Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man googler når innspilling var så står det høsten -96. Men man kan vel ikke stole på det heller. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
piggrokken skrev (12 minutter siden):

Bare hyggelig, de som hardt påstandelig hevder at programmet er live/tatt opp samme uke forstår ikke tv produksjon, spesielt ikke på et "billigprogram" som lysthuset.

Det eneste studioprogrammene som ble tatt opp samme uka på den tida var lørdagsunderholdningen på NRK (TandeP, Dan Børge etc).

Snakket akkurat med søsteren min om det, klassen hennes dro på opptak av "tre på toppen" en komiserie på TVNorge på samme tid. Den ble tatt opp et år før den ble sendt.

Det uthevede: Takk igjen, dette kom jeg fram til etter en søkerunde da vi diskuterte tematikken i en tråden ved en tidligere anledning, fint å få bekreftet. Lørdagsunderholdningen på NRK var jo selve flaggskipet i TV-produksjon på den tiden, og må ha hatt noen helt andre budsjettrammer.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Hvis man googler når innspilling var så står det høsten -96. Men man kan vel ikke stole på det heller. 

Det kan man sikkert. Men hva er egentlig poenget? Eller problemet?

• Liker 9
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

MM og Epstein snakket to ganger på telefonen på MMs forespørsel, de planla middag til dagen det skulle skje.

Du kan fortsette å si at hun kuttet han ut i 2013, men det blir ikke noe mer sant av det.

Problemet er at slottet og hun selv kategorisk sier hun avbrøt kontakt i 2013 i den løgn-statementen i 2019, når alt som har kommet fram viser en helt annen realitet, og så kan du spikke videre på hva du definerer som å kutte noen ut av livet sitt med påfølgende lange innlegg om dine venneforhold til en tilfeldig dame på 2000-tallet. I min bok går jeg ikke på middag med noen jeg har kuttet ut. Men det gjør kanskje du?

Her har du hele konakten deres.

https://www.vg.no/nyheter/i/vrgaMp/slik-var-mette-marits-kontakt-etter-utrygg-situasjon?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Sitater 

Mai juni 2014

At Epstein gratulerer med nasjonaldagen 17. mai, uten at Mette-Marit svarer.

At det planlegges et treff i New York i juni, men at Mette-Marit ikke svarer Epsteins assistent.

At kronprinsessen ber Epstein ringe.

16. juni 2014 er siste gang Mette-Marit svarer Epstein, ifølge epostene.

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Til opplysning så var ikke MM medlem av kongehuset da hun var med på dette programmet. Jeg forstår ikke hva som var kritikkverdig med at hun var med på dette, og vil gjerne at noen forklarer hvorfor de er så opptatt av dette. 

Og jeg er ganske lei av hinting og halvkvedede viser.

Hva er problemet? Hva har dette med kongehuset  å gjøre? Hvorfor er dette interessant i dag, mer enn 30 år etter?

Det er jo bare trist med folk som er opptatt av slikt 30 år etterpå. Kleint også, særlig når det er det man er opptatt av i 2026. Gruslegge og svartmale en fortid for et menneske som står i sin livs kamp, bokstavelig talt. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (13 minutter siden):

La meg si det sånn, det er noe spesielt å delta i et sjekkeprogram når man går gravid. Det er min mening, uansett rolle. 

Nå var det, som vi ser av Hvidstens referat, ikke et sjekkeprogram, og ikke vet vi om hun var gravid heller :nigo:

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Så det hele resten av verden visste, det som stod omtalt i aviser verden over inkludert halvannen side i Aftenposten og som hun garantert ble advart om av rådgiverne og PST, det hadde hun ingen anelse om. I denne nærmeste kretsen der det ble snakket åpent om dommen og om Lolita-ekspressen, det skjønte hun ingenting av. Selv ikke etter et besøk i huset hans der hun ble vitne til utpressing og der unge «assistenter» gikk halvnakne rundt så tenkte hun ikke på å undersøke hvem denne mannen var.

Et så korka vesen kan vi da ikke ha som dronning. (Nb- jeg tror ikke hun er så dum altså).

Kanskje hun ikke har hørt om Brexit eller Ukraina-krigen heller? 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
Kvittre skrev (4 timer siden):

Så dere at hun var gravid ?

Ja.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (28 minutter siden):

Joda, men det får være grenser til bagatellisering og tåkelegging av forhold som åpenbart ble oppfattet som såpass kritikkverdig at et mediehus valgte å fjerne programmet helt. Det er åpenbart noe man ønsker å legge lokk på. På spørsmål om TVNorge angrer på arkiveringen så er svaret klinkende klart ;

https://www.dagbladet.no/kjendis/bildene-du-ikke-skulle-fa-se/84360417

«Da siterer jeg tidligere sjefredaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen: mange i mediene har visst mer enn de har fortalt, og man har skjermet henne og kongehuset og familien. Det burde man ikke ha gjort når man vet det man vet i dag.

