Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Aricia skrev (47 minutter siden):

Vi hadde flere runder om dette i forrige uke. Flere av innleggene da følger under, og svarte deg direkte på de samme spørsmålene du stiller på nytt nå. Jeg har ikke skiftet mening siden da. God lesning.

⬇️

Og så er du også vist gang på gang igjen hva man fant på nær sagt alle søk av JE på google i 2011.

Søke teorier (og spekulasjoner, som jeg trodde du var imot) med Franske forfattere, når MM skriver "u" om JE generelt overalt i filene, er og blir helt ville spekulasjoner. Men det spares tydeligvis ikke på spekulasjonene så lenge de maler MM i en langt snillere drakt enn det hun selv har vist seg som.

På lik måte som du kan skrive denne syltynne teorien om en forfatter om og om igjen - kan andre heldigvis motsi deg med argumenter om hvor utrolig tynn denne teorien er.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (37 minutter siden):

Jeg vil påstå at det er hakket verre å voldta i kjelleren på Skaugum og utøve vold mot kjærester på samme sted, og bli dømt for det fremfor ytringer fra ungdom om dette. 

Og så?

Det er uansett ingen av dem som bor eller har kontorene sine på slottet som har voldtatt noen på Skaugum eller utøvd vold mot kjærester samme sted, så jeg skjønner ikke sammenhengen - eller hvorfor du rettferdiggjør at andre skal stå skolerett for noe en annen har gjort.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (37 minutter siden):

Tenker du det uthevede er unikt for de kongelige? I så tilfelle, det er det på ingen måte. 

Det meste av det du her ramser opp har blitt kommentert og spekulert i om vår tidligere statsminister Solberg. Kommentarer om i særdeleshet kropp og vekt rammer stort sett alle kvinner som er offentlige personer. Noe som garantert også en eventuell kvinnelig president vil oppleve. 

Det er unikt for de kongelige fordi de lever med dette hele livet. Politikere kan ta et aktivt valg om hvorvidt de orker usaklig fokus på egen person og privatliv, parallelt med å gjøre en jobb. Når nok er nok, familien setter ned foten e. l så lar de bare være å ta gjenvalg. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Og så?

Det er uansett ingen av dem som bor eller har kontorene sine på slottet som har voldtatt noen på Skaugum eller utøvd vold mot kjærester samme sted, så jeg skjønner ikke sammenhengen - eller hvorfor du rettferdiggjør at andre skal stå skolerett for noe en annen har gjort.

Jeg rettferdiggjør ingenting, det var en respons til kommentarer som er ryddet bort. Skjønner ikke den dramatiske responsen, det er ytringsfrihet i Norge også for ungdom, de er tross alt neste generasjon som skal støtte opp under monarkiet. Der har man åpenbart en stor jobb foran seg. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Det er derfor det å drive med kongedømme i 2026 blir så inderlig brutalt. Det er mennesker av kjøtt og blod som faktisk MÅ tåle og bli vurdert, synsa og ettergått til minste detalj vedrørende egen person. Dette helt uavhengig av hvor mye vi driver og refser hverandre på diverse forum,- alle har en mening om deg som kongelig.

Utseende, kropp, klesstil, ganglag, formidlingsevne, substans, har hun lagt på seg?, noen har hørt rykter om ditt og datt, har egentlig media skrevet for mye? For lite? Hvem kan være venner og det innerste nettverk, hvem kan stoles på? Hvor gode foreldre har man vært? Folk jubler og heier over familiens tragedier. 

Det skal liksom én feilsendt snap til før katastrofen er et faktum, vips er familiens innerste liv allemannseie og alle har mening og rett til å fordømme. Og det kan man refse og uffe seg over og metakritisere til man blir grønn og blå men man får ikke gjort noe med det. Kritikken vil være der uansett. De er offentlige personer, finansiert over skatteseddelen, og dermed fritt vilt. 

Det er ikke vanskelig å skjønne hvor ufattelig krevende dette er, og aller mest av dypt medmenneskelige faktorer bør de få slippe fri.

Ingen mennesker er fritt vilt, og jeg ser ingen gode grunner til at vi ikke kan ha et moderne monarki tilpasset samtiden, norske forhold (jordnært) og uten urimelige forventninger som hører til en annen tid. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

@rebella81 Nei, hun har ikke visst noe. Jf innleggene jeg siterte i innlegget mitt, om og om og om igjen - herfra og inn i evigheten.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Angående prisen Sonja fikk, så er det ikke første gang det er rabalder rundt at hun priorteres. Det var heftig debatt da hun ble valgt som hovedutstiller på KODE i 2017.

