Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

"Kan ikke være på alt" når det er et verdensmesterskap og landslaget presterer en bronsemedalje og vinner mot selveste Canada i ishockey? Da burde definitivt kongen og dronningen gratulert. Det er også litt spesielt siden kongen tok seg tid til å sette seg ned og lese opp alle spillerne som var tatt ut på laget til fotball-VM bare dager før, så det sier ganske mye om hva kongen prioriterer. 

Alle utøvere som presterer for landet Norge er organisert i Norges idrettsforbund og i sitt særforbund.

Det minste kongen burde ha gjort er å gratulere når de kommer hjem med en pokal i et VM og har vunnet for landet sitt.  Det er egentlig også en del av deres jobb, å stille opp og gratulere. Ikke at de burde ha reist til Canada, for de er altfor gamle, med skrantende helse, men jeg hadde satt pris på å se noen andre fra kongefamilien heie på de i finalen. Det hadde kastet glans over ishockey og gitt gutta ekstra PR. All idrett er bra for unge og barn, derfor burde kongehuset prioritert å delta mer og være mer på hugget for utøvere på høyt nivå, spesielt siden det har vært så mange skandaler rundt de de siste to årene. 

Hva med norske i toppen på vm i bueskyting da? Fikk ikke hilsen fra kongen der heller, selv om norge ligger i toppen der heller. 

Hva med rally, petter solberg og broren hans har vel ikke fått kongelig oppmerksomhet de heller. Slik wm gutta fikk.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Hokey er da ikke så stor sport i norge. Jeg vet ikke om kongen har uttalt seg eller ikke. Hvorfor han evnt ikke har gjort det. Kronprunsen har gjort det og statsministeren har gjort det.  Da er det vel ikke så mye å sutre for

Det er ikke det som er poenget, det handler om at de er i et VM. Hockey er en stor internasjonal idrett, som mange andre store land har mange tilhengere av. Spesielt Canada og USA, men også andre land i Europa. At den lille nasjonen Norge skulle klare å karre seg til bronsemedalje i et ishockey-VM er ganske sensasjonelt. 

Det er det også at fotballandslaget klarte å komme seg til kvartfinalen. Men, den er mer folkelig her til lands. 

Uansett er ikke det poenget, poenget er at de representerer dette lille landet og har det norske flagget på sin drakt. Det betyr at kongen som statsoverhode for landet bør stille opp når noen tar en pokal i et slikt mesterskap. 

Ishockey er en internasjonal idrett, selv om den ikke er så enorm her til lands. Det har vært perioder hvor hockey har fått mye mer oppmerksomhet enn det gjør i dag, men allikevel er denne prestasjonen ganske utrolig og minst like sensasjonell. 

Men, det handler om at de representerer landet Norge og dermed bør kongen gratulere de, som det statsoverhode han er.  

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Keaton skrev (53 minutter siden):

Hadde vært dumt å reise til Canada, iallfall. Nå gikk dette mesterskapet akkurat mens det var vanskelige dager for familien, rett før kronprinsessen fikk transplantasjonen. Ingen hadde vel forventet at Norge skulle gå så langt, heller. Akkurat i denne perioden ble nok spontan-reising vanskelig. 

Kampen ble spilt i slutten av mai, i Zurich i Sveits, så ikke i Australia, ikke i USA, ikke i Japan. Den 1.juni var kronprinsen på reise i Japan noen dager sammen med næringsministeren og en annen minister (?) før han returnerte til Norge dagen før. 

Det stemmer nok at de ikke hadde noen andre kongelige å sende herfra. Uansett kunne landslaget ha mottatt en gratulasjon fra kongen og dronningen og fått audiens på Slottet, de også. Dette er Norges desidert første medalje i et VM for hockey så ganske sensasjonelt er det nok i seg selv for lille Norge i en internasjonal idrett. Dessuten er hockey meget kjent i mange andre land og på andre kontinenter til tross for at det ikke fenger like mange nordmenn, som med fotball og det er en internasjonal idrett.  

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det som er poenget, det handler om at de er i et VM. Hockey er en stor internasjonal idrett, som mange andre store land har mange tilhengere av. Spesielt Canada og USA, men også andre land i Europa. At den lille nasjonen Norge skulle klare å karre seg til bronsemedalje i et ishockey-VM er ganske sensasjonelt. 

Det er det også at fotballandslaget klarte å komme seg til kvartfinalen. Men, den er mer folkelig her til lands. 

Uansett er ikke det poenget, poenget er at de representerer dette lille landet og har det norske flagget på sin drakt. Det betyr at kongen som statsoverhode for landet bør stille opp når noen tar en pokal i et slikt mesterskap. 

