Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (19 minutter siden):

Jeg så hele programmet, ja jeg så at hun var synlig gravid.

Ja, jeg så også hele, flere ganger 😆 uten å se at hun var gravid. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg så også hele, flere ganger 😆 uten å se at hun var gravid. 

Supert, da er dere jo en gjeng som har det felles.

Gøy.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Til opplysning så var ikke MM medlem av kongehuset da hun var med på dette programmet. Jeg forstår ikke hva som var kritikkverdig med at hun var med på dette, og vil gjerne at noen forklarer hvorfor de er så opptatt av dette. 

Og jeg er ganske lei av hinting og halvkvedede viser.

Hva er problemet? Hva har dette med kongehuset  å gjøre? Hvorfor er dette interessant i dag, mer enn 30 år etter?

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Nei, det gikk ikke ganske kort tid.

Det gikk tre år.

Det er derfor jeg ikke tror på den historien.

Det er jo ingen historie.

Litt rart at akkurat dette skal vekke så voldsomt engasjement. At jeg forteller at jeg så MM være synlig gravid på et sjekkeprogram. Og spesielt fra noen som hevder at dette er en ikke-sak.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
keops skrev (1 minutt siden):

Litt rart at akkurat dette skal vekke så voldsomt engasjement. At jeg forteller at jeg så MM være synlig gravid på et sjekkeprogram. Og spesielt fra noen som hevder at dette er en ikke-sak.

Som jeg sa,  så stemmer ikke din påstand om at det gikk kort tid mellom programmet og det at forholdet ble kjent. Det gikk mer enn tre år. Dermed faller forklaringen din på hvorfor det er troverdig at du husker det.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (5 minutter siden):

Nei, det gikk ikke ganske kort tid.

Det gikk tre år.

Det er derfor jeg ikke finner denne hukommelseshistorien troverdig.

Ja, tre eller tredve . I min verden stor forskjell.

I fornektelsens verden- ingen forskjell.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Hvem har ikke fått med seg dette? 

Det er virkelig ingen i denne tråden som har hevdet at hun ikke var gravid. Hvorfor dikter du opp ting som ikke er sant?

Men bare fordi programmet ble sendt høsten 1996, vil jo ikke si at det ble tatt opp høsten 1996. Programmer kan ligge lenge før det blir vist, og man kan fortelle ting som er relevant til da det blir vist (feks hun kunne vært 22, men sagt hun var 23 om produksjonsselskapet visste når det skulle bli sendt). Læreren min jar på jeopardy på samme tidspunkt, og det ble tatt opp 7 måneder før det ble sendt.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, hva har det med kritikk av kongehuset å gjøre tro. Kan det være av samme årsak som førte til at TVNorge valgte å legge bort hele episoden. Hvorfor ønsker et TV selskap å skjule at en gravid kommende kronprinsesse var med på et «uskyldig» sjekkeprogram, hvis dette var så problemfritt som enkelte skal ha det til?  Bare utsagnet ; « å la henne få en sjanse til å bli en verdig potensiell dronning til riket» ,  sier alt om problemet med denne sekvensen. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/bildene-du-ikke-skulle-fa-se/84360417

«Så kom situasjonen hvor hun treffer vår kronprins. Mange medier var på jakt etter bilder fra «Lysthuset», samtidig som det gikk mange rykter om hennes liv og kvaliteter i det. Det fikk alle redaktører i Norge nyss om, og det var en del av diskusjonene.

Vi ble enige i fellesskap, etter at hun gikk ut med meldingen om at hun hadde levd et «utsvevende» liv, om å la disse bildene og sakene ligge. Å la henne få sjansen til å bli en verdig, potensiell dronning til riket.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Ja, tre eller tredve . I min verden stor forskjell.

I fornektelsens verden- ingen forskjell.

Tre år er ikke kort tid. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Jo det gjør det. 

Sitat fra samme artikkel du sier det ikke står der

Jeg kan ikle sitere mer, men utfyllende tekst og sitat er helt nederst i artikkelen.

