Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I intervjuet med kronprinsen på NRK nå, så snakket han bare om landslaget, om hvor stolte alle var av dem, om folket som hadde heiet og stått sammen,  om å være ett lag og ikke et eneste ord om at dette handlet om ham eller familien hans.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
anonymBbruker skrev (9 timer siden):

Synes det er utrolig at kongefamilien klarer å få det til å dreie seg om dem selv midt oppi dette. 

Går ut og vinker med fotballspillerne som om det var de som hadde utrettet noe. Legger beslag på Haaland så han ikke rekker å se folket. HM spiller trommen når de skal ro, i stedet for en av spillerne eller Solbakken. 

Burde  handlet om spillerne og folket. 

Helt utrolig at det er mulig å vri dette til noe negativt. Jeg for min del synes det var flott å se en tydelig rørt konge som tok imot spillere og støtteapparat.

Når det så klages over vinking; ja da graves det virkelig dypt i usakligheter. Jeg observerte forøvrig spillerene vinke til folkemengden. Var det innafor?

Når det kommer til at HM slo på trommen foreslår jeg du tar en kikk på opptak av sendingen. Da vil du se at en i supporterklubben Oljeberget tar kontakt med HM og gir han trommestikkene. Der ser du også at Lise Klaveness tar tak i IA for å få dem med på lagbildet. I tilfelle du skulle føle for å vinkle det også negativt.

Når det kommer til Haaland og Berge skulle de ifølge Solbakken og Ødegaard i utgangspunktet ikke til Norge, men dra rett på ferie til Italia. Men de ønsket å delta, og la inn en kraftig omvei innom Oslo. Forsinkelsen i avgangen fra USA, kan du umulig laste de kongelige for.

Om ikke gårdagens jublende folkemengde på slottsplasssen, og i sentrum, handlet om spillerne og folket; hva handlet det om da?

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

‘Heile verden’ ser til Norge og korleis me feirer eit landslag, men på KG finner me dei som meiner at kongehuset får det til å handle om dei 🤭det er forbi provoserande og berre urkomisk. 

Eg er stolt av landslaget, av kongehuset og av å være norsk. Denne sommaren vil mange av oss huske som eit lysglimt i ei uroleg tid. Heia kongen, heia kronprinsen og HEIA laget. 

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det var helt sinnsykt kule bilder fra igår, og minst av alt tenkte jeg på at dette skulle dreie seg om de kongelige. Jeg synes det dreide seg om hyllest av landslaget. At de kongelige også hadde lyst til det, er bare fint. De er da også nordmenn, stolt av laget vårt?

• Liker 11
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Det triste med gårsdagen var alle de som hadde møtt opp for å se Haaland, så rakk han kun å treffe de kongelige. 

Selvom Ødegaard og resten av gjengen gjorde en flott innsats på bussen så er det nok ikke å legge skjul på at Haaland er det største trekkplasteret. 

Det som gledet meg mest var at Sørloth og Nyland ble hyllet spesielt - noe de absolutt fortjente etter all hetsen som spesielt Sørloth er blitt utsatt for den siste tiden. 

Endret av Gulline
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Media er fulle av hyllester og beundring til kongefamilien. 

Det er nok nå jeg merker hva alle skandalene og alt som har vært det siste året har gjort med det jeg føler som troverdighet og tillit til det norske kongehuset .. jeg merker at jeg overhode ikke lar meg rive med - blir bare irritert. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Tillia skrev (31 minutter siden):

Det er nok nå jeg merker hva alle skandalene og alt som har vært det siste året har gjort med det jeg føler som troverdighet og tillit til det norske kongehuset .. jeg merker at jeg overhode ikke lar meg rive med - blir bare irritert. 

Enig i dette. 

Kongehuset trenger en opptur står det. Og det har de nå fått gratis av landslaget. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Tillia skrev (34 minutter siden):

Dette! Jeg fatter faktisk ikke at så mange hyller denne familien lenger, med all dritt og løgn som er kommer frem, forstår det bare ikke!

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
mammamia1 skrev (2 minutter siden):

Dette! Jeg fatter faktisk ikke at så mange hyller denne familien lenger, med all dritt og løgn som er kommer frem, forstår det bare ikke!

