Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ønsker klarhet i bl.a. vår kongefamilies forhold og rolle i det verdensomspennende kriminelle nettverk som er avdekket.

Dette er jeg sikker på at vi med tiden vil få avdekket mer om via etterforskning og granskning er, men vært greit om.de hadde svart bedre for seg selv.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (53 minutter siden):

Den yacht-ferien i 2015 var verdt 2 millioner kroner. Mest sannsynlig var det Epstein som betalte. Men det er ikke noe bedre om det viser seg at det var Putin som betalte yacht-ferien. Han vil ha gjenytelser han også.  Noe må kronprinsparet ha gitt for å få yacht-ferien. Det må være noe giveren mente var verdt mer enn 2  millioner kroner. 

Prøver du å være ironisk nå?

• Hjerte 4
Skrevet (endret)

Slottet og kronprinsparet har satt seg selv i en stor tillitskrise som ikke kommer til å gå over av seg selv. De har en pause nå fordi folk naturligvis har empati med en som er transplantert, men sykdom unnskylder ikke ansvar.

Det vil kreve reformer av hvordan HM og MM operer med "venner", gaveregisteret og reglene rundt dette må fornyes og man må legge alle kort på bordet før det smeller igjen.

Det er ikke kronprinsparet som skal bestemme hvem som kan gi dem smøring basert på "vennestatus", enten skriver man opp alle gavers verdi og giver, eller så bør man slutte å ta imot gaver fra folk på privaten. Må må også snarest begynne å skatte på private inntekter, slik som nært sagt alle andre kongehus i Europa. At Skatteetaten kontrollerer ens formue og inntekt er ofte en megagod forsikring mot korrupsjon.

Problemet er at Nordmenn er naive, og dette vet den riktige person å utnytte. Ta HMs ENK som et soleklart eksempel.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

70% av de spurte etter "intervjuet" mener at MM ikke forklarer seg godt nok. At man da påstår at dette er et fenomen som bare pågår på forum på internett for konspirasjonsteoretikere, er grenseløst naivt og navlebeskuende.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Sitat

Nesten 70 prosent av de spurte i en ny VG-måling mener at Mette-Marit ikke har svart godt nok om kontakten med Epstein.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (44 minutter siden):

In your dreams. Dette kommer til å henge ved henne så lenge hun lever - og lengre enn det. Det er en veldig alvorlig sak. 

Neppe. MM kuttet kontakten med Epstein lenge før andre, og gjorde ingenting galt. Dumt ja, men ikke galt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Neppe. MM kuttet kontakten med Epstein lenge før andre, og gjorde ingenting galt. Dumt ja, men ikke galt.

Dette vet du eller? Hadde det vært galt om Jagland tok imot gratis ferie av Epstein? Frisør? Tannlege?

Jeg vet at du vet svaret.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (19 timer siden):

Synes du det, ja. Forundrer meg absolutt ikke. 

Heldigvis så skal jeg gjør meg klar til fotballkamp her nå. Gleder meg til å se de beste ambassadørene Norge kunne hatt i disse dager. Både spillere og publikum. 

Gulline skrev (På 29.6.2026 den 19.18):

Og når vi leser i media at IA stiller på representasjon på en norsk feriekoloni for vanskeligstilte unge med øredobber til 40.000 så merker jeg meg at hun har hatt "god" opplæring fra sin mor som stilte i Ghana med spinndyr, lysende gul designerveske.

https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2013/07/brukte-gratis-luksusveske-i-ghana

Gangsynet virker ikke å være helt på plass. 

Jeg vil tro at du fikk med bildene fra glade feirende nordmenn på slottsplasssen i går? Har du reflektert over hvorfor disse menneskene trakk opp til slottet for å feire? De kunne jo like greit ha jublet og rodd på de respektive stedene de så kampen. Rådhusplassen ville jo også vært et alternativ om en stor åpen plass var kriteriet. Men igjen falt valget på slottsplasssen. Tilfeldig? Svaret gir seg selv, ikke sant?

