Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Hvor står det? At hun kutter han ut i 2013 er ikke feil slik jeg ser det. At hun ikke husker år og dato for det møter i 2014 hun ser ut til å ha prøvd å unngå eller anså som kontakt i den forstand eller what ever, gjør hun ikke til en løgner eller grusom person. 

Iht e-poster vi ser, så anser jeg også det som at hun kuttet han ut høsten 2013.

Nå er det manfe e-poster som mangler, så svarer ut fra det jeg har sett og lest av dem. Ingen grunn i mine øyne å krisemaximere møte med han , som ser ut til at hun prøvde å unngå ved å bla ikke informere han på forhånd om at hun kom.

Det er jo fortsatt løgn, selv om du mener det ikke er det.

Hun avbrøt ikke kontakten i 2013 når det er både mailer og møter i 2014. Det forstår alle. Ergo løgn fra både hoffet og MMs side. Begge tingene kan ikke være sant, Krokenguri.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hba mener du med dette? Er det feil av en gravid kvinne å bli sjekket opp/sjekke opp noen? 

Det er da helt ok å finne kjæreste med og uten mage. Skulle det også være noe galt?

Så lite toleranse går ikke an

Spesiell tolkning av det jeg skriver, nok en gang.

Nei, jeg mener ikke det er feil å finne seg kjæreste eller bli sjekket opp om man er gravid.

Jeg mener det var oppsiktsvekkende å delta på den type sjekkeprogram som var på nittitallet , som synlig gravid. Dette har jeg aldri sett noen andre enn MM ha gjort. Husker vi syntes det var ur-teit av henne å gjøre dette, og det var jo før hun var kjent.

Vi vet jo en del mer om livet til MM på den tiden. Ikke optimale forhold for å stifte familie.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
keops skrev (10 minutter siden):

Hvidsten var vel hun som nylig mente mye om sjekkeprogrammet MM deltok på.

Mange svulstige beskrivelser og hyllest til hvor fantastisk MM fremsto. Men så utrolig rart at hun ikke ser ut til å ha fått med seg det som fikk de fleste til å rykke til å tv-stolen da det ble sendt første gang: en godt synlig gravid MM deltar i sjekking på tv.

Dette hadde aldri skjedd, verken før eller siden på denne type program. Hva slags journalist velger å se bort fra dette svært sentrale poenget? Et poeng som viser mye av hvilket kaos MM har levd i, og vi ser i dag hvordan dette barnet har utviklet seg.

Pressen og befolkningen blir klandret. Men det var faktisk MM selv som valgte å bli tv-sjekker som gravid. Det var MM selv som valgte å gifte seg inn i landets mest omtalte familie. Det var MM selv som valgte å publisere et pute-flaut brev til pressen angående sønnen, som da hadde rukket å bli såpass voksen at handlingsmønstrene hadde satt seg 

Hun mente ikke mye. Hun fant episoden i Nasjonalbibliotekets arkiv, så nøye gjennom den, og gjenga alt i detalj i en lang artikkel.

Det er undersøkende journalistikk på sitt beste. Undersøkende journalistikk er ikke, og skal ikke være nøytral. Den skal ha en hypotese (etter mønster fra forskningen), og så anvende hypotesen på et materiale for å få den avkreftet eller bekreftet, eller alle mulige varianter mellom de to. Artikkelen til Hvidsten og sjekkeprogrammet gjør akkurat det, om enn i en humoristisk tone (i tråd med sjangeren programmet inngikk i - det var jo tross alt svært uskyldig og puteflau moro fra en helt annen tid).

https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

For øvrig har Sigrid Hvidsten også skrevet svært kritiske kommentarer om Mette-Marit i løpet av de siste par årene, feks om Epstein-filene. Det fremhever hun selv i artikkelen om Mette Marit-hatet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Hun avbrøt ikke kontakten i 2013 når det er både mailer og møter i 2014. Det forstår alle. Ergo løgn fra både hoffet og MMs side. Begge tingene kan ikke være sant, Krokenguri.

Nei det er ikke løgn. Som jeg skrev for et par dager siden. Jeg kutter ut en dame i 2002. Jeg har snakket med henne mange gangee etter det. Og det er ikke løgn at jeg har kuttet ut henne i 2002.

Hvis noen spør meg i dag når vi kuttet ut kontakt, er det i 2002  og ikke mai 2026 som er siste gang jeg hadde en samtale med henne. 

Vi møtes sånn ca 1 til 5 ganger i året.

Om hun kontakter meg , så svarer jeg. Jeg kan også si hei, hvordan står det til om vi møtes. Det betyr ikke at jeg ikke kutter henne ut i 2002 .

