Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (14 minutter siden):

På 18-årsdagen sin. Jeg regner ikke med at hun hadde inngående innsikt i hva storebroren drev med på den tiden.

Jeg regner med at hun kjenner sin storebror : forbildet, særdeles godt. Slik han faktisk er.  

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

Det er ingenting som sier bein i nesa av å følge egen flokk ukritisk.

Du kanskje tolker henne slik, andre mener det stikk motsatte.

Neste gang du får lyst til å påpeke at andre sin mening ikke er evidens eller ren fakta håper jeg du husker og see hvordan du selv også deler dine private subjektive antakelser og spekuleringer som har null rot i annen evidens enn din personlige mening og tolkning. 
800 mennesker er forøvrig ikke privat. Dette er kunnskap på barnehage nivå. 

Det er forskjell på å uttrykke en vurdering og å presentere en vurdering som et faktum. Jeg har aldri hevdet at mine tolkninger er evidens. Poenget er nettopp å skille mellom hva man vet, hva man antar og hva man mener. At 800 personer ikke er "privat" er ikke det som diskuteres.

Spørsmålet er om et privat nettverk eller en gruppe mennesker automatisk representerer folkemeningen eller utgjør dokumentasjon for en påstand. Det gjør det ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (20 minutter siden):

Vi  begynner å bli kjent en ung kvinne med bein i nesa? Si jeg, i så fall. Det eneste jeg har sett av henne er harangen mot media på Instagram (som hun i sin rolle absolutt ikke burde kjørt), et lite flatterende bilde av at hun koser seg ned noe, skriving om at hun har drppet eksamen og studiene i Australia, og at hun driver og reiser frem og tilbake til Australia og USA i eininga. Bein i nesa, liksom.

Fascinerende hvor mye personlighet du mener å kunne fastslå ut fra noen få overskrifter. Du ser dårlig dømmekraft, jeg ser en ung person som har gjort noen feil og fortsatt er et menneske. Forskjellen er kanskje at jeg ikke mener et menneske kan oppsummeres av de mest negative tingene som finnes skrevet om dem.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Fascinerende hvor mye personlighet du mener å kunne fastslå ut fra noen få overskrifter. Du ser dårlig dømmekraft, jeg ser en ung person som har gjort noen feil og fortsatt er et menneske. Forskjellen er kanskje at jeg ikke mener et menneske kan oppsummeres av de mest negative tingene som finnes skrevet om dem.

Det er du som påstår at vi(!!!) ser en ung kvinne med bein i nesa. Jeg ser en person som så langt har gjort det motsatte av å imponere. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Holger Pan skrev (26 minutter siden):

På 18-årsdagen sin. Jeg regner ikke med at hun hadde inngående innsikt i hva storebroren drev med på den tiden.

Man kan jo tenke seg at hun muligens ikke er tilstede når broren sier "hore" til folk.

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (1 time siden):

Det finnes ingen visuell dokumentasjon på dette, ei heller at mbh drakk øl.

Jeg syns det er helt greit at en ung kvinne bruker sin private, lukkede kanal for å lufte frustrasjon rundt mediedekningen. Det har hun faktisk lov til. Det var kanskje ikke så gjennomtenkt, hun har også lov til å begå tabber, men nå er hun nok bevisst på at 800 følgere på en privat konto kan lekke hennes meningsytringer.

Dette er bare dråper i havet å kritisere en ung kvinne for som vi nå begynner å bli kjent med. Hun viser bein i nesa.

Jeg kommenterte på en bruker som hevdet at IA ikke hadde gjort noe som helst kontroversielt. Begge disse eksemplene mener jeg er høyst kontroversielt. Jeg vet ikke hva som er verst her: å være så naiv at du tror ingen av dine 800 kontakter vil lekke dette. Eller at hun skjønte det, men mente denne tiraden var på sin plass. De fleste ville vel skammet seg over oppførselen til moren og broren sin, og ligget veldig lavt. De har ikke nasket en tyggis liksom, den ene har vært kompis med verdens mest kjente pedofile og den andre voldtar og er voldelig mot kjærestene sine. 

Hva mener du med dråper i havet? Dråper fordi det har vært så uendelig mye verre skandaler i kongehuset det siste året? Hun er 22 år, da må man forvente at man begynner å bli voksen. 

Med privilegier følger et ansvar. Om de kongelige ikke ønsker å være gode rollemodeller så bør de få abdisere. 

Hadde de lagt seg fullstendig paddeflate, skulle jeg vurdert å gi dem en ny sjanse. Men de har gjort deg motsatte. Jeg ønsker en folkeavstemning for å avvikle monarkiet. Jeg synes det er smått utrolig at mange allerede later som alt dette ikke har skjedd. 