Ishockey er en internasjonal idrett, selv om den ikke er så enorm her til lands. Det har vært perioder hvor hockey har fått mye mer oppmerksomhet enn det gjør i dag, men allikevel er denne prestasjonen ganske utrolig og minst like sensasjonell. 

Men, det handler om at de representerer landet Norge og dermed bør kongen gratulere de, som det statsoverhode han er.  

Jeg snakker da om vm utøvere her. Norge er i toppen i verden i bueskyting,  bilkjøring etc. Vi har vært  høyt opp i vm i mange idretter. Ikke alle får hilsen av statsminister, kronprinsen, osv. Bueskytteren vet jeg fikk hilsen fra den lokale ordføreren.

Greia er at vi hører ikke om det. At hokey gutta var i vm  visste jeg ingenting om før du skrev det her. Ei heller bronsemedalje har krysset mine algorytmer og  heller ikke fått med meg. Så ser ikke at hokey er så stort her. Og da må man være fornøyd med kronprinsen og statsministeren

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Hva med norske i toppen på vm i bueskyting da? Fikk ikke hilsen fra kongen der heller, selv om norge ligger i toppen der heller. 

Hva med rally, petter solberg og broren hans har vel ikke fått kongelig oppmerksomhet de heller. Slik wm gutta fikk.

Som jeg skrev, kan godt gjenta meg selv igjen: Alle som representerer Norge på høyt nivå, er på et landslag og presterer med medaljer, så lenge de har det norske flagget på brystet og representerer landet BØR få gratulasjon og hyllest fra kongehuset. Uansett idrett. 

Idretten er ofte limet hos barn og unge og viktig for mange ungdommer og unge voksne. Det er synd om mange gode idrettsprestasjoner ikke får særlig oppmerksomhet fra kongehuset om de presterer på høyt nivå og er på et landslag.

Kongen er selv veldig opptatt av samhold og inkludering og vil så gjerne hylle de som har utført noe positivt for andre. Da synes jeg det er svært merkelig å ikke gratulere de som faktisk har oppnådd toppresultater for landet sitt og representert Norge. 

Det være seg bueskyting, leirdueskyting, bordtennis, laksefiske, e-sport, rally, uansett hvilken sport det er. Sport og idrett er ofte limet blant unge og unge voksne samt barn. En liten gest som å gratulere tar bare noen få minutter eller sekunder. At det kommer fra kongen, når man representerer et land og er på et landslag og får medalje, er en gratulasjon det minste man burde ha forventet. Kongen trenger ikke sette seg inn i noe som helst, det er Norges idrettsforbund som har oversikt over dette og som kan overbringe viktige hendelser som kommer opp eller som har skjedd, via komm.avd hos Det kongelige hoff. En gratulasjon er noen få bokstaver. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kongen så veldig skrøpelig ut. Håper han lever så lenge som mulig. Men hva om han hadde gått bort i dag? Hva gjør man med kroningen av HM og MM? Hun har jo ikke helse til å gjennomføre signingen i Nidarosdomen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (10 timer siden):

Hvordan gikk begrepet opptur til omdømme? 

Vanlige folk må jo bygge omdømme gjennom egne prestasjoner, mens kongelige i større grad kan "låne" glansen fra andres (her: landslagets) suksess. Å assosiere seg med suksessfulle idrettsutøvere bygger et mer positivt omdømme. 

At kongehuset har behov for en opptur knyttes til at de har vært gjennom en periode med medieomtale og skandaler og det å vise seg sammen med særs populære spillere i et VM-sammenheng gir de positiv oppmerksomhet og en enorm PR som kan dekke over de negative sakene. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Ad hominem skrev (11 minutter siden):

Kongen så veldig skrøpelig ut. Håper han lever så lenge som mulig. Men hva om han hadde gått bort i dag? Hva gjør man med kroningen av HM og MM? Hun har jo ikke helse til å gjennomføre signingen i Nidarosdomen. 

Kongen var brun og fin. Han var meget rørt da han møtte Solbakken og gutta. Det er mye som har skjedd i kongefamilien den siste tiden så jeg synes egentlig ikke det var så rart at kongen felte tårer. Han var glad på deres vegne og landets vegne, men jeg tror også at det var godt med noen veldig gode nyheter og masse positive oppslag verden over av det norske folk, landslagsgutta og generelt det norske folk som hadde bemerket seg med samhold, inkludering, roing og heiing. Det er sjeldent å se en slik enorm rørelse fra en liten nasjon som Norge. De (norske generelt) har bemerket seg positivt over hele verden.  

