Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Man må gjerne glede seg over at folk gjør jobben sin, men man må også tåle at ikke alle deler det engasjementet og nesegruse beundringen fordi PR strategien fungerer. Hva skal de bruke etter at VM er over?

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/sportslig-og-dynastisk-triumf/19020163/

«Det er rart i kveld å ha fokus rettet mot kongefamilien, men de er hjertet av alt landet opplever. Ikke bare sorgen, men åpenbart også den ville gleden. Siden det nevnte VM-uttaket, har dette vært et mesterskap i nasjonalmonarkisk regi. Ved hvert punkt har kongehuset figurert, enten de ønsket eller ei – og de tjener godt på det.» 

Har eg med eitt ord hevda at andre ikkje har lov å ha andre tanker og meningar enn meg? 

keops skrev (2 minutter siden):

Nei, det har ikke kommet frem noe nytt. Det er det som er problemet.

Noe nytt, i betydning at HM og MM svarer det ut vil løse dette. 

Å tro at dette vil glemmes uten at vi har fått disse svarene, det mener jeg ikke bare bikker over i men faktisk ER galskap.

Eg tror ikkje at me får fleire svar, så da er det opp til en kvar sjøl å velga kor mykje tid ein skal bruka på å piska denna hesten. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Kan man få et parasosialt forhold til enkelte medlemmer av kongehuset? Jeg tror det. 

Ja, det tror jeg så absolutt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Har eg med eitt ord hevda at andre ikkje har lov å ha andre tanker og meningar enn meg? 

Var det ikke du som beskriver kritikk av manglende svar på Epstein filene for «galskap»? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er ikke uenig i at vi må ha mer tydelige svar, men hvor mange gjentakelser av det samme trenger vi egentlig i denne tråden?

Alt er gjentatt fem zillioner ganger. Minst. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Lykkeliten* skrev (5 minutter siden):

Eg tror ikkje at me får fleire svar, så da er det opp til en kvar sjøl å velga kor mykje tid ein skal bruka på å piska denna hesten. 

Epstein saken er ingen død hest, og bør definitivt ikke forbli det. 
https://snl.no/Jeffrey_Epstein

«Den politiske og offentlige interessen for Epsteins kriminelle handlinger og hans store nettverk førte i november 2025 til innføringen av en lov, «The Epstein Files Transparency Act». Siden har det amerikanske justisdepartementet (DOJ) offentliggjort over tre millioner dokumenter og 180 000 bilder i henhold til loven.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at vi må ha mer tydelige svar, men hvor mange gjentakelser av det samme trenger vi egentlig i denne tråden?

Alt er gjentatt fem zillioner ganger. Minst. 

Ja, hvor mange gjentagelser er ok for enkelte og hvem skal bestemme det? Og hvor ofte skal det påpekes? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (10 minutter siden):

Nei, det har ikke kommet frem noe nytt. Det er det som er problemet.

Noe nytt, i betydning at HM og MM svarer det ut vil løse dette. 

Å tro at dette vil glemmes uten at vi har fått disse svarene, det mener jeg ikke bare bikker over i men faktisk ER galskap.

Jeg har fått masse svar fra dem, og forventer ikke noe mer. Det er dumt, flaut, det var ukritisk og tåpelig. MM har uttrykt både at det ikke er henne det er synd på, men ofrene i denne saken - som har hennes fulle støtte. Hun skulle ønske hun aldri hadde blitt kjent med E, hun beklager og hun unnlater dessuten med rette å fortelle hvem som introduserte henne for E og nettverket hans. Det ville helt garantert blitt tolket so at hun skyldte på vedkommende, så det synes jeg er  helt greit at hun ikke gjør.

Jeg vet at mange andre er omtrent der jeg skisserer nå, så ingen av oss eier vel fasiten på hva flertallet av folk her til lands, mener. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Da høres det ut for meg som at du er svært mottakelig for slottets kommunikative fremstøt.

Selv vil jeg piske denne hesten inn i evigheten, all den tid "hesten" har et kløv stappfullt av organisert kriminalitet og økonomisk utroskap.

Dette er alvorlige beskyldninger. Du bør vel dokumentere dette, eller fjerne det?

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Lykkeliten* skrev (4 minutter siden):

Ja, for at folk som har andre meiningar enn fleirtalet her inne kan ikkje ha egne veloverveide standpunkt, dei vert lurt og svindla. 

Det er notert. 

Litt interessant at ord som svindlet og lurt blir brukt , når du siterer meg på at jeg mener du går på kommunikasjonsstrategien.

