Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Johan uten land skrev (16 minutter siden):

Nei, de kan jo åpenbart ikke være med på alle kvartfinaler i alle mesterskap. Det er helt meningsløst å sammenligne kvinnelandslaget med herrelandslaget i fotball.  Men kjenner jeg kritikerne rett - de ville nok kanskje få litt kritikk der også, for å "melke suksess".. 

Hva er det som er så åpenbart med at vår kongefamilie ikke kan være med og hedre våre fotballdamer?

Og hva er så meningsløst med å sammenligne de to lagene? Når det gjelder retten til å få motta hyllest fra sine leder?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Holger Pan skrev (2 timer siden):

Han og Infantino, bare et PR-stunt😅

Hadde han fritt valg i hvor han ville sitte og hvem andre som skulle være i nærheten av ham da?

• Liker 3
Skrevet
Perine skrev (1 minutt siden):

Hadde han fritt valg i hvor han ville sitte og hvem andre som skulle være i nærheten av ham da?

Nope. Da måtte han ha møtt inkognito. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Folk ser det som de vil se, og det som gir minst motstand. HM har royal utsikt og lukker øynene for det meste. Ironisk nok så er det ikke så lenge siden noen beklaget så mye offentlig om hvilken situasjon kongeparet var blitt satt i, og nå velger de å gjøre Skaugum om til en soningsanstalt for en voldelig overgriper…….skal si at ord som kommer fra den munnen stikker dypt altså🫩🫩 Hva med å si nei, her kan du ikke bo? Å sette grenser er en viktig del av rehabilitering, en blir ikke frisk i samme miljøet som gjorde en syk. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Nope. Da måtte han ha møtt inkognito. 

Nettopp, og derfor synes jeg det er rart at han kritiseres for det også.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (4 timer siden):

@rebella81 Det er jo åpenbart at det Mette-Marit snakker om er problemene til Marius Borg Høiby.

Jeg skjønner det. Men lurer allikevel; hvilke problemer sikter kronprinsessen til? Alle hans problemer? Rus? Voldtekter? Vold? Grenseløs oppførsel? Tilbakemeldinger fra andre? 

Hun snakker om rollen sin som forelder. Det er nå 11 år siden MBH ble myndig. I disse årene som har gått har kronprinsparet beviselig huset han på Skaugum, gitt han tilgang til hovedhuset der, og gitt han økonomisk hjelp. Som jeg nevnte; kronprinsessen forfattet et brev med beskjed til pressen om å la MBH være i fred. Da var han tjue (!) år. Skal tro om de profesjonelle aktørene de har kontaktet for å få hjelp har gitt disse rådene?
Hvor lenge er hun ansvarlig som forelder da?

Jeg blir da nysgjerrig; er det kritikk vedrørende slik håndtering av problemene kronprinsessen misliker sånn? 
Er det kritikk for hvordan de har håndtert situasjonen før han ble myndig? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
rebella81 skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner det.

Fint.

• Liker 3
Skrevet
keops skrev (54 minutter siden):

Hva er det som er så åpenbart med at vår kongefamilie ikke kan være med og hedre våre fotballdamer?

Og hva er så meningsløst med å sammenligne de to lagene? Når det gjelder retten til å få motta hyllest fra sine leder?

Nå er det ein gong slik at herrefotball er mykje større internasjonalt enn det fleste andre idretter og at det difor er ei større bragd å kome til kvartfinalen i vm i fotball for menn enn for ishockey, fotball for damer eller handball, for eksempel. 

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (5 timer siden):

Nettopp! Derfor melkes det massivt nå! Men, hvor var kongen da landslaget i hockey vant bronse i VM da? Og vant iskampen mot selveste hockeynasjonen Canada? Ikke en eneste spiller eller trener fra landslaget fikk audiens eller ble invitert på kongelig champagne og eiendom.

