Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Miominoen skrev (3 minutter siden):

Hva har fotballspillerenes skattegrunnlag og Haalands kjøp av en bok med innleggets tema å gjøre? Her er vi på "goddag  mann økseskaft" nivå.

Her vil de lærde strides. Holmenkollen er vel så kjent landemerke som slottet for den gjengse turist. For ikke glemme den store åpne plassen både foran og på sidene av hoppet.

Jeg vil anta du vet at Skaugum ligger i Asker. Med andre ord langt fra gangavstand fra Oslo sentrum.

Lenge siden du har gått til holmenkollen, eller? Hvis gangavstand er kriteriet ditt er holmekollen like hull i hodet som Skaugum.

Innleggets tema handlet om en slags antipati mot hvor mye penger fotballspillere tjener, hvorpå jeg påpeker at de bidrar til samfunnet via skatt. Noe ikke kongefamilien gjør. Om du ikke vil ha svar, bør du ikke nevne slike momenter, når kongefamilien tjener minst like bra som mange av fotballspillerne og bidrar null og niks til fellesskapet de får penger fra.

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miominoen skrev (33 minutter siden):

Jeg vil tro at du fikk med bildene fra glade feirende nordmenn på slottsplasssen i går? Har du reflektert over hvorfor disse menneskene trakk opp til slottet for å feire? De kunne jo like greit ha jublet og rodd på de respektive stedene de så kampen. Rådhusplassen ville jo også vært et alternativ om en stor åpen plass var kriteriet. Men igjen falt valget på slottsplasssen. Tilfeldig? Svaret gir seg selv, ikke sant?

En liten digresjon i forhold til øredobber. Du omtaler landslagspillerene for gode ambassadører. Der er vi enige. Har du tenkt over at spillerne gjennomgående bruker design klær, vesker og klokker? For ikke glemme, diamant øredobber. 

Oscar Bobb og Antonio Nusa, begge på alder med IA, er ofte og se med diamant øredobber. Disse to sympatiske fine unge spillerne er populære blant de yngste fotball fans, og de tar seg god tid til autografer og selfies. De unge tilhengerne deres kommer fra alle samfunnslag. Tror du noen av disse barna bryr seg om øredobbene til disse spillerne? Eller er gleden over autograf på trøya og selfie med idolet det som betyr noe for dem? Eller tenker du at "gangsynet ikke virker å være helt på plass" hos disse to unge menn?

Så lever ikke Nusa og Bobb av skattebetalernes penger heller. 

Når det gjelder resten av innlegget så har du totalt (og sannsynligvis med full viten) hoppet over innlegget hvor jeg forklarte hva jeg mente i innlegget. Men som så mange andre her så bare elsker dere å vri på det folk skriver. 

Sånn - ferdig - jeg kommer ikke til å svare deg mer. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (10 minutter siden):

Lenge siden du har gått til holmenkollen, eller? Hvis gangavstand er kriteriet ditt er holmekollen like hull i hodet som Skaugum.

Innleggets tema handlet om en slags antipati mot hvor mye penger fotballspillere tjener, hvorpå jeg påpeker at de bidrar til samfunnet via skatt. Noe ikke kongefamilien gjør. Om du ikke vil ha svar, bør du ikke nevne slike momenter, når kongefamilien tjener minst like bra som mange av fotballspillerne og bidrar null og niks til fellesskapet de får penger fra.

Så sant. Noen evner dessverre ikke å se forskjellen. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (3 timer siden):

Det vet vi. Hun sa til JE at hun googlet ham, altså hun søkte på ordene:  Jeffery Epstein. 

Epstein ba til og med folk han nylig ble kjent med om å Google han, og fikk til svar at personen hadde fått innsikt i at Epstein likte purunge jenter, Kronprinsessen sier også i en dialog med Epstein at hun er klar over at jenter på 24 år er for «gamle». 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (26 minutter siden):

Hva har fotballspillerenes skattegrunnlag og Haalands kjøp av en bok med innleggets tema å gjøre? Her er vi på "goddag  mann økseskaft" nivå.

Ellie42 skrev (45 minutter siden):

Er det ditt innlegg du kommenterer «god dag mann økseskaft»? I så fall er jeg helt enig. Å sammeligne hardtarbeidende ungdom som bruker egen kjøpte diamant øredobber , med privilegerte kongelige som bruker skattepenger på unødvendig luksus er tonedøvt. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (11 minutter siden):

Bobb, Nusa og de andre har nådd langt ved å pleie sitt medfødte talent, og ved hardt arbeid og trening oppnådd suksess. De oppfører seg som folk og er virkelig gode forbilder. Så langt unna de folkene som angivelig skal ta over som konge og dronning som det er mulig å komme.

