Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Enig med deg om at vi går rundt og rundt og rundt. Som jeg sa: det blir meningsløst å fortsette debatten når vi ikke kan enes om forutsetningene. Vi må simpelthen bare være enige om at vi er uenige her. 

Men konklusjonen er den samme: Du sammenlignet to usammenlignbare ting. Åpenbart.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (16 timer siden):

Det er en stygg påstand. Ingrid Alexandra og Sverre Magnus har på ingen som helst måte blitt symboler for "mye annet" - de har ikke gjort en flue fortred. 

«Sånn er verden, Bild». Skrev noen i tråden tidligere her. Vel akkurat, sånn er verden. Det er ikke en stygg påstand at det norske kongehuset assosieres med vold/voldtekt/kriminalitet og overgrep. Det er fakta.

Enn så lenge de heller ikke gjør noe for å distansere seg tydelig fra det vil dette mest sannsynlig forfølge det norske kongehuset flere år inn i fremtiden. 

P.s: jeg synes det er fint å se dem som fotballsupportere jeg og er en av de som bøde trykker liker og hjerter når jeg får opp bilder av dem i mine sosiale media. Som norsk synes jeg ikke det er noe kult at noe med landet mitt skal assosieres med det overnevnte og skjønner godt at de forsøker å glatte over det dårlige ryktet. De kan takke de norske fotballgutta for at de tilsynelatende lykkes, men kongehuset sine egne valg medfører nok at noen aldei vil klare å se på noen av dem uten å krympe tær, kritisere eller ha mistillit. «Sånn er verden» 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Men konklusjonen er den samme: Du sammenlignet to usammenlignbare ting. Åpenbart.

Hvilket grunnlag bruker du når du konkluderer med at jeg sammenlignet to usammenlignbare ting? Åpenbart, sier du; åpenbart for hvem? På hvilken måte? Kan du dokumenterer dette? 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

«Sånn er verden, Bild». Skrev noen i tråden tidligere her. Vel akkurat, sånn er verden. Det er ikke en stygg påstand at det norske kongehuset assosieres med vold/voldtekt/kriminalitet og overgrep. Det er fakta.

Enn så lenge de heller ikke gjør noe for å distansere seg tydelig fra det vil dette mest sannsynlig forfølge det norske kongehuset flere år inn i fremtiden. 

P.s: jeg synes det er fint å se dem som fotballsupportere jeg og er en av de som bøde trykker liker og hjerter når jeg får opp bilder av dem i mine sosiale media. Som norsk synes jeg ikke det er noe kult at noe med landet mitt skal assosieres med det overnevnte og skjønner godt at de forsøker å glatte over det dårlige ryktet. De kan takke de norske fotballgutta for at de tilsynelatende lykkes, men kongehuset sine egne valg medfører nok at noen aldei vil klare å se på noen av dem uten å krympe tær, kritisere eller ha mistillit. «Sånn er verden» 

Men verden er faktisk også slik at folk flest fint greier å skille skitt fra kanel og skjønner at ting ikke alltid er slik man tror/vil at det skal være. IYKYK.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Men verden er faktisk også slik at folk flest fint greier å skille skitt fra kanel og skjønner at ting ikke alltid er slik man tror/vil at det skal være. IYKYK.

Amen! 🙌

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
TigerK skrev (16 minutter siden):

Hvilket grunnlag bruker du når du konkluderer med at jeg sammenlignet to usammenlignbare ting? Åpenbart, sier du; åpenbart for hvem? På hvilken måte? Kan du dokumenterer dette? 

Nei takk, jeg har ikke lyst å leke eller spille.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Mitt innlegg henvendte seg til brukeren som påsto at MM var blitt utsatt for angrep i etterkant av avsløringene om hennes kritikkverdige kontakt med Epstein. 

For øvrig er det viktig å påpeke at normale mennesker har evne til å forutse konsekvenser av handlinger man foretar seg. Så kan man også si at det er lett å være etterpå-klok. Det betyr ikke at det aldri er mulig å vite på forhånd hva som skal skje i en gitt situasjon. Personlig vet jeg godt hva som skjer hvis jeg slipper et fullt vannglass i gulvet. Jeg kan forsøke å bortforklare vannsølet med at «det er lett å være etterpå-klok», men de fleste ville nok tenkt at et voksent menneske med gjennomsnittlig normale evner burde kunne forutse at vannet i glasset vil renne utover gulvet hvis sluppet. 

Takk for at du demonstrerer selve poenget i artikkelen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (8 minutter siden):

Nei takk, jeg har ikke lyst å leke eller spille.

Usikker på hvorfor det å dokumentere eller underbygge påstander en kommer med blir vurdert som en lek eller et spill, men jeg respekterer at du ikke fortsetter diskusjonen. Det er uansett for stor avstand mellom våre ståsteder til at vi kan forvente at vi skal enes i denne saken. Takk for debatten. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Takk for at du demonstrerer selve poenget i artikkelen.