Det er forskjellen. Nå har folket prøvd "å vekke kongen", selv om han var på Mågerø, fordi det ble en gimmick, men det er fanskaren som har lagt opp til dette og skapt en enorm interesse for Norge vi ikke har sett, sammen med landslagets innsats. Men, det er de kongelige som legger beslag på de med en gang de kommer hjem på norsk jord, mens fanskaren som har skapt dette SAMMEN med landslagets innsats, de får smuler tilbake og mange måtte dra hjem. Fordi det tok for lang tid, og fordi mange ikke fikk sett helten sin, pga de kongelige tok det meste av glansen med en gang de landet, der og. Og da har de hatt muligheten til å snakke med de flere ganger i løpet av arrangementet så de kunne godt ha ventet en times tid slik at Haaland og resten av gutta fikk hilse på fansen sin før de gikk inn på Slottet igjen, før en busstur i byen.  

Godt planlagt av Det kongelige hoff og komm.avd. 

Det hadde ikke vært noe problem for de at gutta stakk ut på plassen før de gikk inn igjen. Oljeberget ville holdt liv i folkemengden mens de var inne hos kongen, før de kom ut og satt seg i bussen for en runde i byen. 

Bussturen fra slottet til rådhusplassen tok to timer, så det hadde ikke gått. Seansen inne på slottet derimot, varte bare en halv time. Du må nesten bare stole på at de som hadde ansvar for logistikken hadde et bedre grunnlag enn deg for disse vurderingene.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Lykkeliten* skrev (5 minutter siden):

Nå er det ein gong slik at herrefotball er mykje større internasjonalt enn det fleste andre idretter og at det difor er ei større bragd å kome til kvartfinalen i vm i fotball for menn enn for ishockey, fotball for damer eller handball, for eksempel. 

Ja, det er ingen tvil om at konkurransen er større blant herrene.

Men jeg forstår ikke helt at det kommer i veien for vår ellers så sportsinteresserte kongefamilie, når det kommer til å representere landet, og ikke minst hylle spillere som tar et landslag til et sluttspill.

Fotball er idrett nr 1 for jenter/kvinner i Norge. Grov forskjellsbehandling er en uting.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 timer siden):

Nettopp! Derfor melkes det massivt nå! Men, hvor var kongen da landslaget i hockey vant bronse i VM da? Og vant iskampen mot selveste hockeynasjonen Canada? Ikke en eneste spiller eller trener fra landslaget fikk audiens eller ble invitert på kongelig champagne og eiendom.

Det er forskjellen. Nå har folket prøvd "å vekke kongen", selv om han var på Mågerø, fordi det ble en gimmick, men det er fanskaren som har lagt opp til dette og skapt en enorm interesse for Norge vi ikke har sett, sammen med landslagets innsats. Men, det er de kongelige som legger beslag på de med en gang de kommer hjem på norsk jord, mens fanskaren som har skapt dette SAMMEN med landslagets innsats, de får smuler tilbake og mange måtte dra hjem. Fordi det tok for lang tid, og fordi mange ikke fikk sett helten sin, pga de kongelige tok det meste av glansen med en gang de landet, der og. Og da har de hatt muligheten til å snakke med de flere ganger i løpet av arrangementet så de kunne godt ha ventet en times tid slik at Haaland og resten av gutta fikk hilse på fansen sin før de gikk inn på Slottet igjen, før en busstur i byen.  

Godt planlagt av Det kongelige hoff og komm.avd. 

Det hadde ikke vært noe problem for de at gutta stakk ut på plassen før de gikk inn igjen. Oljeberget ville holdt liv i folkemengden mens de var inne hos kongen, før de kom ut og satt seg i bussen for en runde i byen. 

Hvir var folkefesten når hokkey gutta vant bronse?

De konelige har møtt nermest et folkekrav om å stille på slottsplassen. 

Der kravet bør de møte folket på , spesielt med  over 150.000 mennesker utenfor døra. 