De har svært lite felles med folk som enten gifter seg til roller, eller arver dem. Og som i tillegg ikke forvalter sine embeder på noen god måte. Jeg synes spillerne skal slippe å bli sammenlignet med, og koblet opp mot den trasige tilstanden som råder i kongefamilien nå.

Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Jeg foreslår dere leser innlegget på nytt. Jeg har ikke "sammenlignet og koblet spillere opp mot  den tragiske tilstanden som råder i kongefamilien".

Jeg har på ingen måte omtalt inntektene til fotballspillere med antipati. Er det noe jeg ikke bryr meg med er det hva folk tjener eller har på sparekonto. Så vennligst ikke tillegge meg meninger og utsagn!

Det jeg blant annet gjør i innlegget er å dra paralleller. Peke på det urimelige i å slakte en person for det noen andre hylles for.

Jeg gikk ned fra Holmenkollen i Mars. Fin tur det. Er det lenge siden du har gått til Skaugum?

• Liker 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (8 minutter siden):

Epstein ba til og med folk han nylig ble kjent med om å Google han, og fikk til svar at personen hadde fått innsikt i at Epstein likte purunge jenter, Kronprinsessen sier også i en dialog med Epstein at hun er klar over at jenter på 24 år er for «gamle». 

Jeg tviler ikke. At han ba MM google han betyr ikke at hun ikke fant dommen. Det kan være en fint måte for JE å luke ut hvem som godtok at han hadde gjort noe slikt og ikke .

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 timer siden):

Ja, det er noe med perspektivet. 

Hvis kronprinsparet kommer seg gjennom den utfordringen de står i nå, med transplantasjonen og en lang rehabilitering samtidig som tronskiftet nærmer seg, så er etter hvert den gamle historien ganske uinteressant. Alle skjønner Noen tror at de har lært mye og vokst på utfordringer de har stått i og feil de har gjort. Vi får et nytt kongepar som er mennesker som har stått i store utfordringer, og det kommer til  å bli en styrke for dem i relasjonen til folket. Det er jeg ikke i tvil om. Kronprinsen er stødig kompetent, og kronprinsessen er god på relasjoner. De spiller hverandre gode, og det tror jeg folk flest ser.

Har rettet.
Noen andre har nemlig ikke sett så mye til denne læringen og veksten.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (54 minutter siden):

Bobb, Nusa og de andre har nådd langt ved å pleie sitt medfødte talent, og ved hardt arbeid og trening oppnådd suksess. De oppfører seg som folk og er virkelig gode forbilder. Så langt unna de folkene som angivelig skal ta over som konge og dronning som det er mulig å komme.

De har svært lite felles med folk som enten gifter seg til roller, eller arver dem. Og som i tillegg ikke forvalter sine embeder på noen god måte. Jeg synes spillerne skal slippe å bli sammenlignet med, og koblet opp mot den trasige tilstanden som råder i kongefamilien nå.

Jeg tror vi nå har kommet til punktet der enhver person som lykkes i Norge kan brukes som argument mot monarkiet.

Det er imponerende hvor mange omveier man kan ta for å ende opp med den samme konklusjonen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Ja, men det er virkelig ingenting som tyder på at MM har deltatt i disse grusomme overgrepene. 
Den kongelige som har blitt fratatt titler, derimot, har deltatt. Du ser ikke den lille forskjellen?

Jagland & co er vel heller ikke mistenkt for overgrep?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (33 minutter siden):

Nei det gjør hun faktisk ikke. Dette er rett og slett usant.

• Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (27 minutter siden):

Jeg tviler ikke. At han ba MM google han betyr ikke at hun ikke fant dommen. Det kan være en fint måte for JE å luke ut hvem som godtok at han hadde gjort noe slikt og ikke .

Det betyr heller ikke at hun fant dommen. Ingen vet hva hun fant.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er imponerende at man fortsatt ikke forstår at det å være et medlem av kongehuset,  fordrer kun å bli født inn i familien, eller giftet inn. Så trenger man som kvinne å se galant ut og eie noen Prada vesker, og føde arvinger for å videreføre monarkiet. Ellers av kvaliteter er det ikke så nøye med, det stilles nemlig ingen krav. Samme gjelder krav om  god vandel i andre jobber, kongen er immun mot straffeforfølgelse, ingen kan kreve at medlemmer av kongehuset skal vitne i en rettssak (kongen kan bestemme dette) og i tillegg kan kongen benåde kriminelle i statsråd. I tillegg har monarkiet støtte i regjeringen og i enkelte mediehus som vil gjøre alt for videreføre deres medfødte privilegier. 

