Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

De kan ri på VM bølgen så lenge den varer, det er ikke lenge til Marius Borg Høiby slippes ut av fengsel og de får mer enn nok å håndtere. Godt å se at MM er på bedringens vei. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Det jobber en kommunikasjonsavdeling på full spreng på Slottet. De trenger gode, folkelige bilder som de kan publisere. 

Kongeparet måtte ha manus, IA bidro med tomme floskler. SM fant ikke helt ordene og fremstod ukomfortabel. Og hvorfor er dette anledningen der MM relanseres etter operasjonen? 

De rir på bølgen av fotballagets suksess, og det er jo gøy med HM som ror med folket. Men for meg har de mistet all glans. Kanskje er det også slik at de heller burde forsøke å gjenopprette noe av glansen og ikke bidra enda mer til forståelsen av at de er helt vanlige folk. For det er jo den pidestallen de har ramlet ned fra. 

Jeg er svært usikker på om de kongelige overhodet lytter til sine betalte rådgivere. 
Det har foregått så mye hinsides i mange år at det er ubegripelig å forstå at det overhodet er mulig. 
Hvem er det som styrer dette sirkuset? Jeg ble nevner det, fordi det er virkelig et spørsmål som er påtrengende. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (58 minutter siden):

Og kronprinsen rodde på slottsplassen! Dette løste de fint synes jeg. 

Han rodde på slottsplassen, ja, men han har en del spørsmål som fortsatt står der ift. ham og hans rolle vedrørende MM og hennes kontakt med Epstein. Han erkjente jo at han har visst om dette. I 2019 løy han til pressen om at MM kun hadde møtt Epstein noen få ganger! Noen få ganger!! 
HM bør også svare ut spørsmål omkring sin kontakt med Boris Nikolic, som jo var tett knyttet opp til Jeffrey Epstein. 

Så, denne roingen kan ha en dobbeltmening her. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (12 minutter siden):

Det er og har alltid vært kotyme at landets overhode er (representert) på store idrettsarrangement, så kvifor det er kritikkverdig nå skjønar eg ikkje heilt. Landslaget gjer ei historisk god innsats i VM og det er heilt naturleg at kongehuset er representert. Iom at det er så lang tid mellom kampane så kan man absolutt forsvare at Ingrid og Magnus var i Norge mellom kampdagane. 

Eg er ikkje enig at det er well playd i det heile. Eg vil også ha meg frabedt antydningar om at me som ikkje syder av forakt er enkle sjeler som lar oss blende av pr-stunt og ellers ikke evnar å skjøna kva som skjer. Eg er kritisk til at kronprinsessa hadde kontakt med Epstein og eg syns ikkje at ho svarte godt nok for seg, men ærleg talt - kor lenge skal man tvære på denne hendelsen da? Når tenker mange av dykk her inne at nå er det nok, nå skal eg ikkje oppsøke nettfora for å diskutere gamle nyheiter for tusende gang? 

Er det hennes flerårige kontakt med Epstein du kaller "en hendelse"? Eller er det det fatale intervjuet på nrk?

Jeg mener det som foregår nå er i kategorien sportsvasking. Hvordan kan du be noen om å slutte å "tvære" på "en hendelse" hvis det er sånn at du virkelig mener det er kritikkverdig av MM å ha dette nære forholdet til Epstein over lang tid?

Er det sånn at bare folk tier stille over lang nok tid så skal vi slutte å stille spørsmål om kritikkverdige ting? 

Fatter ikke at noen kan så mye som antyde at det er greit å legge lokk på noe så alvorlig som det som har kommet frem om MM og HM de siste årene. Ubesvarte spørsmål står i kø, om særdeles graverende tema.

