Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
piggrokken skrev (Akkurat nå):

Som jeg sier, andre studieprogram på den tiden hadde 7 måneder fra opptak til sending. Tviler på at produksjonsselskapet vet når det ble tatt opp, iallefall 30 år etter.

At det finnes folk her inne som vet at hun har vært gravid bare ved å se på bildene fra tv sendingene blir for søkt.

Å hevde at programmet ble tatt opp samme uka er idioti. Ble tatt opp vinteren/våren 96.

Takk for konstruktivt innspill - det bekrefter poenget jeg har forsøkt å få fram ang. dette i løpet av dagen, men uten å ha den nødvendige bransjeerfaringen å bygge på.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Hun googlet fyren og det så ikke bra ut. Pressemeldingen som kom fra slottet i 2019 tilsier at hun visste at han var kriminell. 

«Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere og beklager at jeg ikke gjorde det, sa kronprinsessen i en uttalelse den gang.» 

Nettopp. 
Hun sier jo svart på hvitt her at hun visste om kriminelle handlinger, bare ikke hvor alvorlige de var. 

Det MÅ snart gå an og enes om dette i denne tråden?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte på dette:

da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

For dem som lurer på tidspunktet for graviditeten så er her en lenke fra VG. Overskriften er «En dronning blir til». 
https://www.vg.no/nyheter/i/bK5AVk/en-dronning-blir-til

Sitat»Sommeren 1996, gravid med Marius, tok Mette-Marit sommerjobb på utestedet Beach-club i Oslo for å finansiere studier ved Bjørknes privatskole. Her tok hun opp fag fra videregående skole. På denne tiden gjorde hun også sin TV-debut som kveldens sjekker i programmet «Lysthuset» på TVNorge. Her konkurrerte 100 gutter om et stevnemøte med sjekkedronningen.»

Hun møtte HM like etter dette, står det. Så kjenner vi historien. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Kvittre skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg så også hele, flere ganger 😆 uten å se at hun var gravid. 

Hmmm......fra å bare ha sett "det lille klippet, samt bildet som ble publidert" til å ha "sett hele programmet, flere ganger.....

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
piggrokken skrev (12 minutter siden):

Som jeg sier, andre studieprogram på den tiden hadde 7 måneder fra opptak til sending. Tviler på at produksjonsselskapet vet når det ble tatt opp, iallefall 30 år etter.

At det finnes folk her inne som vet at hun har vært gravid bare ved å se på bildene fra tv sendingene blir for søkt.

Å hevde at programmet ble tatt opp samme uka er idioti. Ble tatt opp vinteren/våren 96.

Det er ikke nødvendigvis slik at det tar lang tid nei. Vi var en gjeng som dro til Oslo for å se innspillingen av reisesjekken på TVNorge fordi en nabo deltok. Det var kun innspilling av akkurat den episoden den kvelden, og episoden ble sendt på tv få dager senere. 

Endret av Justlooking
Ble en Trykkleif i farta
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Jeg svarte på dette:

da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

Jamen, det er jo ikke svar på spørsmålet om hvorfor det er kritikkverdig?

• Liker 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (12 minutter siden):

Så sant du ikke har dokumentasjon på når programmet ble tatt opp og at hun ikke var gravid, så blir det bare spekulasjoner og avsporinger. Det ligger x antall artikler og kommentarer på at hun var gravid på tidspunktet. 

De sier bare at hun var gravid i november 96. De sier ingenting om når opptaket ble gjort.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

For dem som lurer på tidspunktet for graviditeten så er her en lenke fra VG. Overskriften er «En dronning blir til». 

Sitat»Sommeren 1996, gravid med Marius, tok Mette-Marit sommerjobb på utestedet Beach-club i Oslo for å finansiere studier ved Bjørknes privatskole. Her tok hun opp fag fra videregående skole. På denne tiden gjorde hun også sin TV-debut som kveldens sjekker i programmet «Lysthuset» på TVNorge. Her konkurrerte 100 gutter om et stevnemøte med sjekkedronningen.»

Se der ja, så media lyver ikke om de faktiske forhold. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Donatello skrev (1 minutt siden):

Hmmm......fra å bare ha sett "det lille klippet, samt bildet som ble publidert" til å ha "sett hele programmet, flere ganger.....

