Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hekken skrev (42 minutter siden):

Aner ikke , jeg , heller , blir litt overrasket ; fikk inntrykk av at det var så veldig viktig å være hjemme og sitte ved sykesengen til moren . 
Trodde det var derfor IA kom hjem fra Australia før eksamen hadde vært. 
Men SÅ feil kan man altså ta….

Herlighet. Hun var kritisk syk da. Nå er hun operert og virker å være på bedringens vei. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Herlighet. Hun var kritisk syk da. Nå er hun operert og virker å være på bedringens vei. 

Og ingen kunne vite hvordan dette kom til å gå eller hvor lenge IA trengs på jobb. Helt naturlig at hun da kommer hjem på utveksling sånn at hvertfall dét er i orden.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Og ingen kunne vite hvordan dette kom til å gå eller hvor lenge IA trengs på jobb. Helt naturlig at hun da kommer hjem på utveksling sånn at hvertfall dét er i orden.

Jepp. 

og så håper jeg virkelig at de to er tilstede på lørdagens kamp mot England. Uansett resultat, er den historisk. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (18 minutter siden):

Jepp. 

og så håper jeg virkelig at de to er tilstede på lørdagens kamp mot England. Uansett resultat, er den historisk. 

Håper også at kronprinsparet og kongeparet får lov til å følge med de også, uten kritikk av sitte- eller klesstil, og all annen jamen-kritikk.

• Liker 14
  • Hjerte 3
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Jepp. 

Synes de bør være der. Nettopp fordi det er historisk. Fant ikke noe på det offisielle programmet, men vet ikke om den forrige kampen de var på, sto oppført der heller.

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Jepp. 

Jeg synes det er fint om de lar være å fly over Atlanteren med entouraget sitt for tredje gang på få uker. Hvis de flyr over igjen, får de i hvert fall droppe å ha klima og miljø på listen over ting de liksom skal være interessert i.

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Hekken skrev (1 time siden):

Aner ikke , jeg , heller , blir litt overrasket ; fikk inntrykk av at det var så veldig viktig å være hjemme og sitte ved sykesengen til moren . 
Trodde det var derfor IA kom hjem fra Australia før eksamen hadde vært. 
Men SÅ feil kan man altså ta….

Du vet jo at det går mye bedre med MM eller? HM holder seg hjemme og ser på kamp med henne . 

• Liker 10
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er fint om de lar være å fly over Atlanteren med entouraget sitt for tredje gang på få uker. Hvis de flyr over igjen, får de i hvert fall droppe å ha klima og miljø på listen over ting de liksom skal være interessert i.

For å se på det fra en annen synsvinkel - de unngår mye utslipp ved at IA nå bor hjemme. Da slipper hun å fly frem og tilbake fra Australia, og de som ville ha besøkt henne der, slipper det. Sånnsett går det vel opp-i-opp nå de få ukene VM varer.

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (39 minutter siden):

Kan det ikke tenkes at IA kom hjem både for å være med mamma, og for å steppe inn for pappa/mamma nå mens MM faktisk fortsatt ikke er utskrevet fra sykehuset?

Sånn tolker jeg det og. Leste et innlegg i fra en svensk avis om hvordan Ingrid er på jobb og eksponeres om dagen , men de andre kongelige i hennes generasjon ikke er synlige.  Selvom det virker som at hun synes vm er gøy og koser seg på kamp er jo å fly mellom jobber og plikter det hun har gjort de siste ukene.  

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Sånn tolker jeg det og. Leste et innlegg i fra en svensk avis om hvordan Ingrid er på jobb og eksponeres om dagen , men de andre kongelige i hennes generasjon ikke er synlige.  Selvom det virker som at hun synes vm er gøy og koser seg på kamp er jo å fly mellom jobber og plikter det hun har gjort de siste ukene.  

Nemlig. 

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (32 minutter siden):

Uansett er det vel ikke uventet at situasjonen ikke er statisk? 

• Liker 10
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Uansett er det vel ikke uventet at situasjonen ikke er statisk? 

Nei, absolutt ikke.

• Liker 4
Skrevet
Durex skrev (22 timer siden):

Kan ikke se for meg at MM synes det er noe annet enn kjedelig med fotball.