Det som skjer nå er jo selvfølgelig et ledd i en kommunikasjonsstrategi fra slottet. En åpenbart vellykket sådan. Det ville jo ikke ha vært så negativt om det ikke var så mye grums i forkant som først må opp og frem.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

For å være helt ærlig så synes jeg HM er personen å konfrontere nå. Om sin egen rolle. Kriminelle gjenger i kjelleren, turen til Lofoten, yachtferien, stesønnen som i full offentlighet kaller folk horer, Epstein som venn av familien, harselas rundt å meie ned gardister på Skaugum og en partner som prater dritt om slektningene i Luxemburg. Hvis han ikke fikser å bli spurt om dette, hvordan mener han da at vi som folk skal se mot han i en nødssituasjon?

Hvorfor skal kronprinsen konfronteres om språkbruken til en helt annen person, en voksen mann? Forøvrig var ikke Epstein en "venn av familien". Det er jo rett og slett ikke sant. Og at han "Ikke fikser å bli spurt om dette" er jo bare tull - han har blitt spurt, og han har svart, mange ganger.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
keops skrev (6 minutter siden):

Er det hennes flerårige kontakt med Epstein du kaller "en hendelse"? Eller er det det fatale intervjuet på nrk?

Jeg mener det som foregår nå er i kategorien sportsvasking. Hvordan kan du be noen om å slutte å "tvære" på "en hendelse" hvis det er sånn at du virkelig mener det er kritikkverdig av MM å ha dette nære forholdet til Epstein over lang tid?

Er det sånn at bare folk tier stille over lang nok tid så skal vi slutte å stille spørsmål om kritikkverdige ting? 

Fatter ikke at noen kan så mye som antyde at det er greit å legge lokk på noe så alvorlig som det som har kommet frem om MM og HM de siste årene. Ubesvarte spørsmål står i kø, om særdeles graverende tema.

Det som skjer nå er jo selvfølgelig et ledd i en kommunikasjonsstrategi fra slottet. En åpenbart vellykket sådan. Det ville jo ikke ha vært så negativt om det ikke var så mye grums i forkant som først må opp og frem.

Men kor mange ganger og på kor mange måter kan man stille dei same spørsmåla på før det bikker mot galskap? Det har ikkje kome fram noko nytt på månader, men likevel lever tråden sitt beste liv med dei same spørsmåla og dei same teoriane. 

Det gav meg stor glede å sjå at heile kongefamilien gler seg saman med folket sitt. Eg er glad for at eg har evna til å gle meg med andre. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (32 minutter siden):

Det er og har alltid vært kotyme at landets overhode er (representert) på store idrettsarrangement, så kvifor det er kritikkverdig nå skjønar eg ikkje heilt. Landslaget gjer ei historisk god innsats i VM og det er heilt naturleg at kongehuset er representert. Iom at det er så lang tid mellom kampane så kan man absolutt forsvare at Ingrid og Magnus var i Norge mellom kampdagane. 

Eg er ikkje enig at det er well playd i det heile. Eg vil også ha meg frabedt antydningar om at me som ikkje syder av forakt er enkle sjeler som lar oss blende av pr-stunt og ellers ikke evnar å skjøna kva som skjer. Eg er kritisk til at kronprinsessa hadde kontakt med Epstein og eg syns ikkje at ho svarte godt nok for seg, men ærleg talt - kor lenge skal man tvære på denne hendelsen da? Når tenker mange av dykk her inne at nå er det nok, nå skal eg ikkje oppsøke nettfora for å diskutere gamle nyheiter for tusende gang? 

Personlig kommer jeg til å tvære på dette til jeg føler at man har svart for hva man i fremtiden skal gjøre bedre.

Intervjuet med MM var alt annet enn bra. Det oste forakt for folket som betaler familien hundrevis av millioner i året, og man virker nærmest immune mot å faktisk ta innover seg hva man har stelt i stand både med Epstein og Marius.

Handling og ord må begynne å matche. Det gjør de så langt ikke.

"Du ser vel hva som står der?!?!?!!??!"

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
keops skrev (17 minutter siden):

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/sportslig-og-dynastisk-triumf/19020163/

«Mens fotballandslaget seirer på bortebane, plasserer kong Harald sine spillere strategisk i kongedømmets kjerne. Med seg selv som spiss i videohilsen, sin sønn som angrepsspiller på Slottsplassen og sine barnebarn som monarkiets forsvar i New York. Dette er en sportslig og dynastisk triumf. Kongens menn slo Brasil igjen.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Lykkeliten* skrev (6 minutter siden):

Det gav meg stor glede å sjå at heile kongefamilien gler seg saman med folket sitt. Eg er glad for at eg har evna til å gle meg med andre. 