- Det er en unnlatelsessynd, som Ulf sa. Man hadde gjort det annerledes i dag, men hva vi hadde gjort er vanskelig å si.» 

Det var en helt unødvendig beslutning og som reflekterte et gammelmodig kvinnesyn om flettfri uskyld og renhet. Latterlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Litt mer info viser at episoden med MM ble tatt opp sommeren -96:

Selve opptaket av episoden ble gjort sommeren 1996. Dette bekreftes av at Mette-Marit og hennes utvalgte beiler dro på sin påfølgende TV-date til en Metallica-konsert, og Metallica spilte i Oslo (Spektrum) nettopp i juni 1996. [1]

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (På 30.6.2026 den 8.21):

Nei, jeg mener selvsagt det jeg skriver. 

Jeg skrev derimot ironisk mot premisset om at det var en provokasjon mot barna på feriekoloni å stille med dyre designsmykker, som altså var argumentet i et annet innlegg som jeg sa meg uenig i.

Så her har vi helt samme standpunkt.

Da er vi enige her👍

Jeg tenker at rett skal være rett og når folk ikke aner hva de snakker om så er det best å la være. Her var det ingenting å kritisere. Kritikk skal være legitim. 

• Liker 6
Skrevet
keops skrev (2 timer siden):

Ser ikke helt hvordan det er mulig å misforstå hva jeg mener her.

Jeg har ikke misforstått, jeg spør hva du mener. Ut fra bildene og beskrivelsen til Hvidsten som «vakker, trygg og morsom» lurer jeg på hva du mener som ikke andre ser. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Så det hele resten av verden visste, det som stod omtalt i aviser verden over inkludert halvannen side i Aftenposten og som hun garantert ble advart om av rådgiverne og PST, det hadde hun ingen anelse om. I denne nærmeste kretsen der det ble snakket åpent om dommen og om Lolita-ekspressen, det skjønte hun ingenting av. Selv ikke etter et besøk i huset hans der hun ble vitne til utpressing og der unge «assistenter» gikk halvnakne rundt så tenkte hun ikke på å undersøke hvem denne mannen var.

Et så korka vesen kan vi da ikke ha som dronning. (Nb- jeg tror ikke hun er så dum altså).

Kanskje hun ikke har hørt om Brexit eller Ukraina-krigen heller? 

Nå må du slutte. Hele verden visste ikke. Hele verden  fikk vite dette senere - faktisk mange år senere. Han ble etterforsket og arrestert først flere år etter at MM avsluttet kontakten med ham.

Og så synes jeg du skal slutte å kalle folk korka. Det er respektløst. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Keaton skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke misforstått, jeg spør hva du mener. Ut fra bildene og beskrivelsen til Hvidsten som «vakker, trygg og morsom» lurer jeg på hva du mener som ikke andre ser. 

Tre verb som er 100% objektive, eller?

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Nå må du slutte. Hele verden visste ikke. Hele verden  fikk vite dette senere - faktisk mange år senere. Han ble etterforsket og arrestert først flere år etter at MM avsluttet kontakten med ham.

Og så synes jeg du skal slutte å kalle folk korka. Det er respektløst. 

Nei. Han ble etterforsket i 2004-06. Arrestert i 2007, dømt i 2008 og satt på den meget offentlige seksuallovbryterlisten som groveste nivå i 2010. Det er jo hele grunnen til at folk har problemer med MMs relasjon til han.

Så ble han igjen etterforsket på 2010-tallet og arrestert i 2018/19. Man kan ikke late som om dommen fra 00-tallet ikke finnes, for da gir det jo ikke mening at folk reagerer.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
CeXNS skrev (25 minutter siden):

Så å trekke frem Hvidsten sin kommentar omkring kvinnelige netttroll, og kvinner er kvinner verst argumentasjon, vel det synes jeg er ironisk. 

Støtter denne. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

?  🧐 Ordene er brukt av en journalist som forteller om sin opplevelse av programmet og sitt inntrykk av Mette-Marit. 

Spoiler
CeXNS skrev (2 minutter siden):

IA og SM fikk gave av den omdiskuterte FIFA-presidenten.

Sånn kan man også bli brukt. Mener legitimering er et godt ord å diskutere. 
Samme mann som laget fredspris til Trump. 
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/zO6mV1/kongelig-gave-fra-fifa-presidenten

Hvordan blir de brukt av å få fotballer? Klart det er en avveiing å delta med tanke på både FIFA-presidenten og Trump, men når først Norge deltar; da deltar også det offentlige Norge. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (10 minutter siden):

Hverken "vakker", "trygg" eller "morsom" er verb.

• Liker 8
  • Hjerte 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...