Endret av LisbethBerg
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Holger Pan skrev (15 minutter siden):

Instagram-utbruddet til IA ga ihvertfall ikke inntrykk av å være forfattet av noen med utpreget logisk sans og evne til gode resonnement.

Så det mest negative som er skrevet i forbindelse med henne i mine øyne, er forfattet av henne selv.

Jeg hadde et utelukkende godt inntrykk av henne helt til hun valgte å bruke deler av myndighetsdag-talen sin til å hylle storebror. Enda da visste man jo ikke helt hvor ute på viddene dette var. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Keaton skrev (35 minutter siden):

Kroppsspråket er enklest å tolke; det viser glede og stolthet. Å beskylde han for å lyve og fake er ganske så ufint. 

Hva tror du han var mest stolt over og glad for? 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (4 timer siden):

Mitt innlegg henvendte seg til brukeren som påsto at MM var blitt utsatt for angrep i etterkant av avsløringene om hennes kritikkverdige kontakt med Epstein. 

For øvrig er det viktig å påpeke at normale mennesker har evne til å forutse konsekvenser av handlinger man foretar seg. Så kan man også si at det er lett å være etterpå-klok. Det betyr ikke at det aldri er mulig å vite på forhånd hva som skal skje i en gitt situasjon. Personlig vet jeg godt hva som skjer hvis jeg slipper et fullt vannglass i gulvet. Jeg kan forsøke å bortforklare vannsølet med at «det er lett å være etterpå-klok», men de fleste ville nok tenkt at et voksent menneske med gjennomsnittlig normale evner burde kunne forutse at vannet i glasset vil renne utover gulvet hvis sluppet. 

Vi husker hvem, skrev jeg i et tidligere innlegg , så jo det har vært massivt angrep, og ryktespredning jo.

• Liker 7
Skrevet
LisbethBerg skrev (1 time siden):

Det var jo ikke helt heldig å dra ut i Hemsedal på øl og pizza med Marius i vinter. For all del skal hun treffe broren sin, men slik situasjonen var, kunne de holdt det hjemme (og hvertfall uten alkohol sammen med en rusmisbruker).

Så har vi jo denne høyst kontroversielle Instagrammeldingen som kom etter Epstein- skandalen. 

Det er ingen dokumentasjon på at hun drakk øl med broren, annet enn en påstand i se og hør og et bilde av en tom restaurant. Det er lov å være litt kritisk til det se og hør serverer, særlig når de ikke engang serverer et kornete bilde som bevis. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Enig med Taalesen, hoffet har benyttet seg godt av VM-suksessen. Det ville vært klokt å lytte til hoffet og rådgiverne når VM er over, og MBH slipper ut 13.juli og hverdagen sniker seg på kronprinsfamilien igjen. Det vil bli mindre synlige IA og SM, og mer kjedelige arbeidsoppgaver igjen til høsten. Det gjenstår å se om MM og HM er lydhøre på de rådene de vil få fremover, selv om posisjonen deres er blitt styrket i sommer. Mye med årsak i MM sin helse og iherdig innsats fra både presse og andre medlemmer av kongehuset for å snu mistillit og misnøye hos folk. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ingrid-alexandra-og-haaland-mesterlig-snuoperasjon-av-slottet/o/5-95-3135142

«For bare noen uker siden var bildene av en jublende prinsesse, en roende kronprins og en smilende kronprinsesse utenkelige. I dag er det nettopp de bildene som har definert sommeren.

Det er ingen tilfeldighet. Det er hoffets snuoperasjon.

Det er kanskje den viktigste kommunikasjonsjobben hoffet har gjort på mange år.» 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Det er ingen dokumentasjon på at hun drakk øl med broren, annet enn en påstand i se og hør og et bilde av en tom restaurant. Det er lov å være litt kritisk til det se og hør serverer, særlig når de ikke engang serverer et kornete bilde som bevis. 

Noen som vet om Se&Hør er felt i PFU for denne artikkelen? Eller om mormor-Høiby har betalt for noen rettssak for å få artikkelen fjernet? Noen som har fått med seg at slottet har vært ute å ropt «Dikt og forbannet løgn» på bakgrunn av «påstanden» om at IA tok med seg sin rusavhengige bror på bar bare uker før rettssaken startet? Spør fordi jeg ikke har sett noe om dette, men kan ha gått glipp av noe her. Så hvis noen vet…? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
TigerK skrev (3 minutter siden):

Noen som vet om Se&Hør er felt i PFU for denne artikkelen? Eller om mormor-Høiby har betalt for noen rettssak for å få artikkelen fjernet? Noen som har fått med seg at slottet har vært ute å ropt «Dikt og forbannet løgn» på bakgrunn av «påstanden» om at IA tok med seg sin rusavhengige bror på bar bare uker før rettssaken startet? Spør fordi jeg ikke har sett noe om dette, men kan ha gått glipp av noe her. Så hvis noen vet…? 