Kongen lever i beste velgående ennå, til tross for sine 89 år, så det er vel ikke snakk om noen overgang nå. Og signing, eller kroning er vel egentlig ikke en tradisjon lengre, men en utgått tradisjon? Idet øyeblikket kongen faller fra er kronprins HM og kronprinsessen MM automatisk konge og dronning. 

https://www.kongehuset.no/monarkiet/signingstradisjonen

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (13 minutter siden):

Kongen var brun og fin. Han var meget rørt da han møtte Solbakken og gutta. Det er mye som har skjedd i kongefamilien den siste tiden så jeg synes egentlig ikke det var så rart at kongen felte tårer. Han var glad på deres vegne og landets vegne, men jeg tror også at det var godt med noen veldig gode nyheter og masse positive oppslag verden over av det norske folk, landslagsgutta og generelt det norske folk som hadde bemerket seg med samhold, inkludering, roing og heiing. Det er sjeldent å se en slik enorm rørelse fra en liten nasjon som Norge. De (norske generelt) har bemerket seg positivt over hele verden.  

Kongen lever i beste velgående ennå, til tross for sine 89 år, så det er vel ikke snakk om noen overgang nå. Og signing, eller kroning er vel egentlig ikke en tradisjon lengre, men en utgått tradisjon? Idet øyeblikket kongen faller fra er kronprins HM og kronprinsessen MM automatisk konge og dronning. 

https://www.kongehuset.no/monarkiet/signingstradisjonen

Nei, det er feil. Kroning er utgått, men vi signer kongene og dronningene i Nidarosdomen. Sist vi gjorde det var i 1991 og det er ingenting som tyder på at vi ikke vil signe neste ledd og.

Endret av Natttåke
  • Liker 3
Skrevet
Ad hominem skrev (26 minutter siden):

Det klarer hun sikkert, men vi må jo håpe av vi klarer å unngå den katastrofen det er å plassere henne på tronen. Har dessverre lite tro på det, men…

Natttåke skrev (4 minutter siden):

Nei, det er feil. Kroning er utgått, men vi signer kongene og dronningene i Nidarosdomen. Sist vi gjorde det var i 1991 og det er ingenting som tyder på at vi ikke vil signe neste ledd og.

💔💔💔

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (37 minutter siden):

Ok, takk for oppdateringen : ) Men, jeg håper fortsatt det tar litt tid før dette skjer, selv om man forstår at tiden renner ut og man ikke lever evig. Men, dette er vel ikke noe som skjer før etter at kongen har falt fra? Det er vel ingen signing før etter at de har overtatt tronen? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (7 timer siden):

Som jeg skrev, kan godt gjenta meg selv igjen: Alle som representerer Norge på høyt nivå, er på et landslag og presterer med medaljer, så lenge de har det norske flagget på brystet og representerer landet BØR få gratulasjon og hyllest fra kongehuset. Uansett idrett. 

Idretten er ofte limet hos barn og unge og viktig for mange ungdommer og unge voksne. Det er synd om mange gode idrettsprestasjoner ikke får særlig oppmerksomhet fra kongehuset om de presterer på høyt nivå og er på et landslag.

Kongen er selv veldig opptatt av samhold og inkludering og vil så gjerne hylle de som har utført noe positivt for andre. Da synes jeg det er svært merkelig å ikke gratulere de som faktisk har oppnådd toppresultater for landet sitt og representert Norge. 

Det være seg bueskyting, leirdueskyting, bordtennis, laksefiske, e-sport, rally, uansett hvilken sport det er. Sport og idrett er ofte limet blant unge og unge voksne samt barn. En liten gest som å gratulere tar bare noen få minutter eller sekunder. At det kommer fra kongen, når man representerer et land og er på et landslag og får medalje, er en gratulasjon det minste man burde ha forventet. Kongen trenger ikke sette seg inn i noe som helst, det er Norges idrettsforbund som har oversikt over dette og som kan overbringe viktige hendelser som kommer opp eller som har skjedd, via komm.avd hos Det kongelige hoff. En gratulasjon er noen få bokstaver. 

Og det er mange mindre landslag som gjøt det bra uten å få noe opstuss om det.  Det blir ikke nasjonalt fra staten opprettet et lansdlag. Et landslag oppstår ut fra klubber lag og foreninger. Og som velger å samle de bese og sender de på kvalifiseringer .  Norges landslag  i bueskyting har gjort det bra i em og vm. Det antar jeg du har hørt like lite om som jeg har hørt om hokey gutta har fått bronse i vm nylig. De er jo representanter for norge, da landslag er satt sammen av deltagere over hele landet. Kongen og kongehuset har annet å gjøre. Enn å hylle alle. Så de plukler ut noen. 