En liten digresjon i forhold til øredobber. Du omtaler landslagspillerene for gode ambassadører. Der er vi enige. Har du tenkt over at spillerne gjennomgående bruker design klær, vesker og klokker? For ikke glemme, diamant øredobber. 

Oscar Bobb og Antonio Nusa, begge på alder med IA, er ofte og se med diamant øredobber. Disse to sympatiske fine unge spillerne er populære blant de yngste fotball fans, og de tar seg god tid til autografer og selfies. De unge tilhengerne deres kommer fra alle samfunnslag. Tror du noen av disse barna bryr seg om øredobbene til disse spillerne? Eller er gleden over autograf på trøya og selfie med idolet det som betyr noe for dem? Eller tenker du at "gangsynet ikke virker å være helt på plass" hos disse to unge menn?

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Jeg vil tro at du fikk med bildene fra glade feirende nordmenn på slottsplasssen i går? Har du reflektert over hvorfor disse menneskene trakk opp til slottet for å feire? De kunne jo like greit ha jublet og rodd på de respektive stedene de så kampen. Rådhusplassen ville jo også vært et alternativ om en stor åpen plass var kriteriet. Men igjen falt valget på slottsplasssen. Tilfeldig? Svaret gir seg selv, ikke sant?

En liten digresjon i forhold til øredobber. Du omtaler landslagspillerene for gode ambassadører. Der er vi enige. Har du tenkt over at spillerne gjennomgående bruker design klær, vesker og klokker? For ikke glemme, diamant øredobber. 

Oscar Bobb og Antonio Nusa, begge på alder med IA, er ofte og se med diamant øredobber. Disse to sympatiske fine unge spillerne er populære blant de yngste fotball fans, og de tar seg god tid til autografer og selfies. De unge tilhengerne deres kommer fra alle samfunnslag. Tror du noen av disse barna bryr seg om øredobbene til disse spillerne? Eller er gleden over autograf på trøya og selfie med idolet det som betyr noe for dem? Eller tenker du at "gangsynet ikke virker å være helt på plass" hos disse to unge menn?

Tenk så fantastisk at alle disse fotballspillerne betaler mer i skatt i løpet av ett år enn det du og jeg gjør i løpet av et liv, da. Haaland kjøpte nylig en gammel viking-saga til 1 million som han donerte til Bryne bibliotek så alle skulle kunne se på den. Ikke i et bomberom på skattebetalernes regning.

HM, IA, MM, Harald og Sonja? Niks. Svømmer innover.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Tenk så fantastisk at alle disse fotballspillerne betaler mer i skatt i løpet av ett år enn det du og jeg gjør i løpet av et liv, da.

HM, IA, MM, Harald og Sonja? Niks.

Det var svaret på innlegget? 

Hva tenker du om folkemengden som samlet seg på slottsplassen for å feire?

• Liker 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Det var svaret på innlegget? 

Hva tenker du om folkemengden som samlet seg på slottsplassen for å feire?

Folk er glad i Harald og Sonja. Det er jeg også.

De samlet seg ikke på Skaugum. Slottet er også Oslos mest kjente landemerke med en stor åpen plass forran.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
keops skrev (36 minutter siden):

Ja, dette er noe vi bør få klarhet i.

De til dels hissige unnamanøvrene til HM når det gjelder spørsmål rundt denne ferien indikerer at det medfører en del stress. 

Det at pressen har spurt kronprinsparet så mange ganger er også tegn på at hvem som betalte båtturen er interessant.

Pressen kan vite hvem eieren av båten er uten å ville publisere det.  Kildene har garantert signert taushetserklæring. Så pressen kan ikke skrive eieren om det vil føre til at det blir mulig å spore hvem de har fått opplysningene fra. 

Endret av SVK
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (22 minutter siden):

Herlighet - jeg bagatelliserer ikke - jeg forteller hva som faktisk skjedde i rettssaken - som er konteksten folk dømte han etter den gangen.   Han ble dømt for bare to av de mange han var tiltalt for. Det var det han fortalte folk når han la ut om at han ble urettmessig forfulgt og dømt. 