Heldigvis er det ikkje slik at me treng å skjønne alt. Det eg skjønar av den siste tids hendelser er at kongehuset framleis står sterkt hos dei fleste og det at det ligg så sterkt i folkesjela at den første innskytelsen til dei som såg kampane frå Oslo var å dele gleden med kongen (vi skal vekke kongen) og ved tapet søke sammen for å trøste kongen 🥰

Denne hendelsen har gjort Meir for samhaldet i landet enn noko anna i mi levetid. Mi mor på 87 år sa at det minte henne om fredsdagane i 45, glade folk som dansar i gatene og som klemmer på fremmede. Det syns eg at me skal ta til etterretning.  

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
anonymBbruker skrev (13 timer siden):

Synes det er utrolig at kongefamilien klarer å få det til å dreie seg om dem selv midt oppi dette. 

Går ut og vinker med fotballspillerne som om det var de som hadde utrettet noe. Legger beslag på Haaland så han ikke rekker å se folket. HM spiller trommen når de skal ro, i stedet for en av spillerne eller Solbakken. 

Forsto det som at det var spillerne som ba han om å slå på trommen, på grunnlag at Sverre Magnus  sitt « pappa , de vil ha deg her « i forkant. Mulig jeg misforsto altså, så ikke hele sammenhengen. 

uansett, de var jo vertskap. Skulle de ikke delta? Fælt av kongen og legge beslag på haaland. Jeg er helt sikker på at kongen og slottet stelte i stand dette for å hedre spillerne. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Og nå er Mette Marit utskrevet fra Rikshospitalet. Håper familie får en fin sommer før ankesaken skal opp og det er tilbake til virkeligheten 🥰

• Liker 6
  • Hjerte 7
Skrevet
Lykkeliten* skrev (16 minutter siden):

Heldigvis er det ikkje slik at me treng å skjønne alt. Det eg skjønar av den siste tids hendelser er at kongehuset framleis står sterkt hos dei fleste og det at det ligg så sterkt i folkesjela at den første innskytelsen til dei som såg kampane frå Oslo var å dele gleden med kongen (vi skal vekke kongen) og ved tapet søke sammen for å trøste kongen 🥰

Denne hendelsen har gjort Meir for samhaldet i landet enn noko anna i mi levetid. Mi mor på 87 år sa at det minte henne om fredsdagane i 45, glade folk som dansar i gatene og som klemmer på fremmede. Det syns eg at me skal ta til etterretning.  

Ja, det er interessant å se den rollen folk selv har gitt kongehuset i dette. Jeg oppfatter ikke at kongehuset har gått foran her, men tvertimot har respondert på etterlysningen i pressen og blant folket som søker til slottsplassen. Og for landslagsspillerne var det helt tydelig viktig å treffe kongen, selv om det gikk på tvers av andre planer de hadde. 

Jeg er enig med deg i at dette viser at det ligger en ganske rotfestet tilknytning til kongehuset her, som alle de negative sakene ikke har endret.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
zemer skrev (38 minutter siden):

Enig i dette. 

Kongehuset trenger en opptur står det. Og det har de nå fått gratis av landslaget. 

Det har vi alle fått av landslaget. Er det ikke flott? 

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (15 minutter siden):

Og nå er Mette Marit utskrevet fra Rikshospitalet. Håper familie får en fin sommer før ankesaken skal opp og det er tilbake til virkeligheten 🥰

Hun har kommet med en uttalelse:

https://www.kongehuset.no/presse/pressemeldinger/kronprinsessen-er-skrevet-ut-fra-rikshospitalet

"– Jeg er dypt takknemlig. Først vil jeg takke alle som velger organdonasjon.

Det har gitt meg livet i gave, og ord blir fattige når jeg skal prøve å beskrive hvor takknemlig og ydmyk jeg er for dette.

Jeg vil også benytte anledningen til å takke alle som har fulgt min vei på denne lange reisen. Familien min, leger, kirurger, sykepleiere, fysioterapeuter og annet helsepersonell og alle andre som hver dag gjør en uerstattelig innsats i det norske helsevesenet."

(...)

Jeg setter veldig pris på den omtanken jeg har fått i sykdomsperioden min fra så mange mennesker rundt i hele Norge. Det har gitt meg styrke når jeg har trengt det som mest."