At de ikke hadde tatt imot fotball gutta nå , hadde vært merkelig og er et folkekrav jeg støtter 100%. Hokey gutta, får være fornøyd med å bli nevnt av både statminister og kronprinsen. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (På 9.7.2026 den 20.54):

Og da er det helr fantastik at hun bruker sin stemme å tar opp et tema som vi alle bør gå i oss selv å ta anvar for.

Slik også kongen har gjort i flere av sine taler. En av hans taler har gått verden rundt, og blitt en av tidenes mest viktige taler, der han snakker om hvem nordmenn er,  kvinner som liker kvinner etc.

Han også har i sine taler oppfordringer om å ta vare på hverandre og hvilke konsekvenser det kan være for den enkelte at man ikke gjør det. 

At hun drar det inn i den digitale verden, er på tide. Og det trenger mer fokus. Mye mer fokus. 

Jeg må kommentere Krokenguris svar på mitt innlegg, hvor hun bruker ordet fantastisk om IAs mye omtalte Instagram-innlegg og viser til kong Haralds berømte tale fra 2016.

IAs instagraminnlegg kommer dårlig ut i sammenligning med kongens berømte tale:

Kongens tale traff en nerve i samtiden. Talen er velformulert og konkret. Strukturen er god. Målgruppen er klar, ettersom innlegget er rettet til hele befolkningen. Temaet er  ikke til å misforstå. Kongen peker på mennesker som gjennom historien har stått utenfor, og løfter fram et klart budskap om likeverd. 

IAs innlegg preges av  grunnleggende dårlig håndverk. Det framstår språklig svakt, og strukturen er rotete. Det er uklart hvem det egentlig er skrevet for, ettersom det ble publisert i en gruppe med 800 følgere, men man må anta at hun  forutså at det ville nå flere. Leserne må gjette seg til budskapet, men ettersom hun nevner "VG-testen" og avisoverskrifter, vil hun trolig si noe om mediefokus. Hun nevner spekulativ oppmerksomhet. "Fordi jeg blir helt gæren", skriver hun, og bringer tanken hen på personlige frustrasjoner. Pga tidspunktet for publisering, er det uunngåelig at innlegget blir lest i lys av den offentlige debatten om kronprinsfamilien, og mediefokus i den forbindelse er et tema verdt å diskutere, men på bredere basis enn IAs innlegg. F eks at noen medier fremstår direkte servile, noen holder seg til betimelig kritikk og ryddig uenighet, mens andre går for useriøse  spekulasjoner og usaklighet. 

Hvis kongens tale fra 2016 og IAs instagraminnlegg sammenlignes etter kriteriene for god kommunikasjon, havner de i hver sin ende av skalaen: Det første gir et gjennomarbeidet og presist budskap. Det andre er rotete og etterlater flere spørsmål enn svar.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (15 timer siden):

Hva er det som er så åpenbart med at vår kongefamilie ikke kan være med og hedre våre fotballdamer?

Og hva er så meningsløst med å sammenligne de to lagene? Når det gjelder retten til å få motta hyllest fra sine leder?

Da kan du jo sammenligne i det uendelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (15 timer siden):

Ikke egentlig. Vi trenger en folkeavstemning. Ikke å stemme på partier som har hundrevis av forskjellige saker i tillegg til ja/nei til monarkiet og/eller kongefamilien.

Men hele problemet er at de IKKE har tatt avstand fra handligene hans, hverken i ord eller handling. Ingen forventer at de skal slutte å være glade i han eller støte ham fullstendig ut. Men det er fullt mulig å ikke oa en 30 år gammel kriminell mann bo hjemme hos mamma uten at han er utstøtt, og det er fint mulig for kronprinsparet, og kongen, å si at de tar sterk avstand fra handlingene hans men at de like fullt er glade i ham. Men det har de ikke sagt. De pakker det inn i eufemismer og snakker kun om å hjelpe og støtte ham.

Jeg tenker at paralympicsutøvere er veldig uangripelige og at det trengte kronprinsfamilien desperat akkurat da.

Hvordan skal det ble folkeavstemming når folk stemmer på partier som ikke ønske folkeavstemning?  Det er vel ingen partier sin har nei til kongefamilien, men det er partier som er imot monarki og ønsker ny folkeavstemning. Enig i at politikk er vanskelig fordi de har hundre forskjellige saker og man er jo gjerne ikke enig i alt. Jeg ser uansett ikke noen annen måte å få ny folkeavstemning, sitte å vente på at de borgerlige partiene blir skeptiske til klasseskille, ulikheter og ujevn makt? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er vel problemet, at det ikke har kommet noe nytt. Vi forventes å kjøpe verdens tynneste historie om at:

1. De kongelige har selv ansvar for egen sikkerhet samt å bakgrunnssjekke nye forbindelser. Dette til tross for at de ikke klarer å bruke Google og er omgitt av rådgivere og PST på alle kanter.