Nei, nå tar du feil, det er kongelige bryllup - som representant for det norske kongehus som er kjedelig. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Forfriskende av utenlandsk presse å påpeke det åpenbare som skjer om dagen. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/haaland-show-overskygger-hoiby-dommen-den-perfekte-avledningen/s/5-95-3135584

«Samtidig som de internasjonale mediene jubler over de herlige bildene av de kongelige søsknene på tribunen i USA, klarer de ikke å la være å påpeke timingen.

Den tyske avisen Bild omtaler den norske VM-festen som «den perfekte avledningen», og mener at den sportslige suksessen har fjernet oppmerksomheten fra skandalene som har ridd Slottet de siste månedene.

Avisen konstaterer at «ingen i Norge snakker om Marius lenger».

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Hebbe-lille skrev (19 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/haaland-show-overskygger-hoiby-dommen-den-perfekte-avledningen/s/5-95-3135584

«Samtidig som de internasjonale mediene jubler over de herlige bildene av de kongelige søsknene på tribunen i USA, klarer de ikke å la være å påpeke timingen.

Den tyske avisen Bild omtaler den norske VM-festen som «den perfekte avledningen», og mener at den sportslige suksessen har fjernet oppmerksomheten fra skandalene som har ridd Slottet de siste månedene.

Jeg tenker det må være mulig å ha flere tanker i hodet på samme gang her: 

• Flere setter sikkert pris på å se de kongelige på idrettsarrangemnter 
  • De kongelige syns kanksje det er gøy å være der (altås det vet vi ikke, men de ser i hvert fall glade ut) 
  • Det passer veldig bra strategisk å nå få glade prinser og prinsesser, kronpirspar og kongepar som gleder seg med fotball og mange ander glade mennesker etter en tid med både masse skandaler og sykdom 
  • Fotball VM og fokuset på samhold og glade mennesker, inkludert en glad konefamilie som feirer sammen med andre fotball-glade mennesker, får oss til å glemme skandaler og elendighet enten det er internt i Norge knyttet til kongefamilien eller ute i den store verden. 

Det ene utelukker ikke det andre.  Alt kan være sant på samme tid, og det er heller ikke noe "feil" om slottet har tenker strategisk omkring mulighetene for nå å vise noe annet enn skandaler og sykdom. Noe annet ville vel heller vært merkelig hvis de har noen som jobber med strategi og offentlig omdømme. Og det er ikke noe feil i det - en hver institusjon eller kjendis ville gjort akkuat det samme. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (27 minutter siden):

Jeg blir bare irritert av at kronprinsbarna får så mye oppmerksomhet under kampen. Jeg ønsker ikke at denne familien skal representere Norge lenger. Det er jo ikke ungdommene sin skyld, men når både foreldrene og broren deres mangler moralsk pass, så har det ødelagt fullstendig. Jeg ønsker ikke at Norge skal bli assosiert med Epstein, kvinnevold og narko. Kong Harald og Sonja er fine forbilder da, får vondt av dem. 

Vis heller resten av de fantastiske norske supporterene. Det er pur glede og samhold❤️🇳🇴 Norge har aldri brydd seg om overklasse - likhet for alle er den viktigste norske verdien. 

• Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet
LisbethBerg skrev (14 minutter siden):

Jeg blir bare irritert av at kronprinsbarna får så mye oppmerksomhet under kampen. Jeg ønsker ikke at denne familien skal representere Norge lenger. Det er jo ikke ungdommene sin skyld, men når både foreldrene og broren deres mangler moralsk pass, så har det ødelagt fullstendig. Jeg ønsker ikke at Norge skal bli assosiert med Epstein, kvinnevold og narko. Kong Harald og Sonja er fine forbilder da, får vondt av dem. 

Vis heller resten av de fantastiske norske supporterene. Det er pur glede og samhold❤️🇳🇴 Norge har aldri brydd seg om overklasse - likhet for alle er den viktigste norske verdien. 

Å det er da bøttee og spann i pur glede fra pronsessen og prinsen også.

Heia Norge 🇧🇻

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (2 timer siden):

ja veldig merkelig det der. Åpenbart ikke så viktig å sitte hjemme med mamma når det ikke er noen kjedelige eksamener/oppdrag å unngå, eller en overgriper de vil ha ut av varetekt.

Operasjonen er over og mor er i rekonvalesens. Det er stor forskjell. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger (metadebatt) og svar til dette.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...