Å dra inn andre vm etc blir jo da bare whatabotisme. Hadde samme folkefesten vært ved hokey, så gadde de sikkert stilt opp da også. Forutdetningene er forskjellige.

Sannheten er vel også at gutta hadde nok dratt rett hjem dersom det ikke ble arrangert noe for dem. 

• Liker 3
Skrevet
anno19 skrev (1 time siden):

Folk ser det som de vil se, og det som gir minst motstand. HM har royal utsikt og lukker øynene for det meste. Ironisk nok så er det ikke så lenge siden noen beklaget så mye offentlig om hvilken situasjon kongeparet var blitt satt i, og nå velger de å gjøre Skaugum om til en soningsanstalt for en voldelig overgriper…….skal si at ord som kommer fra den munnen stikker dypt altså🫩🫩 Hva med å si nei, her kan du ikke bo? Å sette grenser er en viktig del av rehabilitering, en blir ikke frisk i samme miljøet som gjorde en syk. 

Enig  det å forandre miljø er en svært viktig del av rehabiliteringen. 

• Liker 6
Skrevet
keops skrev (33 minutter siden):

Ja, det er ingen tvil om at konkurransen er større blant herrene.

Men jeg forstår ikke helt at det kommer i veien for vår ellers så sportsinteresserte kongefamilie, når det kommer til å representere landet, og ikke minst hylle spillere som tar et landslag til et sluttspill.

Fotball er idrett nr 1 for jenter/kvinner i Norge. Grov forskjellsbehandling er en uting.

Kongehuset stiller på svært mange mesterskap. At de ikkje inviterer fleire til audiens på slottet er en annen ting, og har ingenting med forskjellsbehandling å gjera. 

• Liker 2
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Kongehuset stiller på svært mange mesterskap. At de ikkje inviterer fleire til audiens på slottet er en annen ting, og har ingenting med forskjellsbehandling å gjera. 

Så det er ikke forskjellsbehandling når de velger å ikke hylle et landslag som kommer til et sluttspill i et stort mesterskap, når dette landslaget representerer den største idretten for kvinner i landet? Etter det vi har sett de siste dagene?

Unner herrelandslaget all mulig suksess. Men synes ikke kongefamilien kommer særlig heldig ut her heller. Har de ikke muligheter til å vise kvinnene respekt, så får de finne seg noe annet å gjøre.

En vei de forsåvidt allerede har startet på, etter hva jeg kan se.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Så det er ikke forskjellsbehandling når de velger å ikke hylle et landslag som kommer til et sluttspill i et stort mesterskap, når dette landslaget representerer den største idretten for kvinner i landet? Etter det vi har sett de siste dagene?

Unner herrelandslaget all mulig suksess. Men synes ikke kongefamilien kommer særlig heldig ut her heller. Har de ikke muligheter til å vise kvinnene respekt, så får de finne seg noe annet å gjøre.

En vei de forsåvidt allerede har startet på, etter hva jeg kan se.

Forskjellsbehandling jo, men ikkje verre enn at dei ikkje inviterer vinnerne av diverse cuper og mesterskap. Ein kan ikkje forvente at de skal ha audiens for alle som gjør det bra innen idretten sin? Grunnen til hederen denne gang er fordi lille Norge gjorde seg bemerket i verdens største idrett. Om du ikke er enig eller skjønner dette kan eg ikkje gjer meir med det no. 

• Liker 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 minutt siden):

Forskjellsbehandling jo, men ikkje verre enn at dei ikkje inviterer vinnerne av diverse cuper og mesterskap. Ein kan ikkje forvente at de skal ha audiens for alle som gjør det bra innen idretten sin? Grunnen til hederen denne gang er fordi lille Norge gjorde seg bemerket i verdens største idrett. Om du ikke er enig eller skjønner dette kan eg ikkje gjer meir med det no. 

Så forskjellsbehandling gjør ingenting så lenge den kun går utover kvinnene?