2. De leser ikke aviser og får heller ingen informasjon fra den enorme staben sin. Heller ikke får de med seg førsteside-nyheter som gjelder andre kongehus. Hvis de gjør det så klarer de ikke å koble at to milliardærer med samme navn faktisk kan være samme person.

3. Vårt kommende statsoverhode Haakon er så himmelropende naiv at han ikke reagerer på at kona farter ti ganger over Atlanteren for å besøke en 20 år eldre «venn» - og det faller ham ikke inn en gang å undersøke hvem denne vennen er. Heller ikke når hun ringer ham fordi hun er utrygg der hun bor alene i huset hans (mens PST er parkert på et hotell) foretar han seg noe som helst.

4. MM synes ikke det er merkelig å være i et hus der lettkledde unge assistenter vandrer rundt og veggene er dekket av forstyrrende bilder av nakne jenter og kvinner. 

Og så videre.

Dette er så åpenbare løgner at det faktisk er direkte frekt å servere dem til det norske folk. Men de fleste velger å «tro» på at keiseren har klær på, for ellers kollapser hele korthuset.

Vår kommende dronning var dessuten krystallklar på at lojaliteten til Epstein sitt nettverk er sterkere enn det hun måtte ha av empati for ofrene. Ja, hun hadde mage til å si at det handler om hennes integritet  å ikke røpe hvem som dro henne inn i dette. Tenk å si noe sånt. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Det er jo nettopp fordi håndteringen av denne skandalen har vært så katastrofal fra Slottet sin side, at tråden her ikke blir ferdig med den. Det holder ikke for kongehusets forkjempere å bare be sine meningsmotstandere om å stemme Rødt ved valget og vennligst ikke kritiser Mette Marit, er du grei. Saken er ikke ferdig, uansett hvor sterkt flere i tråden her ønsker at den skal være det.

Selv synes jeg det er så ufattelig underlig at ikke denne saken svares ut fra slottet sin side på et mer strukturelt plan. Medlemmene i kongehuset har ikke bare eget privatliv å pleie, de skal også verne om institusjonen, dere vet den som er dønn avhengig av folkets tillit. 

Hvorfor svarer de ikke på; 

- hvilke vurderinger og bakgrunnssjekker tas ved nye bekjentskaper for de kongelige? Holder det at «en venn av en venn» går god for vedkommende, altså? Er dette virkelig sant?

- egenvurdering når kronprinsessen inngikk forholdet til Epstein. Hva var det som fascinerte og trakk sånn? Hva gikk manipulasjonen ut på? Hvorfor var han så spennende?

- Har de lært noe? Er det noe de kan forsikre folket om at de skal gjøre annerledes fra nå av? Skal de fra nå av be personellet rundt dem om å være behjelpelige med bakgrunnssjekker av nye, spennende mennesker de møter på sin vei, kanskje?

- Tid for litt ydmykhet? (For å vekke tillit). Kanskje de ser at håndteringen i 2019 ikke var «optimal», kanskje de ser at de skulle ha forholdt seg til dette på en annerledes måte? «Hadde dette skulle vært håndtert i dag, hadde vi helt klart gjort det annerledes». Vi har lært på dette.

- Har slottet noe system for å gå gjennom hvilke kontakter de kongelige har? For å sørge for sikkerhet og at de ikke utnyttes? Hvordan jobbes det profesjonelt rundt kongefamilien?

Når alt dette fremdeles står ubesvart og tråden her bidrar med fascinerende bortforklaringer av det helt åpenbare, så blir vi ikke ferdige altså, sorry.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Apropos å stemme Rødt for å bli kvitt monarkiet. For det første har jeg store problemer med sikkerhetspolitikken deres, jeg kan ikke gå på akkord med det for å få bort kronprinsparet. For det andre stoler jeg ikke på at dette er så mye mer enn symbolpolitikk for Rødt heller. Hadde de vært genuint opptatt av det hadde de pushet dette for alt det var verdt nå og sanket velgere på å være partiet for republikanere. Jeg mistenker at det selv i Rødt er folk som ikke ønsker å komme på kant med kronprinsparet.

Så i realiteten er det ikke et spørsmål om demokrati. Det er ingen opplagt måte å løse dette på for velgerne.

Endret av Nymerïa
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...