Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Nei, det var absolutt ikke sånn jeg mente det heller. Kjære vene.

Men det var det du skreiv. Kjære vene. 

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Men det var det du skreiv. Kjære vene. 

Nei, kjære vene! Se konteksten!

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg antar ingenting om noen. 
Men hvis man vil jobbe seriøst med dette, bør man absoluttbdelta også andre steder enn på KG. 

Med en sånn uttalelse så virker det unektelig som at man antar en hel del. Det ser ut som behovet for å veilede er enormt, men erkjennelsen om at folk har ulike syn virker fraværende.

Det ser ut som en av antagelsene er at folk ikke selv forstår at man bør jobbe også på andre arenaer enn KG om man ønsker å få påvirket en sak man brenner for.

Da vet man det, man kan altså ikke kun fokusere på kvinneguidens forum. Man må delta andre steder.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette.

Minner om at man skal diskutere en brukernes innlegg og meninger, ikke tillegge de noe personlig. 

Skrevet
keops skrev (21 minutter siden):

Med en sånn uttalelse så virker det unektelig som at man antar en hel del. Det ser ut som behovet for å veilede er enormt, men erkjennelsen om at folk har ulike syn virker fraværende.

Det ser ut som en av antagelsene er at folk ikke selv forstår at man bør jobbe også på andre arenaer enn KG om man ønsker å få påvirket en sak man brenner for.

Da vet man det, man kan altså ikke kun fokusere på kvinneguidens forum. Man må delta andre steder.

Her antar du en hel masse jeg aldri har gitt uttrykk for. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (21 timer siden):

Ok, takk for oppdateringen : ) Men, jeg håper fortsatt det tar litt tid før dette skjer, selv om man forstår at tiden renner ut og man ikke lever evig. Men, dette er vel ikke noe som skjer før etter at kongen har falt fra? Det er vel ingen signing før etter at de har overtatt tronen? 

Nei, når kongen dør er det leve kongen! Så er signingen siden. Du har rett. 

Jeg håper naturligvis Sonja og Harald er siste ledd.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
LisbethBerg skrev (4 timer siden):

Det var mange som ikke er særlig fan av kogehuset som feiret foran slottet altså. kan jo lese her hva som ble sunget foran slottet.. Denne sangen var en hit på Ullevål stadion under VM også. 

https://www.seoghoer.dk/kongelige/norske-fodboldfans-driller-kongefamilien-synger-hoeiby-skal-i-faengsel-foran-det

Stakkars pr- ansatte i kongehuset. De trodde de hadde gjort tidenes jobb med å redde ryktet pga fotballgutta. Så er ikke VM ferdig engang før kronprinsparet innlosjerer MBH i varetekt på selveste Skaugum.. De ber jo om at folk ikke skal glemme. 

Et fåtall tullinger blant rundt 100 000 mennesker. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (14 timer siden):

Et fåtall tullinger blant rundt 100 000 mennesker. 

De aller fleste tror jeg gir en lang beng i kongehuset og hva som rører seg der, men var opptatt av å "vekke kongen" som sov på Mågerø og som ikke oppholder seg på Slottet i sommerferien. Det ble en gimmick, samme som med roingen. Om de hadde vært like opptatt av kongen ville de visst at det ikke var mulig å vekke en konge som ikke var tilstede og ikke sov der ;)

Slottsplassen ble en utvidet arena da de massive folkemengdene rørte seg vekk fra pubene, hoteller og restauranter nede i byen. Vi joinet en kveld selv og deltok i feiringen - helt vilt og veldig gøy :) Folk fra hele landet hadde ankommet med tog og fly til Oslo og samlet seg i hele byen...etter kampen ble det så de fleste samlet seg rundt K Johan og gikk opp mot Slottsplassen for å ro sammen.

En gedigen folkefest jeg ikke har sett siden premieutdelingen ifm ski-VM nede på Karl Johan for mange år siden da Northug og jentene dro inn en haug med medaljer i langrenn. Da og var det enormt med oppmøte i byen, men ikke i nærheten av den folkefesten vi har sett nå og det massive samholdet. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (7 minutter siden):

Nei, når kongen dør er det leve kongen! Så er signingen siden. Du har rett. 

Jeg håper naturligvis Sonja og Harald er siste ledd.

Det er det nok mange som gjør. De har gjort en god jobb stort sett, det skal de ha. Om de ikke ikke har klart å vise mer tydelighet og avstand mot mye rart de siste årene kan vi sikkert skylde på alderen. Men etterfølgerne, nei og atter nei. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Det er det nok mange som gjør. De har gjort en god jobb stort sett, det skal de ha. Om de ikke ikke har klart å vise mer tydelighet og avstand mot mye rart de siste årene kan vi sikkert skylde på alderen. Men etterfølgerne, nei og atter nei. 

Jeg er enig med deg i at Sonja og Harald har gjort en strålende jobb. Derfor er de etter svært synd å erfare. 😕

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (17 minutter siden):

De aller fleste tror jeg gir en lang beng i kongehuset og hva som rører seg der, men var opptatt av å "vekke kongen" som sov på Mågerø og som ikke oppholder seg på Slottet i sommerferien. Det ble en gimmick, samme som med roingen. Om de hadde vært like opptatt av kongen ville de visst at det ikke var mulig å vekke en konge som ikke var tilstede og ikke sov der ;)

Slottsplassen ble en utvidet arena da de massive folkemengdene rørte seg vekk fra pubene, hoteller og restauranter nede i byen. Var med en kveld selv vi og deltok på feiringen - helt vilt og veldig gøy :) Folk fra hele landet kom med tog og fly til Oslo og samlet seg i hele byen...etter kampen ble det så de fleste samlet seg rundt K Johan og gikk opp mot Slottsplassen samlet for å ro sammen.

