Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

«Kneble pressen»!!!???? En IG-post?

😂

Absolutt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pipaluk skrev (8 minutter siden):

For min del er dette mest en undring over hvordan de velger å gjøre dette. Jeg har levd tett på en som ble transplantert. Det var ganske mye fokus og stress rundt smitte det første halve året. Men kanskje det ikke er så farlig om man kommer hjem med utenlandske basiller?

Nå har det vært skrevet mye i denne tråden om at kongefamilien har tilgang på de aller beste medisinske og helsefaglig ressursene, så da tenker jeg at de samme ressursene helt sikkert gir gode råd som følges opp av nær familie. Så det kan du nok ta helt med ro. 

Det er jo jobben hans, og fint at han kan komme tilbake på jobb, tenker jeg. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Absolutt. 

Er du virkelig seriøs nå? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (2 timer siden):

Vi  begynner å bli kjent en ung kvinne med bein i nesa? Si jeg, i så fall. Det eneste jeg har sett av henne er harangen mot media på Instagram (som hun i sin rolle absolutt ikke burde kjørt), et lite flatterende bilde av at hun koser seg ned noe, skriving om at hun har drppet eksamen og studiene i Australia, og at hun driver og reiser frem og tilbake til Australia og USA i eininga. Bein i nesa, liksom.

Vel, du kan jo også forhøre deg med de som hadde med IA da hun tjenestegjorde på Skjold. De forteller nemlig en historie som samstemmer med «bein i nesa». 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Snipa skrev (2 minutter siden):

Hun har vært i Forsvaret i femten måneder, i snø og kulde i Indre Troms.

Det tror jeg ikke så mange av oss som skriver i denne tråden har gjort for landet vårt. 

De fleste jeg kjenner har avtjent verneplikten sin langt oppi nord. Både min mann og min bror ble sendt dit. Det var ikke verneplikt for kvinner da jeg var i rette alder så det er ikke noe å diskutere. Verneplikt for kvinner i Norge ble innført i 2015 så det er ikke så gammelt. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Gulline skrev (2 timer siden):

Sladder? Det er fakta og heldigvis hadde pressen baller nok til å trykke det. 

https://www.nrk.no/norge/ingrid-alexandra-pa-lukket-instagram-konto_-_nar-er-det-nok__-1.17757109

Himmel. Ikke at IG-innlegget ble postet, det er godt dokumentert, og jeg har skrevet inngående om det her tidligere.

Det hun ADRESSERER i innlegget sitt er at pressen formidler sladder uten å faktasjekke. Har du ikke lest hverken innlegget hennes eller innlegget mitt før du svarer??

Endret av Aricia
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Pilaff skrev (2 minutter siden):

Absolutt. 

På INGEN MÅTE.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pipaluk skrev (10 minutter siden):

For min del er dette mest en undring over hvordan de velger å gjøre dette. Jeg har levd tett på en som ble transplantert. Det var ganske mye fokus og stress rundt smitte det første halve året. Men kanskje det ikke er så farlig om man kommer hjem med utenlandske basiller?

Ok - ja, selvsagt - men barna har jo allerede vært der, og antar at legene har full kontroll på dette - jeg aner ikke om det finnes bakterier i Miami eller på veien som er mer smittsomme enn de norske.. ..

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

Du trenger ikke si det til meg. Jeg hadde ikke brydd meg en plass om Norge hadde valgt å sende en av sine representanter som allerede bor i USA på kampen. Anniken Huitfeldt, for eksempel.

Herregud - på dette nivået - når Norge for føste gang kvalifiserer seg til en kvartfinale i verdens største idrett og Norge får massive posivive medieoppslag- og oppmerksomhet verden over - så forventer man jo selvsagt at Norge er represtert på høyest mulig nivå. Det er jo Kongefamiliens fordømte plikt å representere. Det er en hovedoppgave. Samme hvor mye man er imot monarkiet, så må man da forsyne meg forstå dette... Det er til å bli matt av. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tenker at de kongelige skal la pressen gjøre jobben sin uten å blande seg inn overhodet. Det gjelder både mødre og døtre. Fordi de har en helt spesiell posisjon. Punktum finale

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Herregud - på dette nivået - når Norge for føste gang kvalifiserer seg til en kvartfinale i verdens største idrett og Norge får massive posivive medieoppslag- og oppmerksomhet verden over - så forventer man jo selvsagt at Norge er represtert på høyest mulig nivå. Det er jo Kongefamiliens fordømte plikt å representere. Det er en hovedoppgave. Samme hvor mye man er imot monarkiet, så må man da forsyne meg forstå dette... Det er til å bli matt av. 