Ikke at jeg er uenig her altså.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått masse svar fra dem, og forventer ikke noe mer. Det er dumt, flaut, det var ukritisk og tåpelig. MM har uttrykt både at det ikke er henne det er synd på, men ofrene i denne saken - som har hennes fulle støtte. Hun skulle ønske hun aldri hadde blitt kjent med E, hun beklager og hun unnlater dessuten med rette å fortelle hvem som introduserte henne for E og nettverket hans. Det ville helt garantert blitt tolket so at hun skyldte på vedkommende, så det synes jeg er  helt greit at hun ikke gjør.

Jeg vet at mange andre er omtrent der jeg skisserer nå, så ingen av oss eier vel fasiten på hva flertallet av folk her til lands, mener. 

Du har fått massevis? Og det skal være godt nok for andre også? Ærlig talt.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Dette er alvorlige beskyldninger. Du bør vel dokumentere dette, eller fjerne det?

Jeg har vel mitt på det tørre her, ellers takk.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Du har fått massevis? Og det skal være godt nok for andre også? Ærlig talt.

Ja, jeg har fått det. 

Jeg sier ikke hva som skal være godt nok for deg, jeg sier at det er godt nok for meg. 

• Liker 9
Skrevet
Hebbe-lille skrev (35 minutter siden):

«Mens fotballandslaget seirer på bortebane, plasserer kong Harald sine spillere strategisk i kongedømmets kjerne. Med seg selv som spiss i videohilsen, sin sønn som angrepsspiller på Slottsplassen og sine barnebarn som monarkiets forsvar i New York. Dette er en sportslig og dynastisk triumf. Kongens menn slo Brasil igjen.»

Et par andre sitater fra den kronikken, for å få med essensen:

(...) Men mesterskapet har vist at kongehuset fortsatt er det som samler oss. Ingen går til Stortinget, Statsministerens kontor eller Høyesterett. Folkemengden ror motstrøms oppover til Slottet og møter fremtiden i kronprinsen.

(...)

At supporterne ved seier beveger seg mot Slottet for å ro, for å nærmest inkludere kongen i Norges seier. Det er som et jublende barnebarn som løper hjem til hele nasjonens bestefar.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Og dette var din personlige opplevelse av svarene og adferden til MM.

Jeg er ikke tilfreds med tingenes tilstand, og deler ikke ditt syn.

Så ser jeg at en kapasitet som Fredrik Solvang uttrykker seg på en måte som sammenfaller med mine tanker 100%. Lever helt greit med at noen debattanter her er uenige i dette. Men lever ikke greit med at saken skal forties.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Jeg har vel mitt på det tørre her, ellers takk.

Reglene i forumet sier at du må dokumentere slike påstander

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Fra å være glad og trøtt, lese og se glade saker i aviser og overalt ellers til å komme inn hit; 🫩 ikke at det er overraskende, men jaggu like forstemmende. 

• Liker 5
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Reglene i forumet sier at du må dokumentere slike påstander

Det er svært godt dokumentert at Epstein var sentral i et nettverk som drev med alvorlig, organisert kriminalitet.

Det er svært godt dokumentert at kronprinsparet har hatt omfattende kontakt med mennesker i dette nettverket.

Det er svært godt dokumentert at kronprinsparet etter manges mening ikke har svart godt nok for seg om dette.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (16 minutter siden):

Et par andre sitater fra den kronikken, for å få med essensen:

(...) Men mesterskapet har vist at kongehuset fortsatt er det som samler oss. Ingen går til Stortinget, Statsministerens kontor eller Høyesterett. Folkemengden ror motstrøms oppover til Slottet og møter fremtiden i kronprinsen.

(...)

At supporterne ved seier beveger seg mot Slottet for å ro, for å nærmest inkludere kongen i Norges seier. Det er som et jublende barnebarn som løper hjem til hele nasjonens bestefar.

Det er temmelig  eksplisitt at det er kongen samler folket. Kan ikke se at noen har argumentert for noe annet. 

«Folkemengden gjorde som tidligere. Etter moderne norsk histories beste monarkiske iscenesettelse i kongens stemmelegging av VM-uttaket har Norges herrelandslagssupportere flommet til Slottsplassen. Oslo Slott er det naturlige samlingspunktet når kongens menn vinner. Etter kampen mot Irak, Senegal og Elfenbenskysten. Da er målet å vekke kongen.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (3 timer siden):

Kongehuset henger seg på i håp om at litt av glansen skal smitte over 

Og glemt var miljøengasjementet når de koster fram og tilbake over Atlanteren. Men de har vel lært av sin mor. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Og glemt var miljøengasjementet når de koster fram og tilbake over Atlanteren. Men de har vel lært av sin mor. 

Ja, når det bare er snakk om dager, så sender det uheldige signaler mtp klima/miljø.

Og ikke glem at det også er snakk om dager siden studier måtte avbrytes for å være nært hjemmet. Også dette medførte en meget lang reise.

Så kan man si at den akutte situasjonen for MM er over. Men det fremstår ravete og tilfeldig det hele. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...