OG jeg er helt uenig med deg i det andre du skriver, jeg oppfatter henne som oppriktig lei seg og angrende. Og jeg tror ikke hele nettverket er slemme folk, jeg tror de lot seg henføre av makt og rikdom og penger og et tilsynelatende helt unikt nettverk av mennesker verden rundt.

Som jeg har vist til utallige ganger så var det faktisk 40 fornærmede i den saken. Ja, han ble dømt for to. Men dommen åpnet for at de 40 kunne gå til sivilt søksmål, noe flere av dem gjorde. Da MM innledet forholdet til Epstein hadde han alt betalt ut 17 av dem. Dette stod det om i Wikipedia-artikkeln fra 2011.

Jeg må helt ærlig si at hvis man velger å tro på en historie om at alt dette er oppspinn og at 40 stykker finner på ting, ja da er man ikke bare dum men direkte tilbakestående. Men han var jo faktisk åpen om dommen, noe som har blitt dokumentert flere ganger. Så selvsagt visste Mette-Marit om dette. Hun var jo også i huset der det gikk halvnakne unge «assistenter» rundt og der veggene var dekket av forstyrrende nakenbilder av jenter og kvinner og der det ble snakket om Lolita-ekspressen.

Forført av makt og rikdom ja… inkludert Mette-Marit. Men det er klart, hun kan jo ikke innrømme det. Hvis hun hadde sagt for eksempel (noe jeg tror er ganske nær sannheten):

«Jeg kjedet meg veldig som kronprinsesse og hadde behov for flere dopamin-kicks enn det jeg fikk som gift trebarnsmor med trøtte representasjonsoppgaver. Jeg hadde akkurat avsluttet en affære og så meg om etter noe spennende å fylle livet med. Jeg hadde hørt om Epstein og prøvde hardt å bli en del av hans innerste krets. Da jeg traff ham falt jeg pladask og mistet hodet totalt. Jeg visste godt at han var en dømt pedofil og var spesielt opptatt av unge jenter, men det syntes jeg egentlig var litt edgy og kult. Det var gøy å ha en seksualisert banter med ham.» 
(Dette er hypotetisk vel å merke). Ja, det kunne hun jo ikke ha sagt, det skjønner alle. Så da blir det «ante iiiiiiingen ting».

Ja da. Hun er så klart oppriktig lei seg for å ha blitt tatt med buksene nede. Empatien for ofrene tviler jeg derimot på. Hvorfor har hun ikke tilbudt seg å bidra i etterforskningen eller å eksponere nettverket hans da, hvis hun har så masse empati? Hun sier jo selv hun var vitne til utpressing.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Holger Pan skrev (14 minutter siden):

Enig.

For oss som vet hva tekstanalyse er betyr "Agree didn't look too good : )" det samme som @Aricia har skrevet og forklart flere ganger nå - at JE satte premissene for hva MM skulle søke på. Å bygge tolkning på historikk og ikke på teksten alene er noe annet enn tekstanalyse.

Historikk kan forklare hvorfor man er skeptisk, men den kan ikke alene avgjøre hva en konkret tekst faktisk betyr.

Nå er ikke jeg i nærheten så opptatt av å bedrive tekstanslyse av kronprinsessens fjortis-aktige mailer til JE, jeg tenker intensjonene deres kommer veldig klart frem i det de skriver. Jeg synes heller ikke det er vanskelig å få tak i hva det betyr når det henvises til et Googlesøk som., naturlig nok, viser omfattende kriminell historikk på JE.

Løfter vi blikket bittelitt, opp fra de tekstlige krumspring i den flaue dialogen, og til et personlig plan. Da er fortid alltid det beste verktøyet for å si noe om fremtiden.

Fremtiden tilhører vel da republikken.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (7 minutter siden):

Det at pressen har spurt kronprinsparet så mange ganger er også tegn på at hvem som betalte båtturen er interessant.