Det er jobben deres, på lik linje med statsminister Støre. Ser ikke at noen mener at det gleder de å se Støre gjøre jobben sin?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
pøbelsara skrev (53 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke andre steder noen leser kritikk av kongehusets reise til fotball_VM, men jeg har fått med meg at veldig mange roser kronprinsbarna for at de representerer under fotball-VM, når de andre av ulike grunner ikke kan møte opp. Og hva skal vi med et kongehus hvis de ikke engang skal være tilstede når det norske herrelandslaget skaper historie ved å gå videre i fotball-vm?

Andre kongehus er også tilstede og heier på sine under VM.

https://www.tv2.no/underholdning/flere-kongelige-pa-plass-i-vm/18972169/ 

Det er jo helt vanlig i alle store mesterskap, og har alltid vært det, så den kritikken som kommer av dette nå er veldig vanskelig å forstå, med mindre den handler om noe helt annet.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Personlig kommer jeg til å tvære på dette til jeg føler at man har svart for hva man i fremtiden skal gjøre bedre.

Intervjuet med MM var alt annet enn bra. Det oste forakt for folket som betaler familien hundrevis av millioner i året, og man virker nærmest immune mot å faktisk ta innover seg hva man har stelt i stand både med Epstein og Marius.

Handling og ord må begynne å matche. Det gjør de så langt ikke.

"Du ser vel hva som står der?!?!?!!??!"

Kva meiner du med siste setning? 

Og alle står sjølvsagt fritt til å bruke tida på kva ein vil, det er mykje eg ikkje skjønar kan engasjera, men det er mitt ‘problem’. 

• Liker 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (32 minutter siden):

De kan ri på VM bølgen så lenge den varer, det er ikke lenge til Marius Borg Høiby slippes ut av fengsel og de får mer enn nok å håndtere. Godt å se at MM er på bedringens vei. 

Sikkert ikke meningen at det høres ut som vi ikke skal unne dem litt gøy og normalliv. Synes det var veldig flott å se Krinprinsessen på en så historisk fotballdag, må være en ekstra seier for dem at hun er i såpass god form. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Det er jobben deres, på lik linje med statsminister Støre. Ser ikke at noen mener at det gleder de å se Støre gjøre jobben sin?

Okay. Eg trudde det var ganske opplagt kva som gleda meg, men eg skjønar at eg overvurderte publikum. 

Eg blei glad av å sjå at kongeparet og kronprinsesse framsto som i god form. Eg blei glad over å sjå dei flotte unge menneskene representere landet vårt på ein så god måte. Eg blei glad over å sjå at kronprinsen menga seg med folk på Slottsparken. 

Aller mest er eg nå glad for at eg har større evne til å gleda meg enn å gremmast! Og om statsministeren viser genuin glede og engasjement, så ja, då gledar eg meg øve det også. 

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (4 minutter siden):

Sikkert ikke meningen at det høres ut som vi ikke skal unne dem litt gøy og normalliv. Synes det var veldig flott å se Krinprinsessen på en så historisk fotballdag, må være en ekstra seier for dem at hun er i såpass god form. 

På en historisk fotballdag som millionvis av andre nordmenn også var vitne til. Hva er poenget ditt? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

På en historisk fotballdag som millionvis av andre nordmenn også var vitne til. Hva er poenget ditt? 

Kanskje at det er godt å sjå at ho er i såpass god form? Muligens, eg berre tippar altså. 

• Liker 7
  • Hjerte 5
Skrevet
Lykkeliten* skrev (9 minutter siden):

Men kor mange ganger og på kor mange måter kan man stille dei same spørsmåla på før det bikker mot galskap? Det har ikkje kome fram noko nytt på månader, men likevel lever tråden sitt beste liv med dei same spørsmåla og dei same teoriane. 