(For å sette det i perspektiv)

Mailene du peker på her er at han eller noen i hans krets kontakter henne. Og hun svarer ikke før i 2014. Da sender han henne en klagemail, på at hun ikke har informert han om å være i palm beach. Det var vel også på den turen han "tilfeldigvis" møtte haakon. (Antar epstein har trekt i noen tråder der også. )

I de mailene sier hun at hun ikke har tid å møte han, men går med på en kort lunsj.

Ergo hun har kuttet han ut, går alikevel med på et kort møte

En lunsj og et svar på en på en e-post er ikke et bevis på at hun ikke kuttet kontakt i høsten 2013.

Dessuten er det 14 år siden, så at man evnt ikke husker en liten lunsj og et par meldinger i 2014, er ikke klandreverdig

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Hun mente ikke mye. Hun fant episoden i Nasjonalbibliotekets arkiv, så nøye gjennom den, og gjenga alt i detalj i en lang artikkel.

Det er undersøkende journalistikk på sitt beste. Undersøkende journalistikk er ikke, og skal ikke være nøytral. Den skal ha en hypotese (etter mønster fra forskningen), og så anvende hypotesen på et materiale for å få den avkreftet eller bekreftet, eller alle mulige varianter mellom de to. Artikkelen til Hvidsten og sjekkeprogrammet gjør akkurat det, om enn i en humoristisk tone (i tråd med sjangeren programmet inngikk i - det var jo tross alt svært uskyldig og puteflau moro fra en helt annen tid).

https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

For øvrig har Sigrid Hvidsten også skrevet svært kritiske kommentarer om Mette-Marit i løpet av de siste par årene, feks om Epstein-filene. Det fremhever hun selv i artikkelen om Mette Marit-hatet. 

Undersøkende journalistikk på sitt beste er i stand til å identifisere sentrale poeng i materialet de setter seg for å undersøke.

Det som vakte oppsikt den gangen var at MM var gravid, det blir helt tullete da å hoppe over dette momentet.

Sjekkeprogrammet var ment å skulle være morsomt ja. Men selv vi som var ungjenter å satt og så på dette forsto jo at det ikke nødvendigvis er spesielt moro å bli født inn i kaos. For det var jo det som skjedde.

Så dette programmet hadde både Hvidsten og MM vært best tjent med at hadde gått inn i glemselen.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Spesiell tolkning av det jeg skriver, nok en gang.

Nei, jeg mener ikke det er feil å finne seg kjæreste eller bli sjekket opp om man er gravid.

Jeg mener det var oppsiktsvekkende å delta på den type sjekkeprogram som var på nittitallet , som synlig gravid. Dette har jeg aldri sett noen andre enn MM ha gjort. Husker vi syntes det var ur-teit av henne å gjøre dette, og det var jo før hun var kjent.

Vi vet jo en del mer om livet til MM på den tiden. Ikke optimale forhold for å stifte familie.

Åja. Jeg syntes ikke det var teit den gangen. Uvanlig at en gravid kvinne var på sjekkeprogram ja. Men ikke teit. Husker jeg ikke feil, ble hun litt populær av det programmet også. 

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Åja. Jeg syntes ikke det var teit den gangen. Uvanlig at en gravid kvinne var på sjekkeprogram ja. Men ikke teit. Husker jeg ikke feil, ble hun litt populær av det programmet også. 

Nei, men det bekrefter jo bare at vi har ekstremt ulike meninger holdninger.

At hun ble populær etter programmet er vel ikke sånn som jeg husker det akkurat. Var vel en del andre ting som førte til at dette navnet festet seg i minnet etterhvert.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke løgn. Som jeg skrev for et oar dager siden. Jeg kutter ut en dame i 2002. Jeg har snakket med henne mange gangee etter det. Og det er ikke løgn at jeg har kuttet ut henne i 2002.

Hbis noen spør meg i dag når vi kuttet ut kontakt er det i 2002 ikke mai 2026 som er siste gang jeg hadde en samtale med henne. 

Om hun kontakter meg , så svarer jeg. Jeg kan også si hei, hvordan står det til om vi møtes. Det betyr ikke at jeg ikke kutter henne ut i 2002 .

Msilene du peker på her er at han eller noen i hans krets kontakter henne. Og hun svarer ikke før i 2014. Da sender han henne en klagemail, på at hun ikke har informert han om å være i palm beach. Det var vel også på den turen han "tilfeldigvis" møtte haakon. (Antar epstein har trekt i noen tråder der også. )

I de mailene sier hun at hun ikke har tid å møte han, men går med på en kort lunsj.

Har hun kuttet han ut eller ikke, når de møtes til middag og har minst 100 kontaktpunkter, Krokenguri?

