Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Å så petter solberg har ikke vunnet vm i bilkjøring med sin blå subaru han da.  

Ikke bilkjøring nei. Det er ingen idrett som heter bilkjøring. Solberg vant VM i rally i 2003 og senere i rallycross.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

Er dette en tråd om kongehuset eller om herrelandslaget i fotball og kjønnsdiskriminering ?

just asking ….

Det er blitt en tråd hvor ingen stråmann er for absurd om det kan bidra til kritikk av kongehuset. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Det er mangegrener innen bilkjøring. En av verdens beste i drifting er en jeg er i slekt med litt langt ut. Fredrik aasbø. Han bør du ta et youtube søk på, så ser du presisjon. 

Nettopp. Ingen vinner VM i "bilkjøring". Jeg har fulgt motorsport siden jeg var barn, så trenger ikke å bruke Youtube. 

Skrevet (endret)
Bbbb skrev (3 minutter siden):

Ikke bilkjøring nei. Det er ingen idrett som heter bilkjøring. Solberg vant VM i rally i 2003 og senere i rallycross.  

Bilkjøring er da et vidt begrep. Det er mange grener innen begrepet bilkjøring, bla rally, bilcross, formula 1, drifting. Det er mange grener innenfor en gren. For å nevne noen

Aasbø er verdensmester 3 ganger. https://snl.no/Fredric_Aasbø

Endret av Krokenguri
Skrevet
Bbbb skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Ingen vinner VM i "bilkjøring". Jeg har fulgt motorsport siden jeg var barn, så trenger ikke å bruke Youtube. 

Ok du gjør deg til

• Liker 1
Skrevet
Ad hominem skrev (7 timer siden):

Kongen så veldig skrøpelig ut. Håper han lever så lenge som mulig. Men hva om han hadde gått bort i dag? Hva gjør man med kroningen av HM og MM? Hun har jo ikke helse til å gjennomføre signingen i Nidarosdomen. 

Hun har en fantastisk evne til å samle styrken og stille opp når det gjelder. Jf statsbesøket fra Belgia.. Du skal se det går bra når det er signing også.

Hva tenker folk om MBH under signingen? Kommer de til å prøve å få han med til Nidarosdomen?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ok du gjør deg til

Nope. Det er du som snakker om at Petter Solberg er verdensmester i "bilkjøring". Og jo, jeg har fulgt med på motorsport - og særlig Formel1 og MotoGP siden jeg var barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bbbb skrev (3 minutter siden):

Nope. Det er du som snakker om at Petter Solberg er verdensmester i "bilkjøring". Og jo, jeg har fulgt med på motorsport - og særlig Formel1 og MotoGP siden jeg var barn. 

Petter solberg fikk audiens hos kongen. Han takket nei, og ville hjem til kona og ungen 

https://www.dagbladet.no/sport/petter-sa-nei-til-kongen/65970340

Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Turen til Italia var starten på ferien for ham og familien. Samboer og hans 1,5-årige sønn hadde allerede ventet lenge på Gardermoen. Alle som selv har barn vet at det kan være en stor utfordring - både for store og små. 

Så nei. han prioriterte ikke italiensk roing fremfor norske fans, han prioriterte sin sønn på 1,5 år.

Som om Haaland er den eneste med barn. Hva med Patrick Berg, Martin Ødegård, Ørjan Nyland eller Leo Østigård? Sistnevntes barn ble født under VM, men han var med på hele turen mes bussen likevel.

• Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Hva tenker folk om MBH under signingen? Kommer de til å prøve å få han med til Nidarosdomen?

Vent nå med den planleggingen til kongen og dronningen er borte, det kan ta sin tid. Akkurat nå er dronningen på ferietur i Finnmark. Vil tro det blir noen fotturer og fjellturer på 89-åringen først, før signingsferden trenger å planlegges. 

• Liker 2
Skrevet
reiseglad skrev (4 minutter siden):

Vent nå med den planleggingen til kongen og dronningen er borte, det kan ta sin tid. Akkurat nå er dronningen på ferietur i Finnmark. Vil tro det blir noen fotturer og fjellturer på 89-åringen først, før signingsferden trenger å planlegges. 

Jeg var ikke klar over at det er opp til meg å planlegge signingen. I så fall utgår den.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (35 minutter siden):

Er dette en tråd om kongehuset eller om herrelandslaget i fotball og kjønnsdiskriminering ?

just asking ….

Dette er en tråd om kongefamilien. Denne uka har de, sikkert av omdømmemrssige årsaker, valgt å knytte seg tett på herrelandslaget. 

Så er det jo lov å reflektere litt rundt det. Det er jo alle innbyggernes sitt kongehus. 

