Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt mer info viser at episoden med MM ble tatt opp sommeren -96:

Selve opptaket av episoden ble gjort sommeren 1996. Dette bekreftes av at Mette-Marit og hennes utvalgte beiler dro på sin påfølgende TV-date til en Metallica-konsert, og Metallica spilte i Oslo (Spektrum) nettopp i juni 1996. [1]

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (På 30.6.2026 den 8.21):

Nei, jeg mener selvsagt det jeg skriver. 

Jeg skrev derimot ironisk mot premisset om at det var en provokasjon mot barna på feriekoloni å stille med dyre designsmykker, som altså var argumentet i et annet innlegg som jeg sa meg uenig i.

Så her har vi helt samme standpunkt.

Da er vi enige her👍

Jeg tenker at rett skal være rett og når folk ikke aner hva de snakker om så er det best å la være. Her var det ingenting å kritisere. Kritikk skal være legitim. 

• Liker 6
Skrevet
keops skrev (2 timer siden):

Ser ikke helt hvordan det er mulig å misforstå hva jeg mener her.

Jeg har ikke misforstått, jeg spør hva du mener. Ut fra bildene og beskrivelsen til Hvidsten som «vakker, trygg og morsom» lurer jeg på hva du mener som ikke andre ser. 

• Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Så det hele resten av verden visste, det som stod omtalt i aviser verden over inkludert halvannen side i Aftenposten og som hun garantert ble advart om av rådgiverne og PST, det hadde hun ingen anelse om. I denne nærmeste kretsen der det ble snakket åpent om dommen og om Lolita-ekspressen, det skjønte hun ingenting av. Selv ikke etter et besøk i huset hans der hun ble vitne til utpressing og der unge «assistenter» gikk halvnakne rundt så tenkte hun ikke på å undersøke hvem denne mannen var.

Et så korka vesen kan vi da ikke ha som dronning. (Nb- jeg tror ikke hun er så dum altså).

Kanskje hun ikke har hørt om Brexit eller Ukraina-krigen heller? 

Nå må du slutte. Hele verden visste ikke. Hele verden  fikk vite dette senere - faktisk mange år senere. Han ble etterforsket og arrestert først flere år etter at MM avsluttet kontakten med ham.

Og så synes jeg du skal slutte å kalle folk korka. Det er respektløst. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke misforstått, jeg spør hva du mener. Ut fra bildene og beskrivelsen til Hvidsten som «vakker, trygg og morsom» lurer jeg på hva du mener som ikke andre ser. 

Tre verb som er 100% objektive, eller?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Nå må du slutte. Hele verden visste ikke. Hele verden  fikk vite dette senere - faktisk mange år senere. Han ble etterforsket og arrestert først flere år etter at MM avsluttet kontakten med ham.

Nei. Han ble etterforsket i 2004-06. Arrestert i 2007, dømt i 2008 og satt på den meget offentlige seksuallovbryterlisten som groveste nivå i 2010. Det er jo hele grunnen til at folk har problemer med MMs relasjon til han.

Så ble han igjen etterforsket på 2010-tallet og arrestert i 2018/19. Man kan ikke late som om dommen fra 00-tallet ikke finnes, for da gir det jo ikke mening at folk reagerer.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (25 minutter siden):

Så å trekke frem Hvidsten sin kommentar omkring kvinnelige netttroll, og kvinner er kvinner verst argumentasjon, vel det synes jeg er ironisk. 

Støtter denne. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

?  🧐 Ordene er brukt av en journalist som forteller om sin opplevelse av programmet og sitt inntrykk av Mette-Marit. 

Spoiler
CeXNS skrev (2 minutter siden):

IA og SM fikk gave av den omdiskuterte FIFA-presidenten.

Sånn kan man også bli brukt. Mener legitimering er et godt ord å diskutere. 
Samme mann som laget fredspris til Trump. 
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/zO6mV1/kongelig-gave-fra-fifa-presidenten

Hvordan blir de brukt av å få fotballer? Klart det er en avveiing å delta med tanke på både FIFA-presidenten og Trump, men når først Norge deltar; da deltar også det offentlige Norge. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (10 minutter siden):

Hverken "vakker", "trygg" eller "morsom" er verb.

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet

Men ja jeg håper kongen trer frem på slottsbalkongen hvis Norge slår Brasil. Noe mer samlende utover 17.mai har vi vel ikke i Norge pdd. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (14 minutter siden):

IA og SM fikk gave av den omdiskuterte FIFA-presidenten.