En gedigen folkefest jeg ikke har sett siden utdelingen av ski-VM nede på Karl Johan for mange år siden da Northug og jentene dro inn en haug medaljer i langrenn. Da og var det massivt med oppmøte med i byen, men ikke i nærheten av den folkefesten vi har sett nå og dette samholdet. 

Enig i det første. Det må ha vært litt av en opplevelse, ja! 😊

Skrevet
K_mb skrev (4 timer siden):

Merker jeg er litt ambilvant her angående kongehuset. Jeg synes det er fint at MM fikk nye lunger når det nå ble tilgjengelig for henne, at unge mennesker får ekstra levetid er ikke negativt. Dog trist at et menneske mistet livet for dette.

Jeg synes at kongehuset har fremstått positivt for folket i fotballandslaget sin glans. Jeg synes kongehuset nok har utnyttet det for alt det er verdt, og samtidig har jeg nytt dette samholdet. 

Marius, Jeffrey Epstein og alt det negative har på en måte falt litt bort i glansen av fotballandslaget, kanskje bevisst fra kongehuset. 

Ingen mennesker har mistet livet «for dette». Ærlig talt 🤯

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Ingen mennesker har mistet livet «for dette». Ærlig talt 🤯

Har nå svart på det og at det ikke var sånn ment.  Se nå konteksten av innlegget, ærlit talt! Organdonasjon er flott og alle burde stille opp som det! 

• Liker 5
  • Hjerte 5
Skrevet

Husker signingen til Harald og Sonja i Nidarosdomen. Det føltes riktig den gang da. Men nei og atter nei at HM og MM eventuelt skal gjøre det samme om en stund, NEI

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Lykkeliten* skrev (9 timer siden):

Du har ikkje fått med deg at folk strømma til Slottsplassen etter Norge sine kamper? Til og med når dei tapte så feira massen med kongen. 

Kongen ja, ingen har vel nektet på det?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (5 timer siden):

Det er under 1 av 3 som ikke vil ha Kronprins Haakon som konge etter Harald. 

https://www.nrk.no/norge/1-av-3-mener-monarkiet-bor-avskaffes-etter-kong-harald-1.17896524

Det er 23 prosent som ønsker en annen styringsform en dagens. Så dere har en del å jobbe med, her inne - dere som fyller dagen med negativitet mot dagens Kongehus. 

Beklager for min negativitet. Men å hylle personer som har gått så langt med tanke på Epstein og hans ofre så er ikke det noe jeg noen gang kan støtte.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

Husker signingen til Harald og Sonja i Nidarosdomen. Det føltes riktig den gang da. Men nei og atter nei at HM og MM eventuelt skal gjøre det samme om en stund, NEI

Sier du at du ikke skal stå utafor Nidarosdomen og bukke og neie og hylle dronning Mette i tyll og tiara og rubiner altså? Mens hennes kriminelle særkullsbarn kommer skridende bak med en viktig mine? 🥹 Nei? 

• Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
LisbethBerg skrev (6 timer siden):

Det var mange som ikke er særlig fan av kogehuset som feiret foran slottet altså. kan jo lese her hva som ble sunget foran slottet.. Denne sangen var en hit på Ullevål stadion under VM også. 

https://www.seoghoer.dk/kongelige/norske-fodboldfans-driller-kongefamilien-synger-hoeiby-skal-i-faengsel-foran-det

Stakkars pr- ansatte i kongehuset. De trodde de hadde gjort tidenes jobb med å redde ryktet pga fotballgutta. Så er ikke VM ferdig engang før kronprinsparet innlosjerer MBH i varetekt på selveste Skaugum.. De ber jo om at folk ikke skal glemme. 

Jeg tror folk flest skiller mellom de forskjellige medlemmene av kongefamilien. Jeg tror f.eks. saken rundt MBH i liten grad påvirker hvordan folk flest ser på HM, lA og SM.

Mitt inntrykk er at VM har vist (folket, landslaget og media), at HM, IA og SM står støtt. Hvordan det er med MM er mer uklart. Noen tenker vel at man ikke forstår helt saken og er villig til å tilgi. Andre tenker vel at hun ikke kommer til å ha noen viktig posisjon på grunn av sin sykdom. Hun må begrense seg og kommer ikke til å leve særlig lenge.

Endret av Brutex
  • Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (8 timer siden):

Han står da vitterlig fritt til å abdisere, om det er det han vil når det blir hans tur.

Men spørs om han orker å stå i dramaet som følger, da. Eller gi opp privilegiene.

Han kan abdisere ja, men ikke avvikle monarkiet. 
tror det sitter langt inne nå. Måtte være om Ingrid vil overta og han føler hun er moden nok. Lite sannsynlig. Han gir oss ikke dronning Martha og kong reptil. 

• Liker 1
Skrevet
K_mb skrev (5 timer siden):

Har nå svart på det og at det ikke var sånn ment.  Se nå konteksten av innlegget, ærlit talt! Organdonasjon er flott og alle burde stille opp som det! 

Men hva mente du da med det du faktisk skrev? Hvorfor var det nødvendig å tilføye? 

Alle vet at når noen får transplantert inn lunge eller hjerte kommer organene fra en person som har dødd uventet, og som en gang tidligere i livet har satt seg opp på donorliste osv. Det er derfor helt unødig å sammenstille det at MMs transplantasjon har gått bra med det at det var trist at donoren måtte dø med mindre man vil gjøre et poeng ut av det, og jeg skjønner virkelig ikke hvor du ville hen med det valget. Går det ikke an å si noe positivt eller gledelig som involverer henne uten at man må føye til et "men", og så ende opp med å formulere ting som dette?

• Liker 2
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...