Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Så tok hun oppvasken eller ‘liksom’ oppvasken?  

Å føye på et "liksom" bak en setning, er meg bekjent vanlig talemåte. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ulovlig å oppsøke boligen, det er ulovlig å afjerne bevis. 

MM tar et aktivt valg ved å dra til denne boligen, hvor det er kun henne og sønnen til stede. Da må hun også leve med at rykter og spekulasjoner får grobunn. 
Dette er helt uavhengig av om det er hold i disse ryktene. Hun blir sett på som en som tar seg til rette. 
Ved å unngå og oppsøke bopelen og la arrestasjonen gå sin gang, er det ingen ting for IA å bli gæren over hva gjelder dette, i hvert fall.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

Lex Quindeguiden, side 784. Mellom kapittelet om korrekt frisre og det om proper uttalelse. Bløte konsonanter er fyfy. 

Jeg er ikke uenig i at det til tider er en del unødvendig kritikk av MM, som 90% av tråden handler om. Jeg gidder ikke å problematisere sittestilling i sofa, manglende sminke, osv. Likevel blir jeg forundret av dette du skriver her. Hva er det du vil med dette?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
rebella81 skrev (11 minutter siden):

Det er ikke ulovlig å oppsøke boligen, det er ulovlig å afjerne bevis. 

MM tar et aktivt valg ved å dra til denne boligen, hvor det er kun henne og sønnen til stede. Da må hun også leve med at rykter og spekulasjoner får grobunn. 
Dette er helt uavhengig av om det er hold i disse ryktene. Hun blir sett på som en som tar seg til rette. 
Ved å unngå og oppsøke bopelen og la arrestasjonen gå sin gang, er det ingen ting for IA å bli gæren over hva gjelder dette, i hvert fall.

Ingenting tyder på at hun har fjernet bevis.

• Liker 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Ingenting tyder på at hun har fjernet bevis.

Jeg vet ikke om jeg klarer å få frem poenget mitt ovenfor deg, men prøver igjen;

Det dreier seg ikke OM hun fjernet bevis. Det dreier seg om at hun selv setter seg i en situasjon som gir grobunn for antagelser og rykter.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om jeg klarer å få frem poenget mitt ovenfor deg, men prøver igjen;

Det dreier seg ikke OM hun fjernet bevis. Det dreier seg om at hun selv setter seg i en situasjon som gir grobunn for antagelser og rykter.

Hvordan skulle hun lukte at konspirasjonsteoriene skulle gå amok basert på at hun tok oppvasken før hun kjørte sønnen til møtet med politiet?Det er så useriøst. Dette er noe svada som kommer fra nettsteder vi ikke nevner ved navn. Jeg fatter ikke at det fremdeles er nødvendig å dra opp dette ubegrunnede, udokumenterte og i retten avkreftede vrøvlet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (11 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/rasende-pa-politiet/83748974

Hva har Mette Marit med å skulle bli «rasende» på politiet da?

Kanskje fordi hun mistet kontrollen? Trenger ikke ha noe med bevisfjerning å gjøre. Jeg synes jo dynamikken dem imellom presenteres noe usunt. Hvis det stemmer, tenker jeg det handler mer om at hun ikke fikk beskjed, og dermed "mistet" kontroll på denne arrestasjonen. Hun visste vel neppe vilke beviser Marius satt på som han sikkert helst skulle ha slettet innen de kom.

Endret av -Pusheen-
La til et ord som ble borte
  • Liker 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Hvordan skulle hun lukte at konspirasjonsteoriene skulle gå amok basert på at hun tok oppvasken før hun kjørte sønnen til møtet med politiet?Det er så useriøst. Dette er noe svada som kommer fra nettsteder vi ikke nevner ved navn. Jeg fatter ikke at det fremdeles er nødvendig å dra opp dette ubegrunnede, udokumenterte og i retten avkreftede vrøvlet.

I fare for å bli beskyldt for å forsvare både den ene og den andre her, eller å spekulere på vegne av noen - mange tar oppvask/rydder når de er stressa eller sint. Det kan være så enkelt som det.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Kanskje fordi hun mistet kontrollen? Trenger ikke ha noe med bevisfjerning å gjøre. Jeg synes jo dynamikken dem imellom presenteres noe usunt. Hvis det stemmer, tenker jeg det handler mer om at hun ikke fikk beskjed, og dermed kontroll på denne arrestasjonen. Hun visste vel neppe vilke beviser Marius satt på som han sikkert helst skulle ha slettet innen de kom.

jeg tror det der refererer til en av de useriøse bøkene, som ikke oppgir kildene sine, der de skriver om noen som skal ha overhørt at MM var sint i telefonen, men uten at det fremgikk hvem som snakket, eller hva hun angivelig skal ha sagt. Grundig diskutert i MBH-tråden. Nok en ikke-sak.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

I fare for å bli beskyldt for å forsvare både den ene og den andre her, eller å spekulere på vegne av noen - mange tar oppvask/rydder når de er stressa eller sint. Det kan være så enkelt som det.