Hva legger du i at det å stille plausible spørsmål vedrørende alvorlige relasjoner og hendelser «bikker mot galskap»? 
Det er knapt noen spørsmål som er svart ut. 
Så du mener at et kongehus kan omgås en pedofil sexovergriper, og at dette skal glemmes i stedet for å få klare svar på alt som har fått lov til å foregå? Det foreligger konkrete opplysninger, også fra det amerikanske justisdepartementet hvor filene i Epsteinsaken ble offentliggjort. Det er mulig at flere filer vil bli gjort offentlige i fremtiden. 
I tillegg foreligger det en del spørsmål omkring hva som har skjedd på Skaugum ift. stesønn/sønn, kriminelle venner av ham etc. 

Jeg ser frem imot at du forklarer din holdning omkring kongehusets, MM, tette og fortrolige relasjon til Jeffrey Epstein, og hvorfor du mener at dette, slik jeg tolker deg, skal legges bort. 

At du beskriver plausible spørsmål omkring et så alvorlig kompleks av saker som «galskap» høres svært spesielt ut. 
Opplys oss om hva du legger i din beskrivelse. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Lykkeliten* skrev (3 minutter siden):

Okay. Eg trudde det var ganske opplagt kva som gleda meg, men eg skjønar at eg overvurderte publikum. 

Man må gjerne glede seg over at folk gjør jobben sin, men man må også tåle at ikke alle deler det engasjementet og nesegruse beundringen fordi PR strategien fungerer. Hva skal de bruke etter at VM er over?

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/sportslig-og-dynastisk-triumf/19020163/

«Det er rart i kveld å ha fokus rettet mot kongefamilien, men de er hjertet av alt landet opplever. Ikke bare sorgen, men åpenbart også den ville gleden. Siden det nevnte VM-uttaket, har dette vært et mesterskap i nasjonalmonarkisk regi. Ved hvert punkt har kongehuset figurert, enten de ønsket eller ei – og de tjener godt på det.» 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (21 minutter siden):

Nei, det har ikke kommet frem noe nytt. Det er det som er problemet.

Noe nytt, i betydning at HM og MM svarer det ut vil løse dette. 

Å tro at dette vil glemmes uten at vi har fått disse svarene, det mener jeg ikke bare bikker over i men faktisk ER galskap.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

Hva legger du i at det å stille plausible spørsmål vedrørende alvorlige relasjoner og hendelser «bikker mot galskap»? 
Det er knapt noen spørsmål som er svart ut. 
Så du mener at et kongehus kan omgås en pedofil sexovergriper, og at dette skal glemmes i stedet for å få klare svar på alt som har fått lov til å foregå? Det foreligger konkrete opplysninger, også fra det amerikanske justisdepartementet hvor filene i Epsteinsaken ble offentliggjort. Det er mulig at flere filer vil bli gjort offentlige i fremtiden. 
I tillegg foreligger det en del spørsmål omkring hva som har skjedd på Skaugum ift. stesønn/sønn, kriminelle venner av ham etc. 

Jeg ser frem imot at du forklarer din holdning omkring kongehusets, MM, tette og fortrolige relasjon til Jeffrey Epstein, og hvorfor du mener at dette, slik jeg tolker deg, skal legges bort. 

At du beskriver plausible spørsmål omkring et så alvorlig kompleks av saker som «galskap» høres svært spesielt ut. 
Opplys oss om hva du legger i din beskrivelse. 

I det du skriv ‘så du mener’ er eg fullstendig ferdig med å kommunisere med deg. Slik nivå gidd eg ikkje. 

Endret av Lykkeliten*
  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Nei, det har ikke kommet frem noe nytt. Det er det som er problemet.

Noe nytt, i betydning at HM og MM svarer det ut vil løse dette. 

Å tro at dette vil glemmes uten at vi har fått disse svarene, det mener jeg ikke bare bikker over i men faktisk ER galskap.

Kan man få et parasosialt forhold til enkelte medlemmer av kongehuset? Jeg tror det. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...