Ja, vi er flere som blir matte her. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Jepp. De gjør akkurat det jeg hvert fall, tross alt, forventer av dem. Dette er jo tradisjon, de stiller opp på viktige idretts- og kulturarrangementer. Jeg hadde heller reagert om de ikke representerte på VM i det hele tatt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Tror ikke dette er stedet vi skal starte å dele historier om hva folk som har hatt med IA og gjøre har å berette.

Nei, alle har ikke signert på en taushetserklæring. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Ok - ja, selvsagt - men barna har jo allerede vært der, og antar at legene har full kontroll på dette - jeg aner ikke om det finnes bakterier i Miami eller på veien som er mer smittsomme enn de norske.. ..

Ja for i Norge har vi bare norske bakterier og virus som kun kommer fra Norge. Huff, finnes det noe i utlandet vi kan bli smittet av? Isåfall skal jeg ALDRI reise mer

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Pipaluk skrev (20 minutter siden):

Er ikke MM fortsatt på riksen? Blir man pålagt karantene når nærmeste familie har vært utenlands? Man har vel et nedsatt immunforsvar lenge etter en lungetransplantasjon? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (5 timer siden):

«Sånn er verden, Bild». Skrev noen i tråden tidligere her. Vel akkurat, sånn er verden. Det er ikke en stygg påstand at det norske kongehuset assosieres med vold/voldtekt/kriminalitet og overgrep. Det er fakta.

Enn så lenge de heller ikke gjør noe for å distansere seg tydelig fra det vil dette mest sannsynlig forfølge det norske kongehuset flere år inn i fremtiden. 

P.s: jeg synes det er fint å se dem som fotballsupportere jeg og er en av de som bøde trykker liker og hjerter når jeg får opp bilder av dem i mine sosiale media. Som norsk synes jeg ikke det er noe kult at noe med landet mitt skal assosieres med det overnevnte og skjønner godt at de forsøker å glatte over det dårlige ryktet. De kan takke de norske fotballgutta for at de tilsynelatende lykkes, men kongehuset sine egne valg medfører nok at noen aldei vil klare å se på noen av dem uten å krympe tær, kritisere eller ha mistillit. «Sånn er verden» 

Det var jeg som skrev det første. Men det var før jeg leste originalkilden, altså Bild, som på ingen måte problematiserte det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Er ikke MM fortsatt på riksen? Blir man pålagt karantene når nærmeste familie har vært utenlands? Man har vel et nedsatt immunforsvar lenge etter en lungetransplantasjon? 

Så vidt jeg forstår må man gå på medisiner som demper immunforsvaret resten av livet etter en transplantasjon. Dette fordi immunsystemet ikke skal angripe og støte fra seg det nye organet. Så kongefamilien må nok belage seg på et meget annerledes liv framover, hvor hensynet til smitte vil ha stor plass og legge begrensninger på hele det nærmeste nettverket til kronprinsessen.  

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Johan uten land skrev (41 minutter siden):

Haha - det er forsyne meg ganske godt gjort å finne ut å kritisere noen i Kongehuset for dette også... 

Tenkte det samme😊

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (7 minutter siden):

Så vidt jeg forstår må man gå på medisiner som demper immunforsvaret resten av livet etter en transplantasjon. Dette fordi immunsystemet ikke skal angripe og støte fra seg det nye organet. Så kongefamilien må nok belage seg på et meget annerledes liv framover, hvor hensynet til smitte vil ha stor plass og legge begrensninger på hele det nærmeste nettverket til kronprinsessen.  

Dette er noe som må komme på bordet når VM -rusen har lagt seg. Hva er planen videre? Hvis man har nedsatt immunforsvar resten av livet i den stillingen disse har, med mange utenlandsturer og besøk fra utlandet kan dette potensielt være farlig for den kommende dronningen i hennes arbeidshverdag. Det kan bli utfordrende. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Dette er noe som må komme på bordet når VM -rusen har lagt seg. Hva er planen videre? Hvis man har nedsatt immunforsvar resten av livet i den stillingen disse har, med mange utenlandsturer og besøk fra utlandet kan dette potensielt være farlig for den kommende dronningen i hennes arbeidshverdag. Det kan bli utfordrende. 

Neida! Jeg vet om en løsning: republikk.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...