Kan ikke se at Se og Hør har dementert artikkelens innhold. Tvert i mot så er denne Hemsedal turen rundt juletider helt i tråd med hvordan familien har enablet MBH. Så ikke overraskende i det hele tatt. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
TigerK skrev (5 minutter siden):

Det er ikke klaget inn til PFU, så vidt jeg vet. Kongefamilien pleier ikke klage inn artikler om seg selv til PFU. Jeg tror de bare har gjort det en gang når det ble postet bilder tatt i smug av barna i badetøy på ferie. 
Slottet pleier heller ikke å kommentere artiklene om dem i Se og Hør. Så at de ikke har kommentert, betyr definitivt ikke at det er sant og bør heller ikke tolkes slik.

Endret av pøbelsara
  • Liker 12
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Det er ikke klaget inn til PFU, så vidt jeg vet. Kongefamilien pleier ikke klage inn artikler om seg selv til PFU. Jeg tror de bare har gjort det en gang når det ble postet bilder tatt i smug av barna i badetøy på ferie. 
Slottet pleier heller ikke å kommentere artiklene om dem i Se og Hør. Så at de ikke har kommentert, betyr definitivt ikke at det er sant og bør heller ikke tolkes slik.

Slottet avviste kontant at IA hadde forlenget førstegangstjenesten pga broren, Marius. Dette måtte Se og Hør gå ut og beklage. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Slottet avviste kontant at IA hadde forlenget førstegangstjenesten pga broren, Marius. Dette måtte Se og Hør gå ut og beklage. 

Og de la seg paddeflate når de postet et AI bilde av MBH. Så hadde Hemsedal turen vært feilaktig, ville de ha innrømmet det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Og de la seg paddeflate når de postet et AI bilde av MBH. Så hadde Hemsedal turen vært feilaktig, ville de ha innrømmet det. 

Garantert. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Det er ikke klaget inn til PFU, så vidt jeg vet. Kongefamilien pleier ikke klage inn artikler om seg selv til PFU. Jeg tror de bare har gjort det en gang når det ble postet bilder av barna i badetøy på ferie. 

Dette medfører ikke riktighet på langt nær. Slottet har de siste årene nærmest ikke gjort annet enn å kommentert, benektet, bekreftet eller avvist ulike påstander fra media. Om MBH, om helsen til MM, om hjemreisen til IA fra Australia, om transplantasjonen til MM, om kjennskap til kriminelle på Skaugum som har stjålet sølvtøy og nå for bare en dag siden bekreftet de at SoMe-kontoen som utgir seg for å være SM er falsk. Så slottet kommenterer i vei når de har noe å komme med. Hadde de kjørt en hard «never confirm, never deny»-linje, så hadde det vært vanskeligere å konkludere med hva som er riktig, men det faktumet at de velger å gå ut å bekrefte eller avkrefte når de kan, gjør det lett å forstå når en påstand medfører riktighet. Hadde det ikke medført riktighet hadde vi helt klart fått vite det. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Nå skal jo Håkon til Miami for å ro frem Norge. 

Han er tydeligvis ikke noe bekymret for å smitte Mette-Marit som har dårlig imunforsvar verken ved å reise eller å henge tett med ukjente folk. Jeg kjenner partnere til de som har blitt transplantert som tar store forholdsregler med tanke på hvor  de befinner seg og med hvem  for å redusere smitte det første halvåret.

Kronprins Haakon drar til VM-kvartfinalen – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Pipaluk skrev (2 minutter siden):

Nå skal jo Håkon til Miami for å ro frem Norge. 

Han er tydeligvis ikke noe bekymret for å smitte Mette-Marit som har dårlig imunforsvar verken ved å reise eller å henge tett med ukjente folk. Jeg kjenner partnere til de som har blitt transplantert som tar store forholdsregler med tanke på hvor  de befinner seg og med hvem  for å redusere smitte det første halvåret.

Kronprins Haakon drar til VM-kvartfinalen – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Tenker at PR-teamet ved slottet har hatt sitt å si. Smi mens jernet er varmt og sånn. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...