Kontekst, vg konfronterer om at det har vært kontakt etter januar 2014, og slottet bekrefter at siste kontakt er juni 2014. Altså etter at hun valgte å ikke kontakte han om ankomst, og han valgte å konfrontere henne med dette. Hadde hun et par meldinger med han og noe som ser ut som et møte, som ikke er bekreftet eller avkreftet. Og epstein "tilfeldugvis" møtte kronprinsen. (Jeg setter det i gåseøyne fordi jeg tror ikke noe er så tilfeldig med epstein) 

etter dette opphører kontakten.

mener epstein har sendt en melding eller to etter det, som er ubesvart. Men mulig jeg husker feil, og har ikke funnet noe om det på stående fot. Så det må tas med en klype salt.

men  mm har ikke hatt kontakt med han etter det. Så at hun kuttet han ut høsten 2013, ser ikke jeg noen grunn til å kalle løgn. Dersom de fortsatt var venner ville hun nok ha sagt hun kom over. 

Sitat: 

VG har spurt Slottet om det faktum at dialogen i de nye dokumentene er fra juni, ikke januar.

https://www.vg.no/rampelys/i/e7Pma4/kronprinsesse-mette-marit-og-jeffrey-epstein-i-dialog-i-2014?utm_source=androidapp&utm_medium=share&utm_source=androidapp&utm_medium=share

MM og Epstein snakket to ganger på telefonen på MMs forespørsel, de planla middag til dagen det skulle skje.

Du kan fortsette å si at hun kuttet han ut i 2013, men det blir ikke noe mer sant av det.

Problemet er at slottet og hun selv kategorisk sier hun avbrøt kontakt i 2013 i den løgn-statementen i 2019, når alt som har kommet fram viser en helt annen realitet, og så kan du spikke videre på hva du definerer som å kutte noen ut av livet sitt med påfølgende lange innlegg om dine venneforhold til en tilfeldig dame på 2000-tallet. I min bok går jeg ikke på middag med noen jeg har kuttet ut. Men det gjør kanskje du?

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
piggrokken skrev (1 minutt siden):

Men bare fordi programmet ble sendt høsten 1996, vil jo ikke si at det ble tatt opp høsten 1996. Programmer kan ligge lenge før det blir vist, og man kan fortelle ting som er relevant til da det blir vist (feks hun kunne vært 22, men sagt hun var 23 om produksjonsselskapet visste når det skulle bli sendt). Læreren min jar på jeopardy på samme tidspunkt, og det ble tatt opp 7 måneder før det ble sendt.

Det uthevede: Dette var også mitt beskjedne poeng da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

Men i tillegg ser jeg heller ikke noe problem med om hun var det. Det spiller altså virkelig ingen rolle for noe som helst, for programmet var jo en uskyldig tulleaffære.

• Liker 6
Skrevet (endret)
piggrokken skrev (7 minutter siden):

Ikke sant? Det har vært diskutert tidligere i tråden også, at man vet når det ble sendt, men ikke når det ble tatt opp. Det er jo vanlig at TV-programmer tas opp lenge før de sendes. Både "Sommerhytta" og "Bakemesterskapet" ble tatt opp et helt år før det ble sendt.

Jeg er mest interessert i hvorfor noen som deltar i diskusjonene her er så opprørt over at hun var med i programmet at de karakteriserer det som "helt krise", - særlig fordi hun ikke var i nærheten av å være kronprinsesse når det ble spilt inn. Og fordi det er over 30 år siden, selvsagt.

Jeg skjønner det bare ikke.

Endret av pøbelsara
skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet
SVK skrev (30 minutter siden):

Jeg vet ikke om de møtte i taxi eller ikke. Men forskjellen mellom 1996 og 1999 er forskjellen mellom å starte flørten med en gravid dame eller en dame som har en liten unge. 

Haakon dro til USA rett etter Quarten- i 1996 fordi han skulle studere.  På Quarten i 1999 så var han ferdigstudert, han bor i Norge,  han jobber som kronprins og Mette-Marit er mor.  

Haakon likte også Mette-Marit godt nok til at de har en ny flørt på Quarten i 1997. Og selvsagt godt nok til at det er henne han satset  på da han kom hjem til Norge etter bachelor-graden. Kanskje var Mette-Marit grunnen til at han flyttet tilbake til Norge i stedet for å ta master rett etter bacheloren. 