Skulle nesten tro MM hadde tatt over regien allerede.

Hvis grunnen til heder er at landet nå har gjort seg bemerket i verdens største idrett, så er det fantastisk merkelig at ikke noe heder skulle deles ut til kvinnene som kom like langt i den SAMME idretten.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (49 minutter siden):

Hvir var folkefesten når hokkey gutta vant bronse?

De konelige har møtt nermest et folkekrav om å stille på slottsplassen. 

Der kravet bør de møte folket på , spesielt med  over 150.000 mennesker utenfor døra. 

Å dra inn andre vm etc blir jo da bare whatabotisme. Hadde samme folkefesten vært ved hokey, så gadde de sikkert stilt opp da også. Forutdetningene er forskjellige.

Sannheten er vel også at gutta hadde nok dratt rett hjem dersom det ikke ble arrangert noe for dem. 

Det er vel noe av poenget mitt, om du leser hva jeg skriver. 

Ingen enorm eller massiv folkefest/folkemengde som yter en slik enorm markedsverdi for PR og reklame for landslagsgutta og landet, ingen kongelige møter opp. Merkelig nok. 

Hadde det blitt en lignende folkefest slik som vi har sett de siste par ukene ville de kongelige møtt opp og hilst de norske hockeylandslagsgutta velkommen hjem også tenker jeg. PR, markedsverdi og suksesshistorier gir glans. 

Hos hockeylandslaget burde absolutt kongehuset latt sin glans skinne over bronsegutta da de kom hjem fra Canada, ikke motsatt som i dette tilfellet med fotballgutta, men det skjedde ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (13 minutter siden):

Så forskjellsbehandling gjør ingenting så lenge den kun går utover kvinnene?

Skulle nesten tro MM hadde tatt over regien allerede.

Hvis grunnen til heder er at landet nå har gjort seg bemerket i verdens største idrett, så er det fantastisk merkelig at ikke noe heder skulle deles ut til kvinnene som kom like langt i den SAMME idretten.

Er det kun kvinnelige landslag som ikkje får audiens? Eg meinar at nokon nevnte ishockeylandslaget? Var det også kvinnene?

Kvinnefotball er en marginal idrett sammenligna med herrefotball. Eg trur at du eigentleg skjønar forskjellen?

• Liker 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Det er vel noe av poenget mitt, om du leser hva jeg skriver. 

Ingen enorm eller massiv folkefest/folkemengde som yter en slik enorm markedsverdi for PR og reklame for landslagsgutta og landet, ingen kongelige møter opp. Merkelig nok. 

Hadde det blitt en lignende folkefest slik som vi har sett de siste par ukene ville de kongelige møtt opp og hilst de norske hockeylandslagsgutta velkommen hjem også tenker jeg. PR, markedsverdi og suksesshistorier gir glans. 

Hos hockeylandslaget burde absolutt kongehuset latt sin glans skinne over bronsegutta da de kom hjem fra Canada, ikke motsatt som i dette tilfellet med fotballgutta, men det skjedde ikke. 

Det er da ikke de kongelige som har laget dette til den folkefesten det ble. Det er folket.

Så vil jo tenke meg de også hadde møtt hokey gutta også om det sto 150.000mennesker på døra og forventet at kongefamilien viste dem den ære folket mente de fortjente.

• Hjerte 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Er det kun kvinnelige landslag som ikkje får audiens? Eg meinar at nokon nevnte ishockeylandslaget? Var det også kvinnene?

Kvinnefotball er en marginal idrett sammenligna med herrefotball. Eg trur at du eigentleg skjønar forskjellen?

Er kvinnefotball en marginal idrett i Norge ?

Nei, det er den største idretten for kvinner her i landet.

Skal du ta for deg marginale idretter, så kan du jo starte med langrenn. Ser jo ut som enkelte skiløpere har klippekort på slottet, til tross for sin utøvelse av en marginal idrett. 

Underlig.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...