Mona Pahle Bjerke:

Og her er vi ved problemets kjerne. Det som gjør denne utstillingen så problematisk: Dronningen er ikke valg på et kunstfaglig grunnlag. Museet erkjenner jo selv at dette er tilfelle. Men det er vel hyggelig at dronningen får vist sin kunst? Sier motstemmer i det offentlige ordskifte, hun har jo dessuten jubileum i år. Og så har hun jo vært en så viktig støttespiller og ambassadør for norsk kunstliv.

Mulig det, men separatutstilling på KODE er da en underlig form for belønning for ambassadørvirksomhet, ikke minst for en dronning hvis jobb det faktisk er å representere Norge. Og når begynte vi å utdele utstillingsplasser som bursdagspresang?

https://www.nrk.no/kultur/fest-med-bismak-1.13529838

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

@rebella81 Nei, hun har ikke visst noe. Jf innleggene jeg siterte i innlegget mitt, om og om og om igjen - herfra og inn i evigheten.

Det er da ditt valg av tolkning. All logikk tilsier det motsatte av det du, rimelig bastant, hevder. 

Jeg har ikke noe behov for å ha «rett» her, hvis det finnes plausible forklaringer som tilsier at det du sier her faktisk stemmer, så kom gjerne med det. Men ikke synsing, ulogisk sådan, all den tid det svart på hvitt står noe helt annet enn det du hevder. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (11 minutter siden):

Det er ikke du som skal svare ut om noen snakker sant, men dem som hevder at noe er usant. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Beklager sen åpning i dag. Tråden skulle vært åpnet automatisk, men det har feilet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Tenker du de reiser hjem, og tilbake igjen? 

Det har de nok ikke noe problem med  , gøy å fly , vet du , særlig gratis - på første klasse …

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (3 minutter siden):

Det har de nok ikke noe problem med  , gøy å fly , vet du , særlig gratis - på første klasse …

Synes det er dritt kjedelig å fly, og synes lange flyreiser er ukomfortabelt og tidskrevende .  I tillegg mellom ulike tidssoner sånn, det hadde jeg hatt problemer med. Hadde heller kost meg et par dager i New York og tatt den mer komfortable flyreisen New York - Miami.  Vi er jo ulike, de er kanskje mer lik deg? Det er jo mulig de har oppgaver hjemme som gjør at de ikke kan  velge? Jeg har ikke hørt noe om det og vet ikke hvor de er og om de skal på neste kamp? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (34 minutter siden):

Synes det er dritt kjedelig å fly, og synes lange flyreiser er ukomfortabelt og tidskrevende .  I tillegg mellom ulike tidssoner sånn, det hadde jeg hatt problemer med. Hadde heller kost meg et par dager i New York og tatt den mer komfortable flyreisen New York - Miami.  Vi er jo ulike, de er kanskje mer lik deg? Det er jo mulig de har oppgaver hjemme som gjør at de ikke kan  velge? Jeg har ikke hørt noe om det og vet ikke hvor de er og om de skal på neste kamp? 

Aner ikke , jeg , heller , blir litt overrasket ; fikk inntrykk av at det var så veldig viktig å være hjemme og sitte ved sykesengen til moren . 
Trodde det var derfor IA kom hjem fra Australia før eksamen hadde vært. 
Men SÅ feil kan man altså ta….

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hekken skrev (27 minutter siden):

Aner ikke , jeg , heller , blir litt overrasket ; fikk inntrykk av at det var så veldig viktig å være hjemme og sitte ved sykesengen til moren . 
Trodde det var derfor IA kom hjem fra Australia før eksamen hadde vært. 
Men SÅ feil kan man altså ta….

ja veldig merkelig det der. Åpenbart ikke så viktig å sitte hjemme med mamma når det ikke er noen kjedelige eksamener/oppdrag å unngå, eller en overgriper de vil ha ut av varetekt.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Kan det ikke tenkes at IA kom hjem både for å være med mamma, og for å steppe inn for pappa/mamma nå mens MM faktisk fortsatt ikke er utskrevet fra sykehuset?

Endret av -Pusheen-
Rettet feil bokstav
  • Liker 12
  • Hjerte 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Kan det ikke tenkes at IA kom hjem både for å være med mamma, og for å steppe inn for pappa/mamma nå mens MM faktisk fortsatt ikke er utskrevet fra sykehuset?

Det har vi i bunn og grunn ingenting med, selv om noen tror det. Fint både for kongefamilien, kongehuset og IA selv å både kunne være tilstede for familien og å representere.

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (3 minutter siden):

Det har vi i bunn og grunn ingenting med, selv om noen tror det. Fint både for kongefamilien, kongehuset og IA selv å både kunne være tilstede for familien og å representere.

Selv om vi ikke har noe med det, er det for meg hvert fall mer sannsynlig at hun kom hjem for begge deler, enn at hun kom hjem fordi eksamen var kjedelig eller hva det nu var som mentes i et innlegg her. Jeg synes det er fint at kongefamilien er representert på VM, og siden HM ikke kunne, er det naturlig at dette faller på IA.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...