Så det er mye som skjer i løpet av de tre årene.  

Jeg trodde de delte taxi i Oslo i 1996 , at han lot henne sitte på ( om han så hun var gravid eller ikke ) visste ikke at de startet flørten da. 

Skrevet (endret)

Personlig tenker jeg at det er mye annet som man bør diskutere før MMs opptreden på TV. Løgner, "gaver", korrupsjon, voldtekt i kjelleren, enabling av vold og voldtektsmenn, en skremmende historikk med å støtte voldsmenn over ofre og alt det andre er laaaangt foran. Ikke minst hvordan HM og MM har prøvd seg på noe alla Epsteins nettverksbygging i norsk kultur-elite i form av nære vennskap til mektige personer hos NRK og andre mediehus, og ikke minst hvordan de involverer seg i politikk i WEF og slike forum, som kongelige egentlig ikke skal og bør.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Det har vært diskutert tidligere i tråden også, at man vet når det ble sendt, men ikke når det ble tatt opp. Det er jo vanlig at TV-programmer tas opp lenge før de sendes. Både "Sommerhytta" og "Bakemesterskapet" ble tatt opp et helt pr før det ble sendt.

Jeg er mest interessert i hvorfor noen som deltar i diskusjonene her er så opprørt over at hun var med i programmet at de karakteriserer det som "helt krise", - særlig fordi hun ikke var i nærheten av å være kronprinsesse når det ble spilt inn. Og fordi det er over 30 år siden, selvsagt.

Aricia skrev (1 minutt siden):

Det uthevede: Dette var også mitt beskjedne poeng da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

Men i tillegg ser jeg heller ikke noe problem med om hun var det. Det spiller altså virkelig ingen rolle for noe som helst, for programmet var jo en uskyldig tulleaffære.

Så nå var hun kanskje ikke gravid på lysthuset? Ikke lett med den kappa og den vinden gitt. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Så nå var hun kanskje ikke gravid på lysthuset? Ikke lett med den kappa og den vinden gitt. 

Jeg har skrevet nøyaktig det samme flere ganger i dag. Pay attention!

:) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Du kan jo høre med slottet angående innspillingestidspunkt. Jeg mener MM jobbet litt med dette programmet, i tillegg til at hun deltok selv 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (14 minutter siden):

Husker du hva det andre tv programmet hun var med i het? Det var en serie i 3 deler om partyjenter i Oslo, og den ene delen var når Mette skulle holde utdrikningslag for venninnen sin, de helte zalo i fontenen ved nasjonalteateret og hoppet i strikk på Tusenfryd? Jeg har ganske god hukommelse, men har glemt hva det het. 

• Liker 1
Skrevet
Aricia skrev (8 minutter siden):

Jo, hun var gravid med Marius da:

https://www.vg.no/rampelys/i/VRly1l/arrestert-i-india

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Ikke sant? Det har vært diskutert tidligere i tråden også, at man vet når det ble sendt, men ikke når det ble tatt opp. Det er jo vanlig at TV-programmer tas opp lenge før de sendes. Både "Sommerhytta" og "Bakemesterskapet" ble tatt opp et helt pr før det ble sendt.

Jeg tenker at hun var ung tidlig i 20 åra, da gjør man kanskje ting man ikke er stolte av typ 20 år etterpå (og tro meg, jeg gjorde mye dumt på den tida).

Basert på hva jeg vet om tv produksjon, vil jeg anta at programmet ble tatt opp vinteren 95/96. Lysthuset var jo kopi av MTVs "singled out" som ble sendt fra juni 95. Antageligvis så ledelsen i TVNorge det og bestemte seg den høsten for å lage en norsk versjon. Tok noen måneder å caste deltakere, fikse studio, publikum og programledere, og alle episodene ble tatt opp på en uke eller 2, og var klart på vårparten 96, slik at kanalen kunne vise det fra høsten. Marius er født i januar, så han må ha bli unnfanget i april-mai året før.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...