Ingen årsak. Det var det som var meningen med innlegget mitt. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (26 minutter siden):

Tror en må akseptere at det ikke finnes noe objektiv beskrivelse av hva som er skitt eller kanel her. Som en annen bruker i tråden sa: er det noe som er tydelig er det at kongehuset har vært mer splittende enn samlende de seneste år. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Hunter7 skrev (17 timer siden):

I følge Bild (lenke nettopp lagt ut) sa Haaland at å få møte IA og få en klem av henne etter søndagens kamp var «Fantastisk!». 
Så, kan vi nå legge den ballen død?

Hva kunne han sagt, mener du… at det var ekkelt?

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (1 time siden):

De har dessverre blitt gjort til symboler på sin mors og bror handlinger og holdninger, selv om de ikke så vidt vi vet har gjort noe galt. IA har gjort et par dumme ting (det hjernedøde innlegget på insta og set å drikke øk med en rusmisbruker som var under etterforskning for vold og flere voldtekter), men ikke noe galt så vidt jeg vet.

Kronprinsen er kilde på at hun droppet eksamen, i det han svarte at han ikke visste hvordan de skulle løse dette. Det hadde han ikke sagt om eksamen ble avlagt før hun dro. Eller insinuerer du at IA direkte fikk jukse med å ta eksamen fra jenterommet på overgreps-gården?

huff, det er altså så hardt arbeid å være kongelig! Tvinges til å ofre seg og formate sin dødssyke kone for å støtte Haaland og Ødegaard, som nok ikke kunne klart seg uten denne enormt viktige støtten.

Så bra, regner med det betyr hun snart kan svare noe annet enn «jeg vet ikke, jeg husker ikke, det er privat, det ønsker jeg ikke å svare på» eller frekke og spydige «du kan vel selv lese hva som står der»-kommentarer på den grovt uetiske adferden sinz

Du har ikke fått med deg at ho ikkje er dødssjuk lenger? 

Endret av Lykkeliten*
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Muskath skrev (6 minutter siden):

Er det helt usannsynlig at han var ærlig, da?

• Liker 3
Skrevet

Om ein skal drive på slik kan man jo ikke ta til etterretning noko som blir sagt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Om ein skal drive på slik kan man jo ikke ta til etterretning noko som blir sagt. 

Nei, nemlig. Kan man ikke la vær å legge baktanker til alt det som faktisk er positivt på en eller annen måte med kongefamilien om dagen? Man trenger ikke like dem, men man trenger heller ikke overtenke hver minste ting.

• Liker 8
Skrevet
Muskath skrev (8 minutter siden):

Hvordan i all verden mener du at jeg skal vite det?!? Haaland sa at det var «Fantastisk», men det er tydeligvis bare løgn ifølge enkelte. Haalands egne ord er nå ikke lenger gyldig, til tross for at ansiktsuttrykk, gester, og andre ikke- og paraverbale signaler tydelig viser bare god stemning. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Er det helt usannsynlig at han var ærlig, da?

Det er veldig naivt å ta alvorlig det sportsstjerner svarer til pressen når de får så idiotiske spørsmål.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Hvordan i all verden mener du at jeg skal vite det?!? Haaland sa at det var «Fantastisk», men det er tydeligvis bare løgn ifølge enkelte. Haalands egne ord er nå ikke lenger gyldig, til tross for at ansiktsuttrykk, gester, og andre ikke- og paraverbale signaler tydelig viser bare god stemning. 

Vite?  Tenke seg litt om er lurt av og til.  Selvsagt var han i god stemning etter en kamp de vant og han scoret to mål.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta til etterretning liksom. Haaland er intelligent, snill, raus og høflig. Tror du virkelig han ville uttalt noe negativt om kongefamilien til media?  Vi tar det for det  det er. 

Mest sannsynlig er han positiv, han har også stilt opp på kamp på Skaugum. 
Hørte på podcasten Bakrommet i sted, der nevnte programlederne at kronprinsens roing var høydepunktet i feiring-hendelser. Det betyr noe for folk. 

https://www.kongehuset.no/nyheter/vennskapskamp-pa-skaugum-14-06-2022

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Muskath skrev (1 minutt siden):

Det er veldig naivt å ta alvorlig det sportsstjerner svarer til pressen når de får så idiotiske spørsmål.

Jeg er helt enig. 

Og hvem dette møtet hadde størst betydning for er det nok endel som snakker om. Vi vet alle hva Haaland presterer på fotballbanen og det vet hele verden. Hva har IA gjort for landet? Sånn bortsett fra å være født inn i denne familien? Møtt opp på noen av norges fotballstjerners kamper? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...