Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er bra hun ikke får med seg det som foregår nå, for dette opplegget tror jeg overgår hennes villeste fantasier.

Hun hadde i det minste forstått hva det å være kongelig innebærer og hva deres rolle handler om. Der har noen på slottet  bommet stygt med opplæringen av enkelte. Hun delte samme bekymring for neste generasjon som har gitt de verdiene videre til neste linje. Hvis man skal trekke de lange linjene her, så har man et problem. 

https://www.dagbladet.no/kultur/angrer-ingenting/65945513

«,Å være medlem av kongefamilien er en rolle du aldri kan gå ut av - det er ikke en jobb, sier prinsesse Ragnhild til ukebladet Se og Hør.Jeg angrer ingenting og mine meninger har vært kjent lenge, enten det gjelder min bekymring for monarkiets fremtid eller behovet for selvdisiplin blant de yngre familiemedlemmene.»

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Er vi ferdige med å diskutere AI-kontoer som fremsnakker kongehusets medlemmer nå?

Jeg synes det er megaintetessant for har ikke fått det med meg tidligere. Hvem står bak?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for metadebatt og avsporinger.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er megaintetessant for har ikke fått det med meg tidligere. Hvem står bak?

Det er det veldig vanskelig å bevise. Men man kan jo konstatere hvem kontoene promoterte og dra noen form for slutninger den veien.

Det er uansett ikke særlig bra at kontoer som tidligere spydde ut pro-krig materiale for Putin plutselig holdt på for Norges kongefamilie.

Skrevet

Man må heller ikke se bort fra den overveiende sannsynligheten for at også det Dagbladets Sigrid Hvidsten kaller "Mette Marit-hatet" på nett kan komme fra andre og færre avsendere enn det gis inntrykk av. Hvidsten skriver: 

https://www.dagbladet.no/meninger/det-mistenkelige-mette-marit-hatet-1/84788468

Jeg mener det er naivt å tro at det bare er positivt innhold om det norske kongehuset som genereres der ute. Nasjonal sikkerhetsmyndighet peker også på hvordan boter og KI kan jobbe for å  «manipulere oppfatning og atferd i stor skala».

For noen vil splittelse være selve målet. 

I 2021 ble det gjort en analyse av hetsen mot Meghan Markle, som bidro til at hun og prins Harry til slutt flyttet fra England til USA. Av 114 000 Twitter-meldinger, kom hele 70 prosent fra bare 83 kontoer.

Skrevet
Justlooking skrev (9 timer siden):

Legger inn screenshot fra Tv2-artikkelen Ellie linket til, i tilfelle noen ikke tok seg bryet med å lese den. 
I dag eksisterer ikke disse kontoene mer, selv om den ene som besvarte Tv2 sine henvendelser da påsto at interessen for de norske kongelige var genuin.

Slottet har ikke besvart henvendelsen fra Tv2.

IMG_3356.jpeg

IMG_3357.jpeg

IMG_3358.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...