🎯

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Okay! Da var faktisk MM gravid da det programmet ble spilt inn. 

Sånn, ferdig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (12 minutter siden):

Så man tenker seg at mediehusene lyver om at hun var gravid? 

Man ser med sine egne øyne at de er slurvete i det de skriver.

Hvis du leser det ordentlig så ser du at de skriver at programmet gikk i november 96, og at hun var gravid i november 96.

Men for denne diskusjonens poeng, så er ikke den informasjonen presis nok. Det betyr ikke at de lyver. Det betyr bare at de er upresise og ikke har behov for å problematisere poenget.

• Liker 5
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Takk for konstruktivt innspill - det bekrefter poenget jeg har forsøkt å få fram ang. dette i løpet av dagen, men uten å ha den nødvendige bransjeerfaringen å bygge på.

Bare hyggelig, de som hardt påstandelig hevder at programmet er live/tatt opp samme uke forstår ikke tv produksjon, spesielt ikke på et "billigprogram" som lysthuset.

Det eneste studioprogrammene som ble tatt opp samme uka på den tida var lørdagsunderholdningen på NRK (TandeP, Dan Børge etc).

Snakket akkurat med søsteren min om det, klassen hennes dro på opptak av "tre på toppen" en komiserie på TVNorge på samme tid. Den ble tatt opp et år før den ble sendt.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Donatello skrev (3 minutter siden):

Jeg så på klippet og bildene  nå for og se om jeg kan se hun er gravid nå som jeg vet det. 

jeg så programmet flere ganger når det gikk uten å legge merke til at hun var gravid ja.  

• Liker 6
Skrevet
Eufemia- skrev (8 minutter siden):

Ingen lurer på tidspunktet for svangerskapet.

Det kan vi enkelt resonnere oss frem til med utgangspunkt i MBHs fødselsdato.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (49 minutter siden):

Jeg trodde de delte taxi i Oslo i 1996 , at han lot henne sitte på ( om han så hun var gravid eller ikke ) visste ikke at de startet flørten da. 

Jeg klippet inn  feil sitat til deg i det forrige innlegget. Her er sitatet jeg mente å bruke:

– Kronprinsparet møttes for aller første gang under Quart-festivalen i 1996 der kronprinsen ble veldig begeistret for denne ukjente damen som den gang var gravid. Paret møttes igjen i 1999 og resten er vel historie, sier Kjell Arne Totland til NRK.no.

https://www.nrk.no/norge/musikkgave-til-kronprins-haakon-1.11142783

Endret av SVK
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (24 minutter siden):

Nei, hun visste ikke at han var en seksualforbryter.

https://www.nettavisen.no/kjendis/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/s/5-95-2942063

Oi, helt identisk formulering i Nettavisen jo! Skulle du sett!

Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

Er det fordi hun er prinsesse at du tror hun ikke kan dra noen «hvite løgner»? Problemet er jo bare at hun motsier seg selv i annenhver setning. 
«Jeg HÅPER og TROR at jeg ikke ville satt på en smiley hvis det var det jeg fant»….

Du skjønner vel at det hadde hun aldri sagt hvis hun ikke ante noe om det? Hun visste. Men kan sikkert bortforklare det meg at hun ikke regner sexkjøp som overgrep eller noe sånt.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (10 minutter siden):

Se der ja, så media lyver ikke om de faktiske forhold. 

Det står ikke der at programmet ble spilt inn i november. Leseforståelse..

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Jamen, det er jo ikke svar på spørsmålet om hvorfor det er kritikkverdig?

Det var et svar på første del av innlegget. Er det virkelig så viktig for deg å påpeke at det ikke var svar på alt?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (44 minutter siden):

Dette er ikke seksuelt ladet, men ville ikke hatt en slik dialog med en seksualforbryter og særlig ikke etter skremmende opplevelser med samme fyr. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/7p5JjK/mette-marit-og-epstein-diskuterte-bilde-av-nakne-kvinner

«Tidlig tirsdag morgen 13. november 2012 skriver kronprinsesse Mette-Marit til Jeffrey Epstein:

«U are very charming u know.»

Episoden hun reagerte på var i 2013. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...