Just saying.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (32 minutter siden):

Hun har en fantastisk evne til å samle styrken og stille opp når det gjelder. Jf statsbesøket fra Belgia.. Du skal se det går bra når det er signing også.

Kanskje fotlenka kan programmeres til å tåle turen over Dovre?

• Hjerte 1
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Kanskje fotlenka kan programmeres til å tåle turen over Dovre?

Omdefinere kongeskipet til å være en del av kronprinsparets eiendom, ergo innbefattes det samme hvor det er? Så får lille Marius en båttur? Så blir det ikke så kjedelig for han med soning. 

Hvis han fremdeles soner da. For det første kan det jo være at Kongen lever de årene han har fått nå. For det andre kan den kortes ned i ankesaken.

Uansett får vi tro at MBH er i live når foreldrene signes. Ferdigsonet eller ei.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (9 timer siden):

Kommentaren viser at den såkalte "seriøse" kritikken ikke er seriøs i det hele tatt. Det fremstår som at alt er en unnskyldning for å slenge dritt om kongefamilien, og føyer seg perfekt inn i det latterlige forsøket andre i tråden har holdt på med i hele dag for å legge skylden for Hålands valg på kongen. Det er helt åpenbart at det kun letes etter en unnskyldning til å si noe negativt.

Så jeg er altså ikke seriøs i min kritikk av hvordan fotball-damene har blitt behandlet.

Det er rart at er så alvorlig tema reduseres på den måten som blir gjort her. Og å trekke inn Håland? Han har vel ikke jeg nevnt i det hele tatt.

Jeg har ikke noe spesielt godt inntrykk av MM når det kommer til feltet kvinnesak og kvinners rettigheter. Dette tillater jeg meg å nevne i en debatt om kongehuset. 

Flere organisasjoner som jobber med kvinners og jenters rettigheter ser ut til.å dele mitt syn.

Å avfeie det som latterlig får stå her som et eksempel på at sportsvaskingen av kongefamilien går rett hjem hos enkelte.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Sol79 skrev (41 minutter siden):

Som om Haaland er den eneste med barn. Hva med Patrick Berg, Martin Ødegård, Ørjan Nyland eller Leo Østigård? Sistnevntes barn ble født under VM, men han var med på hele turen mes bussen likevel.

Poenget var jo at de hadde vært på Gardermoen og ventet lenge. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle han ikke være der? Om han ikke er hindret fordi han sitter inne

Skrevet
Nymerïa skrev (56 minutter siden):

Jeg var ikke klar over at det er opp til meg å planlegge signingen. I så fall utgår den.

Jeg støtter deg i det, og veldig glad for at det er opp til deg! :D 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
keops skrev (25 minutter siden):

Så jeg er altså ikke seriøs i min kritikk av hvordan fotball-damene har blitt behandlet.

Det er rart at er så alvorlig tema reduseres på den måten som blir gjort her. Og å trekke inn Håland? Han har vel ikke jeg nevnt i det hele tatt.

Jeg har ikke noe spesielt godt inntrykk av MM når det kommer til feltet kvinnesak og kvinners rettigheter. Dette tillater jeg meg å nevne i en debatt om kongehuset. 

Flere organisasjoner som jobber med kvinners og jenters rettigheter ser ut til.å dele mitt syn.

Å avfeie det som latterlig får stå her som et eksempel på at sportsvaskingen av kongefamilien går rett hjem hos enkelte.

Det er et eksempel på hva som skjer med den seriøse kritikkens troverdighet, når den drukner i latterlige ikke-saker. Denne gangen var det helt konkret et helt unødvendig sleivspark om MM som ikke hadde noe med temaet overhodet, men jeg ville jo ikke reagert slik hvis det ikke var et helt typisk eksempel som bekreftet det jeg har sett lenge.

• Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Det er et eksempel på hva som skjer med den seriøse kritikkens troverdighet, når den drukner i latterlige ikke-saker. Denne gangen var det helt konkret et helt unødvendig sleivspark om MM som ikke hadde noe med temaet overhodet, men jeg ville jo ikke reagert slik hvis det ikke var et helt typisk eksempel som bekreftet det jeg har sett lenge.

Jeg trenger ikke å lene meg på noen av de kongelige for å hente styrke eller troverdighet til min kritikk av kjønnsdiskriminering. Dette er et tema som står støtt av seg selv.

Det som ikke står like støtt er MM sine beskytterskap. Så må du få lov å kalle mine ytringer for sleivspark, selv om de egentlig er godt fundert kritikk. I likhet med de organisasjonene som ikke lenger vil ha hennes navn knyttet til seg.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...