Pressen kan vite hvem eieren av båten er uten å ville publisere det.  Kildene har garantert signert taushetserklæring. Så pressen kan ikke skrive eieren om det vil føre til at det blir mulig å spore hvem de har fått opplysningene fra. 

Man vet godt hvem som eier båten. JEs nabo på den tiden. JE leide bla. a. også fly fra han.

Han er godt nevnt i filene.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (42 minutter siden):

Hvilke svar?

Jeg ønsker klarhet i bl.a. vår kongefamilies forhold og rolle i det verdensomspennende kriminelle nettverk som er avdekket.

Dette er jeg sikker på at vi med tiden vil få avdekket mer om via etterforskning og granskning er, men vært greit om.de hadde svart bedre for seg selv.

For å kunne snakke om en rolle i et kriminelt nettverk må det vel først dokumenteres at en slik rolle faktisk har eksistert. Ellers blir det en konklusjon som legges inn i spørsmålet før spørsmålet er besvart.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (9 minutter siden):

Bobb, Nusa og de andre har nådd langt ved å pleie sitt medfødte talent, og ved hardt arbeid og trening oppnådd suksess. De oppfører seg som folk og er virkelig gode forbilder. Så langt unna de folkene som angivelig skal ta over som konge og dronning som det er mulig å komme.

De har svært lite felles med folk som enten gifter seg til roller, eller arver dem. Og som i tillegg ikke forvalter sine embeder på noen god måte. Jeg synes spillerne skal slippe å bli sammenlignet med, og koblet opp mot den trasige tilstanden som råder i kongefamilien nå.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Man vet godt hvem som eier båten. JEs nabo på den tiden. JE leide bla. a. også fly fra han.

Han er godt nevnt i filene.

Jeg er enig.  Jeg formulerte meg kløntete. Jeg mente om journalistene har fått noen til å bekrefte opplysningene at Epstein eier båten.   

Jeg regner også med at om resten av Epstein-filene blir publisert så får vi vite eiren av yachten. Det ville vært rart om Mette-marit og Epstein ikke skrev noe om det på epost. 

Endret av SVK
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

For å kunne snakke om en rolle i et kriminelt nettverk må det vel først dokumenteres at en slik rolle faktisk har eksistert. Ellers blir det en konklusjon som legges inn i spørsmålet før spørsmålet er besvart.

Ja, vi kan jo sparke inn den åpne døra og konkludere med dette.

Videre tolker vi oss frem til at det er stor sannsynlighet for at politi og rettsvesen ønsker innsikt i disse spørsmål, og at etterforskningen er basert på å avklare dette.

Så får vi håpe at journalister og andre gjør jobben sin fremover, her savner vi mye informasjon.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEGrJ/epstein-beskrev-betaling-til-mette-paa-20-000-dollar

Sitat

«Avtalen er som følgende: Eclipse llc betaler selgeren 6,25 millioner netto. På toppen av det kommer et honorar på to prosent som skal betales til Shelly og Mette og deles, 20.000 for Mette og 100.000 for Shelley.»

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Tenk så fantastisk at alle disse fotballspillerne betaler mer i skatt i løpet av ett år enn det du og jeg gjør i løpet av et liv, da. Haaland kjøpte nylig en gammel viking-saga til 1 million som han donerte til Bryne bibliotek så alle skulle kunne se på den. Ikke i et bomberom på skattebetalernes regning.

HM, IA, MM, Harald og Sonja? Niks. Svømmer innover.

Hva har fotballspillerenes skattegrunnlag og Haalands kjøp av en bok med innleggets tema å gjøre? Her er vi på "goddag  mann økseskaft" nivå.

Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Folk er glad i Harald og Sonja. Det er jeg også.

De samlet seg ikke på Skaugum. Slottet er også Oslos mest kjente landemerke med en stor åpen plass forran.

Her vil de lærde strides. Holmenkollen er vel så kjent landemerke som slottet for den gjengse turist. For ikke glemme den store åpne plassen både foran og på sidene av hoppet.

Jeg vil anta du vet at Skaugum ligger i Asker. Med andre ord langt fra gangavstand fra Oslo sentrum.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...