Ja, vi vet jo at dette var en periode på noen minutter, på vei til å levere ham til politiet, mens hun ventet på at han dusjet. Det er ikke vanskelig å se for seg at det er en situasjon som gir en stresset mor behov for noe å henge fingrene i mens hun venter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg tror det der refererer til en av de useriøse bøkene, som ikke oppgir kildene sine, der de skriver om noen som skal ha overhørt at MM var sint i telefonen, men uten at det fremgikk hvem som snakket, eller hva hun angivelig skal ha sagt. Grundig diskutert i MBH-tråden. Nok en ikke-sak.

Ah, I see. Har ikke lest den boken, du vet nok mer enn meg.

Skrevet

Det er selvfølgelig verken useriøst eller vrøvl. Når hun befinner seg alene i en bopel med sønn, og mor og sønn leverer fra seg en knust telefon uten SIM-kort til det pågripende politiet, så er det harde fakta. Rekkefølgen av handlinger har vi kun MBH sine solide dementerende ord for; hun skulle passe på at han dusja. Så den ballen er lagt død, men det var heller ikke poenget. 

Det finnes altså grep de kongelige kan gjøre helt selv, for å unngå mye av kritikken mot dem.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Ja, vi vet jo at dette var en periode på noen minutter, på vei til å levere ham til politiet, mens hun ventet på at han dusjet. Det er ikke vanskelig å se for seg at det er en situasjon som gir en stresset mor behov for noe å henge fingrene i mens hun venter.

Tenker det samme. Var det uheldig at hun var der? Kanskje. Men i øyeblikket tenkte hun nok ikke så langt. Er lett å se i ettertid. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (4 minutter siden):

Det er selvfølgelig verken useriøst eller vrøvl. Når hun befinner seg alene i en bopel med sønn, og mor og sønn leverer fra seg en knust telefon uten SIM-kort til det pågripende politiet, så er det harde fakta. Rekkefølgen av handlinger har vi kun MBH sine solide dementerende ord for; hun skulle passe på at han dusja. Så den ballen er lagt død, men det var heller ikke poenget. 

Det finnes altså grep de kongelige kan gjøre helt selv, for å unngå mye av kritikken mot dem.

Dokumenter at det var "mor og sønn" som leverte fra seg en telefon. Det er jo bare tull. Det var MBH som tok med seg den telefonen. Hvorfor skulle hun vite noe om telefonen? Hvordan skulle hun forutse hvordan dette utspilte seg videre? Da måtte hun være synsk. Men nå  gidder jeg virkelig ikke å sitte her midt på natta og piske denne døde hesten mer, og feil tråd er vi og.

Endret av SusieDerkins
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (4 minutter siden):

Det var Borg Høiby som leverte en mobil han hadde liggende, ikke moren. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Nå er kronprinsen kommet til usa og det spørres om han må i passkontroll, det er en selvfølge at han slipper det med diplomatpass

https://www.dagbladet.no/sport/framme-i-miami/84887660

Helt greit at han har det passet, men tenker på alle festeturene Marius hadde med sitt ..

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Dokumenter at det var "mor og sønn" som leverte fra seg en telefon. Det er jo bare tull. Det var MBH som tok med seg den telefonen. Hvorfor skulle hun vite noe om telefonen? Hvordan skulle hun forutse hvordan dette utspilte seg? Da måtte hun være synsk. Men jeg gidder virkelig ikke å sitte her midt på natta og piske denne døde hesten mer, og feil tråd er vi og.

Du bestemmer jo helt selv hva du vil bruke tiden din på. 
Jeg synes det er interessant. Vi kan godt «tro og mene» det ene og det andre til fordel for MM, men ingen av oss har vel inngående kunnskap rundt hva som har skjedd i de ulike tilfellene. Det uheldige er jo da ikke HVA, men AT. 
Hun har oppført seg særdeles uklokt, på mange vis, dessverre. Så kan man selvfølgelig snakke om etterpåklokskap, men det er virkelig ikke noe for IA å bli gæren for at dette her settes fokus på. Sittestilling og kroppsholdning; noe helt annet. 
Altså: den saklige kritikken går på hva Mm gjør, ikke hva hun er. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (7 minutter siden):

Det var Borg Høiby som leverte en mobil han hadde liggende, ikke moren. 

Takk for presiseringen.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (3 minutter siden):

Nå er kronprinsen kommet til usa og det spørres om han må i passkontroll, det er en selvfølge at han slipper det med diplomatpass

https://www.dagbladet.no/sport/framme-i-miami/84887660

Gud så spennende. Lurer på om de kommer til å spørre om han skal pusse tenner eller skifte sokker også?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...