Dette er ikke schrödingers katt. Dine anekdotiske opplevelser har ingenting med dette å gjøre.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Ellie42 skrev (14 minutter siden):

De møttes ikke i 2014, det må du dokumentere, ellers er det løgn og spekulasjon. 

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Keaton skrev (1 minutt siden):

De møttes ikke i 2014, det må du dokumentere, ellers er det løgn og spekulasjon. 

https://www.vg.no/rampelys/i/e7Pma4/kronprinsesse-mette-marit-og-jeffrey-epstein-i-dialog-i-2014

Sitat

I en e-post i juni 2014 skriver «H.K.H. Kronprinsessen» til Jeffrey Epstein at hun «tror tirsdag kan passe».

De skriver, planlegger og snakker om middag.

Du kan jo vranglese det og si at de ikke planlegger dette i det hele tatt, men det får jo være din mening.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Har hun kuttet han ut eller ikke, når de møtes til middag og har minst 100 kontaktpunkter, Krokenguri?

Dette er ikke schrödingers katt. Dine anekdotiske opplevelser har ingenting med dette å gjøre.

100 kontakt punkter etter høsten 2013  får du dokumentere, for det eksisterer ikke iht offentlig informasjon.  Det er snakn om noen e-poster hun ikke har svart på. Noen hun har svart på i hovedsak iht at han fant ut at hun var i palm beach med sin familie i mai/juni 2014. Tror det var en mail eller to etter det. Mener hun ikke svarte på de heller

• Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (6 minutter siden):

Undersøkende journalistikk på sitt beste er i stand til å identifisere sentrale poeng i materialet de setter seg for å undersøke.

Det som vakte oppsikt den gangen var at MM var gravid, det blir helt tullete da å hoppe over dette momentet.

Sjekkeprogrammet var ment å skulle være morsomt ja. Men selv vi som var ungjenter å satt og så på dette forsto jo at det ikke nødvendigvis er spesielt moro å bli født inn i kaos. For det var jo det som skjedde.

Så dette programmet hadde både Hvidsten og MM vært best tjent med at hadde gått inn i glemselen.

Det er nettopp det Hvidstens artikkel gjør. Hun viser bare at narrativet om programmet som har festet seg i ettertid, etter at det ikke lenger er allment tilgjengelig, ikke er riktig når man faktisk ser gjennom episoden på nytt og ettergår hva den inneholder.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Nei det er ikke løgn. Som jeg skrev for et par dager siden. Jeg kutter ut en dame i 2002. Jeg har snakket med henne mange gangee etter det. Og det er ikke løgn at jeg har kuttet ut henne i 2002.

Hvis noen spør meg i dag når vi kuttet ut kontakt, er det i 2002  og ikke mai 2026 som er siste gang jeg hadde en samtale med henne. 

Vi møtes sånn ca 1 til 5 ganger i året.

Mailene du peker på her er at han eller noen i hans krets kontakter henne. Og hun svarer ikke før i 2014. Da sender han henne en klagemail, på at hun ikke har informert han om å være i palm beach. Det var vel også på den turen han "tilfeldigvis" møtte haakon. (Antar epstein har trekt i noen tråder der også. )

En lunsj og et svar på en på en e-post er ikke et bevis på at hun ikke kuttet kontakt i høsten 2013.

Dessuten er det 14 år siden, så at man evnt ikke husker en liten lunsj og et par meldinger i 2014, er ikke klandreverdig

https://www.tv2.no/nyheter/slik-mottes-de-i-utlandet-og-i-norge/18529333/

Her, 2014. MM tar initiativ til samtale på telefonen. Mener du oppriktig at hun brøt kontakten i 2013?

Sitat

Etter New York-turen spør Mette-Marit i en epost om hun og Epstein kan prate sammen. De avtaler en telefonsamtale.

De får ikke pratet seg helt ferdige, og blir enige om å fortsette samtalen.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

100 kontakt punkter etter høsten 2013  får du dokumentere, for det eksisterer ikke iht offentlig informasjon.  Det er snakn om noen e-poster hun ikke har svart på. Noen hun har svart på i hovedsak iht at han fant ut at hun var i palm beach med sin familie i mai/juni 2014. Tror det var en mail eller to etter det. Mener hun ikke svarte på de heller

Du kan jo kanskje lese dette selv?

Merk deg hvordan MM ivrer etter å prate med Epstein på telefon etter et møte i New York i 2014.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Her, 2014. MM tar initiativ til samtale på telefonen. Mener du oppriktig at hun brøt kontakten i 2013?

I høyeste grad

Sitat fra din link

Gjennomgangen avslører også hvordan Mette-Marit i 2014 ignorerte Epsteins spørsmål om å møtes da hun var i New York – og om hvordan en bekjent ringte for å tipse ham, da hun hadde sett kronprinsessen og deres felles venn i Central Park.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Det er nettopp det Hvidstens artikkel gjør. Hun viser bare at narrativet om programmet som har festet seg i ettertid, etter at det ikke lenger er allment tilgjengelig, ikke er riktig når man faktisk ser gjennom episoden på nytt og ettergår hva den inneholder.

