Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Utrolig at enkelte ikke har fått med seg at hun var gravid med Marius Borg Høiby, ikke sannsynligvis  gravid men faktisk gravid. Det er kjent utenfor Norges landegrenser. Her fra :

https://www.blick.ch/people-tv/royals/prinzessin-war-in-datingshow-mette-marit-hatte-eine-schwaeche-fuer-boese-jungs-id21765865.html

«1996 trat Mette-Marit in der Datingshow «Lysthuset» («Lusthaus») beim Sender TV Norge auf. Quasi als norwegische Bachelorette. Rund hundert Männer kämpften um ein Date mit der Blondine. Das Krasse: Mette-Marit war damals bereits schwanger mit Marius» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Så dere at hun var gravid ? Jeg gjorde ikke det.  Har sett på det lille klippet og bildet som er publisert og kan faktisk ikke se at hun er gravid nå som jeg vet det heller, men hun viser jo ikke magen.

Jeg så hele programmet, ja jeg så at hun var synlig gravid.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Enda en tulling skrev (1 time siden):

Fordi det sirkulerte påstander om at hun hadde sett gravid ut i forkant av visningen, kanskje?

Hadde jo da vært naturlig å ta med i det som noen her inne beskrev som en "faktasjekk".

Men uansett er ikke en manglende kommentar om graviditet et bevis på manglende graviditet.
Hva som tas med og ikke er jo "et redaksjonelt valg", jf utpressingskommentaren.

Ja, det ville vært veldig naturlig. Og den naturlige konklusjonen av at det ikke ble nevnt, er jo nettopp at det høyst sannsynlig ikke var noe å se. Da er vi tilbake til mitt utgangspunkt. Glad du er enig, men skjønner ikke behovet for å problematisere det sånn.

• Liker 4
Skrevet

Folket er splittet i synet på om norske medier har tatt tilstrekkelig hensyn til kronprinsessens helse og situasjon. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marit-folket-er-delt-om-medienes-dekning/s/5-95-3127013

«Samlet tegner resultatene et bilde av en befolkning uten et tydelig flertall i synet på medienes dekning av saker som omhandler kronprinsessen. Dette understreker at spørsmålet oppfattes som sammensatt, og at vurderingene av balansen mellom offentlighetens informasjonsbehov og hensynet til kronprinsessens personlige situasjon varierer betydelig.» 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (27 minutter siden):

Jeg leste så å si alle mm-mailene i filene før jeg leste her, jo. Det står jo sånn, det er det jo linket til rett over her et sted? Hvordan i all verden kan du så skråsikkert påstå hva jeg har lest og ikke lest? Jeg var veldig tidlig ute med å lese i filene, både om mm og andre. (Og har deltatt her blant annet med å gjentagende forklare misforståelsen rundt senere årstall og N og JE’s mimring/tidsfestelse av hans øyeproblemer.) Jeg var faktisk først og fremst interessert i forekomster av Trump, men fortsatte med å lese (med stigende sjokk) om MM.

og, ja fuck er både et seksualisert ord og et banneord. Men selv brukt som banneord vet man om den andre betydningen. Og med JE’s interesser (synliggjort i interiør/dekor og i litteraturpreferanser) er det litt naivt å tro at det kun betydde «pokker» liksom. Mm er jo heller ikke et uskyldig gudsord fra landet. Eller?

Det står ikke at de hadde en avtale om å skrive "fuck" på en seksualisert måte i hver eneste melding.

Det er oppspinn.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke på at folk husker sånne detaljer om en ukjent person de så på tv for 30 år siden.

Nei, jeg har forstått at du ikke tror på dette.

Så er det sånn at det er ikke en liten detalj at noen vekker oppsikt på den måten som den opptredenen gjorde. Det var en happening vi husket.

Så gikk det ikke 30 år før vi fikk se den sagnomsuste Høiby i offentligheten igjen. Det gikk ganske kort tid før det ble klart at MM var sammen med HM. Da tenkte jeg at "det er jo den slitne gravide som deltok på Lysthuset".

Og siden har jo både hun og familien vært eksponert så det holder. Så dine teorier om at det er så lenge siden at man umulig kan huske, de holder ikke vann.

Begynner å bli noen år siden cowboy -Laila ringte opp Svenno da han satt i kirken i kongelig barnedåp også. Et jo ikke akkurat som det er et syn du glemmer heller. Selv om det skulle gå noen tiår 

Endret av keops
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Utrolig at enkelte ikke har fått med seg at hun var gravid med Marius Borg Høiby, ikke sannsynligvis  gravid men faktisk gravid. Det er kjent utenfor Norges landegrenser. Her fra :

https://www.blick.ch/people-tv/royals/prinzessin-war-in-datingshow-mette-marit-hatte-eine-schwaeche-fuer-boese-jungs-id21765865.html

«1996 trat Mette-Marit in der Datingshow «Lysthuset» («Lusthaus») beim Sender TV Norge auf. Quasi als norwegische Bachelorette. Rund hundert Männer kämpften um ein Date mit der Blondine. Das Krasse: Mette-Marit war damals bereits schwanger mit Marius» 

Ingen har sagt hun ikke var gravid. Les bedre.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Ingen har sagt hun ikke var gravid. Les bedre.