Sånn kan man også bli brukt. Mener legitimering er et godt ord å diskutere. 
Samme mann som laget fredspris til Trump. 
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/zO6mV1/kongelig-gave-fra-fifa-presidenten

Jeg kommenterte dette for noen dager siden, men det druknet vel i  sirkelargumentasjonen som foregår. Det man kan spørre seg, er hvem er det som legitimerer hvem? Noen mener at han soler seg i glansen av det norske kongehuset ( hvilken glans?), eller er det norske kongehuset som soler seg i glansen fra FIFA presidenten? Noe som ville vært ytterst forstyrrende, med tanke på hva slags type menneske han er. 

https://www.dagbladet.no/sport/reagerer-pa-bildene-stusslig-1/84818302

«Nylig støttet Norge og fotballpresident Lise Klaveness en formell etikk-klage mot FIFA-presidenten. For fredsprisen han opprettet og delte ut til Donald Trump i fjor. « Videre :

«Også kongehusekspert Trond Norén Isaksen påpeker at det er normalt for kongehuset å møte også kontroversielle mennesker i sin representasjon. «

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Ellie42 skrev (10 minutter siden):

Nei. Han ble etterforsket i 2004-06. Arrestert i 2007, dømt i 2008 og satt på den meget offentlige seksuallovbryterlisten som groveste nivå i 2010. Det er jo hele grunnen til at folk har problemer med MMs relasjon til han.

Så ble han igjen etterforsket på 2010-tallet og arrestert i 2018/19. Man kan ikke late som om dommen fra 00-tallet ikke finnes, for da gir det jo ikke mening at folk reagerer.

Hvis du leser litt mer om den saken vil du se at han ikke ble behandlet som en seksualforbryter, verken under eller etter soning. Det hele var en vits, en graverende sådan. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Og altså, "utbruddet" til MM der hun later som hun er forferdet over at Epstein hadde noe annet å gjøre enn å treffe henne er selvsagt selvironisk ment.

Veldig pussig å ikke fange opp det - det er jo helt oppi dagen.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Du tar feil. Han ble etterforsket, arrestert og dømt i 2008. VET du ikke dette eller bare later du som? Må det gjentas igjen og igjen? Andrew-Vigina G var i 2011. Stod oppslag om overalt. Jeg husker det veldig godt. Var snakk om at han ikke skulle inviteres i bryllupet til Kate og Willam på grunn av Epstein-fobindelsen. Epstein ble omtalt som pedofil milliardær i aviser på denne tiden. Må jeg hente frem Wikipedia-artikkelen fra 2011 igjen?

Jeg tror nettopp ikke  MM er så korka som det dere andre gjør nei. For jeg tror hun veldig godt visste om dommen.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Du tar feil. Han ble etterforsket, arrestert og dømt i 2008. VET du ikke dette eller bare later du som? Må det gjentas igjen og igjen? Andrew-Vigina G var i 2011. Stod oppslag om overalt. Jeg husker det veldig godt. Var snakk om at han ikke skulle inviteres i bryllupet til Kate og Willam på grunn av Epstein-fobindelsen. Epstein ble omtalt som pedofil milliardær i aviser på denne tiden. Må jeg hente frem Wikipedia-artikkelen fra 2011 igjen?

Jeg tror nettopp ikke  MM er så korka som det dere andre gjør nei. For jeg tror hun veldig godt visste om dommen.

Hun visste at han var kriminell. Ergo visste hun om dommen. 

Endret av CeXNS
  • Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Hvis du leser litt mer om den saken vil du se at han ikke ble behandlet som en seksualforbryter, verken under eller etter soning. Det hele var en vits, en graverende sådan. 

Nå må du virkelig gi deg. Han ble omtalt som pedofil milliardær i store aviser som The Guardian, i magasiner som Vogue, han var registrert som sex-forbryter av alvorligste grad. Det var 60 omtaler i norske aviser. Andrew ble skandalisert på grunn av sin omgang med Epstein. Virginia G hadde stått frem. Det var kjent at det var 40 fornærmede. 
Latterlig hvordan det bagatelliseres av enkelte i denne tråden.

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
K_mb skrev (3 minutter siden):

Jeg tror heller ikke HM og MM er så korka,blinde og naive som forsvaret deres her inne tror.

Hvet ikke hva som er det største komplimentet? Å væte dum og naiv, eller å vite og å gi faen?

Man ønsker å selge inn naiv, men fakta tilsier det siste. Og når historien endres underveis og man nå har lukket for flere spørsmål så gjenstår det kun informasjonen som er tilgjengelig, og den er mangelfull. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Tråden er låst for moderering.

Vil samtidig minne alle på våre retningslinjer her på forumet: 

Spesielt dette med avsporinger da det rapporteres mye enkeltinnlegg som ikke vil bli ryddet i henhold til regelen. Det skaper dessverre merarbeid og fører til at tråden er stengt over lengre perioder for å få klarert alle rapporter. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...