• Liker 3
  • Hjerte 10
Skrevet (endret)
anonymBbruker skrev (14 timer siden):

Det var ingen som "la beslag på Håland". Det var forsinkelser med flyet som gjorde at han bare rakk den første delen av programmet. Skulle de droppet mottakelsen på slottet for alle de andre på laget? Skulle han gått ut alene i Oslos gater mens resten var på mottagelsen i en halv time? Håland valgte selv å prioritere motevisning for samarbeidspartneren sin Dolce Gabbana, og etter det jeg forstår hadde han ikke tenkt seg innom Norge i det hele tatt, før kongen inviterte.  Jeg ser enkelte kritisere Håland for dette, og det tenker jeg er litt smålig etter den innsatsen han har levert, men skal man først kritisere, så er det dessverre han selv som er rette adressat for kritikken, og ikke kongefamilien. 

Endret av SusieDerkins
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Kvittre skrev (51 minutter siden):

Forsto det som at det var spillerne som ba han om å slå på trommen, på grunnlag at Sverre Magnus  sitt « pappa , de vil ha deg her « i forkant. Mulig jeg misforsto altså, så ikke hele sammenhengen. 

uansett, de var jo vertskap. Skulle de ikke delta? Fælt av kongen og legge beslag på haaland. Jeg er helt sikker på at kongen og slottet stelte i stand dette for å hedre spillerne. 

Jeg forsto det likt som deg. Og ellers enig. 

• Liker 9
Skrevet

Nå synes jeg politikerne i Norge burde røre på seg og ha "baller nok" til å sette foten ned for hvordan kronprinsparet opptrer;

MM utskrives fra sykehuset samme dag som sønnen skal påbegynne fotlenke-varetekt i nabohuset (som eies og økonomisk følges opp av kronprinsparet)

Tidligere narkodømt kjører galant inn til Skaugum (dette er far til fellesbarnet til MM)

Hvordan mener politikerne at vi skal se opp til denne familien? De er jo mer skandalebelagt enn de aller, aller fleste familiene i dette landet. Og Skaugum er blitt fengselfilial til Ila. Finnes der ikke grenser hva de kan gjøre og som det forventes bare skal aksepteres?

De har holdt kjeft under tiltale, rettergang og ved dom, men nå presiserer slottet at kronprinsparet vil støtte MBH i den fasen han er i nå... WTF! Har de ingen antenner ut mot ofre, folket og hvordan dette vil ta seg ut?

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 21
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg politikerne i Norge burde røre på seg og ha "baller nok" til å sette foten ned for hvordan kronprinsparet opptrer;

MM utskrives fra sykehuset samme dag som sønnen skal påbegynne fotlenke-varetekt i nabohuset (som eies og økonomisk følges opp av kronprinsparet)

Tidligere narkodømt kjører galant inn til Skaugum (dette er far til fellesbarnet til MM)

Hvordan mener politikerne at vi skal se opp til denne familien? De er jo mer skandalebelagt enn de aller, aller fleste familiene i dette landet. Og Skaugum er blitt fengselfilial til Ila. Finnes der ikke grenser hva de kan gjøre og som det forventes bare skal aksepteres?

De har holdt kjeft under tiltale, rettergang og ved dom, men nå presiserer slottet at kronprinsparet vil støtte MBH i den fasen han er i nå... WTF! Har de ingen antenner ut mot ofre, folket og hvordan dette vil ta seg ut?

Personlig ønsker jeg ikke at politikerne bør ha noe med når folk utskrives fra sykehus, men hver sin smak I guess.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (20 minutter siden):

Det du skriver hopper mellom flere ulike hendelser og fremstiller dem som én sammenhengende skandale.

Men hva er det konkrete kritikkpunktet? At foreldre støtter sin sønn? At en tidligere domfelt besøker sitt eget barn? At en syk person skrives ut fra sykehus? Eller at varetekten gjennomføres på en måte retten har godkjent?

Det er mulig å være kritisk til hvert enkelt forhold, men det blir vanskelig å diskutere saklig når alt legges i samme kurv og presenteres som ett samlet bevis på noe større.

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...