Denne «ingen» har endret innlegget i etterkant. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Møttes de ikke første gang når det delte en taxi? Hun husker ham, han husker ikke henne. Ikke veldig rart. 

Jeg vet ikke om de møtte i taxi eller ikke. Men forskjellen mellom 1996 og 1999 er forskjellen mellom å starte flørten med en gravid dame eller en dame som har en liten unge. 

Haakon dro til USA rett etter Quarten- i 1996 fordi han skulle studere.  På Quarten i 1999 så var han ferdigstudert, han bor i Norge,  han jobber som kronprins og Mette-Marit er mor.  

Haakon likte også Mette-Marit godt nok til at de har en ny flørt på Quarten i 1997. Og selvsagt godt nok til at det er henne han satset  på da han kom hjem til Norge etter bachelor-graden. Kanskje var Mette-Marit grunnen til at han flyttet tilbake til Norge i stedet for å ta master rett etter bacheloren. 

Så det er mye som skjer i løpet av de tre årene.  

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

"Iført leopardmønstrede leggings, en svart topp og en fjærboa sitter Mette-Marit i studioet, flørter og prater om menn, musikk – og til og med sex. Programlederen beskriver henne som en eventyrlysten ung kvinne som reiser verden rundt, ble kortvarig arrestert i India og har en svakhet for «bad boys»."

Hvorfor ble MM arrestert i India?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Blåsippa skrev (2 minutter siden):

"Iført leopardmønstrede leggings, en svart topp og en fjærboa sitter Mette-Marit i studioet, flørter og prater om menn, musikk – og til og med sex. Programlederen beskriver henne som en eventyrlysten ung kvinne som reiser verden rundt, ble kortvarig arrestert i India og har en svakhet for «bad boys»."

Hun ble ikke arrestert. De ble holdt tilbake på grensen fordi de hadde misforstått gyldighetstiden på visumet.

https://www.vg.no/rampelys/i/VRly1l/arrestert-i-india

Endret av SusieDerkins
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåsippa skrev (16 minutter siden):

Visum-rot. Beskrevet tidligere i tråden. Bare å lese fra forrige runde det var et tema.

• Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Hun ble ikke arrestert. De ble holdt tilbake på grensen fordi de hadde misforstått gyldighetstiden på visumet.

Høres ut som en arrestasjon for meg.

Men det kan da umulig være viktig, all den tid Sigrid Hvidsten ikke har problematisert det i sin "faktasjekk".

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg har forstått at du ikke tror på dette.

Så er det sånn at det er ikke en liten detalj at noen vekker oppsikt på den måten som den opptredenen gjorde. Det var en happening vi husket.

Så gikk det ikke 30 år før vi fikk se den sagnomsuste Høiby i offentligheten igjen. Det gikk ganske kort tid før det ble klart at MM var sammen med HM. Da tenkte jeg at "det er jo den slitne gravide som deltok på Lysthuset".

Og siden har jo både hun og familien vært eksponert så det holder. Så dine teorier om at det er så lenge siden at man umulig kan huske, de holder ikke vann.

Begynner å bli noen år siden cowboy -Laila ringte opp Svenno da han satt i kirken i kongelig barnedåp også. Et jo ikke akkurat som det er et syn du glemmer heller. Selv om det skulle gå noen tiår 

Slitne gravide? Hva mener du her?

• Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Ser ikke helt hvordan det er mulig å misforstå hva jeg mener her.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Og før du sier at MM ikke så sliten ut på den tiden så kan du jo ta en titt på bilder og film fra den berømte kaffedaten. Da hun og HM sto frem som et par første gang. 

Tankene går ikke akkurat til friluftsliv og helsekost.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (26 minutter siden):

Jeg så hele programmet, ja jeg så at hun var synlig gravid.

Og poenget ditt er?

• Liker 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvem. var det som tok opp at hun var gravid på TV igjen, tror du? 

Jeg etterlyser igjen hva som er poenget med å ta det opp nå? Hva er kritikkverdig med å være gravid på TV?

Å være gravid på tv er verken kritikkverdig eller oppsiktsvekkende.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Bare så det er sagt, jeg så hele programmet, ja. Jeg så ikke at hun var synlig gravid.

Dette blir mitt siste bidrag til temaet, da det er fullstendig avsporing når det allerede er debattert ihjel tidligere i tråden.

Endret av Holger Pan
  • Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Å være gravid på tv er verken kritikkverdig eller oppsiktsvekkende.

SÅ hva er poenget?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...