Så enhver person i Norge som lykkes har krav på seg som kongehusets medlemmer aldri kommer til å forholde seg til, samme gjelder privileger og offentlig støtte. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Holger Pan skrev (10 minutter siden):

Nei det gjør hun faktisk ikke. Dette er rett og slett usant.

Så hvem var for gammel for Epstein? Henne selv?

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
Holger Pan skrev (1 time siden):

For å kunne snakke om en rolle i et kriminelt nettverk må det vel først dokumenteres at en slik rolle faktisk har eksistert. Ellers blir det en konklusjon som legges inn i spørsmålet før spørsmålet er besvart.

Nei.  Man kan  selvføgelig også granske hvorvidt en person hadde en rolle eller ikke.

Men om jeg var etterforsker hadde jeg nok vært litt nysgjerrig på den eiendoms(?)handelen, bl.a.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (25 minutter siden):

Så hvem var for gammel for Epstein? Henne selv?

Du har ikke lest dialogen?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (18 minutter siden):

Nei.  Man kan  selvføgelig også granske hvorvidt en person hadde en rolle eller ikke.

Men om jeg var etterforsker hadde jeg nok vært litt nysgjerrig på den eiendoms(?)handelen, bl.a.

Riktig. Å undersøke om en rolle eksisterte er ikke det samme som å omtale den som et faktum før undersøkelsen er gjort.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (33 minutter siden):

Det er imponerende at man fortsatt ikke forstår at det å være et medlem av kongehuset,  fordrer kun å bli født inn i familien, eller giftet inn. Så trenger man som kvinne å se galant ut og eie noen Prada vesker, og føde arvinger for å videreføre monarkiet. Ellers av kvaliteter er det ikke så nøye med, det stilles nemlig ingen krav. Samme gjelder krav om  god vandel i andre jobber, kongen er immun mot straffeforfølgelse, ingen kan kreve at medlemmer av kongehuset skal vitne i en rettssak (kongen kan bestemme dette) og i tillegg kan kongen benåde kriminelle i statsråd. I tillegg har monarkiet støtte i regjeringen og i enkelte mediehus som vil gjøre alt for videreføre deres medfødte privilegier. 

Så enhver person i Norge som lykkes har krav på seg som kongehusets medlemmer aldri kommer til å forholde seg til, samme gjelder privileger og offentlig støtte. 

Det var dette med å sause alt mulig sammen, da.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Holger Pan skrev (4 minutter siden):

Riktig. Å undersøke om en rolle eksisterte er ikke det samme som å omtale den som et faktum før undersøkelsen er gjort.

Stemmer, men å bruke "rolle" i samme setning som den potensielle rollehaveren er ikke "å omtale den som et faktum" heller.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

Jeg vil tro at du fikk med bildene fra glade feirende nordmenn på slottsplasssen i går? Har du reflektert over hvorfor disse menneskene trakk opp til slottet for å feire? De kunne jo like greit ha jublet og rodd på de respektive stedene de så kampen. Rådhusplassen ville jo også vært et alternativ om en stor åpen plass var kriteriet. Men igjen falt valget på slottsplasssen. Tilfeldig? Svaret gir seg selv, ikke sant?

En liten digresjon i forhold til øredobber. Du omtaler landslagspillerene for gode ambassadører. Der er vi enige. Har du tenkt over at spillerne gjennomgående bruker design klær, vesker og klokker? For ikke glemme, diamant øredobber. 

Oscar Bobb og Antonio Nusa, begge på alder med IA, er ofte og se med diamant øredobber. Disse to sympatiske fine unge spillerne er populære blant de yngste fotball fans, og de tar seg god tid til autografer og selfies. De unge tilhengerne deres kommer fra alle samfunnslag. Tror du noen av disse barna bryr seg om øredobbene til disse spillerne? Eller er gleden over autograf på trøya og selfie med idolet det som betyr noe for dem? Eller tenker du at "gangsynet ikke virker å være helt på plass" hos disse to unge menn?

Godt poeng. Bare en av Haalands vesker koster 10 ganger mer enn IAs øredobber. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...