at siden Andrew betalte ut Virginia G så er det en innrømmelse av skyld. Man kan vel si det samme om Epstein?

Dette handler ikke om mine vurderinger.

Vi skriver 2026, jeg kjenner til hele den forjævlige saken. Både du og jeg kan være allvitende, takket være etterpåklokskapen. 

• Liker 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Sier du nå at du innrømmer hun må ha visst om dette?

Nei. Hvorfor kan du ikke bare forholde deg til hva jeg  sier

isteden for å tillegge meg meninger ig utsagn jeg aldri har kommet med? Jeg forteller deg hva han fortalte folk om saken den gangen. Det er dokumentert mange ganger i denne tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal beskylde henne for å lyve om dette bør du i det minste legge ved et minimum av dokumentasjon. (Og nei, da holder det ikke med "Googled U").

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

Men da må hun si hva hun visste da, jf. utsagnet om at hun ikke visste omfanget av hans forbrytelser. 

Jeg er ikke ute etter MM, eller noen MM-hater på noen måte, men det gnager inni meg når noen ikke forteller hele sannhetem

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Dette handler ikke om mine vurderinger.

Vi skriver 2026, jeg kjenner til hele den forjævlige saken. Både du og jeg kan være allvitende, takket være etterpåklokskapen. 

Wikipedia-artikkelen er fra 2011. Som du vet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Pås skrev (Akkurat nå):

Men da må hun si hva hun visste da, jf. utsagnet om at hun ikke visste omfanget av hans forbrytelser. 

Jeg er ikke ute etter MM, eller noen MM-hater på noen måte, men det gnager inni meg når noen ikke forteller hele sannhetem

Jeg har skrevet hva hun sier om det hun visste. For hundrede gang.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Men, så lenge det ikke er gode nok svar vil det aldri stilne helt. Man kan forskyve det, roe ned, sette det til side av ulike årsaker. Men å legge det helt bort er umulig. Til det er Epstein-saken og hennes vennskap og relasjon med vedkommende såpass nær og intim at det er umulig å legge det helt bort før det er klare og ordentlige svar. Det er fortsatt så mange som ikke skjønner greia med dette, og det er jo ikke så rart. Hvem andre kvinnelige, kongelige høyheter finnes det som har sovet over, reist og hengt med Epstein i mange år da? Ingen. I tillegg har en småbarnsfamilie i hjemlandet sitt og uttaler at hun ikke "liker seg" i dette landet som hun er overhode for? Tygg litt på den. 

Samtidig har hun gjort narr av andre kongelige og rojale bryllup hun har deltatt i og sendt meldinger til denne mannen midt under bryllupet "please, save us, I am dying of boredom og at de andre gjestene var så gamle ( ala) at de snart gikk ut på dato/ikke ville være der much longer". Dårlig dømmekraft? jeg synes det er mildt sagt. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Jeg har skrevet hva hun sier om det hun visste. For hundrede gang.

Sorry, det har jeg ikke fått med meg, hva sier hun at hun visste om?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Heldigvis står folk helt åpne til å gjøre som de vil, selv om andre helst vil ha alt under teppet.

1000 ofre for et stort og mektig pedofili-nettverk med vår egen kronprinsesse som rennomme-rehabiliterer er faktisk alvorlig for mange, det tror jeg du bare får tolerere. Ellers er det vel heller ikke tvang å lese i denne tråden.

Støttes. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Pås skrev (15 minutter siden):

Sorry, det har jeg ikke fått med meg, hva sier hun at hun visste om?

Morsomt.

• Liker 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg har lest deg meste av dialogen og klarer ikke å se hvor den er seksualisert? 
-you tickle my brain? 

Og dette er så ufattelig. Mail etter mail med grove hentydninger, flere mailer med direkte språk. Mellom en seksualpredator og en forvent liksomprinsesse. Som selv sier at hun "sleit med rollen" på den tida.

Og man har lest "det meste", men inntrykket man sitter igjen med er at man ikke kan se noe som helst seksualisert ? Da skal man ha utelatt voldsomt mye, ikke lest det meste.

Og "you tickle my brain" meldingen leser jeg som et desperat forsøk fra MM på å innynde seg hos en mann som hun meget godt vet at ikke fatter noen som helst interesse for en voksen, bemidlet kvinne. Annet enn som døråpner. Og det er her Epstein-nettverket lykkes best. Den dag i dag sitter jo MM og ruger på informasjonen fordi hun ikke ønsker å sette noen av sine bestiser i nettverket i forlegenhet.

Mette is a mess.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Han. Var. Åpen. Om. Dommen. Bekreftet av flere og dokumentert gjennom filene. 

Det var ikke mulig å google ham uten å få opp dommen. Så dette var allment kjent. Godt mulig han prøvde å bagatellisere det muntlig overfor kjente, men ærlig talt.

Hvordan konkret gjør man det på en måte som gjør at folk klarer å se bort fra en sedelighetssak med 40 fornærmede? «Nei du skjønner, de 40 jentene har rottet seg sammen mot meg. Grunnen til at jeg betaler dem ut er at jeg er så snill»? Noe sånt?

Og dommen var mot hvor mange? Og alder? Det er der problemet ligger. Han ble ikke dømt for alt han hadde gjort, bare for småting, dessverre. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (20 minutter siden):

Morsomt.

Jeg mente ikke å være morsom, kan du evt. sende en lenke hvor det står noe om hva hun visste? Ikke hva hun ikke visste altså, men hva hun faktisk visste om JE. Mulig dette er noe alle vet altså, men jeg har ikke fått det med meg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (5 minutter siden):

Og dommen var mot hvor mange? Og alder? Det er der problemet ligger. Han ble ikke dømt for alt han hadde gjort, bare for småting, dessverre. 

Her kan du selv lese hva som var kjent i 2011:

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=416817638

Den omtaler overgrep mot en 14 år gammel jente, og jeg siterer : «By 2011 at least 40 girls ages 13 to 17 had come forward with similar stories, some saying Epstein sexually assaulted them during massage».

Artikkelen omtaler også dommen samt at han var registrert sex-forbryter. Dommen åpnet for sivile søksmål fra de 40, og i 2011 hadde  han inngått forlik med 17 av dem (les betalt seg ut av det).

Men pytt, pytt. Bare småting sier du.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Keaton skrev (30 minutter siden):

Dommen er tilgjengelig. Men må må selvsagt lese den for å finne ut av dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...