Narrativet Hvidsten forsøker å presentere er at programmet viser uskyldig moro med en sjarmerende MM i hovedrollen.

Det som skjedde var at vi reagerte sterkt på at en gravid kvinne fremsto ustabil , vi forsto ikke hvorfor hun var med på programmet.

Og vi var aldeles ikke personer som mente sjekking var feil eller at man ikke kunne få ny partner som gravid 

Vi reagerte på det som fremsto som en form for galskap.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Merkelig da at de snakker flere ganger i telefonen i 2014 på initiativ fra MM

Det du driver med er jo gaslighting. Det er jo klart som dagen at MM hadde kontakt med JE i 2014, og ikke avbrøt kontakten i 2013 som hun og slottet hevdet. Å påstå noe annet er faktaresistens.

Er telefonsamtaler, planlegging av middager og mail å bryte kontakten, Krokenguri?

Samtaler og kontakt han  ber om. Og som hun til slutt velger å ikke svare mer på

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Samtaler og kontakt han  ber om. Og som hun til slutt velger å ikke svare mer på

Nei. Hvorfor påstår du noe som ikke er sant? Kan du slutte med det? Det er Mette Marit som ber om å snakke med JE på telefonen, noe jeg har gitt deg kilder på flere ganger nå.

Sitat

Etter New York-turen spør Mette-Marit i en epost om hun og Epstein kan prate sammen. De avtaler en telefonsamtale.

De får ikke pratet seg helt ferdige, og blir enige om å fortsette samtalen.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (17 timer siden):

Er litt sjokkert at dere ikke evner se forskjellen på de som tjener pengene selv og de som lever på skattebatalernes penger. 

Og fotballspillerne som nevnes i tråden betaler selvsagt skatt - noe kongehusets medlemmer er fritatt for. 

Gulline skrev (16 timer siden):

Nei, det handlet om å leve i luksus på skattebetalernes penger - uten å bidra med et øre i skatt. 

Gulline skrev (På 29.6.2026 den 19.18):

Og når vi leser i media at IA stiller på representasjon på en norsk feriekoloni for vanskeligstilte unge med øredobber til 40.000 så merker jeg meg at hun har hatt "god" opplæring fra sin mor som stilte i Ghana med spinndyr, lysende gul designerveske.

https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2013/07/brukte-gratis-luksusveske-i-ghana

Gangsynet virker ikke å være helt på plass. 

Gulline skrev (På 29.6.2026 den 21.06):

Det og det som moren viste med sin designerveske på reise til Ghana vitner om totalt mangel på empati for sine medmennesker. De virker rett og slett ikke å forstå hva som passer seg og ikke.

Hvorfor være så uredelig og vri dette om til å handle om betaling av skatt? 

Som du kan se av dine egne innlegg var skatt overhodet ikke nevnt eller noe tema. Fokuset lå på IA øredobber og det du misvisende omtaler som vanskeligstilte barn på Hudøy sommerleir. Videre drar du frem en tretten år gammel artikkel om MM på reise i Ghana hvor hun, ikke overraskende for folk flest vil jeg tro, har med en veske. Ut fra dette konkluderer du med at IA og MM ikke har "gangsynet helt på plass, mangler empati for sine medmennesker og ikke forstår hva som passer seg". Drøye påstander i min bok.

Så går du over til fremme landslaget i fotball som gode ambassadører for landet. Jeg fant ikke det innlegget, mulig det er slettet? Uansett får dette meg til å påpeke det urimelige i å kritisere IA for å besøke barna på Hudøy med kostbare øredobber, mens du samtidig fremsnakker landslagsspillere som gjør akkurat det samme. Som er å skrive autografer og ta selfies med skolebarn mens diamant øredobbene glitrer i øreflippene.

Bare for å få det helt klart, jeg har absolutt ingen problemer med at hverken IA eller landslagsspillere bruker kostbare øredobber. Jeg synes derimot det er strålende at både hun og de tar seg tid til barna.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Nei. Hvorfor påstår du noe som ikke er sant? Kan du slutte med det? Det er Mette Marit som ber om å snakke med JE på telefonen, noe jeg har gitt deg kilder på flere ganger nå.

«En uke senere, sender Jeffrey en ny mail.

– Vi ble ikke ferdige med praten, skriver han den 21. juni 2014.

Epostene som er offentliggjort viser ingen tegn til at han fikk svar fra kronprinsessen på denne siste mailen.»

• Liker 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...